sQr2016.03.04. 18:46

Xbox. Jump out! | Beszélgessünk...

UWP. Universal Windows Platform. Egységesített ökoszisztéma, ami az okostelefonoktól a Windows 10 operációs rendszert használó számítógépekig terjed. Az új alapkő, ami önmagában elég ahhoz, hogy konzol és PC fronton is gyökeresen változtassa meg a jelenlegi helyzetet. A Microsoft merész üzleti húzásának hála viszont könnyedén a két szék közé eshet.

Games for Windows

*Hogyan csomagoljuk emészthetőbb formába az agresszíven terjesztett operációs rendszerünk térnyerését? Hogyan érjünk el a konzolos címeinkkel több, mint 150 millió új potenciális vásárlót? Hogyan állítsunk konkurenciát a digitális disztribúcióban hosszú ideje egyeduralkodói szerepet betöltő Steamnek - akik ráadásul igyekeznek minél inkább kivonni magukat a befolyásunk alól? A válasz részben mindhárom kérdésre ugyan az. Egy sokak által erősen megkérdőjelezhető, de alapjaiban több szempontból beszédes lépés: a Microsoft a jövőben fokozatosan áthozza népszerű sorozatait, izgalmas új címeit Windows 10 alá is.

Az Xbox One remek eladási adatai ellenére továbbra sem tud felzárkózni a rivális felhasználói bázisának minden várakozást felülmúló növekedéséhez. A platform legnagyobb húzócímeinek megjelenése után világossá vált, hogy még akár egy új, számozott Halo felvonás sem elég ahhoz, hogy ugrásszerűen megnövekedjenek a konzoleladások. Az exkluzív játékok finanszírozása szempontjából ez pedig nem egy elhanyagolható tényező. A konzoltulajdonosok felháborodásáról és annak jogosságáról született már több remek írás ennek fényében, de a többnyire negatív reakciók alapján biztos, hogy a PC tábor visszacsalogatása veszélyes játék. Főleg ha elsőre úgy tűnik, a zajosan megbukó Games for Windows Live után sem tanultak saját hibáikból.*

**• Windows Store |** Számos hibával és hiányossággal küzd jelenleg az online bolt. A letöltések lassúak, a folyamatjelző bugos, a felületén nincs kiemelés és saját kategória a nagyobb címeknek. Ráadásul a Steam roppant megengedő „visszavásárlási” szabályai mellett hatalmas érvágás, hogy hasonlóra csak körülményesen vagy egyáltalán nincs lehetőségünk.

**• SLI / Crossfire |** A több videókártyás rendszerek hosszú évek óta egyre elterjedtebbek, a komolyabb játékra szánt konfigurációk pedig szinte minden esetben élnek ezzel a lehetőséggel. Az UWP viszont egyelőre nincs erre felkészítve, az alkalmazások csupán egyetlen grafikus vezérlőt érhetnek el. Ez bizonyos laptopok esetében is problémát okozhat, ahol az alaplapi és a dedikált kártya beállításoktól függően látja el a feladatát.

**• V-sync |** A képtöredezés ellen használt módszer kikerülhetetlenül be van kapcsolva. Ez megnövekedett input lagot és sok esetben teljesítmény vesztést okozhat, így az erőltetése érthetetlen - főleg, hogy jelenleg már sokkal hatékonyabb technológiák is léteznek, mint a Freesync [ AMD ] vagy a G-sync [ Nvida ]. Ezekkel ráadásul gyakran össze is akad a rendszer, így jobb híján ajánlott kikapcsolni és az elavultabb változatra támaszkodni.

**• Borderless fullscreen |** Más néven „Fullscreen ( Windowed )”, ami nagyjából annyit jelent, hogy a játék egy teljes képernyőre méretezett ablakban fut. Ez nagyban segíti az alkalmazások közötti gyors váltást, ellenben nem ad kizárólagos hozzáférést a grafikus kártyának, így teljesítménycsökkenéssel jár.

**• Modok és átfedések |** A letöltött állományok rejtettek, nincs hagyományos exe indítófájl, a futtatott folyamatok pedig védettek. Rajongói modok készítésére / használatára így teljesen alkalmatlan. Nincs lehetőség külső videorögzítő / fps mérő [ Fraps ] és utólagos képfeljavító [ SweetFX ] program használatára, vagy a Steam és a hozzá hasonló átfedő programok elérésére játék közben.

**• Beviteli eszközök |** A kontroller támogatás jelenleg rendkívül limitált, ha nem éppen Xbox 360 vagy Xbox One van a kezünkben. A speciális, programozható gombokkal rendelkező egerek és billentyűzetek teljesen kihasználatlanok maradnak - mint ahogy a kormányszettek is, ha a közeljövőben a Forza Motorsport 6: Apex pályáin szeretnénk körözni.

[i]A fenti listán szereplő tételek néhány eleme könnyedén betudható az új rendszer kezdetlegességének, a Microsoft pedig már dolgozik bizonyos jelzett hibák és hiányosságok javításán és fejlesztésén. Az alapok azonban változatlanok fognak maradni, hiszen minden az Univerzális Windows Platformra épül - ami jelenleg konzolokon megszokott megkötésekkel kezel egy nyílt, folyamatosan változó és a közösségét aktívan használó platformot. Egy ilyen zárt rendszerbe kényszeríteni a saját címei elérését természetesen érthető stratégia [ Origin | Uplay ] - amiből részben mi, a játékosok is profitálhatunk. Ehhez azonban elengedhetetlenek a fentihez hasonló, szinte már amatőr hibák elkerülése és a megkötések enyhítése. Ellenkező esetben akár többet is veszíthet a Microsoft ezzel a lépéssel, mint amennyit nyerhetne. A lehetőség mindenesetre ott van - mind a két variációra.

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

p34c3
Maestro: PSVR2-n kalimpál a karmester

1 napja

Comedian
Superman halála

8 napja
3

Necroman Mk2
The Swapper

2025.06.25.

Fabri
Japán gamer szemmel

2025.06.21.
11

p34c3
VR Kukkolda 2025

2025.06.09.
5

Necroman Mk2
Suicide Rachel Foster

2025.06.03.
4

Comedian
Pókember: Kék

2025.05.31.

Necroman Mk2
Mixed-Up Mother Goose

2025.05.26.

p34c3
Commandos: Origins

2025.05.20.
7

Necroman Mk2
Diablo III

2025.05.13.
5

Malleus
Realm of Ink (墨境)

2025.05.09.
4

Necroman Mk2
WVG Hall of Fame 2025 nyertesek

2025.05.08.
3

Comedian
Fenegyerek: Újjászületés

2025.04.18.
2

p34c3
HITMAN PSVR2

2025.04.11.
8

Necroman Mk2
Remains of Edith Finch

2025.04.10.

Comedian
Pearl

2025.03.12.
5

Necroman Mk2
Mythwrecked

2025.03.12.
2

Comedian
X

2025.03.08.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2025 - az idei döntősök

2025.03.07.
10

Necroman Mk2
Vanishing of Ethan Carter

2025.02.28.