[27] sQr (offline)

Alapos - Higgadt - Színes

Ő egy 28 éves fiú és itt lakik: Szabolcs-Szatmár-Bereg / Mátészalka

4060 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 63871 kreditet gyűjtött

2016 március
17:46 Xbox. Jump out! | Beszélgessünk...
UWP. Universal Windows Platform. Egységesített ökoszisztéma, ami az okostelefonoktól a Windows 10 operációs rendszert használó számítógépekig terjed. Az új alapkő, ami önmagában elég ahhoz, hogy konzol és PC fronton is gyökeresen változtassa meg a jelenlegi helyzetet. A Microsoft merész üzleti húzásának hála viszont könnyedén a két szék közé eshet.

Games for Windows

Hogyan csomagoljuk emészthetőbb formába az agresszíven terjesztett operációs rendszerünk térnyerését? Hogyan érjünk el a konzolos címeinkkel több, mint 150 millió új potenciális vásárlót? Hogyan állítsunk konkurenciát a digitális disztribúcióban hosszú ideje egyeduralkodói szerepet betöltő Steamnek – akik ráadásul igyekeznek minél inkább kivonni magukat a befolyásunk alól? A válasz részben mindhárom kérdésre ugyan az. Egy sokak által erősen megkérdőjelezhető, de alapjaiban több szempontból beszédes lépés: a Microsoft a jövőben fokozatosan áthozza népszerű sorozatait, izgalmas új címeit Windows 10 alá is.

Az Xbox One remek eladási adatai ellenére továbbra sem tud felzárkózni a rivális felhasználói bázisának minden várakozást felülmúló növekedéséhez. A platform legnagyobb húzócímeinek megjelenése után világossá vált, hogy még akár egy új, számozott Halo felvonás sem elég ahhoz, hogy ugrásszerűen megnövekedjenek a konzoleladások. Az exkluzív játékok finanszírozása szempontjából ez pedig nem egy elhanyagolható tényező. A konzoltulajdonosok felháborodásáról és annak jogosságáról született már több remek írás ennek fényében, de a többnyire negatív reakciók alapján biztos, hogy a PC tábor visszacsalogatása veszélyes játék. Főleg ha elsőre úgy tűnik, a zajosan megbukó Games for Windows Live után sem tanultak saját hibáikból.




• Windows Store | Számos hibával és hiányossággal küzd jelenleg az online bolt. A letöltések lassúak, a folyamatjelző bugos, a felületén nincs kiemelés és saját kategória a nagyobb címeknek. Ráadásul a Steam roppant megengedő „visszavásárlási” szabályai mellett hatalmas érvágás, hogy hasonlóra csak körülményesen vagy egyáltalán nincs lehetőségünk.

• SLI / Crossfire | A több videókártyás rendszerek hosszú évek óta egyre elterjedtebbek, a komolyabb játékra szánt konfigurációk pedig szinte minden esetben élnek ezzel a lehetőséggel. Az UWP viszont egyelőre nincs erre felkészítve, az alkalmazások csupán egyetlen grafikus vezérlőt érhetnek el. Ez bizonyos laptopok esetében is problémát okozhat, ahol az alaplapi és a dedikált kártya beállításoktól függően látja el a feladatát.

• V-sync | A képtöredezés ellen használt módszer kikerülhetetlenül be van kapcsolva. Ez megnövekedett input lagot és sok esetben teljesítmény vesztést okozhat, így az erőltetése érthetetlen – főleg, hogy jelenleg már sokkal hatékonyabb technológiák is léteznek, mint a Freesync [ AMD ] vagy a G-sync [ Nvida ]. Ezekkel ráadásul gyakran össze is akad a rendszer, így jobb híján ajánlott kikapcsolni és az elavultabb változatra támaszkodni.

• Borderless fullscreen | Más néven „Fullscreen ( Windowed )”, ami nagyjából annyit jelent, hogy a játék egy teljes képernyőre méretezett ablakban fut. Ez nagyban segíti az alkalmazások közötti gyors váltást, ellenben nem ad kizárólagos hozzáférést a grafikus kártyának, így teljesítménycsökkenéssel jár.

• Modok és átfedések | A letöltött állományok rejtettek, nincs hagyományos exe indítófájl, a futtatott folyamatok pedig védettek. Rajongói modok készítésére / használatára így teljesen alkalmatlan. Nincs lehetőség külső videorögzítő / fps mérő [ Fraps ] és utólagos képfeljavító [ SweetFX ] program használatára, vagy a Steam és a hozzá hasonló átfedő programok elérésére játék közben.

• Beviteli eszközök | A kontroller támogatás jelenleg rendkívül limitált, ha nem éppen Xbox 360 vagy Xbox One van a kezünkben. A speciális, programozható gombokkal rendelkező egerek és billentyűzetek teljesen kihasználatlanok maradnak - mint ahogy a kormányszettek is, ha a közeljövőben a Forza Motorsport 6: Apex pályáin szeretnénk körözni.

A fenti listán szereplő tételek néhány eleme könnyedén betudható az új rendszer kezdetlegességének, a Microsoft pedig már dolgozik bizonyos jelzett hibák és hiányosságok javításán és fejlesztésén. Az alapok azonban változatlanok fognak maradni, hiszen minden az Univerzális Windows Platformra épül – ami jelenleg konzolokon megszokott megkötésekkel kezel egy nyílt, folyamatosan változó és a közösségét aktívan használó platformot. Egy ilyen zárt rendszerbe kényszeríteni a saját címei elérését természetesen érthető stratégia [ Origin | Uplay ] - amiből részben mi, a játékosok is profitálhatunk. Ehhez azonban elengedhetetlenek a fentihez hasonló, szinte már amatőr hibák elkerülése és a megkötések enyhítése. Ellenkező esetben akár többet is veszíthet a Microsoft ezzel a lépéssel, mint amennyit nyerhetne. A lehetőség mindenesetre ott van - mind a két variációra.

18 komment

[55] FredPerry
márc 07., hétfő 23:42 #18
Válasz Kuresz (#10) üzenetére
Ugyanolyan bonyolult feltelepíteni egy Steam játékot, mint egy PS játékot. Mert ugye azt is kell. Patch meg ugyanolyan bonyolult, mint egy frissítés konzolon. Eljárt már az idő afelett a PC gaming felett, amikor ez nem két kattintás volt.
[39] Kuresz
márc 07., hétfő 9:14 #17
Eddig sem orultem, hogy a ps4et lecsereltem a Halo miatt one-ra, mar egy ideje csak a community miatt vagyok boxon, de mar egyre tobben belefaradtak az igeretekbe. Egy biztos, megegyszer nem vennek X-et es nem is fogok.
"Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minőséget ad ami pron is elérhetetlen."
[27] sQr
márc 07., hétfő 9:08 #16
Válasz Kuresz (#15) üzenetére
A PC portokat eddig is külsős fejlesztőkre bízták az esetek döntő többségében. A többivel viszont sajnos egyet tudok érteni...
Twitter: seQueeer | Instagram magazine: controller_culture
[39] Kuresz
márc 07., hétfő 8:58 #15
Válasz sQr (#14) üzenetére
Pont erre fel mondtam, hogy hogy fognak eleg odafigyelest forditani eneztul az xboxos jatekokra, ha masfel ev alatt egy normalis rendszert sem tudtak csinalni egy zart rendszerhez? Most akik az exkluziv cimeket csinaltak, mar a pcre IS oda kell figyelniuk, ugyhogy meg kevesebb idejuk fog maradni a boxra.
"Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minőséget ad ami pron is elérhetetlen."
[27] sQr
márc 07., hétfő 8:38 #14
A 900p sajnos szimplán a hardver kötöttségei miatt van. Nem lett elég erős az Xbox One még a konkurenciához mérten sem. A rendszer hibái meg egyértelműen a Microsoft töketlensége - fentebb láthatod, hogy PC fronton még kétségbe ejtőbb a helyzet.
Twitter: seQueeer | Instagram magazine: controller_culture
[39] Kuresz
márc 07., hétfő 8:24 #13
Meg maga a rendszer sem jol optimalizalt, vannak menuk, ahova belagolok konkretan, nem belepek, a partyban meg folyamatosan hiba van valakinel, napi szinten. Ha a sajat rendszer sincs optimalizalva, hogy lesz egy olyan jatek, ahol a lehetosegek kb hatertalanok lesznek a pc miatt?
"Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minőséget ad ami pron is elérhetetlen."
[39] Kuresz
márc 07., hétfő 8:22 #12
Válasz sQr (#11) üzenetére
Tovabbra is? Melyik jatek jol optimalizalt jelenleg a halo 5on es a ryse-on kivul? Meg azt se feledd, hogy 900p, keves jafek fut nativ 1080p-ben. (abban a korban, ahol mar a teveadok is ternek at a 4kra (angliaban elek).
"Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minőséget ad ami pron is elérhetetlen."
[27] sQr
márc 07., hétfő 8:14 #11
Én nem látom ilyen borúsan a helyzetet. Szerintem továbbra is remekül optimalizált játékokat fogunk kapni Xbox One-ra - inkább a PC portok minősége felől van kétségem. De a Microsoftnak érdekel lenne, hogy mind a két verzió a platformból a lehető legtöbbet hozza ki, így ha megfelelő energiát és pénzt áldoznak rá, nem lesz gond.

Mindenképpen pozitív változás lehet, ha a Windows 10 verzióból származó pénzt további exkluzív címek fejlesztésére tudják fordítani - több időt és szabadabb kezet kaphatnak a fejlesztők. Akárhogy is nézzük, ezzel jócskán megnövelték most a potenciális vásárlók számát, amiből mint fentebb is írtam, okosan használva akár mi is profitálhatunk.

A cross-play pedig soha nem fog olyan játékoknál megvalósulni, ahol az egyértelmű előnyt hozna a PC játékosoknak. Hogy nagyobb felbontáson, egy részletesebb, simábban futó játékot kapunk? Persze. Mint minden multiplatform címnél az elmúlt hosszú évek során - dupla / tripla annyi befektetésért a hardver fronton.
Twitter: seQueeer | Instagram magazine: controller_culture
[39] Kuresz
márc 07., hétfő 1:48 #10
En arra leszek kivancsi, hogy az x-el mi lesz ezutan. Az xbox only cimeket elfelejthetjuk, a jatekokat pedig PC-n, pcre fogjak eloszor megcsinalni, majd azt portolni boxra. Butitott, hianyos, bugos, vedd meg a dlc-vel jatekok? En erre szamitok
Ha pedig esetleg cross platformos lesz par cim, az xbox majd tuzelo porszivokent nyogdecsel majd 900pben, mikozben valaki majd csak adogatja a fejeseket, veri az ujabb koroket 4k-ban, 60+ fps-el, ugyan ugy egy fotelbol, controllerrel. Szamomra az xbox tobbe nem konzol, csak egy szobai kiegeszito (tenyleg ezt hangoztattak evek ota, na ezzel elertek), igy tobb konzolt mar biztos nem veszek, aminek koze van az MS-hez.
A halo es a gow miatt vettem boxot, de a rendszert es a gepet is gyulolom. Erosen gondolkozom rajta, hogy ha jon a Gears 4, megy a box es jon egy pc. Ha pedig majd megis konzolra vagyok (mert meg mindig kenyelmesebb, nem kell twlepitgetni, oatchelni, na meg nem omlik ossze a windows alatta ) akkor veszek melle egy ps-t.
"Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minőséget ad ami pron is elérhetetlen."
[55] FredPerry
márc 05., szombat 18:36 #9
Válasz Warhawk (#8) üzenetére
CS1.6-ot is leginkább amiatt hagytam abba, mert a végére (2012 körül) már szinte nem volt olyan public szerver, ami nem volt szarrá moddolva. Csak ha fizették magadnak egyet.
márc 05., szombat 12:41 #8
Válasz FredPerry (#7) üzenetére
A modolás olyan, mint a visszafelé kompatibilitás: az emberek 90%-a szeretné, hogy legyen, de a valóságban talán ha 10% használja.
nope
[55] FredPerry
márc 05., szombat 12:31 #7
Ezek közül egyedül az első pont ami zavar. Az áruházat rendbeszedhetnék tényleg, de mivel gyakorlatilag a GoW-on kívül nincs más Win10 exkluzív és ez egy nagyon hosszú folyamat legeleje, így szerintem van még erre idejük és foglalkozni is fognak ezzel idővel. Pl új kategóriát létrehozni, ha már meg is lehet jeleníteni benne egynél több játékot. A többi "gyengeség" szerencsére nem érint. A fraps helyett nekem ott van GeForce Experience, amit még szívesebben is használok, mint egy külső alkalmazást. A moddolásokat pedig sosem értettem, számomra egy játék addig jó, amíg eredeti formájában létezik. Elhiszem, hogy vannak jópofa, vagy netán hasznos dolgok hozzá, de az onnantól kezdve már nem az a játék.
[47] Dude
márc 05., szombat 11:54 #6
Válasz Warhawk (#2) üzenetére
Ez jól hangzik. Csak nem ez az első piacterük és nem valami kis cég idította. Ráadásul nem 2010 előtt. És sajnos volt egy GWL, aminél szintén ment a balfaszkodás után az ígérgetés és látjuk hova jutott. Én is örülnék, ha jól működne csak ez nagyon kínos egy MS-től. Bár megtehetik, hogy a dolgok nagyrészére szarni fognak. Csak azt sajnálom, hogy ha hosszútávon is ilyen marad a Store nehogy a PC portok lássák kárát majd az MS újra feladja, mint a GWL-nél.
Gamer for Life (X Live, PSN ID,Nintendo N ID: DudeHUN) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[27] sQr
márc 05., szombat 9:27 #5
A cikkben igyekeztem a tényekre szorítkozni és nem állást foglalni egy borúlátó jövő mellett. A rovat célja pont az lenne, mint ami most elindult itt: megütköztetni egymás között a véleményeket és beszélgetni.

Köszönöm, hogy ide találtatok! ^^,
Twitter: seQueeer | Instagram magazine: controller_culture
[62] casper007
márc 05., szombat 9:18 #4
Válasz Warhawk (#2) üzenetére
De azért ugye tudod, hogy mi is azt szeretnénk, ha a rendszer jól működne. Én legalábbis úgy vagyok vele, hogy nem keresem a sárdobálásra az alkalmat.

De hogy legyen min csámcsogni: KATT!
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[36] carville
márc 05., szombat 8:29 #3
Válasz Warhawk (#2) üzenetére
Ja, csak sajnos a Steam annyi idő alatt gatyába rázta magát, amennyi idő alatt a Games for Windows Live nem.
Így az se ad nekem bizakodásra okot, hogy a semmiből megcsinálnak egy újat, ugyanolyan rosszul.
Én mondjuk még mindig azt mondom, inkább legyen ez mint a semmi.
Én a Games for Windows Live-ra is csak azért vagyok dühös, mert ki is kapcsolták, nem azért mert oyayn volt amilyen.

A cikkhez pedig: Borderless Windowedban nem működik a CrossFire, és gondolom az SLI sem. Szóval amíg az egyik ilyen, a másik sem lesz megoldva.
Nincs rövid játék, csak könnyű Achievement! A Pepsi lájkol, a Coca-Cola a követőm, és a Burger King a barátom. Emlékeztek azokra a régi szép időkre, amikor csupán vásárlók voltunk?
márc 05., szombat 8:17 #2
Thomas Puha, a Remedy egyik fejese mondta egy nemrég készült interjúban erről:
"It's new and it's missing features that PC gamers especially expect, so there's a lot of stuff that Microsoft has on the roadmap that would be lovely to have right now, but software is software – it's never done."

És pontosan így gondolom én is. Persze, tök jó dolog (???) a szokásos doom & gloom hangulatot kelteni mindenfelé, de az valahogy elkerüli a figyelmet, hogy az MS folyamatosan kommunikálja, hogy ez egy kialakulóban lévő rendszer, folyamatosan dolgoznak rajta (pl a március végi //build eseménynek egy része erről fog szólni). Emlékszem, a Steam milyen fisi-fosi volt a Half Life 2 idején (Hé, emlékszünk, hogy a HL2-höz kötelező volt a Steam? A Valve megöli a PC-t! Ja nem.) és most azért nem az.

Egyelőre kereken egy játék van, amiért a Win10 Store-ba kell menni, az egy szem GoW Ultimate Edition és valószínűleg a jövőben is a néhány MS exkluzívon kívül minden meg fog jelenni Steamen, GoGon, meg lehet majd kulcsokkal nepperkedni a G2A-n. És mivel az MS nem dísznek adja ki a játékait PC-n, így természetes, hogy az ő érdekük is ezen gyerekbetegségek mihamarabbi kijavítása (amiről persze valószínűleg nem fognak cikkek születni, hisz az annyira nem szenzáció). Szóval sajnálattal kell közölnöm, a világvége egyelőre elmarad.
nope
[62] casper007
márc 05., szombat 7:42 #1
Egyrészt örülök, hogy az MS a PC-t is támogatja, de azonnal lehervad az arcomról a mosoly, amikor arról olvasok, milyen állapotban van az MS Store. Nem is tudom, ezt hogy gondolhatták komolyan. Ha valaki szembemegy a legnagyobb digitális felülettel (Steam), akkor az a minimum, hogy egy kiforrott, jól működő rendszert reklámoz, és nem töketlenkedik.

Ha az MS képes volt felismerni, hogy a fogyasztói igényeket ki kell elégíteni, akkor nagyon remélem, hogy rohamos tempóban fejlesztik majd a saját piacterüket, mert ez ebben az állapotban nevetséges.

Annyira idegesítő, hogy a nagyobb videojátékokról szóló események mondjuk 90%-a mindig ilyen marhaságokon feneklik meg.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
sQr
Twitter: seQueeer | Instagram magazine: controller_culture
Ezeken a platformokon játszom
Xbox 360
Playstation2
Playstation3
Wii
Playstation Portable
PC
Playstation4
Nintendo Wii U
Mobil
Kedvenc játék-műfajaim
Akció, Akció/Kaland, Kaland, Verekedős, FPS, Online FPS, Online RPG, Puzzle, Verseny, Retro, Szerepjáték, Szimulator, Sport, Stratégia, Taktikai
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Játék mindenhol, Magazinok, újságok, Fotózás, Zene (hallgatom), Könyvek, Írás, Mozi , Anime, Színház, Grafika, rajzolás
Barátok, ismerősök
Oldern
(offline)
Szasa
(offline)
sidocious
(offline)
sting
(online)
Necroman Mk2
(offline)
Sagem
(offline)
Rudymester
(offline)
zumics
(offline)
BöjtösG
(offline)
werdy
(offline)
clave
(offline)
iverson33
(offline)
sum-blink
(offline)
Spongya
(offline)
macewindu74
(offline)
clizer-niisan
(offline)
getro2
(offline)
Rince
(offline)
wodbear
(offline)
Doom
(offline)
Sam360
(offline)
Invi
(offline)
keviny
(offline)
RetekMester
(offline)
rehynn4
(offline)
wesker
(offline)
Karandrill
(offline)
balu1159
(offline)
Joda
(offline)
spieluhr
(offline)
Ikaruga
(offline)
fr4231
(offline)
dpb
(offline)
Pufi
(offline)
Svitzh
(offline)
Project'1083
(offline)
Rotten
(online)
Electricman
(offline)
akoska1991
(offline)