casper0072016.02.22. 20:38

Üres város

A hétvégén a nyílt bétának köszönhetően alkalmam nyílt kipróbálni a Ubisoft legújabb nagy durranását, a The Division-t. A cégóriás nagy bevételt generáló játékait ismerve nem vártam, hogy a vírussal fertőzött New York megnyer majd magának, és nem is sikerült kellemesen csalódnom.

Hiába lehetett majdnem három napon keresztül orrvérzésig játszani, nem sikerült rájönnöm, mit akar a Ubisoft a The Division-nel. A játék egy nyitott világban játszódó, RPG elemekkel és loot-tal gazdagon meghintett shooter, ami a közösségi élményre helyezi a hangsúlyt. Az alapfelállás szerint egy különösen veszélyes vírus támadta meg a várost, ahol minden a feje tetejére állt. Alapvető szolgáltatások estek ki, a fegyveres szervek képtelenek fenntartani a rendet, fosztogató bandák uralják az utcákat. Ebben a kaotikus helyzetben próbálja menteni a menthetőt a Division, amelynek mi, játékosok is a tagjai vagyunk.

Volt egy olyan érzésem, hogy többedmagammal érdekesebb lesz a próbakör, és igazam is lett. Testvéremmel karöltve vetettük bele magunkat a kielégítőnek nem nevezhető tartalomba, de egy pár napos ízelítőtől nem is vártam mennyiségileg többet. Ugyan a sztori lassan csordogál a missziók alatt, de azok természete a legunalmasabb feladatokat idézi. El kell jutni egy pontra, ahol vagy egy tárgyat kell megszerezni vagy túlélőket kiszabadítani, közben pedig halomra lőni az ellenséget.

A probléma, hogy maga a tűzharc unalmas, nincs meg benne az a dinamika, ami a műfaj nagyjaiban. Az egyetlen pont, ami igazán tetszett, az a fedezékről-fedezékre való rohanás, amikor a következő tereptárgy kijelölése után a megfelelő gombot folyamatosan nyomva tartva karakterünk pozíciót vált. Eleinte így haladtunk, egymást fedezve, de egy idő után beláttuk, hogy ez a módszer időpazarlás, nincs szükség arra, hogy tűz alatt tartsuk az ellenséget.

A mészárlásokat követően rengeteg tárgyhoz lehet jutni: fegyverekhez, ezek kiegészítőihez, ruhadarabokhoz, vagy fogyasztható dolgokhoz. Ahogy a hasonló típusú játékoknál lenni szokott, úgy itt is az a lényeg, hogy minél jobb statisztikával rendelkező tárgyakhoz jussunk, hiszen így vehetjük fel a versenyt a magasabb szintű gépi ellenfelekkel, és vethetjük meg a lábunkat a Dark Zone-ban, amiről nemsokára beszélek. A baj, hogy itt a való életben is létező csúzlik szerepelnek, és egy legendás AK valahogy nem hangzik olyan fantáziadúsan. Ugyanígy a védőfelszerelés elemeinél is az a legfontosabb, hogy minél nagyobb szám szerepeljen az adatlapján, legyen szó felsőről vagy bakancsról. Az ételekben és italokban láttam némi fantáziát, amik ideiglenesen megemelik valamelyik képességünket, de az igazat megvallva nem láttam szembeötlő különbséget, amikor használtam őket.

Viszonylag hamar eljutottunk arra a pontra, amikor megnyitottuk a főhadiszállásunkat, ahol többek között találkozhatunk a fontosabb karakterekkel, kereskedőktől vásárolhatunk vagy éppen nekik adhatjuk el az összeszedett felszerelésünket - ami gyakori tevékenység lesz, mert hamar megtelik a zsákunk -, illetve fejleszthetjük a bázist. Ez lényegében egy térben kimutatott képességfa. Egy kijelölt küldetést teljesítve a központi számítógépen megnyithatjuk a három fő osztály egyikét, majd azon belül újabb alosztályokat nyithatunk, amik végül a megvásárolható képességeket oldják fel. Az első ilyen az elsősegélyosztály volt, ahol klinikát, majd karantént alakítottunk ki.

Az ügynököt három irányba lehet fejleszteni, itt is a klasszikus medic, engineer, és assault osztály képviselteti magát. A bétában sajnos vajmi kevés képességet próbálhattam ki, a kedvencem a területre gyógyító pisztoly volt, de a rohampajzsnak nem láttam sok értelmét, mert a másik kézben tartható pisztolyok gyakorlatilag csak légycsapónak használhatók.

A The Division sava-borsa a Dark Zone lenne, ahol a játékosok összeverődnek, és egymást segítve vagy hátráltatva kutatnak értékes felszerelés után. Ez egy teljesen különálló terület, amihez saját tapasztalati rendszer tartozik. A képlet egyszerű. Szedj össze annyi értékes holmit, amennyit tudsz, juss el egy kivonási pontra, hívd a helikoptert, majd add át a csomagot, ha megérkezett. A helyzet ott kezd izgalmassá válni, hogy ilyenkor lehetőség adódik elrabolni mások loot-ját. Ha viszont egy másik ügynök életére törsz, akkor számkivetetté válsz, és a többi játékos büntetlenül, jutalom fejében gondoskodhat rólad. Ez nagy felhajtással járó macska-egér játékhoz vezet, mert a rossz útra tért rabló megpróbál elmenekülni, a többiek meg rohannak utána. Ha a gazfickónak sikerül megbújnia, míg lejár a feje felett ketyegő számláló, akkor státusa normál állapotba áll, és elkönyvelhet egy sikeres rajtaütést. Ha viszont egyszer is rálőnek, akkor a visszaszámlálás visszaugrik a kiinduló állapotba. Ezért ritka, hogy ha valaki egyedül lesz ún. rouge agent, akkor meg tud lógni. Nekem egyszer sikerült, mert a bajt a fejemre hozó öcsémmel szétváltunk, üldözőink pedig utána eredtek.

A legnagyobb kalamajka természetesen a kivonási pontoknál alakul ki. Ha többen összeverődnek, akkor igyekeznek egymás hátát fedezni, hogy senki se távozzon üres kézzel, de vannak alattomos játékosok, akik ugyanúgy védekező állást vesznek fel, és az utolsó pillanatban lövik hátba a többieket. Találkoztam egy olyan öt fős társasággal is, akik vadnyugati banditák módjára tartották terrorban a békében kutakodni vágyókat. Én a The Division-nek egyedül ezt a pontját találtam szórakoztatónak, nem tudhattam, kinek mi a szándéka. Persze vannak előjelek, például mikor az egyik ügynök detonátort helyezett el a helikopterből leeresztett kötélhágcsó alá. Viszont pár óránál tovább ez a rablópandúrosdi sem kötött le. Nincsenek konkrét feladatok, és a lehetőségek is kimerültek abban, hogy a három-négy leszállópálya között szlalomozva hol barátokat, hol ellenségeket kerestünk.

Bár a játék látványvilága köszönő viszonyban sincs azzal, amit először láthattunk, még így is szép. Különösen a tereptárgyak eszméletlen mennyisége tetszett, az utcákon szó szerint ömlik a szemét, gőzölögnek a csatornák, a szél fújja a szórólapokat, minden aprólékos és részletes, persze ezt is hamar meg lehet unni, ha már rácsodálkoztunk, hogy ilyet is tudnak készíteni. Legalább technikailag rendben lévőnek tűnik a játék, nem futottam szerver problémákba, a program nem fagyott le, vagy dobott ki az asztalra. Mivel PC-n játszottam, el tudtam csámcsogni a grafikai beállításokon, mindent a lehető legmagasabb szintre tekerve az én i7, 16GB RAM, GTX970 gépem 40-60 fps között mozgott, amikor pedig olyan beállításoknál engedtem a gyeplőn, amik a harc hevében észre nem vehető változásokat hoznak - az árnyék vagy a visszatükröződés csak majdnem olyan éles, mint ultrán -, akkor már az 50-60 fps tartományban tudtam maradni.

Ideig-óráig szórakoztatónak találtam a The Division-t, viszont kizártnak tartom, hogy hosszútávon lekötne. Túlságosan sótlannak, súlytalannak érzem, mint a többi AAA Ubisoft fejlesztést, és a béta alapján nem is látom, mivel akarja a kiadó folyamatosan lekötni a játékosokat.

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

8 napja
16

CHASE
Top 15 FIFA

2024.03.17.
2

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

p34c3
Negyven2

2023.11.14.
26

Dude
Harc a 41. évezredben

2023.10.23.
5

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==