[6] parandroid (offline)

Társasági - Harsány - Kétéltû

Õ egy 25 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

1470 napja regisztrált felhasználó, ez idõ alatt 7377 kreditet gyûjtött

2016 February
15:15 Oscar 2016 tippek
Érlelõdött bennem pár gondolat a helyi idõ szerint 29-én, hétfõn esedékes Oscar gálával kapcsolatban, amik így, hogy a jelöltek döntõ többségét láttam felszínre is kerülnek most. Eredetileg a filmes fórumba akartam ezeket bekörmölni, de ahhoz túl nagy a terjedelem, remélem, hogy megfér itt a blogszekcióban. Leírom, hogy az adott kategóriában kit tartok a legesélyesebbnek, illetve, hogy teljesen szubjektív alapon én kit szeretnék díjazottként látni az aktuális kategóriában. Azokat a kategóriákat, ahol magam is úgy ítéltem meg, hogy nem érdemes beleokoskodnom, mert vagy nem láttam elég jelöltet, vagy teljesen inkompetens vagyok a témához békén hagytam, úgyhogy bízom benne, hogy nem egy nagy marhaság, hanem egy érdekes dolog sült ki ebbõl a maszlagból.
Legjobb film
Kezdésnek itt az egyik szerintem legkevésbé megjósolható kategória, Spielberg Bridge of Spies-án kívül mindent volt szerencsém megtekinteni, A nagy dobás és a Mentõexpedíció kivételével pedig az összes jelölt nagyon-nagyon bejött. A Spotlight kezdeti toronymagasnak tûnõ elõnye a hónapok múlásával és az elõzetes díjak kiszórásával szépen lassan elhalványult A visszatérõ és A nagy dobás javára, talán nem tett neki túl jót a korai amerikai bemutató (bár a Birdman ha jól emlékszem ugyanilyen körülmények között tudott nyerni). A Mentõexpedícióra a Golden Globe-díj ellenére nem fogadnék komolyabb összegben. A szoba kicsit a tavalyi év Whiplash-e nálam, az egyik nagy kedvencem az évbõl, és örülök, hogy jelölték, de szerintem vajmi kevés esélye van a végsõ gyõzelemre. A Brooklyn aranyos, és nekem sokkal jobban bejött, mint az átlagnak valószínûleg, de azért megmosolyogtató lenne, mint Best Picture. A Mad Max-et nem írnám viszont még le, ha megoszlanak a szavazatok a három nagy esélyesnek tûnõ film között, akkor odaférhet az elsõ helyre, meglepetés lenne, de nem tartom elképzelhetetlennek. Összességében viszont a Spotlight volt a kedvenc filmem a tavalyi évbõl úgy összességében is, a jelöltekbõl meg pláne, úgyhogy õszintén drukkolok neki, és egyáltalán nem érzem azt, hogy nincs miben reménykedni, viszont a Birdman tavalyi sikere ide vagy oda, meglepõdnék, ha nem a The Revenant lenne 29-én A legjobb film nevét tartalmazó borítékban. Esetleg a Producerek Céhe által díjazott The Big Short még megviccelhet.

Kit szeretnék, hogy nyerjen: Spotlight: Egy nyomozás részletei
Ki fog nyerni: A visszatérõ (esetleg A nagy dobás)


Legjobb férfi fõszereplõ
A dán lány még kimaradt az öt Best Actor in a Leading Role kategóriában jelölt alakításokból, azonban elõzetesen ez tûnik az egyik leginkább lezsírozott kategóriának, DiCaprio valószínûleg már a The Revenant maximálisan pozitív fogadtatása óta magolja az átvételi szövegét. Nem ez a kedvenc alakításom a jó öreg Leotól, de abban azt hiszem, hogy mindannyian megegyezhetünk, hogy egy fantasztikus színész, és még ha nem is az Akadémia szobrocskája a legfõbb minõségindikátor, ha valaki végre megérdemli, az bizony õ. Ez Leonardo DiCaprio éve, ne legyen nagyon senkiben kétség, hogy ki kapja a legjobb férfi fõszerepért járó díjat. A legjobban a jelöltek közül egyébként nekem Fassbender alakítás tetszett, és ha valami csoda folytán nem a Hugh Glass bõrébe bújó színészkedvenc lenne a befutó, akkor valószínûleg Michael Fassbender, viszont olyan messzirõl követi csak DiCapriot a második helyen, hogy nem érdemes vele komolyan számolni szerintem.

Kit szeretnék, hogy nyerjen: Michael Fassbender (Steve Jobs) ha csak az itteni alakításokat nézzük, de amúgy természetesen DiCario (A visszatérõ)
Ki fog nyerni: Leonardo DiCaprio (A visszatérõ)


Legjobb nõi fõszereplõ
Ha lehet valmi még a férfi fõszerepeknél is simább így elõzetesben, az a Best Actress kategória, a 45 évet nem láttam, így arról Charlotte Ramplingrõl nem tudok nyilatkozni, viszont nem létezik, hogy ne Brie Larson vigye el a szobrot a Room-ért. Minden csillag úgy áll, hogy nem kerülhet máshoz a díj, a valószínûleg legkomolyabb ellenfél, Alicia Vikander promótereinek ügyeskedésével mellékszerepre lett jelölve, úgyhogy miatta sem kell izgulni. JLaw szerintem teljesen esélytelen, kezd 25 évesen az új Meryl Streeppé válni, és ha épp nem íjjal rohangál valami ifjúsági regény adaptációjában, akkor borítékolt a jelölése. Cate Blanchett sosem írható le teljesen, de most kapott díjat a Blue Jasmine-ért, nem gondolom, hogy komolyan számolni kéne vele. Maradt Saoirse Ronan, akibe minden bizonnyal szerelmes lettem a Brooklyn után, és ilyen borzalmasan személyes okokból nyilvánvalóan az õ játéka tetszett a legjobban, és az õ díjazásának örülnék a legjobban, sõt minden bizonnyal ha nem Larson kapja a szobrot, akkor Ronan. De a legjobb idei alakítás Brie Larsoné, neki kell nyerni, és õ is fog nyerni, ebben gyakorlatilag biztos vagyok.

Kit szeretnék, hogy nyerjen: Brie Larson (A szoba) (és egy halványka szorítás Saoirse Ronanért (Brooklyn))
Ki fog nyerni: Brie Larson (A szoba)


Legjobb férfi mellékszereplõ
Borzasztóan kemény kategória, remek színészek, remek alakítások, összességében ezzel az ötössel vagyok az egyik legjobban megelégedve. Mindenki Stallonéról beszél, megnyerte a Globe-ot, õ tûnik a toronymagas esélyesnek a kategóriában, megmondom õszintén, hogy nekem annyira nem tetszett sem maga a Creed, sem a két nagy férfi szerep benne, de az mindenképpen komoly fegyvertény, hogy egy masszív visszatérés történet, amit szeret az Akadémia, és azért én abban sem vagyok biztos, hogy itt Michael B. Jordan Creed-je volt a fõszereplõ, cím ide vagy oda. A kémek hídját még mindig nem láttam, Christian Bale keveset szerepelt a The Big Shortban, és voltak ennél sokkal jobb szerepei is, nem tûnik egy lehetséges befutónak. Viszont szerintem Mark Ruffalo élete alakítását nyújtja (legalább is, amikben én láttam), és szintén inkább fõszerelõ, rengeteg screentime-ja van. Tom Hardy pedig a Bronson óta nem volt ennyire jó, egyáltalán nem volt alárendelt szerepe DiCaprio mellett, és valószínûleg eddigi karrierjének legjobb éve volt a tavalyi. Emiatt a két színész miatt félek elõre, hogy fájni fog a szívem jövõ hétfõn.

Kit szeretnék, hogy nyerjen: Mark Ruffalo (Spotlight: Egy nyomozás részletei)
Ki fog nyerni: Sylvester Stallone (Creed)


Legjobb nõi mellékszereplõ
Talán az egyik legkevésbé megjósolható, hogy az ötösfogatból kit fog kiemelni az Akadémia, mint legjobb nõi mellékszereplõ.Bár A dán lányt még nem láttam, egyrészt a nõi fõszerepnél említett indokból, másrészt pedig az Ex Machinában nyújtott teljesítménye miatt (ami a kedvenc tavalyi nõi alakításom) a legesélyesebbnek és az általam leginkább vágyott díjazott is egyben Alicia Vikander. Jennifer Jason Leigh és Rachel McAdams remekül hozták a karakterüket, de a nem túl terjedelmes szerepük miatt én nem gondolom, hogy komoly esélyük lenne. A maradék két színésznõnél az a vicces helyzet alakult ki, hogy bár talán Ronney Mara tûnik a komolyabb veszélnyek, ha nekiállnak az Akadémia tagok jól megoszlani Vikander és Mara között, akkor nevetõ harmadikként Kate Winsletnek nagyon komoly esélye van arra, hogy övé legyen 2016-ban legjobb nõi mellékszerepért járó szobrocska. De a pénzemet biztos, hogy Alicia Vikanderre tenném.

Kit szeretnék, hogy nyerjen: Alicia Vikander (A dán lány)
Ki fog nyerni: Alicia Vikander (A dán lány)


Legjobb animációs film
Itt is az egyik kedvenc kategóriám, szuper jelöltek, minden gratulációm az Akadémiáé, nem csak hogy láttam mind az öt filmet, de nagyon-nagyon szeretem is õket. A legesélyesebb természetesen az Agymanók, aminél az egyetlen furcsaság, hogy legjobb filmre nem lett jelölve, szerintem a tavalyi év egyik legjobb darabja, egy kifejezetten széles közösséget szólít meg (sõt, valószínûleg a szülõk jobban élvezték, mint a gyermekeik), a Pixar stúdiójából került ki, gyakorlatilag 100%, hogy gyõztesként távozik az ünnepségrõl. A másik idei nagy kedvencem A fiú és a világ, egy gyönyörû, melankolikus, meditációs néma rajzfilm, nem tudom, hogy honnan húzták most így hirtelen elõ, tekintve, hogy az eredeti megjelenése 2013-as, de mindegy is, frenetikus film. A Shaun, a bárány szintén szuper, és valószínûleg ha nem lenne itt az Inside Out, akkor ez lenne a befutó. Charlie Kaufman Anomalisája remek, de nem különösebben veszélyes, ahogy a Studio Ghibli-féle When Marnie Was There sem, utolsó filmjük ide vagy oda. Ez az Agymanóké, biztos vagyok benne.

Kit szeretnék, hogy nyerjen: A fiú és a világ
Ki fog nyerni: Agymanók


Legjobb operatõr
Szintén egy marha erõs katergória, és emelett egy érdekes dilemma is, kíváncsi leszek, hogy odaadják-e Lubezkinek sorozatban harmadszor a legjobb operatõri munkáért járó díjat, minden bizonnyal egyébként igen, alapjáraton is egy zseni, a The Revenantban meg különösen gyönyörû munkát végzett, neki kell nyernie. Ha esetleg nem, akkor valószínûleg Roger Deakins lesz a befutó, akinek az idei a 13. jelölése, eddig egyetlen árva gyõzelem nélkül. Emellett pedig õ volt az egyik, aki miatt a Sicario fantasztikusra sikerült. De a maradék három film fényképezése is lenyûgözõ, nem leszek csalódott, bárhova is kerül a szobor. De a legkomolyabb esélye valószínûleg idén is Chivonak van.

Kit szeretnék, hogy nyerjen: Roger Deakins (Sicario)
Ki fog nyerni: Emmanuel Lubezki (A visszatérõ)


Legjobb rendezõ
Ismét egy viszonylag érdekesebb kategória, Lenny Abrahamsonon kívül talán mindenkinek van reális esélye a végsõ gyõzelemre, de az elõzetes díjak alapján eléggé egyértelmûsödni látszik, hogy Inarritu lesz 1950 után az elsõ rendezõ, aki duplázik. A maradék háromból Tom McCarthy talán az, akinek kevesebb esélye van a többieknél, Miller és Adam McKay viszont simán odaérhet, mindketten fantasztikus munkát végeztek (még ha a The Big Short nem is volt a tavalyi kedvenceim között, a rendezés frenetikus). Talán személyes preferencia alapján nekem George Miller Mad Max-sze van egy paraszthajszállal mindenki elõtt, elképszetõ, hogy egy ilyen, maximálisan akcióközpontú film ekkora kritikai elismerést kaphatott 2015-ben. Ezt a sikert pedig George Miller elsõsorban magának köszönheti. Úgyhogy hajrá Mad Max, hajrá Miller, de a legkomolyabb
esélye Innaritunak van, ezen nem nagyon lehet vitatkozni.

Kit szeretnék, hogy nyerjen: George Miller (Mad Max: A harag útja)
Ki fog nyerni: Alejandro Gonzales Inarritu (A visszatérõ)


Legjobb idegen nyelvû film
Megint egy nagy kedvenc kategóriám, az Embrace the Serpent gyakorlatilag beszerezhetetlen itthon, a többit láttam, és szerettem is. Egyrészt a szívem is haza húz, másrészt pedig amennyire valaki objektív lehet, annyira objektív szempontból is azt gondolom, hogy a Saul fia az öt jelölt közül a legjobb film, és minimum furcsa lenne, ha nem lenne meg bõ egy hét múlva a második Oscar-díjas filmünk. Ami esetleg reálisan megszorongathatja Nemes László alkotásást, az a Mustang, ami szintén egy fantasztikus darab, a Theeb és az Egy háború nem hiszem, hogy érdemben beleszólhatna a dologba.

Kit szeretnék, hogy nyerjen: Saul fia
Ki fog nyerni: Saul fia


Plusz még néhány kategóriában tipp kommentár nélkül:

Legjobb vágás
Kit szeretnék, hogy nyerjen: Spotlight: Egy nyomozás részletei
Ki fog nyerni: Mad Max: A harag útja

Legjobb eredeti filmzene
Kit szeretnék, hogy nyerjen: Ennio Morricone (Aljas nyolcas)
Ki fog nyerni: Ennio Morricone (Aljas nyolcas)

Legjobb eredeti dal
Kit szeretnék, hogy nyerjen: Spectre (Radiohead), így semmit
Ki fog nyerni: Writing's on the Wall (Sam Smith)

Legjobb vizuális effektusok
Kit szeretnék, hogy nyerjen: Star Wars: Az Erõ ébredése
Ki fog nyerni: Star Wars: Az Erõ ébredése

Legjobb adaptált forgatókönyv
Kit szeretnék, hogy nyerjen: Aaron Sorkin (Steve Jobs), így hogy nem jelölték, Emma Donoghue (A szoba)
Ki fog nyerni: Adam McKay és Charles Randolf (A nagy dobás)

Legjobb eredeti forgatókönyv
Kit szeretnék, hogy nyerjen: Spotlight: Egy nyomozás részletei
Ki fog nyerni: Sotlight: Egy nyomozás részletei

Ennyi lett volna ez a hosszúra nyúlt fórumkomment, helymegtakarítás céljából a jelölteket külön nem soroltam fel az egyes kategóriáknál, az Oscar honlapján megtaláljátok mindet. Nektek mik a tippjeitek, vágyaitok a fõbb kategóriákban?
10 komment

[15] xboxfreak
Feb 23., Tuesday 19:47 #10
ez a room egy unalmas sz@r ... a könyv sem volt jó de szerintem ez egy b kategóriás semmi ... abszolút nem jön át a feszültség
[34] CHASE
Feb 22., Monday 8:12 #9
Válasz Fórumozó (#8) üzenetére
Akkor a te gépedben van a hiba. Ezek az utóbbi évek legmagasabb értékelésû jelöltjei.
[48] Fórumozó
Feb 22., Monday 0:56 #8
Így, hogy végigértem a jelölteken, az utóbbi évek leggyengébb mezõnyének érzem a jelölteket. Eddig 3-4 filmnek mindig tudtam szurkolni, most gyakorlatilag a Room és Tom Hardy az egyetlen érdekes pontja nekem az eseménynek.
MEDIOCRE
[34] CHASE
Feb 21., Sunday 9:15 #7
"viszont a Birdman tavalyi sikere ide vagy oda, meglepõdnék, ha nem a The Revenant lenne 29-én A legjobb film nevét tartalmazó borítékban."

Amúgy nem a Revenant lesz a legjobb film sztem. Meglepõdnék, ha az lenne.
[34] CHASE
Feb 21., Sunday 9:11 #6
Válasz parandroid (#5) üzenetére
Van a Steve Jobsban egy mondat, ami nagyjából az egész filmrõl árulkodik. Jobs odamegy Joannához és megkérdezi, hogy miért nem feküdtek le soha egymással. Egy millióm van rá, hogy Jobs soha nem kérdezett ilyet csak így. Egyrészt Hoffmann nem volt egy szép nõ, nem lett volna túlságosan nagy élmény benne, de még inkább, Jobs nem így volt arrogáns.
És ezt nem érti a forgatókönyv, és nem érti (?) Aaron Sorkin sem. Jobs arroganciája az volt, hogy mindent a saját kezében akart tartani és mindent azonnal akart. Nem szólogatott be csak így nyakra-fõre mindenkinek, egyszerûen nem érdekelte az amiben nem látott hasznot.
Ettõl függetlenül zseniális jelenetek egész sora látható abban a filmben, mint pl amikor Jobs elmagyarázza Hoffmannak, hogy miért építette a Next-et, és a háttérben a falra vetítve megjelennek a történet részletei. Ezért mondom, hogy Danny Boyle zseniális, de ez a film az alapoknál elvérzett sajnos, amit a résztvevõk ki tudtak hozni belõle, annyi lett.
Feb 20., Saturday 22:18 #5
Válasz CHASE (#3) üzenetére
A Steve Jobs is egy olyan film, amit pár hete láttam, de alig emlékszem belõle valamire, nekem annyi maradt meg, hogy minden megvolt a forgatókönyvben, ami miatt Sorkint szeretem, de simán igazad lehet. Most különösen így gondolom, hogy 10 perce bizonyosodtam meg róla, hogy JJL tényleg kibaszott jó volt az Aljas nyolcasban, és simán lehet, hogy több aktív screentime-ja van, mint McDormandnek volt a Fargoban... Inkább most azon csodálkozom, hogy hogyhogy nem Lead Actressnek jelölték, ha volt a filmnek klasszikus fõszereplõje, akkor az Daisy. Mennyit felejtek két hónap alatt.
Rise and shine, Mister Freeman - rise... and shine.
[34] CHASE
Feb 20., Saturday 19:54 #4
Válasz parandroid (#2) üzenetére
Sztem JJL-t csak az torpedózhatja meg, hogy gyakorlatilag egy elég hülye szerep, nincs túl sok értelme, ilyenért csak a legritkább esetben osztanak díjat, de színészi teljesítményben õ viszi a prímet sztem.
[34] CHASE
Feb 20., Saturday 19:50 #3
Válasz parandroid (#2) üzenetére
Mert szuperpörgõsek és szórakoztatók a párbeszédek, de teljesen hiteltelenek. Azok az emberek beszélgetnek így, akik évek óta nem találkoztak, és mindent egy napon akarnak megbeszélni, de Hoffmann mindvégig ott van Jobs mellett, és emiatt aztán idõ sem jut végigbeszélni a problémákat.
Olyan, mint egy sûrített Jobs katalógus, amibõl éppen ezért hiányzik mindaz, ami egy igazi embert teljessé tesz, a lélek.
Feb 20., Saturday 18:48 #2
Válasz CHASE (#1) üzenetére
Húha köszönöm a terjedelmes kommentet, ahogy nézem azért sok mindenben egyet értünk.

Nekem nagyon úgy maradt meg, hogy nincs olyan szinten elõtérben JJL, mint akár Kate Winslet, de pont ma nézem újra, lehet megváltozik a véleményem.

Szeritem sem Innaritu volt a legjobb, de õ nyerte a DGA-t, nagyjából csak akkor lenne nagyobb esélye, ha õt jelölték volna egyedül. Szerintem is Miller kéne hogy kapja, ha tényleg a legjobb teljesítményt akarnák díjazni. Nálam ugyanez a kategória volt tavaly Linklater, de mindegy, ilyen az élet.

Nem olvastam a könyvet, amit Sorkin adaptált, szóval ezt abszolút el tudom képzelni, nekem annyi jött le, hogy szuperpörgõsek és szórakoztatóak a párbeszédek, és a The Big Shorttal ellentétben nem éreztem magam síkhülyének sem közben.
Rise and shine, Mister Freeman - rise... and shine.
[34] CHASE
Feb 20., Saturday 18:10 #1
Legjobb film: Ha félreteszem a személyes érzéseket, akkor Spotlight. Tuti befutó kategória. Ha az számít, hogy nekem mi tetszik, akkor - a Brooklynt leszámítva - gyakorlatilag bármelyik, de mivel a Spotlight is tetszett, ezért ez.

Legjobb férfi fõszereplõ Leo, de én is Fassbendert látnám szívesebben, de nem õ lesz. Amúgy, Leo, Fassbender, Redmayne, Cranston, Damon a sorrend kb sztem. (az utóbbi kettõ felcserélhetõ)

Legjobb nõi fõszereplõ valszeg Larson, de nem láttam két nevezettet, itt amúgy sztem kihagytak egy csomó jó jelöltet. (a férfiaknál is)

Legjobb férfi mellékszereplõ (elírtad): a Creedet még nem láttam, eddig Ruffalo. Ez talán a legkiegyenlítettebb kategória.

Legjobb nõi mellékszereplõ: Ez meg talán a legkompetitívebb. Még ki is maradt pár. Kate Winsletnek szurkolnék, de Vikander is jó volt, ahogy McAdams is, de aki sztem nyerni fogja, az Jennifer Jason Leigh, és teljes joggal. Mi az hogy nem túl terjedelmes szerep? Szinte végig színen van. Jó, nem sokat beszél de annál többet mond el a személyisége. (de mint ahogy mondtam, Winslet jobb volt sztem)

A Legjobb rendezõ nálam egyértelmûen Geroge Miller, nem létezik, hogy egy fizikailag és szellemileg is ilyen teljesítmény után ne õ kapja
Ha nem õ, akkor Inarritu, de sztem nem õ volt a legjobb. Nálam egyébként Ridley Scott is jelölve lett volna. A Mentõexpedíciónak a fõ erõssége pont a rendezés. Nem a látvány, nem a zene, nem a színészek, még a történet is kaphatott volna gellert, könnyen átfordulhatott volna pátoszba, és bár a végén ez majdnem megtörténik, még épp megáll a határon. Nálam az év egyik legbiztosabb rendezése. (ráadásul maximálisan hû a könyvhöz, úgy, hogy még azután is izgalmas marad)

"Legjobb adaptált forgatókönyv
Kit szeretnék, hogy nyerjen: Aaron Sorkin (Steve Jobs)" - talán azért nem jelölték, mert egy elég vaskos önéletrajzi könyvbõl képes volt három szekcióba belesûríteni mindent, és ezzel épp hogy csak a lényegét veszítette el a mû. Egyébként ha már itt tartunk, Danny Boyle rendezése is parádés volt, abban a fillmben mindenki, kivéve a forgatókönyvet.

Legjobb operatõr: "Emellett pedig õ volt az egyik, aki miatt a Sicario fantasztikusra sikerült." - Nem, õ volt az egyik, aki miatt a Sicario nézhetõre sikerült.

Na ennyi. Az enyém is hosszú lett.
parandroid
Rise and shine, Mister Freeman - rise... and shine.
Ezeken a platformokon játszom
PC
Mobil
Kedvenc játék-mûfajaim
Hobbijaim, szabadidõmben ezt teszem
DVD, Zene (hallgatom), Könyvek, Írás, Mozi , Anime, Fórum, Internetes magazinok
Barátok, ismerõsök
Tommy_Angelo
(offline)
Krisz576
(offline)
CHASE
(offline)
beberep
(offline)