[62] casper007 (offline)

Alapos - Átlagos

Ő egy 28 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

4639 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 253400 kreditet gyűjtött

2016 január
20:02 Eredmény és eredményesség

Sok száz órám van a Gears of War multijában. Összescsődültünk a haverokkal, elindítottuk a keresést, aztán játszottunk. A cél a győzelem volt, nem pedig valamilyen mutató növelése. Természetünk ugyanakkor hajlamossá tesz minket, hogy számokhoz viszonyítsunk, és az elért eredményre is statisztikai mutatók összességeként gondoljunk. A kiadók ezt könyörtelenül ki is használják.
Hogyan veszi ma rá egy cím a játékosokat, hogy minél több időt töltsenek vele? Számokhoz kötött célokat, részobjektívákat sorakoztat föl. Szerezz még ennyi tapasztalati pontot, hogy elérd a következő szintet. Gyűjts még ennyi kreditet, hogy megvehesd azt az erősebb fegyvert. Az ember egyszerre azon kapja magát, hogy nem is a játék élvezetéért játszik, hanem a mesterségesen generált mérföldkövek eléréséért. És ha egyszer eléri, akkor úgy hagyja ott az alanyt, hogy vissza se néz. Már régóta nem játszott volna vele, hacsak nem hajkurássza kényszeredetten az eredményeket.

Erre ma számtalan példát találni, sőt, nagyítóval kell keresni, ami nem így működik. Vannak olyan műfajok, amik természetüknél fogva a gyűjtésre, halmozásra épülnek, de ez a mentalitás beette magát oda is, ahol korábban egy emberbarátibb rendszer uralkodott. A Hearthstone egy sor olyan megoldással állt elő, amivel ráveszi az embereket, hogy rendszeresen több időt töltsenek a virtuális asztalnál. Minden nap van küldetés, amiért arany jár, viszont egyszerre csak három küldetés gyűlhet fel. A hónap végén az elért eredményért in-game jutalom jár. Vagy itt a The Division esete, ahol valószínűleg erősebb fegyverekért kell házalni, hogy ne két tár lőszert kelljen az ellenfél fejébe pumpálni.

Hiányoznak azok az idők, amikor egy játék nem ilyen furmányos csapdákkal láncolta magához az embereket, hanem azzal, hogy egyszerűségében is szórakoztató és élvezetes volt. A Halo régebbi részeiben elindult egy meccs, és az döntött a győzelemről, hogy mennyire ismered a pályát és milyen jól kezeled a fegyvered, nem pedig az, hogy mennyi sebzést viselsz el. Szerencsére most is vannak ilyen játékok. Például a League of Legends, ahol magát a rendszert kell megértened és megtanulnod, nem elég vakon elkezdeni a játékot, és abban bízni, hogy megjutalmaz a kitartásodért, és adott idő után már fel tudod magad annyira fejleszteni, hogy esélyes leszel a csatában.

Tegyük fel, ha X játékban valaki elég kitartó, megnyit egy erős fegyvert, aminek köszönhetően javulnak az eredményei, több tűzpárbajt nyer meg. A játék nem a saját maga fejlődését jutalmazta, hanem a kitartását, amíg elszenvedte magát eddig a pontig. És ez a kiadóknak jó, mert csak kitalálnak egy hosszú időn belül elérhető célt, amit a játékosok el akarnak érni. A karakter fejlődött, a játékos nem. Pedig utóbbin kellene lennie a hangsúlynak.
5 komment

[62] casper007
jan 26., kedd 17:21 #5
Nem arra gondoltam, hogy akinek nincs ideje, lehetősége gyakorolni és jobbá válni, az ne is szórakozzon. Inkább arról van szó, hogy a kiadók ilyen mesterséges dolgokkal láncolják az embert a játékhoz.

Ha egy alap felszerelés van egy játékban, akkor nincs nagy kényszer. Ha valaki kompetens, akkor egy hét múlva is az lesz. Nem marad le, ha nem tud 24/7 játszani.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[37] playmore
jan 26., kedd 10:47 #4
Pedig a K/D meg a W/L ratio a legősibb mérföldkövek egyike. Senki nem azért játszik, hogy veszítsen. Az utóbbi években már hozzátettek egy töltögethető csíkot is ezekhez a statokhoz, hogy meg az is akinek nem megy érezze hogy elért valamit.
Most magam ellen beszélek, mert nekem sem tetszik amit a Divisionnal valószínűleg művelnek majd, de legyünk reálisak, ez a szisztéma dettó ugyanez a Borderlandsben és például a Mass Effect 3 multijában. Csak éppen azok nem a "reális" körítésben vannak emiatt nem zavar senkit, hogy egy sima meztelen baltás parasztba miért kell 5 tárat belelőni ha egy kicsi magasabb szinten van mint mi. ME3ban rettenetesen sokat számít az unlockolható kaszt és a fegyverek is, amiket nem is elég egyszer megszerezni. Van aki vért izzad és alig kap valamit a meccs végén, más meg sétálgatva puffogtatja szét néhány lövéssel a legdurvább tagokat is.
Az olyan játékok ahol kezdő felszereléssel is szinte bárkit meg lehet ölni néhány lövéssel pont arra készültek, hogy mindenkinek legyen esélye és ne tudja valaki teljesen elnyomni az egész mezőnyt, ha jobb.
Cheers, love! The cavalry's here!
jan 25., hétfő 13:54 #3
Másik oldalról: ha tetszik egy adott játék, vagy mondjuk a haverok ott vannak és te is ott szeretnél lenni, de te nem vagy jó és nem vagy fejlődésre képes benne, akkor egyszerűen hagyd a francba? Nem érdemelsz sikerélményt?

Szerintem mindkét "oldalnak" igaza van és épp ezért vannak olyan játékok, melyek kiszolgálják őket. Nyilván a "komoly" esport játékokban nem lesz ilyen, de ettől még nem baj, hogy másikakban, ahol mondjuk az a fontos, hogy minden vásárlónak szórakoztató legyen, hasonló csalik vannak.
nope
[62] casper007
jan 24., vasárnap 10:59 #2
Válasz METHOS (#1) üzenetére
Adott xp-t, de annak nem volt jelentősége. Én is nagyon szerettem. A Mass Effect 3 "hordája" is egész jó volt.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[14] METHOS
jan 24., vasárnap 10:55 #1
Én nem vagyok egy nagy multi játékos, de van pár játék amit nagyon szeretek multiban. GoW2 horda, és a kedvencem a Mass Effect 3 multi! Ezeket mindig élvezetből játszottam, arról nem is beszélve ha jól emlékszem a GoW2- ben a horda még nem adott kb. semmi jutalmat.
Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir!
casper007
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
Ezeken a platformokon játszom
Playstation3
PC
Nintendo Wii U
Kedvenc játék-műfajaim
Akció, Kaland, FPS, Szerepjáték
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Játék otthon, Könyvek, Mozi
Barátok, ismerősök
elvis
(offline)
liquid
(offline)
antaru
(offline)
Ghz
(offline)
drag
(offline)
bastard
(offline)
zaz
(offline)
playmore
(offline)
logen
(offline)
dreampage
(offline)
theSickness
(offline)
Lavitz
(offline)
Tommy_Angelo
(offline)
zs0lt1
(offline)
Edina
(offline)
Rolne
(offline)
Attila6
(offline)
Hellfrost
(offline)
rob
(offline)
Necroman Mk2
(offline)
Đoma
(offline)
gyuri12
(offline)
Fatman
(offline)
Vuxy
(offline)
Jackal
(offline)
axl
(offline)
Matos
(offline)
BW
(offline)
Alwares
(offline)
skiz0
(offline)
rolmanus
(offline)
jimessor666
(offline)
roli576
(offline)
Yip Man
(offline)
Sicknesshuga
(offline)
maccc
(offline)
kochanp
(offline)
Sübe
(offline)
atka
(offline)
x-doboz360
(offline)
Morwen
(offline)
sepsta75
(offline)
HuN Makaveli
(offline)
Iceakos
(offline)
kryss777
(offline)
mnorbee
(offline)
Final Doom
(offline)
Ray
(offline)
pergemark
(offline)
annie007
(offline)
erik10
(offline)
Nesh
(offline)
lorantHUN
(offline)
Joo T
(offline)
RedBoyforCE
(offline)
olin
(offline)
NikoBoy
(offline)
kicsihocza
(offline)
hocza
(offline)
regeth
(offline)
ryujani
(offline)
Gangster
(offline)
wortoo
(offline)
warass
(offline)
engé
(offline)
wodbear
(offline)
RoOte
(offline)
5T3V3N
(offline)
Quimby
(offline)
G.A.R.
(offline)
Sam360
(offline)
Xbox360Gamer
(offline)
Zombi Killer
(offline)
Enzo Di
(offline)
lamann
(offline)
Graphitman
(offline)
KiCsi MexXiS
(offline)
Wolverine
(offline)
Futrinka
(offline)
Adam360
(offline)
Yegor
(offline)
Alpár
(offline)
ne5h
(online)
TheGameSCore
(offline)
M4ST3RCH13F19
(offline)
Amy
(offline)
John Smith
(offline)
okornyalbaro
(offline)
Bence360
(offline)
Keyoo
(offline)
MilanZila
(offline)
Zoy76
(offline)
dpb
(offline)
SRyan
(offline)
Fabri
(offline)
AnnexHUN
(offline)
Shifty Fox
(offline)
Szekitáj Chili
(offline)
FredPerry
(offline)
Svitzh
(offline)
Rolcsoo
(offline)
Kisszarka
(offline)