Hwopapa2015.03.14. 13:41

Mi pörög nálam

Azon gondolkoztam, hogy mivel szeretem olvasni a fenti fórumot és a véleményeket, megosztom mindenkivel az aktuális kedvenceimet (mert miért ne) és aztán mindenki jól rákommentelhet.

Kezdjük is a lista elejét a legellentmondásosabb tétellel, a BAFTA év játékával, a Destinyvel.

Ez a játék egy...nem, nem írom le, hogy szar, mert nem szar, inkább úgy mondanám, hogy átverés. Egy nagyon jó játékmechanika találkozik egy hibátlan designnal, aminek a zenéje egyszerűen fantasztikus. Viszont szerintem egy átverés az egész, ki is fejtem miért.

Spoilermentesen el tudom mesélni, hogy miről szól a játék = semmiről. Tehát ez az átverés #1. Nincs eleje, nincs vége. Van a jó, van a gonosz (hogy miért, hogyan, kinek jó ez, stb, nincs megválaszolva), aztán Te meg ott vagy és nézel ki a fejedből, a gigászi elhagyott fegyverek láttán, amiket több emelet magas szörnyek hordozhattak csak...persze velük nem találkozol. In fact, a játék "most verném ki az összes készítő fogát"-cutscene-e teszi fel az i-re a pontot(I could tell you...but I don't). A grimoire kártyákat olvassa az, akinek 6 anyja meg végtelen ideje van. Basszameg, egy MMO-ba ugyan rakják már bele a sztorit az összes mellék-sztori\leírás\mindennel együtt, ne egy külön eszközön kelljen utánanézni! Gondolom ismeri mindenki a Lineage \ WoW \ Tera Online stb MMO-kat, ahol ÖMLIK a content az első pillanattól fogva - ha nem lenne egy ilyen játék sem a piacon, elfogadnám ezt a megoldást, de így nem.

Az, hogy megállás nélkül grindolsz azért, hogy felmaxold a fegyvereid, szintén átverés, hiszen lvl31nél már teljesen mindegy, milyen szintű fegyvereid vannak, ha kimaxolnád őket, nem kapnál annyival több sebzést cserébe, amennyire sokáig tart az egész procedúra. Tehát ezt hívhatjuk átverés #2nek.

Átverés #3 pedig az, hogy elhiszed, hogy ha kimaxolod a cuccaid, akkor elértél valamit. Mit is?

  • Crucible-ben semmit sem számít, milyen szintű a fegyvered\ruhád

  • Iron Bannerben ugyanúgy nagyon minimális az ilyen fegyverek "reálértéke" - a vex mythoclasttal úgyis szarrá lőnek, akármit is csinálsz, akármilyen ruha van rajtad. Egyszer fordult elő velem, hogy 5x váltottam oda-vissza ütést egy másikkal,mert a ruhák kiegészítő tulajdonságai kicancelezték egymást, feltöltötték a pajzsot, etc. 1x. Iron Banner pedig volt már legalább 5x.

  • nincsen extra kemény boss, csak a raid, ahol pedig nem azon fog múlni a játék, hogy milyen maxos a fegyvered. Csak a ruha számít, meg az, hogy a másik 5 játékos lehetőleg ne legyen fogalmatlan kezdő és pontosan azt csinálja, amit kell, ellenben a tryok száma és a vérnyomás igenhamar meg fog nőni.

Tehát adva van egy repetitív szar váz, egy hibátlan megjelenítés és design, egy béna lootrendszer, ami egy megmagyarázhatatlan RNG(random number generator) alapján működik és tessék - ez a destiny. És akárki akármit mond, ezek tények. Még a legfanatikusabb rajongó is aláírja ezt.

Ennek ellenére mégis játszom vele. Mostanában hálistennek egyre ritkábban. Valamiért leköt. Az a zene...amikor betöltődik a főképernyő zenéje, már szinte dúdolom a dallamát.

A jaték hangjai tökéletesek. Nem, le kell írjam mégegyszer, ez nem elég kifejező: a hangok TÖKÉLETESEK. Nincs még egy ilyen játék, ahol ennyire lehetne tájékozódni hangok alapján, ahol a fegyvereket egyértelműen azonosítani lehet a hangjukról. Azonos stílusú exoticok is teljesen máshogy szólnak, ráadásul ezen hangok mindegyike tökéletesen belepasszol\illik a környezetbe és hihetőek. A Thorn pl. hatalmas csáklyákat lő ki, mint töltény, a hangja ehhez képest pont olyan, mint egy robbanásmentes nyílvessző kilövésének. De mondhatnám az Ice Breakert is, vagy a Super Good Advice-t...

Ezen kívül a karakter mozgása teljesen hihető számomra - amikor zajlott a BF:Counter-stri...akarom mondani Hardline bétateszt, a mozgás volt az első ami roppant furcsának hatott, holott ugyanaz volt, mint a BF3-4-ben...node nem is a mechanikával van baj, hanem a contenttel.

OlliOlli 2 - Welcome to Olliwood

Ez a game a márciusi teljes játék a PSN+-on. Első blikkre (és másodikra is) egy N+1-ik indie gémnek tűnik, ami nálam (és mcmackónál nem) a zenéjével teljesen belopta magát a szívembe. A találkozásunk úgy történt, hogy valamiért a számítógépemen matattam és mellettem beindítottam a játékot, hogy ne kelljen várni az elején 545232 percet azért, hogy betöltsön. A játék elindult és én azt vettem észre magamon, hogy megállás nélkül headbangelek a zenére...így a játék már eleve egy jó ponttal indult nálam, hiszen pont ez a fajta zenei stíluskeverék a kedvencem - nem a durva trap, hanem a chillesebb, lágyabb, dallamosabb változat, kiegészítve hipi-hopival, funkkal...hallgatni kell és kész! :)

Hogy mi is az a trap ->

A játékmenet faék-egyszerű : bal analóg stick az ugrás\trükközés, míg az X a landolásnál kell, hogy benyomva legyen. Ezt meg lehet később bolondítani az R1 + L1 gombok nyomkodásával, amikor már rettentő magabiztosan grindolunk át a jövő héten is, addig viszont inkább gyakoroljuk az alap dolgokat. Ami még így is roppant élvezetes! A kihívás az elejétől kezdve nagyon magas, csak és kizárólag a kitartásodon múlik, mennyit fog a játék megmutatni magából. Részemről nem tudok minden pályáról nyilatkozni - jelenleg valamiért a cross-save és sync nem megy a PS4-em és a vitám között, így máshol tartok mindkettőnél, viszont még csak a második világ közepéig jutottam el. Addig viszont az összes feladat meg van csinálva és bátorkodtam kipróbálni a pro mapokat...

Na a pro pályák akkor nyílnak meg, hogy ha az adott pályát végigvitted "normál" verzióban és az összes feladatot teljesítetted. Utána bedobja a nehezített kiadást, ami olyan nehéz, hogy konkrétan a pálya feléig nem bírtam még a mai napig elmenni...és ezért is tetszik nagyon a játék! Mert van benne kihívás, de nem teljesíthetetlen és csakis rajtad múlik - meg azon, hogy hajlandó vagy-e betanulni egy teljesen új dolgot - hogy sikerül-e elsajátítani, vagy sem.

Node mindegyis, ebben a játékban a sokat emlegetett "flow" élmény a lényeg (ha shmup lenne, akkor a "zone") és számomra ezt tökéletesen teljeíti.

The Order : 1886

Na ez az a játék, amiről nagyon megoszlik a véleményem. Konkrétan nem tudom eldönteni, hogy ezt a készítők komolyan gondolták, vagy volt valami kiadói nyomás, vagy ennyire nem értenek a játékkészítéshez?

ADOTT :

  • új ip

  • relatíve jól kiaknázható terep

  • sok mitológiai utalás és a világon történt eseményekkel párhuzamok vonása

  • jó szinkronszínészek

  • temérdek pénz a sonytól

ebből ez lett:

  • bődületes grafika, szinte lemászik a képernyőről az egész

  • teljesen jó színészi teljesítmény, a szinkronszínészeknek csak csókolommal szabad köszönni, főleg a (mostnemjuteszembeaneve) ősz hajú Order-főarcnak tetszik nagyon a szinkronja, roppantmód hihető minden.

  • 7 óra film, 2 óra játék

  • nézd-a-hátam-lövölde, nagyon izgalmas fegyverekkel

  • gusztustalanul "érezhetetlen" irányítás - egyszer hozzátapadsz a falhoz és az istennek nem tudsz lejönni róla, másszor fosópózban mászik az embered, mert hiába nincs a fal mellett, valamiért az osonómód még be van kapcsolva...nem lehet wallslideolni, mint a gearsben, meg összevissza reagál a gombokra az ember...megszokni sem lehet, mert annyira rövid a játékidő, hát még megszeretni.

  • kiszámítható fordulatok, egyetlen egy csavarral a játékban (SPOILER) ami nem más, mint a dokkolós résznél a vámpírok - AKIK ELLEN NEM KÜZDESZ EGYSZER SEM A JÁTÉK SORÁN!!!!!!!!!!!!!!!!(SPOILER vége)

  • 0 replay value - nincs multiplayer, horda mód, coop, semmi

  • hiába jók a fegyverek, sajnos a gép ELVESZI TŐLED őket, akár cutscene közben is!!!

  • ötlettelen és ismétlődő ellenfelek: szürke ruhás, szürke ruhás sapkával, szürke ruhás páncéllal és shotival, szürke ruhás speckó fegyverrel, lycanek (akik ellen 99% bevált tax az, hogy amint meglátod őket, megállsz, hallgatóddzol, majd amint meglátod, hogy jön szembe, belelősz egy keveset, X, majd ezt elismétled 3x és utána még pluszba' jól kivégzed egy háromszöggel)

  • újrafelhasznált végső bossfight - a játék felénél kb. lesz egy bossfight, ami pontosan ugyanaz, mint az utolsó.

  • a környezeti interakció totális hiánya. Nem tudsz se asztalokat tologatni\borogatni, se rombolni. Viszont a keresgélős részeknél roppantmód tetszett, ahogy kinyitja a karakter a fiókot, majd ott beletúr a papírokba...de könyörgöm, minden papírlap teljesen, tökéletesen egyenes? Komolyan? Miért kell mindig a rövidebb utat választani?

  • kiszámítható jelenetek (pl.: kerestek egy szobában egy dokumentumot és egészen addig nem találjátok meg, amíg a játékos át nem vizslatta az összes fiókot...olyan nincs, hogy egyből megtalálod, stb...)

  • idióta QTE jelenetek, amik néha hirtelen a semmiből jönnek és abszolúte értelmetlenek.

Sorolhatnám még, de nem teszem. Egyrészt azért, mert hálistennek pénzt nem adtam ki érte - csak kölcsönbe volt nálam, 1 végigjátszás erejéig, másrészt mert ez idő alatt egész jól elszórakoztam vele. Nyilván 18ezerért már rég toporzékolnék és ordítva követelném vissza a pénzem, viszont így teljesen jó volt - olyan, mintha beraknál egy filmet és közben végigjátszanád - csak ne úgy állj neki még véletlenül se, hogy játszani akarsz és néha lesz majd custscene...konkrétan az utolsó előtti chapter egésze egy fejezet...és 16 fejezet van a játékban...akkor gondolom mindenki összerakta, hogy ez kb. 10 helyszínt jelent. Rettentően kevés, mint játék. Mint film, feleslegesen el van nyújtva.

Ráadásul ezek a QTE-k...nem tudom, hogy szeressem őket, vagy sem - tény, hogy a verekedős, fojtogatós részeknél jó, mert beleéli magát az ember rendesen, ahogy a főhős az életéért küzd és nyomogatni kell a gombot, ugyanakkor ha ezt az ugrálós meg különböző feleslegesen szereplő akrobatikus részekkel együtt kiheréljük, ugyanott vagyunk.

Apropó akrobatika : a játékban a fizikát teljesen újraértelmezik : egy 5 méter hosszú lyukat úgy ugrik át a főhős+főhősnő, hogy az túloldalt elkapandó rúd minimum 60 centivel feljebb van, mint a talajszint. És őket ezt gond nélkül abszolválják. De felhozhatnám azt a jelenetet is, ami totál feleslegesen van belerakva a gamebe - egy részen a vége felé átlendülünk egy gerendán - kérdem én, minden főhős egy kib@szott légtornász szabadidejében? Senkinek nem fáj semmije? Értem én, hogy (SPOILER) a szent grál kurvára fiatalít, meg nem fáj semmid se tőle, de azért könyörgöm, egy 90 kg-s, 2 méter magas ember, egy legalább 40 kilós felszerelésben ugyan ne szökkeljen már felfelé, mint egy bakkecske...még ha "fuck logic"-alapon játszunk, akkor is legalább ne úgy ugorjon át vízszintesen 5 métert, hogy közben függőleges felsőteste...

DriveClub

Ez a nekem való tökéletes autós játék : nem túl könnyű, nem túl nehéz, nem lehet minden kanyart 5ezerrel bevenni, viszont nem is kell felfüggesztést\guminyomást\lengőkarok dőlésszőgét állítgatni azért, hogy lehessen driftelni és autózni.

A grafika lemászik a képernyőről, annyira gyönyörű. Ennél nincs szebb autós játék perpillanat és ebben senki nem mondhat mást. Egyszerűen gyönyörű. Gyors. Az időközben frissítéssekkel meg végre elnyerte végleges formáját és nemsokára már a replay módot is élvezhetjük ;)

Ez az a játék, amit bármikor elő tudok venni egy kis autókázásra, főleg, hogy vettem hozzá egy "kormányt" ( Click!) és így még élvezetesebb az egész, annak ellenére, hogy a leaderboard közelébe nem jutok. Egy barátom Thrustmaster RS500-ával viszont top20ba sikerül nagyjából mindig bekerülni - ez a különbség az 1800 forintos kormány és a 100x ennyibe kerülő között, mert funfactor szempontjából mind a kettő hibátlanul teljesít.

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

8 napja
16

CHASE
Top 15 FIFA

2024.03.17.
2

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

p34c3
Negyven2

2023.11.14.
26

Dude
Harc a 41. évezredben

2023.10.23.
5

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==