[62] casper007 (offline)

Alapos - Átlagos

Ő egy 28 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

4700 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 253410 kreditet gyűjtött

2014 június
15:02 Az új generáció rákfenéi
Itt az E3, én magam is izgatott vagyok, hiszen kedvenc hobbim legnagyobb eseményére kerül sor Los Angeles-ben. A konferenciákat megnézem, átrágom magam a bejelentések, videók, bemutatók, hírek, pletykák, fórumviták tömkelegén, ilyenkor könnyű lelkesnek és derűlátónak lenni. Nem venném el senki kedvét ettől a gamer ünnepségtől, de az izgalomtól teli sutyorgások közé beékelnék egy kis józanító pofont. Mitől félek az új generációban?
Grafikai butítás: igen, a vizualitás nem minden, a pixelrengeteg semmit sem tesz jó játékká, ami más gyermekbetegségektől szenved, és a művészi rendezést se hagyjuk figyelmen kívül. A Watch Dogs megjelenése aktuális példa a jelenségre, a fejlesztők évekkel a megjelenés előtt mindenkit levesznek a lábáról, aztán a premierhez közeledve szépen lassan visszavesznek egy kicsit. Hatalmas probléma nincs, legalábbis a gyakorlatban, a játékok így is jól néznek ki, de ez a népámítás szépen magyarosan "nemgyerebe". Hosszútávon ezzel maguknak ártanak a kiadók és a fejlesztők, akik fűt-fát ígérnek, majd nem szállítják azt. Inkább mutassátok azt, amire ténylegesen várhatnak a játékosok.

Még több DLC: egy szót sem szólhatnék, vettem elég felesleges tartalmat az előző generációban, ez a trend pedig folytatódni és erősödni fog. Nem lenne ezzel gond, ha a pénzünkért arányos kiegészítést kapnánk, de ezt az elvet csak a kisebbség vallja, rengeteg fizetős tartalom kerül fel a digitális piacterekre egy-két órás játékidőt biztosítva vagy pár multiplayer pályát kínálva. Hol vannak már az alapjátékkal vetekedő expanziók? Hogy panaszomnak létjogosultságot nyerjek, megemlítem, hogy nem egy játék játszotta el a "Tudni akarod a sztori végét? Akkor vedd meg a DLC-t!" arcpirító gyakorlatát.

Még több előrendelői tartalom: bocsánat, hogy megint a Ubisoft hacker szimulátorával hozakodom elő, de olvastam egy érdekes cikket, amiben kiszámolták, hogy több, mint ezer dollárt kell költened, ha a Watch Dogs összes kiadását be akarod szerezni. Sajnálatos, hogy attól függ, milyen kis extrákat kapsz, hogy éppen melyik időzónában lógatod a kolbászt. Megértem persze, ezekkel az apróságokkal meg lehet győzni x játékost, hogy nálam vásárolja meg, rendelje elő a játékot, és ne a riválisnál. De legalább ne válna elérhetővé később digitálisan.

Uniformizálódó játékok: kisebb problémák után súlyosabbak következnek. Az AAA fejlesztések költségeinek drasztikus növekedésével egyre kevesebben mernek kockáztatni. Valaki talál egy tuti receptet, a többiek pedig ehhez próbálnak igazodni. Nem csoda, hogy a Ubisoft az Assassin's Creed II sikereit látva nagy sorozatait ennek a szisztémának rendelte alá, jól látható ez a Watch Dogs vagy a Far Cry 3 esetében is. Persze a jelenség nem csak egy cégen belül érzékelhető, senki sem mer eltérni a zsánerek aranyszabályaitól, nehogy pofára essen, de éppen ezért a játékok uniformizálódnak, oda a változatosság.

Sok indie cím: a független fejlesztésekkel nincs gondom, mert a sokmilliós projektekkel ellentétben itt jóval több újító szándékkal, merész húzással találkozni. Nem ritka, hogy olcsóbban maradandóbb játékélményhez jutok. Felismerték ezt a konzolgyártók is, akik egyre több indie fejlesztőt karolnak fel, ezzel megágyazva a kisebb fejlesztéseknek. Itt jön a probléma, a mennyiségi növekedés elkerülhetetlenül minőségi romlást eredményez, sorra jelennek meg a relax, művészieskedő, megjelenésükben vonzó, de játékmechanikailag nulla játékok.

A B játékok eltűnése: de jól szórakozom idén a tipikus másodvonalas játékokkal. Csak néhány cím, hogy képet kapjatok arról, mit értek B játék alatt: Wet, Binary Domain, Condemned 2. Ezek általában gyengébben fogynak, és hiába nyújtanak friss élményt a tucat-AAA címek között, a kiadók nem akarnak bukni, a szerencsétlen másodvonalasok pedig eltűnnek a süllyesztőben.
8 komment

jún 13., péntek 18:14 #8
Elgondolkodtató írás és sajnos egy kicsit egyhangú jövőképet vetít elénk, de ez lehet, hogy elkerülhetetlen. A piac diktál és mindenki ahhoz akar alkalmazkodni, hogy életben maradjon.

A VG247-nek volt egy hasonló összeállítása az E3 után, szintén tanulságos olvasnivaló: KATT!
I am such a B.A.
[62] casper007
jún 11., szerda 10:58 #7
Válasz Kester (#1) üzenetére
Köszi az elismerést! Megvan a motiváció az íráshoz.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[62] casper007
jún 11., szerda 10:56 #6
Válasz CeXzer (#5) üzenetére
Annyira bizonytalan vagyok. Nem tudom, merre tovább. Érdekel a WiiU, de más konzol nélkül nem vállalom be. A PC-n ott a Hearthstone és a MOBA-k, de azokat a laptopom is viszi. A One-nal azon az úton haladnék tovább, mint amin most vagyok a 360-nal, de nem tetszik, amerre a konzolos világ halad. Na, azért PC-n is ömlenek az early access játékok.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[24] CeXzer
jún 10., kedd 11:32 #5
Igen, pontosan ez volt az érzésem nekem is tegnap, hogy már a felét nem hiszem el annak, amit mondanak, és ez nagyon szomorú. Szépen beleültek a mókuskerékbe az urak/hölgyek, ha most elkezdenek valódi gameplayt mutogatni, előfordulhatna, hogy mindenki húzná a száját, hogy hádde a tavalyi játékok jobban néztek ki, mint az ideiek, és akkor bizony nagy bukás lenne a drága bemutató, így ez csak eszkalálódni fog, míg már senki se fog elhinni semmit.
Nemrég még valódi hú meg ha volt az ilyen bemutatókon, és a speakerek azért hagyták abba a beszédet, mert belevágott a taps. Ma már ott hagyják abba, ahova be van tervezve a taps, és ha elmarad, várják, meg jeleznek, hogy na, tapsgépet bekapcsolni. Ilyen volt az MS-nél pl a Nürburgring, megállt a csávó, a közönség meg csak nézett, hogy most mi van, örülni kéne, hogy a Forzában is benne lesz az a a pálya, ami minden autós játékban benne volt mindig? Aztán jött az ováció

Egyre inkább van olyan érzésem, hogy igazából ezeket a történeteket, amiket a játékok nyújtanak, értelmesebb lenne elolvasni. Akkor nem kell órákon át ugyanazokon a területeken oda-vissza mászkálnom, miközben nem történik semmi, nem kell ugyanazt a lövöldözést, amit az elmúlt 20-25 évben már annyiszor láttam újra és újra lejátszani, stb. És még olcsóbb is lenne. Anno, mikor elkezdtem játszani, az egészben az volt a jó, hogy lehettem varázsló, harcos, vadakat terelő juhász, ami a valóságban nem leszek soha, de kezdenek oda jutni a játékok, hogy tökmindegy, varázsló vagyok, harcos, hacker, katona a dzsungelben, esetleg orvgyilkos, nincs köztük semmi különbség, a játékélmény pont ugyanaz, a történet és a körítés különbözik, de azt egy jó regénytől is megkapom, a többit meg már láttam, sokszor. És ezen kívül mi marad? A grafika. Most Skyrimet nyomom, ott legalább ha sétálgatok is van karakterfejlődés, és modokkal az összes tegnap bemutatott "gameplay rendert" kenterbe veri, már csak a gyönyörű tájak miatt is megéri vele játszani, pont újranéztem a két tornyot tegnap este, a Rohan környéki táj szinte pont úgy nézett ki, mint a gépemen Whiterun és környéke . Ezért ne mondja nekem senki, hogy a grafika nem számít, egy játék hangulatának jelentős részéért az felel.
Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. Don't turn your back. Don't look away. And don't blink. Good luck.
[25] Karez
jún 10., kedd 8:07 #4
Válasz Adeusz (#3) üzenetére
És mi volt a ps2-es érában ó te jó isten.
Igazi paradicsomi menedék a b kat. játékoknak a ps2.
The bird hermes is my name, eating my wings to make me tame.
[13] Adeusz
jún 09., hétfő 22:39 #3
Azok a jó kis B játékok. Előző generációs nagy kedvenceim, szinte mind ilyenek: Darksiders, Bionic Commando, Viking, Prototype, Red Faction Guerilla és még sorolhatnám.
[38] playmore
jún 09., hétfő 22:20 #2
Grafikai butítás: alap, míg régebben csak 1-2 nagyobb cím merte eljátszani, hogy szándékosan az nyilvánvalóan az elérhető szint fölé renderelte a játék trailereit - aztán ingameként mutogatta - most már mindenki ezt csinálja. Sokak által várt Division, Order mind-mind jóval csúnyábbak lesznek.
Még több DLC: még kevesebb játék. Szépen lejebb szorítják majd a lemezen található tartalmat, az átlag 6-8 órás kalandok elindulnak még inkább lefelé a szokásos multiplayer komponenssel. Akarod a teljest? Vedd meg DLCt!
Előrendelői tartalmak: igazából ezek a DLChez tartoznak, értékes extraként hirdetik a skineket vagy fegyvereket amik nyilván nem lehetnek túl jók hiszen borítanák a játékegyensúlyt.
Uniformizálódó játékok: open world shooter vagy csőshooter. Ja meg autós.
Indie: kevés AAA cím - amik kérdéses mennyire mutatják meg a generáció váltás értelmét - mellett mindegyik gyártó próbálja felduzzasztani a könyvtárát oylan játékokkal amik 5 éve ingyen voltak a böngészőmből játszhatóak. Minden második sikeres indie játék receptje: pixeles elnagyolt grafika, depressziós történet, a főhős egyedül bandukol a világban.
B játékok: Hát igen, valami vagy sablon AAA lesz vagy sablon indie, ez elég valószínű.
Cheers, love! The cavalry's here!
[9] Kester
jún 09., hétfő 17:08 #1
Remek áttekintés, standard casper minöség
casper007
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
Ezeken a platformokon játszom
Playstation3
PC
Nintendo Wii U
Kedvenc játék-műfajaim
Akció, Kaland, FPS, Szerepjáték
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Játék otthon, Könyvek, Mozi
Barátok, ismerősök
elvis
(online)
liquid
(offline)
antaru
(offline)
Ghz
(online)
drag
(offline)
bastard
(offline)
zaz
(offline)
playmore
(offline)
logen
(offline)
dreampage
(offline)
theSickness
(offline)
Lavitz
(offline)
Tommy_Angelo
(offline)
zs0lt1
(offline)
Edina
(offline)
Rolne
(offline)
Attila6
(offline)
Hellfrost
(offline)
rob
(offline)
Necroman Mk2
(offline)
Đoma
(offline)
gyuri12
(offline)
Fatman
(offline)
Vuxy
(offline)
Jackal
(offline)
axl
(offline)
Matos
(offline)
BW
(offline)
Alwares
(offline)
skiz0
(offline)
rolmanus
(offline)
jimessor666
(offline)
roli576
(offline)
Yip Man
(offline)
Sicknesshuga
(offline)
maccc
(offline)
kochanp
(offline)
Sübe
(offline)
atka
(offline)
x-doboz360
(offline)
Morwen
(offline)
sepsta75
(offline)
HuN Makaveli
(offline)
Iceakos
(offline)
kryss777
(offline)
mnorbee
(offline)
Final Doom
(offline)
Ray
(offline)
pergemark
(offline)
annie007
(offline)
erik10
(offline)
Nesh
(offline)
lorantHUN
(offline)
Joo T
(offline)
RedBoyforCE
(offline)
olin
(offline)
NikoBoy
(offline)
kicsihocza
(offline)
hocza
(offline)
regeth
(offline)
ryujani
(offline)
Gangster
(offline)
wortoo
(offline)
warass
(offline)
engé
(offline)
wodbear
(offline)
RoOte
(offline)
5T3V3N
(offline)
Quimby
(offline)
G.A.R.
(offline)
Sam360
(offline)
Xbox360Gamer
(offline)
Zombi Killer
(offline)
Enzo Di
(offline)
lamann
(offline)
Graphitman
(offline)
KiCsi MexXiS
(offline)
Wolverine
(offline)
Futrinka
(offline)
Adam360
(offline)
Yegor
(offline)
Alpár
(offline)
ne5h
(offline)
TheGameSCore
(offline)
M4ST3RCH13F19
(offline)
Amy
(offline)
John Smith
(offline)
okornyalbaro
(offline)
Bence360
(offline)
Keyoo
(offline)
MilanZila
(offline)
Zoy76
(offline)
dpb
(offline)
SRyan
(offline)
Fabri
(offline)
AnnexHUN
(offline)
Shifty Fox
(online)
Szekitáj Chili
(offline)
FredPerry
(offline)
Svitzh
(offline)
Rolcsoo
(offline)
Kisszarka
(offline)