Itt ülök a laptopom előtt, tanulnom kellene a hétvégén esedékes első vizsgámra a szemeszterben, mégis a blogom legfrissebb bejegyzését fogalmazom. Egy - bízom benne - viszonylag érdekes téma jutott eszembe kedvenc hobbinkkal kapcsolatban, hát miért ne osszam meg veletek?
A játékokba implementált hangokról lenne szó. Nem licenszelt vagy külön komponált dalokról, hanem hanghatásokról. Veled is előfordult, hogy a neked kedves játék egy jellemző hangját később fel tudtad idézni, ezáltal pedig újraélted az egész alkotást? Csak egy hangocska, egy pittyegés, akármi, és beugrottak a legemlékezetesebb harcok, helyszínek, az a nosztalgikus felállás, hogy a nyári szünetben gubbasztasz a képernyő előtt, markolod a kontrollert, vagy egy hideg téli estén pokrócba csavarva görnyedsz a billentyűzet felé?
Én a mai napig tisztán emlékszem néhány igen jellegzetes hangra. A San Andreas játékállásának elmentése, a Halo többjátékos mérkőzései előtt a visszaszámlálás, a Dark Souls-ban a tüzek meggyújtása vagy a ködön való átkelés. Nemcsak az adott játékkal kapcsolatos élményeim szállnak meg, de az akkori élethelyzetem is eszembe jut, kivétel nélkül kellemesebb idők, talán ezért is maradtak meg bennem ezek az effektusok. Ne fogjátok vissza magatokat!