[62] casper007 (offline)

Alapos - Átlagos

Ő egy 28 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

4727 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 253410 kreditet gyűjtött

2014 március
11:46 Vissza a jövőbe

Ma két olyan játékról szeretnék beszélni, amik egyszerre repítenek vissza a múltba és mozdítják előre az általuk képviselt műfajt. A régi időket felidéző pixeles megjelenést sokan magamutogató művészieskedésnek bélyegzik, ami olyannyira az atmoszféra teremtés eszköze, hogy a készítők nyugodtan elfelejthetnek játékot készíteni mellé. Vendégeim esetében azonban erről szó sincs.
A Heart Machine kicsiny csapata Kickstarter-en indította útjára Hyper Light Drifter névre keresztelt játékát. Természetesen ilyenkor a fejlesztők titkon nagy reményeket táplálnak, de ekkora sikerre ők sem számítottak. A kitűzött 27.000 dolláros célt messze túlszárnyalva majd 650.000 zöldhasú vándorolt a céghez, ami újabb lehetőségek egész tárházát nyitotta meg. Az elképesztő gyűjtés eredményeként tehetséges művészek veszik ki részüket a játék fejlesztéséből, érkezik WiiU, PS4, Vita, és Ouya verzió is, lesz co-op és challange mode is.

De mi is a Hyper Light Drifter? A készítők bevallása szerint a SNES érához megjelenésében és atmoszférájában visszanyúló 2D-s akció-szerepjáték. Egy világégést követő könyörtelen és a vadon által nagy részben visszahódított korban járunk, ahol az úgynevezett drifterek járják a poszt-apokaliptikus tájakat, hogy a letűnt civilizáció technológiáját, történelmét kutassák. A játék univerzumában együtt él a természet és a tudomány, a régi laboratóriumokat, gyárakat benőtte a gaz, a kontrollból kitörő robotok és mutálódott élőlények egyaránt komoly veszélyt jelentenek a felfedezőkre.

A fejlesztők a nyitottságra törekednek, nem fogják a játékos kezét, mindenki arra indul el, amerre szeretne. Bár az eddig nyilvánosságra került videókból leginkább a harcrendszert lehetett megismerni, a kutakodás is nagy hangsúlyt kap. Fontos, hogy a kalandort az ismeretlen felfedezése hajtsa előre, hogy meg akarja nézni, mi van a sarkon túl.

Sok mai játékkal egyetemben itt is lesz egy központi város, ahol a drifter küldetéseket vehet fel, fejlesztheti felszerelését. Az elsődleges fegyver a Star Wars filmekre hajazó fénykard lesz. Gyors, szinte bármit átvág, de ami a legfontosabb, nem merül ki. Ellenben a másodlagos fegyverekként funkcionáló pisztolyokkal és puskákkal, amik kizárólag a világban található elemekkel működnek, nem árt tehát alaposan szétnézni, ha valaki távolsági harcra szeretne szakosodni. Mindezek mellett egy kis drone is segíti a driftert, ami pajzsot generál, segít megtalálni a rejtett utakat, de még zseblámpaként is használható, az előrehaladás során felmerülő fejlesztési lehetőségekről nem is beszélve.



Ugyanígy növelhetők a drifter különböző tulajdonságai is, de sokkal fontosabb lesz elsajátítani a hadakozás művészetét. Hiába van több életerő pontod, ha az ellenfelek minden második csapása eltalál. A Hyper Light Drifter-ben a harc gyors, nincs pihenő, ugrálás és kitérés közben kell váltogatni a képességeket és a fegyvereket a pillanatnyi helyzetnek megfelelően. Az igazi móka pedig akkor kezdődik, amikor tucatnyi szörny támad rád. Ilyenkor nem árt, ha képes vagy megosztani a figyelmed, mert ennyi ellenség között lavírozni és sebeket ejteni nem kis kihívás.

A felfedezésre és a pörgős harcokra kihegyezett játékmenet egy egészen varázslatos, a 8 és 16 bites korszakot idéző látványvilággal és földöntúli zenével egészül ki, amit bárki megtapasztalhat a legutóbbi trailer-ben. Természetesen az animációk sokkal folyamatosabbak és kifinomultabbak, mint húsz évvel ezelőtt, de úgy tűnik, hogy nagy felbontásban fogunk visszautazni az időben.


A Capybara Games már megmelengette az indie rajongók szívét a Sword and Sworcery című kalandjátékukkal, de nekik köszönhető a Live-on nemrég osztogatott Might and Magic: Clash of Heroes és majd fél tucat mobil fejlesztés is. A csapatról a legtöbbeknek a One exkluzív Below juthat eszébe, de ma egy másik, szintén Xbox platformokat becélzó alkotásukról fogok áradozni. Ez a Super Time Force. Az első pillantásra a hipszter önérzetet tápláló pixelart mögé bújó megyek és ölök akciójáték többet rejt, mint azt az egyszeri ember gondolná. Nem hiába szerepel a címben az idő. Az örök változó manipulálásáról van szó. Nem új keletű a dolog, már a Prince of Persia is az időfolyam köré építette történetét, ahol azt bármikor visszatekerhettük, de a folytatásban már a játéktér is megváltozott a múlt és jelen között való ugrálással. A Capybara side-scrolling lövöldözős játéka - hogy szép angol kifejezéssel éljek - inkább a Sands of Time féle visszatekeréshez nyúl, de egy új fűszert szór a levesbe, de gazdagon ám.



Összesen tizenhat karakter közül válogathatunk, akik különböző fegyverekkel és mozdulatokkal keserítik meg az útjukba kerülők életét - ez alatt totális eliminálásukat értem -, így érdemes felmérni a helyzetet és ennek megfelelően kiválasztani az aktuális hőst. Mivel a játékos felé kígyózó halálos lövedékek egy shoot 'em up játéknak is javára válnának, a halál elkerülhetetlen. Ilyenkor jön a képbe az idő manipulációja, addig tekerünk vissza, ameddig megfelelőnek tartjuk - és közben a levegőbe bokszolunk, a régi idők videomagnóira jellemző sercegős visszatáncolásban gyönyörködve, majd kiválasztunk egy olyan hőst, akivel teljesíteni tudjuk azt a szekvenciát, ahol az előbb elhaláloztunk. Igen ám, de ezzel a lépéssel a nem olyan távoli múltba kerültünk, azaz az előbbi, vagyis most következő események megtörténtek, vagyis meg fognak történni. Jaj! A jobblétre szenderült karakter ugyanúgy végighalad a már megtett útján, ugyanúgy telepumpálja ólommal rosszakaróit, majd kap egy fejest. Ennek tudatában érdemes a korábban életben maradt ellenfelekre koncentrálni. Felmerülhet a kérdés, mi történik, ha még azelőtt megöljük azt az opponest, aki véget vetett előző karakterünk életének, mielőtt meghúzná a ravaszt? Mivel a megmentett hős időfolyama megszakadt, így eltűnik.

A készítők nem győzték hangsúlyozni, hogy az élvezetes játék előnyt élvez a tudomány mintaszerű szolgálatával szemben, természetesen lesznek logikai buktatók, de emiatt felesleges szégyenkezni, a mindent a helyére rakó magyarázatok és megoldások szinte minden próbálkozásból hiányoznak. Inkább derüljünk, hogy így lesz az egyszerű adok-kapokból co-op singleplayer.
2 komment

[25] Karez
márc 24., hétfő 21:50 #2
Ez a Super Time Force. erősen hasonlít a mit add isten majdnem egy hangzásra hasonló BroForce-ra, ami szintén a Contra és Metal Slug játékok világát hozza vissza, rombolható pixel formájában, természetesen coop móddal:
KATT!

Hyper Light Drifter pedig sok év után végre elhozza azt, amit utoljára talán a Braid-nél éreztem. Mégpedig azt hogy ezért érdemes néha indie játékokkal játszani.
The bird hermes is my name, eating my wings to make me tame.
[59] Alwares
márc 24., hétfő 12:33 #1
A Hyper Light Drifter hangulatától egyelőre oda-vissza vagyok, meg a világ amit ott bemutatnak. Kíváncsian várom a Sword and Sworcery is igazi hangulatbomba volt.
.titanic {float: none;}
casper007
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
Ezeken a platformokon játszom
Playstation3
PC
Nintendo Wii U
Kedvenc játék-műfajaim
Akció, Kaland, FPS, Szerepjáték
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Játék otthon, Könyvek, Mozi
Barátok, ismerősök
elvis
(offline)
liquid
(offline)
antaru
(offline)
Ghz
(offline)
drag
(offline)
bastard
(offline)
zaz
(offline)
playmore
(offline)
logen
(offline)
dreampage
(offline)
theSickness
(offline)
Lavitz
(offline)
Tommy_Angelo
(offline)
zs0lt1
(offline)
Edina
(offline)
Rolne
(offline)
Attila6
(offline)
Hellfrost
(offline)
rob
(offline)
Necroman Mk2
(offline)
Đoma
(offline)
gyuri12
(offline)
Fatman
(offline)
Vuxy
(offline)
Jackal
(offline)
axl
(offline)
Matos
(offline)
BW
(offline)
Alwares
(offline)
skiz0
(offline)
rolmanus
(offline)
jimessor666
(offline)
roli576
(offline)
Yip Man
(offline)
Sicknesshuga
(offline)
maccc
(offline)
kochanp
(offline)
Sübe
(offline)
atka
(offline)
x-doboz360
(offline)
Morwen
(offline)
sepsta75
(offline)
HuN Makaveli
(offline)
Iceakos
(offline)
kryss777
(offline)
mnorbee
(offline)
Final Doom
(offline)
Ray
(offline)
pergemark
(offline)
annie007
(offline)
erik10
(offline)
Nesh
(offline)
lorantHUN
(offline)
Joo T
(offline)
RedBoyforCE
(offline)
olin
(offline)
NikoBoy
(offline)
kicsihocza
(offline)
hocza
(offline)
regeth
(offline)
ryujani
(offline)
Gangster
(offline)
wortoo
(offline)
warass
(offline)
engé
(offline)
wodbear
(offline)
RoOte
(offline)
5T3V3N
(offline)
Quimby
(offline)
G.A.R.
(offline)
Sam360
(offline)
Xbox360Gamer
(offline)
Zombi Killer
(offline)
Enzo Di
(offline)
lamann
(offline)
Graphitman
(offline)
KiCsi MexXiS
(offline)
Wolverine
(offline)
Futrinka
(offline)
Adam360
(offline)
Yegor
(offline)
Alpár
(offline)
ne5h
(offline)
TheGameSCore
(offline)
M4ST3RCH13F19
(offline)
Amy
(offline)
John Smith
(offline)
okornyalbaro
(offline)
Bence360
(offline)
Keyoo
(offline)
MilanZila
(offline)
Zoy76
(offline)
dpb
(offline)
SRyan
(offline)
Fabri
(offline)
AnnexHUN
(offline)
Shifty Fox
(offline)
Szekitáj Chili
(offline)
FredPerry
(offline)
Svitzh
(offline)
Rolcsoo
(offline)
Kisszarka
(offline)