[23] friedmannt (offline)

Ő egy 38 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

2854 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 47599 kreditet gyűjtött

2014 February
15:16 Jó játék-e a Gyűrűk ura FILM?
Mit várunk egy játéktól? Szórakozást? Játékélményt? Hangulatot?
Egy játékteszt értékelésénél olvastam az alábbi kommentrészletet:
Mindegy, hogy ki írta, és mindegy, hogy melyik játékra.

" Jól szórakoztál a játékkal? Jól, nem? Akkor meg mi ez a full negatív írás. Egy videojátéknak ez a feladata, hogy szórakoztasson a többi csak púder. Ha szórakoztat, akkor az egy jó játék és nem egy középszerű szar, amit az X pont sugall. Sokszor túlságosan sokat akarnak egyesek egy játéktól, pedig csak annyi a dolga, hogy szórakoztasson."


Majdnem.

Képzeld el, hogy odaadok neked egy játékot. A DVD-n viszont nem egy játék van, hanem a Gyűrűk ura film lenne, ami egy nagyon jó film, szórakoztatna, de igazából a 6 óra alatt nem játszottál, csak filmet néztél. Jó a sztori, jó a szinkron, jó a képi világ, gyönyörű a grafika, szuper a zene.
De játszani nem kellett vele, csak a play gombot megnyomni. Nos, ezt a filmet egy játéktesztelő oldal hogyan pontozza? Végülis a játekokkal szembeni követelmények kb. felét tökéletesen hozza. Irányitás szar, játékmenet szar, de grafika jó, zene jó.
Akkor a Gyűrűk ura FILM egy közepes játék??
Valószínűleg nem.
És ha 15 percenként beleteszünk egy QTE-t, akkor már játék? Nehéz a kérdés.

Amúgy ez a vita nem újkeletű, manapság a Last Of Us a híres célpont, a nagyon jó történetű, játékmenetében nem kiemelkedő játék. Az a játékos, aki nagyon sztori kedvelő, az ajnározza, aki gameplay kedvelő, az nem érti a dicséretet. 20 éve meg a Wing Commander széria volt a céltábla közepén, és akkor is felmerült, hogy egy nagyon jó átvezető mennyivel teszi jobb játékká az adott játékot.

Hogy választ is kéne adnom a kérdésre?
Nem tudok.
Mindenkinek magáról kell tudnia, hogy mi a saját preferenciája.
34 komment

[22] antaru:
Feb 07., Friday 12:09 #34
Válasz theSickness (#32) üzenetére
Szerintem ot inkabb hanyagoljuk, foleg itt.
Kylo Ren is my favorite Disney princess
[22] antaru:
Feb 07., Friday 12:08 #33
Válasz Vega (#30) üzenetére
Ha csipkelodes, akkor ne hagyd abba.
Egy kicsit tobb elc es humor johet meg.





(A problemadrol tudom, hogy sajnos nem olyan jellegu, amiben segiteni lehetne. De oszinten egyutterzek. )
Kylo Ren is my favorite Disney princess
Feb 07., Friday 11:15 #32
Sokan vannak, akiktől nem szeretek olvasni, vagy a stílus, vagy a gondolkodásmód miatt. Mondjuk Martin hozzáállása, amióta végleg magára zárta az elmegyógyintézet ajtaját, finoman szólva is érdekes.
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
Feb 07., Friday 11:08 #31
Válasz Vega (#23) üzenetére
Az a baj, hogy magadra veszed, személyes támadást látsz ebbe bele.
Nem értem, hogy ha Te is látod a problémát, és ez az elmúlt időkben lerakott tesztjeiden is érződik, miért kell így hozzáállni.
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
Feb 07., Friday 9:53 #30
Válasz antaru: (#28) üzenetére
Nem félek én tőled, maximum csipkelődök, általában nincs gondom a mondandótokkal, csak néha kicsit repetitívnek érzem.
Találkoznék én szívesen, csak éppen megoldhatatlan magánéleti problémáim vannak, ami miatt konkrétan nem nagyon tudok kijutni otthonról. Ákos elmondja majd miről van szó, ha nem tudsz róla. Ez sajnos nem fog változni a közeljövőben.
[10] Jack
Feb 07., Friday 0:42 #29
Válasz Warhawk (#11) üzenetére
Így van. A Last of Us játékmenete is kiváló, nem csak a története.
[22] antaru:
Feb 07., Friday 0:09 #28
Válasz antaru: (#27) üzenetére
Ha ugyanazt szajkoznam, mint egy ujsagiro, akkor meg nem csinalnek podcastot.
At kene mar jonnod megnezni egy kis pankraciot es talan tisztazhatnank kozben ezeket az elmeleteket, ellenteteket.
Nem harapok, kaptam oltast.
Rad meg kivancsi is vagyok.
Talan meg ajandek papagajtollakat is adnek.
Kylo Ren is my favorite Disney princess
[22] antaru:
Feb 07., Friday 0:01 #27
Válasz antaru: (#26) üzenetére
Egyebkent nem ez a kovetkezo napirenden levo temank.
Visszaterni is kb. ugy fog, mint ahogy most is elokerult:
XY jatek ilyen es ilyen, ezert meg ezert, meg akkor is, ha az ujsagirok zome ezt nem is vette eszre.
Tagmondatok sorrendje felcserelheto.
Kylo Ren is my favorite Disney princess
[22] antaru:
Feb 06., Thursday 23:55 #26
Válasz Vega (#23) üzenetére
Sick: Nem olvastad, egy podcastbol kimaradsz.

Feri.
Nem az a visszatero tema, hogy miert szarok a jatektesztek, hanem az, hogy mi szar bennuk.
Szebb szavakkal: mire kene tobb hangsulyt fektetni bennuk.
Remelem igy mar nem olyan "fenyegeto", bar nem tudom miert erezned magad fenyegetve, mikor pont olyasmi kerulne elmondasra, ami a te tesztjeidre mar jo ideje pont nem igaz.

Amugy az "ujsagirok" azok a metacriticen tul-/alulpontozok, bar azert a legviccesebb peldak magyar cikkekre is igazak. Utolag ezeket is elolvasgatjuk, ha olyan jatekrol van szo, aminel erdekes lehet.
Ezert be is csuszott egy-egy utalas extrem hazai peldaknal. (Kb. 2, a nem tompaknak valo videk, meg a revbe eres)

Persze nem alszentkedem, egy-egy kiveteltol eltekintve ugy gondolom, hogy a legtobb teszt csak szerelmeslevel.
Nem ugyanaz, mint az alapos munka.
De a 'nem alapos', meg a hangulat, stb. altal 'megvezetett' azert remelem nem tartozik a retardalt, fogyatekos, stb. szinonimai koze.
Kylo Ren is my favorite Disney princess
[23] friedmannt
Feb 06., Thursday 23:40 #25
Amugy megkovetem a last of us-t, nem azt az egy darab jatekot akartam pellengerre allitani, csak egy altalanos jelenseghez akartam peldakent felhozni egy mai jatekot.
Nintendo network id: friedmannt 3ds friend code: 1907-8705-8705
[23] friedmannt
Feb 06., Thursday 23:38 #24
Válasz Mesüge (#22) üzenetére
"Játékmechanikáról filmjátékok esetén vitázni annyi értelme van, mint egy zacskó pattogatott kukoricától kulináris élvezeteket várni. "
Ironia. Pont azert hoztam ezt a tulzott peldat, mert jatekoknal viszont mar termeszetes, hogy nagyon a filmszerusegen van a hangsuly.
Nintendo network id: friedmannt 3ds friend code: 1907-8705-8705
Feb 06., Thursday 22:23 #23
Válasz theSickness (#20) üzenetére
A 2011-es pixelasztalos bejegyzésre gondoltam, valamiért úgy emlékeztem, hogy podcast volt, de most nézem, hogy szöveges. Te nem voltál benne, rosszul emlékeztem, bocs.
Amúgy arra gondoltam, hogy a több éve beragadt, "mitől rossz a (magyar) játéktesztelés" téma kicsit olyan nálatok, amint amikor a kurucz.infón a rossz időjárásról szóló hírnél is eljutnak két mondat alatt a zsidókig, vagy amikor egy balos fórumon egy sporthír kapcsán is orbánoznak a harmadik kommentben az olvasók. Ha játékokról van szó, akkor is első gondolatként a "megvezetett", " nem alapos" stb. újságírókról esik szó nálatok, és csak azután magáról a cuccról. Régen ez Antarunak volt a papagájkodása, most Kaszman kezdett minden elemzést így. Beragadt, na. És bár nem vitatom, hogy több is esetben valóban van alapja, három év után belengetni, hogy egy jövőbeli podcastnek ez lesz a központi témája, egyenesen fenyegető Szerintem aki erről a témáról akarta hallani a véleményeteket, az már tucatnyi alkalommal ezt meg is tette, ezért írtam csak, hogy felesleges.
Azt már eszembe sem jut megemlíteni, milyen vicces lesz kiemelt blogban reklámozni egy játékoldalon a "miért szarok a játékoldalak" témát.

DV: nincs semmi baj a Platinumos dologgal, valóban vagy harmadszor veszem elő, többet nem fogom, de egyszerűen most nem tudtam kihagyni

friedmannt: bocs, hogy szétoffoltam a témát
[2] Mesüge
Feb 06., Thursday 22:21 #22
Csak mert a hamburgerben is van paradicsom, attól még nem lesz belőle pizza, ahogy a pizzából sem lesz hamburger, noha ráolvasztottak sajtot is. De mindez nem lényeges. Ami számít, hogy az Oscar gálán a The Last of Us esélytelen, ahogyan a Video Game Awards-on sem bukkan fel egy Gravity. És ez így van rendjén.

De azért álljunk meg egy szóra! Játékmechanikáról filmjátékok esetén vitázni annyi értelme van, mint egy zacskó pattogatott kukoricától kulináris élvezeteket várni.

Kapise?
"Vajon igazság az, amit mindenki egyöntetűen hazudik?" [Hamvas Béla]
[64] DarkVenom
Feb 06., Thursday 17:59 #21
Válasz Vega (#18) üzenetére
Nagy tüske a Platinum Games-szel kapcsolatos véleményem, de ott mondjuk nem is a gameplay-jel van a bajom, hanem a kontextussal, amibe helyezik.
Lehet, hogy más szemmel néznék a TLoU-ra, ha nem sokalltam volna be kb az elmúlt egy évben attól, hogy ugyanazokkal a játékokkal játszom, csak más a történetük, és pusztán a történeten / hangulaton múlik, melyik kap jobb / rosszabb értékelést. Egy díszletet láttam magam előtt, amiben minden lépésemet előre megtervezték, azzal az illúzióval, hogy sok lehetőségem van...nekem mondjuk Normalon szinte egyszer sem volt komolyabb lőszerhiányom, egyszerűen azért nem éltem a tűzfegyverekkel, mert akkor még annyira se lett volna összetett a játék, mint amúgy. A lopakodással legalább elhittem, hogy lehetőségek közül választok.
Thrills, Chills, Kills!
Feb 06., Thursday 17:54 #20
Válasz Vega (#19) üzenetére
Ezt kifejthetnéd.
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
Feb 06., Thursday 17:47 #19
Válasz theSickness (#17) üzenetére
"Az okokra nem térnék ki, valószínűleg lesz majd még podcast-témánk. "

Igazából felesleges, ha Kaszman mondataiból kisípolnátok az "újságíró" szót, már most is olyan lenne a podcast, mint egy szétcenzúrázott rapszám. Kicsit más felállásban már felvettétek néhány éve ugyanezt.
Feb 06., Thursday 17:44 #18
Válasz DarkVenom (#15) üzenetére
Az a furcsa, hogy emlékeim szerint pont téged nem igazán szoktak meghatni a tökéletesre csiszolt játékmechanikák, de lehet, hogy csak túlzottan általánosítok a Platinum Gameses hozzászóólásaid alapján

Meghallgattam a podcastet, elolvastam a kommentedet és sokkal nem lettem okosabb, azt hittem, hogy a mechanikák viszonylag objektíven megítélhető dolgok, de ezek szerint nagyon nem. Igazából mindenre nem tudok reflektálni, mert az tényleg egy kisregényt tenne ki. Dióhéjban. Számomra a korlátozott számú erőforrások nagyszerűen visszahozták a túlélés nehézségének érzetét (többször is küzdöttem komoly lőszerhiánnyal, ami manapság nem jellemző a játékokra). A két gyökeresen különböző harci stílus kombinálása (vagy akár külön-külön működése), a nagyobb kiterjedésű harci zónák nonlinearitása, a cover shooterek közötti szerintem legjobbnak számító zónadizájn (ami több helyen még csak nem is hasonlítható az Unchartedekhez, itt léptek talán a legnagyobbat előre) pontosan az ellenkezőjét mondatják velem, mint amit írtál, gyakorlatilag egy visszatöltés után sem nézett ki kétszer ugyanúgy egy összecsapás sem. Azzal pedig nem ér érvelni, hogy máshol már látott mechanikákat gyúrtak egybe (mert a generáció számomra legtúlértékeltebb játékában, a Batmanben is ugyanezt tették, mégis fejet hajtott a fél világ), egyszerűen mert a feature-ök kombózása számít, nem az, hogy elég-e a hatfajta craftolható tárgy vagy jobban kéne szórnia a puskának.

Természetesen elismerem a hibák nagy részét, bár érdekes módon én a leggyengébb láncszemnek pont a narratívát éreztem itt-ott, ami a legnagyobb tetszést aratta (na meg a friendly AI, amiatt bármelyik másik játékról leszedték volna a keresztvizet, tény).
Feb 06., Thursday 17:38 #17
Válasz DarkVenom (#15) üzenetére
No igen, ez mifelénk mostanság egy vissza-visszatérő téma.
Az okokra nem térnék ki, valószínűleg lesz majd még podcast-témánk.

Egyébként épp Vega volt az, aki a Beyond esetében le merte írni, játékilag mi az, ami gyengévé, rossz játékká teszi.
A sajnálatos viszont az, hogy míg egy ilyen szélsőséges esetben azért akadnak tesztelők / magazinok, akik / ahol mernek még elemezni, valóban tesztelni, a kevésbé filmszerű, ám ízlésesen tálalt alkotások esetében viszont már nem sokan hánytorgatják fel az adott játék hibáit, hiányosságait.
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
[64] DarkVenom
Feb 06., Thursday 17:18 #16
Válasz DarkVenom (#15) üzenetére
Sőt, azóta se.
Thrills, Chills, Kills!
[64] DarkVenom
Feb 06., Thursday 17:14 #15
Válasz theSickness (#14) üzenetére
És ezzel meg is fordítható Vega kérdése, mert nekem a játék kipróbálása előtt egy teszt sem mutatta be részletesen, pontokba szedve, hogy a játékmenet mitől kiemelkedő, vagy miben mutat többet, mint a zsánerbeli játékok, sőt, többségében erről csak szőrmentén írtak, ehelyett a narratíva és a játék "felnőtt" jellege volt kidomborítva.
Thrills, Chills, Kills!
Feb 06., Thursday 16:54 #14
Válasz DarkVenom (#13) üzenetére
Mondjuk a tökéletesség esetében nem férne el az átvágható szkript, illetve a gépi társak, akik a lopakodós részeken is zajt csapva, felállva mennek, meg lövöldöznek, de az ellenséges M.I. erre fittyet hány.
Az előbbi talán bug, az utóbbi meg fícsör.
És igen, leginkább az a baj, hogy játékként középszerű, semmi kiemelkedő trükköt nem mutat, viszont az "élményt" meglöki a szép grafika, a filmszerű átvezetők és történetmesélés, illetve az animációk.
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
[64] DarkVenom
Feb 06., Thursday 16:15 #13
Válasz Vega (#7) üzenetére
Fapados lopakodás / figyelemelterelés technikák, amik az előző generáción is bőven megvoltak (értsd: dobd a téglát balra, addig menj jobbra), más játékokból átvett "ösztön rendszer" (itt ugye a hallás), szkriptelt ellenfél AI (nem nagyon lehet két teljesen más helyzetet összehozni ugyanazzal az ellenféllel), és ugyanaz a cover shooting, ami bárhol máshol megvan - mindez szegmentáltan, 10-15 perces szakaszokra bontva a narratíva miatt.
Nem működik hibásan, abszolút funkcionális, de semmi olyan nincs benne, ami miatt játékként kiemelkedne a tömegből. Az a prezentáció és a történet.
Thrills, Chills, Kills!
Feb 06., Thursday 15:18 #12
Most mondanám, hogy hallgassátok meg aktuális podcast-adásunkat, ahol ez szavakba van öntve.
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
Feb 06., Thursday 13:29 #11
Válasz Vega (#7) üzenetére
Nepszeru, platform exkluziv. Mystery solved.
nope
[7] Voorhees
Feb 06., Thursday 13:21 #10
Válasz Vega (#9) üzenetére
Szerintem a Last of Us egyáltalán nem jó példa erre. Soha nem értettem én se, hogy kerül elő ilyenkor.
Feb 06., Thursday 13:07 #9
Válasz friedmannt (#8) üzenetére
Természetesen értem a példát, és engem is gyakran foglalkoztat a kérdés, csak azt nem értem, hogy miért kerül elő itt rendre a Last of Us (kb. ugyanattól a néhány - kevés, de hangos - embertől, máshol ezt egyáltalán nem hallom ilyen gyakran emlegetni) ha erről a témáról van szó, amikor ezernyi más, sokkal jobb példákat lehetne hozni erre a valós jelenségre/problémára.
[23] friedmannt
Feb 06., Thursday 12:57 #8
Válasz Vega (#7) üzenetére
Töredelmesen bevallom, nem játszottam a Last Of Us-szal.
Sem a Wing Commanderrel.
A példa arról szól, hogy ma is van ilyen cinematic játék, és 20 éve is volt. Erre hoztam két példát, mások véleménye alapján. Ha esetleg igazságtalan lenne a Last Of Us szerepeltetése, akkor helyettesítsük be A Beyond Two Souls-szal. Vagy a Ryse-zal (ne kérdezd meg, ezekkel sem játszottam)
Nintendo network id: friedmannt 3ds friend code: 1907-8705-8705
Feb 06., Thursday 11:32 #7
Csak félig-meddig a témához: valaki le tudná írni kereken,részletekbe menően, hogy mi a probléma a Last of Us mechanikájával?
Mert mindenhol a fenti - elnézést, de önmagában üres - mondatot olvasom kritikaként, de a kifejtés mindig kimarad. Mi működik benne hibásan? Mi hiányzik belőle? Mivel lehetett volna "kiemelkedővé" tenni? Mi korlátozza benne az igazi kihívást?
[23] friedmannt
Feb 05., Wednesday 20:17 #6
Válasz theSickness (#3) üzenetére
1-2-3 reszeket mar hallgattam, 4. reszt a heten fogom. Mondtam mar, hogy tegyetek fel itunes-ra?
Nintendo network id: friedmannt 3ds friend code: 1907-8705-8705
[41] ssj4vegita
Feb 05., Wednesday 20:07 #5
Olyan lesz az egész lassan, mint a régi Dragons Lair "játék", ahol nyomtál egy gombot és jött egy átvezető.
Amikor utoljára próbálkoztak ezekkel 90-es évek közepe táján csúnyán elvéreztek. Vagy lehet, hogy csak nem volt meg a "megfelelő" generáció a "megfelelő" közönséggel. Én személy szerint nagyon ellene vagyok az ilyen típusú játékoknak. Kis mértékben jó ez, de hogy ez már a trend az a baljós jövőre nézve. Csak nehogy mégegyszer idáig jussunk:
KATT!
"Imagination is everything, it is the preview of life's coming attractions." Amit az értelem el tud képzelni, azt el is tudja érni.
[12] SzucsBenji
Feb 05., Wednesday 18:53 #4
Válasz theSickness (#2) üzenetére
Igazad van, ma már sajnos nem nagyon hajaznak a kihívásra a készítők. Pedig számomra mindig is azok voltak a legjobb játékok, amiket milliószor kellet újrakezdenem, hogy végre sikerüljön. Gondolok itt például a Darks Souls-ra vagy Doom vészesebb pályáira. Valahogy én ezekben találtam meg az igazi játékélményt.
Na de kinek a pap, kinek a papné...
Look closer
Feb 05., Wednesday 18:46 #3
Amúgy remek hasonlat, friedmannt.
Ha még nem tetted volna, hallgass bele a mostani podcast-felvételünkbe, valahogy rímel a bejegyzésedre (még ha nem is ez a fő téma).
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
Feb 05., Wednesday 18:45 #2
Válasz SzucsBenji (#1) üzenetére
"Szerintem a játékok egyik alappillére, hogy valamiféle kihívást nyújtson."

...gondolná a játékos, ám a "szélesebb rétegek megszólítása" után a legtöbb nagy költségvetéssel dolgozó kiadó nem kívánja holmi kihívással frusztrálni a nagyérdeműt, ezzel elijesztve a vásárlástól. Meg hát ne is beszéljünk arról, hogy a minőségi körítést még mindig könnyebb létrehozni, mint egy valóban jól működő, mély, esetleg újító játékmechanikát megalkotni.

Megvannak és meg is lesznek a játékok, amelyek még nyújtanak kihívást, illetve igenis a játékmenetre, és nem a púderre alapoznak, csak most már nem szabad csodálkozni, hogy mondjuk a The Last of Us milyen viharos sikerré vált.
Év játéka? Komolyan, az egészből "mindössze" a játék részét nem értelmezik.
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
[12] SzucsBenji
Feb 05., Wednesday 17:07 #1
Szerintem a játékok egyik alappillére, hogy valamiféle kihívást nyújtson. Ez akár egy egyszerű pontszám is lehet, amit megpróbálok minél feljebb és feljebb tornázni. Nem számít mekkora a kihívás, ez is ember függő, ki mire vágyik. A lényeg csupán annyi, hogy legyen! Ezért nem jó játék egy film, azt csak nézed és kész (mármint játék szempontból).

És persze ezután következik az, hogy az adott kihívás mennyire szórakoztató... na itt már lehet beszélni jó és rossz játékokról...
Look closer
friedmannt
Nintendo network id: friedmannt 3ds friend code: 1907-8705-8705
Ezeken a platformokon játszom
Wii
Playstation Portable
Nintendo Wii U
Nintendo 3DS
Kedvenc játék-műfajaim
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Barátok, ismerősök
supermario4ever
(offline)
NORBB
(offline)
Lien
(offline)
Krisi92
(offline)