Mit várunk egy játéktól? Szórakozást? Játékélményt? Hangulatot?
Egy játékteszt értékelésénél olvastam az alábbi kommentrészletet:
Mindegy, hogy ki írta, és mindegy, hogy melyik játékra.
" Jól szórakoztál a játékkal? Jól, nem? Akkor meg mi ez a full negatív írás. Egy videojátéknak ez a feladata, hogy szórakoztasson a többi csak púder. Ha szórakoztat, akkor az egy jó játék és nem egy középszerű szar, amit az X pont sugall. Sokszor túlságosan sokat akarnak egyesek egy játéktól, pedig csak annyi a dolga, hogy szórakoztasson."
Majdnem.
Képzeld el, hogy odaadok neked egy játékot. A DVD-n viszont nem egy játék van, hanem a Gyűrűk ura film lenne, ami egy nagyon jó film, szórakoztatna, de igazából a 6 óra alatt nem játszottál, csak filmet néztél. Jó a sztori, jó a szinkron, jó a képi világ, gyönyörű a grafika, szuper a zene.
De játszani nem kellett vele, csak a play gombot megnyomni. Nos, ezt a filmet egy játéktesztelő oldal hogyan pontozza? Végülis a játekokkal szembeni követelmények kb. felét tökéletesen hozza. Irányitás szar, játékmenet szar, de grafika jó, zene jó.
Akkor a Gyűrűk ura FILM egy közepes játék??
Valószínűleg nem.
És ha 15 percenként beleteszünk egy QTE-t, akkor már játék? Nehéz a kérdés.
Amúgy ez a vita nem újkeletű, manapság a Last Of Us a híres célpont, a nagyon jó történetű, játékmenetében nem kiemelkedő játék. Az a játékos, aki nagyon sztori kedvelő, az ajnározza, aki gameplay kedvelő, az nem érti a dicséretet. 20 éve meg a Wing Commander széria volt a céltábla közepén, és akkor is felmerült, hogy egy nagyon jó átvezető mennyivel teszi jobb játékká az adott játékot.
Hogy választ is kéne adnom a kérdésre?
Nem tudok.
Mindenkinek magáról kell tudnia, hogy mi a saját preferenciája.