Cash Bacsi2014.01.06. 15:58

Call of Duty: Ghosts - teszt (XONE)

Minél magasabbra jut az ember, annál nagyobbat fog esni ha elbukik. Amerika büszke nemzete sose gondolta volna, hogy bárki is képes lenne komoly csapást mérni rá, 9/11 óta meg végképp nem. Megduplázták a védelmet, megszigorították a szabályokat, a kisfiús naiv nép felnőtté vált. Arra viszont senki se gondolt, hogy a csapás legközelebb nem a Földről, hanem az űrből fog érkezni. Odin kegyetlenül odacsapott, hűen a nevéhez, istenként szántotta végig a szabad nép földjeit, földrengések pusztítottak mindenfelé, az ország romokban hever. De volt egy csapat, akikről legendák szóltak, akiket szellemeknek hittek csupán, a hiedelem ezúttal azonban valódinak bizonyult, hiszen ők valóban a szellemek, de koránt sem halottak.

A Call of Duty olyan mint valami popszakmában elhíresült szupersztár, akiről minden napilap ír valamit, akiről minden héten hallani valami kacsát, akit divat gyűlölni, szidni, pocskondériázni, mégis évről évre egyre több rekordot döntenek meg vele, mégis minden idők egyik legsikeresebb játéksorozataként tartják számon. Kívülről szemlélve a dolgot mindkét tábor érvei érthetőek és jogosak, hiszen valóban ugyanaz az engine már vagy 10 éve, valóban mindig hasonló a multi, hiszen mindig csak pár apróságot változtatnak rajta és igen valóban ismétlődnek már a motívumok ha a sztorit vesszük alapul. De mindezek ellenére görbüljön az meg, aki ne örülne ha ingyen hozzá dobnák az utcán. Ugye ugye? A gond itt azzal van, hogy minden évben ugyanazt a teljes árat kérik el érte, plusz ott van még a season pass, és a Xboxosok esetében még a LIVE éves díja is. Jelen esetben itt most magamra céloztam, mert ez az egyetlen játék amire minden évben kicsengettem ezt az összeget, ez az egyetlen cím, amivel képes vagyok folyamatosan multizni. Végül pedig de nem utolsó sorban ez az a lemez, ami miatt képes voltam jóval korábban megvenni az Xbox ONE-t mint kellett volna, ráadásul nem kevés pluszköltséggel egyetemben. A kérdés már csak az, hogy megérte?

A válasz egy hatalmas és beton biztos IGEN. Sokat kellett várnom, hogy végre nekiállhassak a tesztelésnek és igyekeztem minden olyan fontos dolgot figyelembe venni, amit hirtelen felindulásból kiindulva számos szaksajtó korábban már negatívnak vélt. Az első és legszembetűnőbb dolog, hogy az engine valóban még mindig a régi, viszont meg kell mondani piszkosul jól áll neki a nextgen, olyannyira hogy ember legyen a talpán aki megállapítja, hogy ez csak 720p. Fikázták így meg fikázták úgy, közben meg a játék olyan gyönyörű, hogy majd megvakulok - persze a képességeihez képest -, érdemes lenne közvetlenül mellé felállítani egy Xbox 360 verziót és rögtön mindenki értené miről beszélek. A kampány kifejezetten hangulatos, a jól megszokott, eddigi színvonaltól picivel se gyengébb, 5-6 órás adrenalin bomba, kiszámítható fordulatokkal, elpusztíthatatlan katonákkal és fő gonosszal. Viszont a sorozaton belül forradalmian új játékmenettel, hiszen megdöbbentően sok benne a lopakodás, az ellenfelek kikerülése, ami merőben szokatlan a korábbi részekhez képest. Nagyon élveztem a jó kis kütyüket, a sunnyogást, a hangtalan lövéseket, a koordinált támadásokat. Kifejezetten olyan a kampány, amit nem csak egyszer fogunk kitolni, főleg hogy az Infinity Wardtól elvárhatóan kellemesen játszható a veterán fokozat is.

A nagysikerű - bár valljuk be erősen kopott a fényéből - Treyarchos zombizás után az IW is igyekezett valami eredeti és jópofa kiegészítő co-op mókázást készíteni. Az első ilyen próbálkozás a harmatgyenge, egyszer kitolós Spec Ops volt, megkérdőjelezhető sikerrel. Éppen ezért kellett tovább gondolni a dolgot és megtalálni a helyes középutat az innováció és a lopkodás között. Ez kérem szépen sikerült is, itt lesz nekünk az Extinction. Az amcsikra kőkeményen rájár a rúd, hiszen két héttel az Odin támadás után egy idegen invázió is veszélyezteti a fennmaradásukat. Meteorok csapódnak a földbe és szörnyű idegen ragadozók lepik el a városokat, széttépve mindenkit akik az útjukba kerül. Gyorsan kell cselekedni, bevetnek egy négy fős csapatot, a cél kiirtani az összes idegen kaptárt, majd a biztonság kedvéért rájuk dobni egy atomot, nehogy tovább terjedjen ez az idegen lépfene.

Gondolom innen már mindenki sejti, hogy a játékmenet erőteljesen hasonlítani fog a zombizásra, lesznek itt egyre erősebb rohamokban ránk törő, szép számmal támadó idegenek, ahogy haladunk előre egyre erősebb vásárolható fegyverek, csapdák, robbanószerek, minden ami szem szájnak ingere. Embereink XP után szintet fognak lépni, aminek köszönhetően egyre erősebb támogatási fegyvereket tudunk majd behívni. Meccs közben pedig képességpontokat kapunk, amiket meg ezeknek a fegyvereknek az erősítésére költhetünk majd el. Nekünk csak annyi dolgunk van, hogy a meccs előtt eldöntjük melyik kasztba akarunk tartozni (izomagy, egyszemélyes hadsereg, doki vagy éppenséggel mérnök). Mindegyik kasztnak megvannak az erősségei és gyengéi, nyilván akkor leszünk a leghatékonyabbak, ha mindenki másikat választ indulás előtt. A támogató fegyverek igencsak nagy skálában lesznek választhatóak, ha elérjük a 30-as szintet. Lesznek különböző sebzésű lőszerek, védőmellények, pajzsok, robbanófegyverek, lő tornyok - három változatban is -, aknák, légi támogatás és még sorolhatnám. A lényeg röviden annyi, hogy az extinction brutálisan jól sikerült, ráadásul minden DLC-hez további pályák várhatóak. Izgatottan várom a folytatást!

Direkt a végére hagytam a multit, ami a legfontosabb része ennek a sorozatnak, hiába fikázza mindenki a kampányt, amivel max 10-15 órát játszik az ember. Ha a világon több millióan annyira szeretik a multit, hogy képesek nettó időben heteket, akár hónapokat is belerakni egy-egy részbe. Ha belegondolunk hogy ez az idő 10-15 perces meccsekből adódik össze akkor már érteni fogjuk milyen sok is ez. A multi, mint mindig most is csak apó részleteiben változott meg, de ennyi pont elég volt ahhoz, hogy gyökeresen más legyen mint az összes eddigi rész. Ami jó volt azt megerősítették, ami pedig rossz azt eltörölték. A Black Ops első részéhez hasonlóan, codpontok helyett, minden szintlépéskor és kihívás teljesítésekor csapatpontokat fogunk kapni, ezeket tudjuk majd elkölteni fegyverekre, attachmentekre esetlegesen új class slotokra vagy éppenséggel arra, hogy egy komplett új embert veszünk magunknak.

Igen ez az egyik újdonság a játékban, hogy ezúttal nem egy emberrel fogunk nyomulni multizás közben, hanem egyszerre akár nyolc különböző karaktert is tudunk gyúrni. Ezért kapunk csapatpontokat, codpontok helyett, mert ezek bármelyik emberünkre felhasználhatóak lesznek. Ez akkor lesz igazán jó dolog, amikor mondjuk az egyik emberünkkel úgy döntünk, hogy fordulunk egyet, míg a másikkal nem, ennek köszönhetően sokkal nagyobb szabadságot kaptunk a döntéseink terén, nem lesz ránk kényszerítve semmi. A különböző kihívások teljesítésével pedig különböző ajándékok lesznek elérhetőek, olyanok mint új patch (felvarró), háttérkép a játékos kártyánkhoz, vagy éppenséggel új skinek az embereinkhez. Ez is egy újdonság, ugyanis a Rainbow Sixhez hasonlóan végre valahára változtatni tudunk emberünk megjelenésén, egyenruháján, sapkáján, akár a nemén is - nem kevés csajszi rohangál a pályákon, velem együtt.

A Black Ops II pick10 rendszerét se törölték el teljesen, inkább csak átalakították, finomítottak rajta. Ennek a rendszernek az alapja, hogy összesen 11 pontunk lesz arra, hogy kiválasszuk a számunkra legmegfelelőbb perkök csoportját. Alapból lehet nálunk egy fegyver, amire szabadon rárakható kettő attachment. De ha mondjuk már szeretnénk egy másodlagos fegyvert, vagy egy gránátot akkor a 11-ből egy-egy pontot fel kell majd áldoznunk erre a célra. A perkök csoportokra lettek felosztva, illetve minél hasznosabb annál több pontot kell rákölteni a 11-ből, ezzel is segítve nekünk a választást. Érdemes megemlíteni, hogy minden szintlépésnél egyre több lesz elérhető, viszont ha éppenséggel türelmetlenek vagyunk és hamarabb meg akarunk szerezni egyet, ezt megtehetjük, ámbátor igen borsos csapatpontot kell érte kifizetnünk. Szóval érdemes alaposan átgondolni mikor mire költjük ezeket a nehezen megszerzett pontokat. Az új rendszer akárcsak az MW3 esetében tökéletesre polírozta az eddigi szabályok esszenciáját, teljes mértékig kizárva az opolás lehetőségét. Végre valahára megtehetjük azt, hogy tökélyre fejlesztünk egy-egy játékmódot, legyen az lopakodás, rohangálás, egyszemélyes lőszerraktár vagy éppenséggel villámkezü vili legújabb kalandjai módot.

Mindent egybevetve az Infinity Ward hozta a tőle elvárható reformkonyhát, pont annyira változtatott és olyan minőségben, hogy mindenki elégedett legyen. Igaz a multi jóval nagyobb szabadságot ad a kezünkbe, nem csak a rohangáláson lesz a hangsúly 12 nm-es területeken. Hanem jóval nagyobb pályákon kell boldogulni - amik ezúttal dinamikusan változnak -, újra visszatértek a láthatatlan sniperek, és egyéb harcmodorok. Úgy érzem egy felturbózott és felpolírozott MW3-at kaptunk a kezeink közé, az ősrégi engine-ből kisajtolható maximális vizualitással továbbra is 60FPS-ben. Valamit valamiért ugye emberek, reméljük a következő résszel már mindenki elégedett lesz, de tudnotok kell, hogy nekem mint CoD fanatikusnak ez a rész idáig az abszolút kedvenc!

8.8/10

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
The Crew

2024.04.12.
12

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==