Nemrég a gyűjteményem darabja lett a Deus Ex újrakiadása. Mivel anno x360 verziót nagyon szerettem adott volt, hogy be lesz szerezve a Wii U kiadás is. Nagyon kíváncsi voltam, mennyivel lesz más Gamepaden játszani. Sok mindenre számítottam, de ekkora játékélmény többletre nem!
A rendezői változat eleve egy csiszoltabb kiadás, de a Wii U specifikus táblakontrolleres irányítás és az arra épülő extrák igazán megdobták az összképet.
Régóta érzem azt, amit a Nintendo akart „mondani” a Wii U next-gen értelmezéseként. Akár az előző otthoni konzoljuk esetében, itt is a következő generációs élményt, a játékmenetben illetve az irányításból adódó extraélményben kell keresnünk. A csudát kell keresni, egyből rátalálunk, sőt érezni fogjuk :)
Jó pár 3rd party címet megvettem Wii U-ra és az igényesebb portoknál érezni, hogy a Gamepad jócskán megdobja az élményfaktort. Splinter Cell kütyüi, Assassin's Creed térkép és tárgyak kezelése, Call of Duty multiplayer teljes térkép igazi power up, néha már csalásnak tűnik :)
De ott a már-már zseniális Raymand Legends esete, ahol - miután kipróbáltam a másik két konzol verziót is - nem Wii U kiadással játszani szinte indokolatlannak tűnik!
És ezzel elérkeztem a Deus Exhez. Ugyanis itt is az a helyzet, hogy szerintem ez lett a legjobb verzió.
Térkép, tárgykezelés (inventory - ugye), üzenetek hagyása barátainknak akár képpel is a játéktérben (!!!), ZombiU által is használt kódkezelés, stb., stb.
A játékba épített segédletek használata is kényelmesebb azáltal, hogy a tényleges játékképernyőtől függetlenül a táblakontrolleren olvashatóak az információk, vagy a tippek és trükkök.
Gamepad ad egyfajta lazaságot a játékmenethez. Ezt leginkább a Darksidersnél, Batmannél, Assassin's Creednél és a Mass Effect 3, valamint a Most Wanted U-nál éreztem leginkább. Szinte hiányzik, amikor PS3-ason játszom, hogy az inventoryban könnyedén matathatok a kontrollerre bökve. Vagy a térkép nem takar ki semmit a játéktérből. Emiatt az AC például sokkal filmszerűbb is és ez akkor tűnik fel leginkább, ha kikapcsoljuk egy kicsit a Gamepad optimalizálást. Ekkor látható, mit is látnánk a képernyőn a többi konzol esetében :)
Miiverse. Na, igen. Nagy kedvencem lett!
Élmények megosztása és olvasása, akár a játékközben is (ebben azért még mindig a Mario lehetőségei viszik a prímet) nagy élmény. És valahogy sosem voltam annyira népszerű, mint a Wii U esetében egy-egy posztolásom alkalmával. Jó érzés, na! :)
Valahogy úgy érzem erre a speckó közösség építéses dologra a Nintendo nagyon ráérzett, nem csoda a másik két konzolgyártó hasonló irányú igyekezete. Van ebben valami jó.
Végezetül a non plus ultra. A Wii U játékélmény „netovábbja” és egyben a stratégiai szöszölés csimborasszója (szerintem): a Pikmin 3! :)
Táblakontroller a tévé alatt térképpel (rábökve szünet a tévén és közben stratégiamaszatolás a Gamepaden), Wiimote és Nunchuk pedig a precíz karakterirányításhoz. Sosem élveztem még stratégiai játékot annyira (se pécé, se konzol!), mint ebben a felállásban, Wii U esetében az irányítás miatt!
Egyszer azt mondtam a Deus Ex térképen jegyzetelős megoldását látva (útvonalat rajzolhatsz akár), hogy ezen túl minden rpg-ben látni akarom ezt a megoldást!
Nos, ugyanez a helyzet a Pikmin 3 kontroll lehetőségeivel, ezen túl ez alap legyen minden stratégiai játék esetében :)
Nintendo attól, hogy mindent másképp értelmez még lehet jó! Sőt :)