[62] casper007 (offline)

Alapos - Átlagos

Ő egy 28 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

4731 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 253410 kreditet gyűjtött

2013 november
09:28 A szerver jelenleg nem elérhető

Egy ideje már érett bennem a gondolat, hogy a sárga földig lehordom az illetékes kiadókat és fejlesztőket, de mindig türtőztettem magam. A tegnapi nap azonban betelt a pohár. Nem történt semmi kirívó vagy szokatlan, csupán pont most lett elegem.
Már több mint egy hónapja minden nap játszok egy-két órát a Rayman Legends-szel. Szeretném elérni az utolsó, tizenegyes szintet a játékban, ami 6000 awesomeness pontot tűz ki célul a játékos elé. A kampány teljesítésével nagyjából 4000 pontot lehet elérni, ami akár egy hét alatt is összejöhet, utána azonban a napi és heti kihívásoknak kell nekigyürkőzni. Az itt mutatott teljesítményért bronz, ezüst, arany vagy gyémánt kupa üti a játékos markát, ami egy, öt, tíz, illetve ötven pontot eredményez. Jól látszik a differencia, ha valaki nem tud a bronz szintről előrelépni, sosem fogja elérni a hőn áhított csúcsot. Minden nap van egy daily és egy extreme daily, illetve minden héten egy weekly és egy extreme weekly kihívás. Azaz 16 kupaszerzési lehetőség egy hét alatt. Ha van olyan jó a játékos, hogy a gyémánt kupát eredményező 1%-ban végez, akkor elég hamar teljesíteni tudja a kiszabott feladatot. De egyre kevesebb a vállalkozó kedvűek száma, egyre nehezebb bekerülni a krémbe. Én megelégszem az arany kupákkal és a tíz pontokkal is, így egy bő három hónapos feszített játék szükségeltetik.

Nem semmi elhivatottságot követel meg tehát a Legends. Cserébe pedig minden nap egy olyan szerveren kell játszani, amibe csak hálni jár a lélek. Állandóan gond van a pályák elérésével. Untalan kiírja a gép, hogy a szerverek nem elérhetők. Beleugrok a festménybe, hogy nekiveselkedjek az aktuális kihívásnak, de a sárga fejecske csak pörög, egyre csak pörög, majd a képernyő elsötétül is hirtelen a menüben találom magam. Előfordult, hogy a pálya végén nem értem el a szervereket és az eredményem nem került regisztrálásra. Egy idő után nemhogy unalmas, de felháborító és a végletekig idegesítő, hogy a játékidő ha nem is annyira jelentős, de nem elhanyagolható része ilyen szerencsétlenkedéssel megy el.

Ez a probléma nem egyedülálló. Itt egy másik friss megjelenés, az Arkham Origins. Amikor először elindítottam a játékot, tíz percet kellett várnom, hogy megtalálja a WB szervereket. Addig nemhogy az online felület, de még a főmenü sem volt elérhető. Tegnap végre rászántam magam, hogy kipróbáljam a többjátékos módot, erre egyedül ücsörögtem a lobby-ban, holott egy stabilabb rendszerrel megáldott cím esetében ilyesmi nem fordul elő. Nem újkeltű a probléma. A Diablo III megjelenésekor a Battle.NET omlott össze, lutri volt az egész. A GTA Online körüli botrányra sokan emlékezhetnek, hiszen pár hete volt aktuális. Ráadásul a Rockstar ahelyett, hogy a játékélményt romboló hibákat orvosolná (törlődő karakterek, szintvesztés, járművek eltűnése, egymás hátára respawn-olás deathmatch-ben), inkább felezi a pénz és xp jutalmat, nehogy hamar elérhesse az ember a maximális szintet. A csapat egy kisebb virtuális vagyont ígért a kellemetlenségekért, amit szintén nem adtak oda a játékosoknak. És ez a tarthatatlan állapot jellemzi a legtöbb megjelenést, aminek bármi köze van az online fogalomhoz.

De más jellegű kellemetlenségeket is felhozhatok. A fagyások, beragadások, a játék menetét megtörő bogarak, mentések elvesztése, és még sorolhatnám. Aktuális példa az Arkham Origins, ahol rengeteg játékos kezdhette előröl a történetet, mert korrupt lett a mentése. Többen képtelenek teljesíteni Riddler feladványait egy bosszantó hiba miatt. Szerencsére ezeket nem tapasztaltam (kopp-kopp), de napi rendszerességgel lefagy a program. Tegnap háromszor-négyszer is. Van, amikor elég kivenni a lemezt, máskor ki kell kapcsolnom a gépet. Sajnos ez sem egyedi jelenség.

Az ilyen dolgokra jobban oda kell figyelni. Ha már mindenki azt harsogja, hogy fénysebességgel robogunk a digitális jövő felé, ahol csak letölthető formában lesznek elérhetők a játékok és boldog-boldogtalan online lesz, akkor nem ártana túllépni az olyan "apróságokon", mint a szerverek elérhetetlensége. Egy minőségi produktum nem csak olajozott játékmenetet, jó ötleteket, szép grafikát jelent, hanem egy beton biztos alapot is, ahol nem kell állandóan foltozni a játékot és magyarázkodni a rosszalkodó szerverek miatt.
17 komment

[62] casper007
nov 06., szerda 10:07 #17
Válasz Zerko (#15) üzenetére
Sokan vannak, akik napi szinten multiznak. Bár a nagyobb multis címeknél azért stabilabbak a szerverek. De emlékszem, hogy nem sokkal megjelenés után egy jó hétig nem tudtam Halo 4-ben meccset találni és volt, hogy a Gears 3 is gyengélkedett.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[62] casper007
nov 06., szerda 10:07 #16
Válasz Zerko (#15) üzenetére
Sokan vannak, akik napi szinten multiznak. Bár a nagyobb multis címeknél azért stabilabbak a szerverek. De emlékszem, hogy nem sokkal megjelenés után egy jó hétig nem tudtam Halo 4-ben meccset találni és volt, hogy a Gears 3 is gyengélkedett.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[2] Zerko
nov 06., szerda 9:23 #15
Minden negatívum elhangzott, amit osztok, éppen ezért ódzkodok a játékok nettel kapcsolatos részeitől és ha teljes áron kifizetek egyet, akkor elsődlegesen a single részét nézem, hogy megéri-e.
http://game-chronicle.blogspot.hu/
[62] casper007
nov 04., hétfő 23:40 #14
Válasz Sakee (#13) üzenetére
Aztán egy jó kiadós eső után megnézheted magad.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[30] Sakee
nov 04., hétfő 19:18 #13
veszek egy felhőt magamnak ,s abba fogok menteni
SakeeHUN@XBLive,ProjeCt Scorpion ONE X, BFV/nOOb, van Szamszung telephónom is meg Csáomi is.
[55] axl
nov 04., hétfő 18:01 #12
Válasz backstab (#11) üzenetére
Ez esetben az említett játékok fejlesztői voltak hanyagok és nem a rendszer rossz, mivel a Valve saját cuccainál nekem mindig kifogástalanul működött. (Illetve a Torchlight-os karaktereimet is gond nélkül el tudtam érni egy másik PC-ről, pedig a Cloud azt írta ki, hogy 0 kbyte van felhasználva az elérhető tárhelyből.)
Minden játék szerepjáték
[32] backstab
nov 04., hétfő 16:35 #11
Válasz axl (#7) üzenetére
Eddig az alábbi játékaim mentései korrumpálódtak, és a Steam sem tudta visszaállítani a sajátjából (pedig mindegyik Cloud támogatású): Arkham City, Metro 2033, Red Faction: Guerilla, Saints Row: The Third. Barátaimnak még előjött a W40K DOW II-nél, Fallout 3-nál, Deus Ex-nél, Darksidersnél...
És nem csak mi vagyunk ilyen szerencsétlenek, az említett játékok fórumain jó néhány ilyen panasz van. Én mindenesetre hetente készítek egy másolatot a mentésekről, biztos ami biztos (még egy 97%-os mentésem elvesztését nem bírnám ki ép ésszel).
"Be an Optimist Prime, not a Negatron!"
[62] casper007
nov 04., hétfő 10:15 #10
Válasz playmore (#5) üzenetére
Ezt kellene tenni, de gyenge vagyok, a kedvenceimet úgyis megveszem premierkor.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[8] JohnSmith
nov 04., hétfő 9:49 #9
Válasz axl (#7) üzenetére
Szerintem a boxos is jó, és eddig a ps-es megoldással sem volt más gondom, mint hogy nem azonnali a szinkron.
[8] JohnSmith
nov 04., hétfő 9:48 #8
Válasz backstab (#6) üzenetére
Jelen. Nem az a gondod, hogy nem minden játék támogatja?
A cloudba mentésnek nem az a feladata, hogy vissza tudd tölteni a régebbi, mükődő mentésedet, hanem az, hogy vissza tudd tölteni azokat, amiket oda mentesz

(Végülis, meg lehetne csinálni a verziókövető mentést is, de ez egyrészt nem a probléma megoldása(tessék normális állásmentést készíteni, nem megoldhatatlan), másrészt bizonyos játékoknál pont nem lenne jó, mert maga a játék nem akarja, hogy visszamehess korábbi mentésekre.)
[55] axl
nov 03., vasárnap 21:41 #7
Válasz backstab (#6) üzenetére
"A Steamnél is elvileg ott van a cloud mentés-egyetlen embert sem ismerek, aki valaha is vissza tudta volna belőle állítani a játékállását."

Akkor én jelentkezem. Mellesleg ott van mellette lokális kópia is, a Cloud csak mint biztonsági másolat funkcionál és ha az ott tárolt példány nem egyezik meg a gépeden lévővel, a játék rákérdez, hogy melyiket szeretnéd inkább megtartani és a másikat aszerint aktualizálja. Szerintem az egy kifogástalanul működő rendszer.
Minden játék szerepjáték
[32] backstab
nov 03., vasárnap 20:14 #6
Válasz playmore (#5) üzenetére
De legalább lenne belőle tartalék! Vagy az én gépemen, vagy az ő szerverükön, de lehessen visszatölteni régebbi (működő) mentést! Á, fölösleges, digitális korban élünk! A Steamnél is elvileg ott van a cloud mentés-egyetlen embert sem ismerek, aki valaha is vissza tudta volna belőle állítani a játékállását.
"Be an Optimist Prime, not a Negatron!"
[38] playmore
nov 03., vasárnap 17:43 #5
A GTAV volt nálam az utolsó csepp a pohárban az online szerverekkel kapcsolatban. Nem hitegetem magam tovább, semelyik fejlesztő / kiadó nem érdemli meg a teljes áras vásárlást, mert képtelenek összehozni az online részét a játékaiknak. Ha nekik ráér, hogy hónapokkal később lesz valamennyire elfogadható az esetek 90%ban peer-to-peer szolgáltatásuk, akkor nekem is jó lesz akkor a játék mondjuk használtan.

A mentésekről ne is beszéljünk, gyakorlatilag minden játéknak 1 pontnak kellene lennie ahol elveszhet a hónapok / évek által összegürcölt mentés.
Cheers, love! The cavalry's here!
[39] getro2
nov 03., vasárnap 12:19 #4
Egyetértek, számomra ez legalább annyira idegesítő, mint az állandó frissítgetés PS3-on, ha nem gondol előre az ember (és hát miért is gondolna, basszus, én csak játszani szeretnék!), simán belefuthat egy 0,5-1 órás várakozásba a patch-ek, update-ek miatt. A kötelező játék telepítésről nem is szólva. Remélem ezek a kínlódások eltűnnek a következő generációra, vagy legalább csökken a mértékük.
[8] JedaY
nov 03., vasárnap 11:34 #3
Minden szavaddal egyet tudok érteni! (Amúgy a Batman-es fagyások nálam a net kikapcsolásával megoldódtak.)
"I Believe in No God, No invisible Man in the Sky..." / XBL: SipiThomy / PSN: WauldenStembo
[55] axl
nov 03., vasárnap 11:21 #2
Én főleg emiatt részesítem előnyben az offline tartalmat (ide értve a lokális multit is): történjék bármi, azt mindig el fogom tudni érni, akár a szerverek lelövése után is. Érdekes, hogy a Mega Drive-ra sosem kellett panaszkodnom.
Minden játék szerepjáték
[14] METHOS
nov 03., vasárnap 10:41 #1
Teljesen értem miről beszélsz. Kalandos lesz a következő generáció, ha mindent cloudra fog menteni.
Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir!
casper007
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
Ezeken a platformokon játszom
Playstation3
PC
Nintendo Wii U
Kedvenc játék-műfajaim
Akció, Kaland, FPS, Szerepjáték
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Játék otthon, Könyvek, Mozi
Barátok, ismerősök
elvis
(offline)
liquid
(offline)
antaru
(offline)
Ghz
(offline)
drag
(offline)
bastard
(offline)
zaz
(offline)
playmore
(offline)
logen
(offline)
dreampage
(offline)
theSickness
(offline)
Lavitz
(offline)
Tommy_Angelo
(offline)
zs0lt1
(offline)
Edina
(offline)
Rolne
(offline)
Attila6
(offline)
Hellfrost
(offline)
rob
(offline)
Necroman Mk2
(offline)
Đoma
(offline)
gyuri12
(offline)
Fatman
(offline)
Vuxy
(offline)
Jackal
(offline)
axl
(offline)
Matos
(offline)
BW
(offline)
Alwares
(offline)
skiz0
(offline)
rolmanus
(offline)
jimessor666
(offline)
roli576
(offline)
Yip Man
(offline)
Sicknesshuga
(offline)
maccc
(offline)
kochanp
(offline)
Sübe
(offline)
atka
(offline)
x-doboz360
(offline)
Morwen
(offline)
sepsta75
(offline)
HuN Makaveli
(offline)
Iceakos
(offline)
kryss777
(offline)
mnorbee
(offline)
Final Doom
(offline)
Ray
(offline)
pergemark
(offline)
annie007
(offline)
erik10
(offline)
Nesh
(offline)
lorantHUN
(offline)
Joo T
(offline)
RedBoyforCE
(offline)
olin
(offline)
NikoBoy
(offline)
kicsihocza
(offline)
hocza
(offline)
regeth
(offline)
ryujani
(offline)
Gangster
(offline)
wortoo
(offline)
warass
(offline)
engé
(offline)
wodbear
(offline)
RoOte
(offline)
5T3V3N
(offline)
Quimby
(offline)
G.A.R.
(offline)
Sam360
(offline)
Xbox360Gamer
(offline)
Zombi Killer
(offline)
Enzo Di
(offline)
lamann
(offline)
Graphitman
(offline)
KiCsi MexXiS
(offline)
Wolverine
(offline)
Futrinka
(offline)
Adam360
(offline)
Yegor
(offline)
Alpár
(offline)
ne5h
(offline)
TheGameSCore
(offline)
M4ST3RCH13F19
(offline)
Amy
(offline)
John Smith
(offline)
okornyalbaro
(offline)
Bence360
(offline)
Keyoo
(offline)
MilanZila
(offline)
Zoy76
(offline)
dpb
(offline)
SRyan
(offline)
Fabri
(offline)
AnnexHUN
(offline)
Shifty Fox
(offline)
Szekitáj Chili
(offline)
FredPerry
(offline)
Svitzh
(offline)
Rolcsoo
(offline)
Kisszarka
(offline)