[35] he7edik. (offline)

Ő egy 118 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

4334 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 96155 kreditet gyűjtött

2013 július
12:08 A leendő játékosok elégedetlenek az új konzolok memóriájával!
A lavinát egy pletyka indította el, mely szerint a PlayStation 4 csak 4,5 GB-ot használhat játékok futtatására.
Az új generációs konzolok működésével kapcsolatban szinte naponta lát napvilágot egy-egy érdekesebb adat, és ez sokszor technikai jellegű. Ezzel nincs gond, de a rendszerek működésében kevésbé jártas olvasók háttérismeret nélkül is kiragadják a számukra nem tetsző részleteket, ami az internetnek hála gyorsan bejárja a világot, és az eredmény egy általános elégedetlenség lesz. Ezúttal a lavinát egy ártalmatlan pletyka indította el, ami arról szólt, hogy a PlayStation 4 a 8 GB-os memóriából a játékok számára csak 4,5 GB-ot használhat. Ez természetesen nem igaz, de annyi félreértés van ezen a területen, hogy érdemes röviden körüljárni a témát.

Az Xbox One és a PlayStation 4 is megegyezik abból a szempontból, hogy 8 GB memória van bennük. Ahogy a PC-nél, úgy a konzoloknál is van egy alapvető memóriaigénye az operációs rendszernek, de ez sosem volt másképp, tehát aligha nevezhető újdonságnak ez az információ. Az tehát biztos, hogy a 8 GB-nyi memóriát nem használhatja ki teljesen egy játék, de az már nincs kőbe vésve, hogy mennyit használhat belőle. Legalábbis az egyik működési mód esetében, ugyanis az Xbox One és a PlayStation 4 is képes úgy működni, hogy egy játék az úgymond tradicionális modellel foglalja le magának a memóriát. Ilyenkor az adott program felel a memória allokációért. Ezt a konzolon viszont nem igazán szokták alkalmazni, mivel fix hardverről van szó, így a program működése a végletekig kitesztelhető és konfigurálható. A másik, jóval kedveltebb lehetőség az, amikor az operációs rendszer kezeli a memóriát, és úgymond egy fix tárterületet odaad a játéknak. Ennek az előnye, hogy ebbe a szeletbe csak a program dolgozhat, emellett a fejlesztők számára is egyszerűbb ez a módszer.
Az egész riadalom tehát alaptalan. A fejlesztőknek lehetőségei nincsenek limitálva azzal, hogy a játéknak egy fix memóriaterületet foglalnak le – ami biztos kisebb, mint a teljes tár. Sőt, a programozók ezt a modellt kifejezetten szeretik, mert nem kell törődni a memória alapvető allokációjával, azt ugyanis az operációs rendszer elintézi helyettük. Az már sokkal inkább kérdés, hogy adott konzolon belül mennyi memória foglalható le ezzel a megoldással. A Microsoft bevallotta, hogy az Xbox One esetében 5 GB-ot kaphatnak a fejlesztők, míg a Sony erről nem beszél a PlayStation 4 esetében. Annyi biztos, hogy a Killzone: Shadow Fall című játék 4,7 GB memóriát használ, melyből 1,5 GB a processzor által igényelt adatoké, 128 MB a CPU és az IGP között direkten megosztott tárterület és 3 GB a klasszikus értelemben vett VRAM. Utóbbi esetben is majdnem 1 GB-ot foglalnak a képkocka számításához szükséges render targetek, ami derekas mennyiség Full HD-s felbontás mellett. Valószínű, hogy a fejlesztők 6 GB-ot foglalhatnak le a PlayStation 4 memóriájából, ugyanis a Killzone: Shadow Fall a streamelt adatokra 1,6 GB-os tárat tart fent. Ebből jellemzően csak 400-700 MB-ot használ, de ha teljesen az elméleti maximumokkal számolunk, akkor közel 6 GB-os foglalást kapunk.

Egy dolog biztos az új generációs konzolokkal kapcsolatban: a rendszermemória szempontjából el vannak eresztve. Teljesen alaptalan aggódni amiatt, hogy a fejlesztők esetleg nem férnek majd bele a 8 GB-os tárból lecsippenthető 5-6 GB-ba. Akár használhatják a memóriát a tradicionális modellel is, de mivel konzolokról van szó, így jó eséllyel a könnyebb utat választja majd a többség.

Forrás: PH!
4 komment

[9] zephyr
júl 30., kedd 16:04 #4
Válasz Driver (#2) üzenetére
Nem vagyok a WiiU ellen, de azért start oldalról alaposan el lett ba*arintva, nem tudom mit kapar rá össze a Nintendo idén. Legnagyobb gond nem csak azzal van, hogy még csak majd most jön rá pár játék, hanem a pozícionálással is. Nem fogja a Wii útját követni, az már tisztán látszik. Bukni sem fog, de nem lesz erősebb a GC-nál.
A másik két konzol más tészta, ők kb. egy ligában eveznek, exkluzív oldalról lesz pár álleejtős játék, de szakadéknyi eltérések nem lesznek. Habár a két mostani gép sokkal könnyebben összehasonlítható mint a 360/PS3.
War has changed.
[25] Shark
júl 29., hétfő 17:37 #3
Érdekességnek jó,de mondjuk nem nagyon izgat.A mostani gépekben 512 mb van,ahhoz ez hatalmas ugrás.A technikai rizsa soha sem érdekelt,biztos jó lesz mindkét gép,nem véletlen hívjäk őket nextgennek.
Xb: Shark hun Ps: Zoli1219
[21] Driver
júl 29., hétfő 16:49 #2
Összességében az egész csupán annyit jelent, hogy a multiplatform játékok szinte teljes mértékben ugyanúgy néznek majd ki mindkét konzolon. Kimondottan az AAA exkluzív címek mutatják majd meg a Ps4 és One képességeit, ebben az esetben sem lesz egyik rosszabb a másiknál. Stílus, ízlés, dizájn dönti majd el, hogy a felhasználók melyik exkluzív játékok mellett teszik le voksukat. Nagyjából ennyi.

De az egy baromság, amelyet sok only Ps rajongó feleslegesen (Persze többnyire burkoltan) erőltet véleményével, miszerint a Ps4 azisten és a One esélytelen mellette, falsh rizsa. Sőt, még a WiiU-t leírni is elvakultság kategória jelenleg.

Semmi sem dőlt még el, semmilyen szempontból. Roppant korai messzemenő következtetéseket levonni így teljesen a dolgok legelején. Csak az elvakultak látják már előre melyik konzol a nyerő, a játékokat illetően is.
-Ελευθερία ή θάνατος-
júl 29., hétfő 16:16 #1
Bárhonnan is nézzük, a jelenlegi 512 MB-hoz képest van némi előrelépés..
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások 2. irónia 3. listák.
he7edik.
he7edik. még nem írt idézetet!
Ezeken a platformokon játszom
PC
Kedvenc játék-műfajaim
FPS, Online FPS, Stratégia
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Barátok, ismerősök
theSickness
(offline)
jimessor666
(offline)
arsenal
(offline)
ultratti
(offline)
nijtap
(offline)
V_Karesz
(offline)
Zandal
(offline)
ARTURUS
(offline)
sepsta75
(offline)
kimi79
(offline)
n0rBee
(offline)
Kolombusz
(offline)
Kalamoj
(offline)
CJ
(offline)
Sakamoto Riku
(offline)
Doom
(offline)
G3GI
(offline)
ssj2reno
(offline)
alf22
(offline)
x_NoEl_x
(offline)
spieluhr
(offline)
dani0113
(offline)
Altair98
(offline)
xetron
(offline)
Metalox
(offline)
1000rr
(offline)
Noozi
(offline)
Fryms
(offline)