[40] Rewmac (offline)

Társasági - Görény - Szónok

Õ egy 32 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

4607 napja regisztrált felhasználó, ez idõ alatt 118690 kreditet gyûjtött

2013 March
13:45 Tomb Raider - Teszt
Mibõl lesz a cserebogár? Vagy a mészáros...
Lara Croft-ot az elmúlt években úgy ismerhettük meg, mint egy vagány hõsnõt, aki talpraesettségének és találékonyságnak köszönhetõen felülkerekedik, a misztikumon majd legyõzi a gonoszt. Amolyan képregény, meseszerû hõsnõ volt. Ennek azonban vége. Lara Croft immáron egy kezdõ archeológus, aki egy emberibb (kevésbé meseszerû) személyiséggel, egy valóságosabb világban próbál egy lakatlan szigeten életben maradni. A probléma csak annyi, hogy amíg emberibb lett a megközelítés, annyival lett embertelenebb Ms. Croft is. Kratos, Marcus Fenix vagy Wolverine nem elképzelhetetlen, hogy versengenek a receptért, hogy mégis mi a titka annak, hogy egy esetlen kislányból tömegpusztító terminátor válik röpke pár óra leforgása alatt.

A reboot több szempontból is jó ötletnek tûnt, hiszen manapság igen divatossá váltak az újragondolt sorozatok. Ezzel még semmi probléma sincsen, hiszen a legtöbbje sikeressé vált és éppen idõben lépték meg készítõik is azt a lépést melynek köszönhetõen meg tudott újulni egy-egy sorozat. Ez alól a Tomb Raider sem kivétel. A történet alapja, hogy Lara egy kisebb expedíciót szervezve elindul, hogy megkeress a Himiko japán Nap Királynõ elveszett legendáját. Azonban jó pár dolog balul sül el és társaival egy olyan szigetre kerülnek, ami örökre megváltoztatja az életüket. A történet központjában Lara személyiségváltozásai vannak, ami az elején kellemes sebességgel van, fölvezetve majd egy erõs hullámvölgy után minden megváltozik számára. Innentõl a pszichológia harc önmagával megszûnik és átmegy Barnold Spitzmayer Terminátor 82-jébe. A sztori önmagában elég érdekességet tartogat ahhoz, hogy a következetesség mentességbõl adódó apró hibákat elfelejtsük, de legalábbis homályosabbá tegyük saját magunk számára. Ezek közé tartozik az is, hogy közünk nincs miért mozgósítanak mindenkit egy szerencsétlen kislányért. Tehát vannak logikátlan lépések melyek hagynak jó pár kérdõjelet maguk után. Olykor nehéz az olyasmiken túljutni, hogy egy alaptúlélõ kiképzésben részesített kislány akinek a amúgy elképesztõen jó ösztönei vannak, honnan tanulja meg használni az AK47-es gépfegyvert úgy, hogy tökéletes fejlövéseket ad le 75 méterrõl majd egy kézzel betárazza mintha mindig is ezt csinálta volna. Ezek olyan dolgok, amiket egy picit megmagyaráznak, máris nem tûnik olyan semmibõl érkezett szuper képességnek. Minden mást remekül vezet a játék, a szinkron tökéletes annyi színészi játék van, benne amennyi kell ahhoz, hogy azonosulni tudjuk egy picit a szereplõk helyzetével. Azonban amikor a plot twistek elé állítanak akkor cliffhanger nélkül csak úgy megtörténnek dolgok és mi sem értjük, követjük le, hogy miért is mentek végbe ezek az események. Ennek ellenére még mindig jóval több logikus lépés van Lara Croft elszánt küzdelmében, mint a Crytek varázslatosnak korántsem mondható harmadik Krízisben.



A grafika egész egyszerûen szép. Nincs mit ezen nagyon ragozni, hiszen a környezet, a karakter dizájn és az animáció is az átlagos „jó” játékok színvonala fölé emelkedik. A textúrák részletesek, a felbontásuk megfelelõ nincsenek foltok. A környezet tényleg olyan mintha élne, rettentõen kevés az olyan hely, amelyet üresnek vagy lehangolónak ítélnénk meg. Az erdõ, a romok, de akár még a sötét barlangok is részletesen ki lettek dolgozva, így talán csak az találna ezekben hibát, aki játék helyett kötekedõ térképpel keresi, hogy melyek azok a pontok ahol igen tényleg el van szúrva valami. A karakterek eszméletlen jól néznek ki. Élethûek a vonásaik, részletes az arcúk, de még az átlagos kis közkatona is rendelkezik némi sajátossággal. A legtöbb munka mégis Lara lett elvégezve. Ahogyan változik a mimikája, minden különbözõ érzelmet észre lehet venni az arcán. Képtöréssel én sem PC-n sem pedig Xbox 360-on nem találkoztam, ha mégis lenne az annyira minimális lesz, hogy csak a térképes kollégák lelik majd meg eme rejtett tartalmat. Az aktív hud hiánya teljesen jó ötlet. Sokkal hihetõbbé teszi az egész kalandot. Természetesen, amikor kell, megjelenik, de például nincsen életerõ HUD tehát körülbelülire kell belõni, hogy mennyi idegen fémet bírunk ki.

Lara személyisége kellemes, szerethetõ kislány képét adja, nem beszélve igen szemet gyönyörködtetõ fizikai adottságairól. A reakció számomra hihetõek voltak annak ellenére, hogy az életben nem lövöldöztek rám gépfegyverekkel egy elveszett japán szigeten pszichopata állatok. A sztori jól viszi elõre a játékot és ennek köszönhetõen az egyes fejezeteket nem érezzük megakasztottnak, csak szépen egyikbõl átfolyunk a másikba, tesszük mindezt unalmas töltõképernyõk nézegetése nélkül. Folyamatos a játékmenet, nem darabos nincsenek, olyan elemei melyek ezt a folytonosságot megtörnék, és ezért külön dicséret jár a készítõknek. Ebben a játékban a pálya vagy küldetésrendszer mindenképpen élményromboló lenne, hiszen a Tomb Raider már nem a kihívásokkal teli kalandjáték, inkább egy akció dús, kalandelemekkel és kellemes rejtélyekkel felszerelt látványorgiát nyújtó shooter. Annak azonban tökéletes. Vannak rejtett kripták, fejtörõk, de ezek inkább csak ügyességi feladatok minimális kihívással. A mászókázástól sem kell félni, hiszen gyakorlatilag Lara helybõl ugrik 5-10 métereket és minimális odafigyeléssel el sem lehet téveszteni a célt, mivel még teljes légkontrollja is van a kis hölgynek. Megmondom õszintén a bonyolultabbak nem is illeszkednének jól a játékmechanikába. Ezeket érdekességként felkutatjuk és megszerezzük a kincset mely újabb fejlesztésekhez és más kis apróságokhoz segít minket. A gyûjtögetés és egyéb extrák feltárása szerves része a játéknak. Azonban nem kell attól félnünk, hogy lemaradunk valamirõl, hiszen nagyon sok mindent csak késõbbi felszerelésekkel ellátva tudunk majd elérni. A játék erre ad lehetõségek méghozzá „Fast Travel” formájában. A teljes értékû táborokból át tudunk „teleportálni” elõzõleg már megnyitott táborokba, hogy felkutassuk az ott elhagyott kis csecsebecséket. A táborok nem csak erre adnak lehetõséget. A fejlesztéseket is ezeknél végezzük majd.



A harcrendszer egyszerû, de mégis nagyszerû, hogy egy ilyen klisével éljek. Automatikus fedezék rendszer áll rendelkezésünkre, ezt a pozíciót Lara ellenfél közelében fölveszi, és ha bármilyen olyan tereptárgy közelébe megyünk mely alkalmas felfogni a minket érõ fizikai atrocitásokat, akkor bebújik mögé és onnan próbál válaszolni igen profi gyilkos módjára. Kétféle harc lehetséges. A közelharc és lövöldözés. Az elõbbinél lehetõségünk van minimális kombókra, de a végén gyakorlatilag instant mészárosokkal válunk. Amennyiben sikerül lábon lõnünk az ellenfelet és a szenvedõ szerencsétlenhez közel kerülni egy látványos kivégzést hajthatunk végre az addig igen aktívan minket szidalmazó gazfickón. A csata jelenetek meghazudtolják a Gears Of War monumentális küzdelmeit. Szépek, jók csak néha kicsit el vannak nyújtva. Taktikai elõnyt nyújt számunkra, hogy konstans lootolhatjuk az élõk sorából eltávolított ellenségeket miközben ugrálunk fedezékrõl fedezékre. A passzív fedezékrendszer pedig remekül dolgozik az esetek többségében, viszont olykor érdekesen találnak el minket kósza lövedékek. Lara fejlõdése XP pontok gyûjtögetésével érhetõ el, melyeket gyakorlatilag csak arra nem kapunk, hogy lélegzünk. Az állatok, emberek mind telis tele vannak fejlõdési pontokkal, de a rejtett keresgélni való relikviák szinten adnak egy emberes löketet a szintlépési csíkunknak. Három kategóriára vannak osztva a képességek: Vadászat, Túlélési és Harcos. Ami az elején haszontalannak tûnik késõbb egyre inkább hasznosabb lesz. Nincsen felesleges képesség. A harcos egy gyilkoló gépet farag Lara-ból. Képesség válunk majd támadási elõli kiugrással egy igen látványos kivégzésre is. Ez leginkább a közelharcot fejleszti. A túlélõ fa képessé tesz minket, hogy a különbözõ élõlényekbõl, ellenségekbõl még több XP-t szedjünk ki illetve több fegyverfejlesztésre alkalmas kacatot nyerjünk a ládákból. A fegyverek a módosítások mellett szinteket is lép. Ehhez azonban találni kell a világban random elrejtett fegyver részeket. Ezek összeszedése által fejlõdik az íj, a pisztoly és így tovább. Azonban nem csak külsõre változnak, hanem minden ugrás egy-két új modifikációs lehetõséget is kínál. A vadászati képességfa pedig még halálosabb íjászt farag majd belõlünk. Megjegyezném, hogy ez íj egy remek fegyver. Pontos és halálos valamint halk, arról nem is beszélve, hogy a különbözõ nyíl típusok megjelenése folyamatosan feldobja majd a használatát így mire beleunnánk, kapjuk a következõ aranyosságot. A nyílt, ki ha én nem harc mellett természetesen lehet lopakodni, észrevétlenül átsuhanni olyan területeken ahol ez opcionálisan elérhetõ. Minél mélyebbre ásunk azonban a történetben annál kevesebb lesz erre az alkalom.

A kötelezõen beleerõltetett multiplayer igazából hanyagolható lett volna. Tucat kreálmány és aki TPS-ben akar lövöldözni az amúgy sem ezzel fog játszani. Szép meg jó, de laggos és üres. Nincs benne semmi olyan, amit ne láttunk volna valahol. Persze ha nem számoljuk, hogy lehet kötélen mászni. Nem illik ide, de azoknak, akik szeretik a játékot és amúgy önmagában a multiplayert biztosan ad némi bónusz játékidõt. Játék mód nincsen sok, ahogyan játszható pálya így pár óra leforgása alatt a nagy részét már láthattuk is. Sosem értettem miért kell mindenbe beleerõltetni a multit. Egész egyszerûen élménytelen összehasonlítva egyéb hasonló shooterekkel. Hála istennek a kampány tartalma és játékmenete bõven megmenti a játékot. Természetesen fejlõdés itt is jelen van. Mindenért XP-t kapunk illetve a meccsek végén teljesítményünkhöz mérten megfelelõ anyagi honoráriumot is. Az utóbbiból vásárolhatunk fejlesztéseket lõfegyvereinkhez vagy akár újabb és újabb karakter skineket. A túlélõk és a gonosz banditák közötti különbség az alapfelszerelésben illetve a megnyitható fegyverekben tér el. A végén persze mindenkinek mindent meg lehet szerezni, de az alapvetõ sorrend más.



A Tomb Raider egy igazi élmény dús, akcióval telített játék, mely nem hanyagolja az ügyességi feladatokat sem, noha egyszerûsítve találja. A kampány 12-15 óra is lehet játékostól függõen, de bõven növelhetõ mivel rengeteg rejtett érdekesség van a játékban, melyet lehet, hogy elsõre elutasítunk, de sok furcsa információt tudhatunk meg belõlük. Ha tudjuk nyelni az olykor túlságosan is eltúlzott lövöldözéseket és menekülési jeleneteket és egy látványos akció jelenetként tekintünk valamennyire, akkor nem fogunk fönnakadni az "arculat váltáson". Nálam Lara Croft megkapja az „Ez Igen” pecsétet és magammal ellentétben dobok rá egy igen kedves, erõs és szerintem is jogos 9 pontot.

8 komment

[2] mkdouglas
Mar 13., Wednesday 21:35 #8
jó teszt, grat.
[13] Cash Bacsi
Mar 07., Thursday 17:04 #7
Válasz Rewmac (#4) üzenetére
Nagyon kellemes teszt lett kolléga, a végén még megtanulsz fogalmazni? Vagy mi van veled?
The watching machine, who became a father | Brassballs Jr. | A Guardian of light
[61] Invi
Mar 07., Thursday 14:14 #6
Válasz Rewmac (#4) üzenetére
Nem tudom.

SPOILER: nekem az égõ templomos pálya fulladt darálóba és a játék legvége. Annyi volt, amikor a hent 1 percnél tovább tartott.
[10] Daniel San
Mar 07., Thursday 8:55 #5
Remek teszt! Nekem jobban tetszett, mint a gamer tesztje! A játékot hétvégén befejezem, aztán jöhet a gow: ascension és bioshock infinite
[40] Rewmac
Mar 07., Thursday 1:41 #4
Válasz Invi (#2) üzenetére
Jóval többnél számoltam instant mögém spawnoló és további érdekesen helyen a semmibõl megjelenõ ellenfeleket. Egyik résznél 17-et számoltam amennyiben észrevesznek egy szobában, ha nem akkor 4 van. Ez olyan kicsit "érdekes" kategória
Youtube: TheIconizer
[61] Invi
Mar 06., Wednesday 22:17 #3
Válasz zaz (#1) üzenetére
Itt is itt vagy?
[61] Invi
Mar 06., Wednesday 22:17 #2
"olykor túlságosan is eltúlzott lövöldözéseket" szvsz 2 eset van ilyenbol a jatekban. Ami a meg belefer kategoria. Amugy jo a teszt, egyetertek vele.
[73] zaz
Mar 06., Wednesday 15:49 #1
Jópofa.
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
Rewmac
Youtube: TheIconizer
Ezeken a platformokon játszom



Kedvenc játék-mûfajaim
, , ,
Hobbijaim, szabadidõmben ezt teszem
Játék otthon, DVD, Zene (hallgatom), Mozi , Színház, Étterem, Bowling, teke, Horgászat, Barátok, NASA weboldal feltörése, Úszás, Esõben sétálás, Foci, Sí, Északi sarki expedíció, Küzdõsportok
Barátok, ismerõsök
Ghz
(offline)
lovas
(offline)
Oldern
(offline)
Roxas
(offline)
zaz
(offline)
Ördög
(offline)
zsozsa
(offline)
playmore
(offline)
Daniel San
(offline)
theSickness
(offline)
Lavitz
(offline)
METHOS
(offline)
Oli G.
(offline)
fozelek
(offline)
DarkVenom
(offline)
Kriszti196
(offline)
sting
(offline)
KiswechPS3
(offline)
NewYork
(offline)
Sagem
(offline)
Ðoma
(offline)
Vuxy
(offline)
david4u
(offline)
Andrew Ashford
(offline)
Matos
(offline)
stevefarcry
(offline)
bosznai5
(offline)
santiago
(offline)
hunkosza
(offline)
mcmacko
(offline)
blackfox
(offline)
maccc
(offline)
Jackie Estacado
(offline)
zumics
(offline)
Hennessy
(offline)
yoshimitsu
(offline)
hjetyekus
(offline)
Realmen
(offline)
Iceakos
(offline)
Gogyimogyi
(offline)
CHASE
(offline)
platinum
(offline)
RedBoyforCE
(offline)
macewindu74
(offline)
Greyfox
(offline)
Ray01
(offline)
CsocseX
(offline)
antaru:
(offline)
szabi szabi
(offline)
zoba
(offline)
Apophis
(offline)
Jill Kalina
(offline)
dreamknife
(offline)
Sam360
(offline)
Invi
(offline)
HUN Zack
(offline)
RYU HAYABUSA
(offline)
Cash Bacsi
(offline)
Xclusive
(offline)
Deadpool
(offline)
ne5h
(offline)
horton
(offline)
Szefi
(offline)
djsiegfried
(offline)
1000rr
(offline)
dpb
(offline)
AdamMcKraken
(offline)
MrIpod
(offline)
Tomeggyilkos
(offline)
kain187
(offline)
Playen07
(offline)
Svitzh
(offline)