Ma fejeztem be, több nekifutásból sikerült (még a megjelenés után nem sokkal kezdtem el). Körülbelül 32 óra játékidő van benne.
Játékmenet
Alapvetően egy mmo/diablo 2-szerű játékmenetről van szó, a nyilvánvaló fps nézetet leszámítva annyiban különbözik tőle, hogy a küldetések elvégzése nem teljesen lineáris módon történik, hanem offline mmo-hoz méltóan vannak felkiáltójeles quest giverek, akiktől fel lehet venni, majd le kell adni nekik loot reményében. Szintén egy gyengébb mmo-t idéz a sok repetitív és kiszámítható küldetés, tulajdonképpen 3-4 féle ismétlődik az egész játék során. (Menj oda és öldd meg, és ennek variációi.) Sajnos újrahasznosítás is akad, ha egy térképen végiglőttük magunkat A pontból B-be, és ott megöltük a boss-t, akkor gyakran vissza kell menni A-ba, és ilyenkor újraspawnolja a játék a mobokat. Sok kellemetlen percet okozott a teljesen random spawnolás, előszeretettel érkeznek meg a semmiből a hátam mögé különböző ellenfelek, még ha pár perccel előbb ki is takarítottam a környéket. Egyébként az AI buta, sokszor beakad, néha simán le is áll, ill. környezeti adottságokat nagyon könnyen ellene lehet fordítani, nem igazán érzékeli, ha pl. bebújok egy korlát mögé.
A kb. 18 sztori küldetés mellett nagyon sok opcionális (inkább kötelezően választható) mellékküldetés van. Néhány mellékküldetést mindenképpen meg kell csinálni, különben nem lesz elég fejlett a karakter a végére. További különbség diablo 2-höz képest, hogy a szintén 3 ágú talent tree inkább passzív skilleket tartalmaz, tehát a lövöldözést nem lehet teljesen kiváltani, csak picit hozzáigazítani a játékos stílusához. (inkább sniper, vagy inkább közelről "melee" hentelés..)
Történet
Nincsenek hosszú átvezető videók, mindenféle sztorielemet audio logokból, quest logokból vagy rádión keresztül kapunk, tehát nem akasztják meg a játékmenetet. Néha egy kicsit szerencsétlenül alakul, ha nagy öldöklés közben megy előrébb a történet, alig lehet hallani valamit ilyenkor. Van a játéknak egy sajátos humora, én ezt tudtam értékelni, hogy az egyébként totál monoton darálást legalább ilyen módon megpróbálták feldobni. Az egész játékra érvényes egy félkomoly hangulat: bár van egy sablonos világmegmentős főszál, de a hangsúly igazából a félőrült karaktereken van, hogy az írók mennyire voltak részegek, amikor kitalálták azt a sok marhaságot, amit a szájukba adnak. Ilyen szempontból egy picit Portal-t juttatta az eszembe.
Látvány
Az első részhez hasonló rajzfilmszerű látvány egyedivé teszi, és alapvetően jó érzés futkározni benne. Persze ez a megjelenítési stílus amellett, hogy ügyes dolog volt a használata arra szolgál, hogy elrejtse az elnagyolt, részletszegény pályák csúnyaságát, hogy ne legyen annyira zavaró a nagyon sok ismétlődő elem és a viszonylag pici változatosság. Állandó a popup, vsync-el bármennyire leveszem a képminőséget szaggat, hitboxok is nagyon pontatlanok (be lehet akadni a semmibe, lövedékek nem mennek át mindig a levegőn stb.). Amit a rajzfilmes megjelenítés sem tud elfedni, az az animációk szegényes adagolása. A főbb karaktereknek van 2-3 animációja, de egyébként küldetések és rövid monológok során a tátogás mellett főleg gyaloglásra és futásra lehet csak számítani. Filmszerűségről itt nincs szó, pedig ez a mai játékoknál már szinte átlagos.
Összefoglalás
Az első részhez képest nagyobb lett, bejött 1-2 új dolog is, de alapvetően nem változott a játék mélyén semmi. Kellemes lövölde kisebb adagokban, de könnyen unalmassá tud válni az mmo jellege miatt. A humoros környezetben való lootolgatást élveztem, alapvetően azért pozitív élmény.
7/10