[62] casper007 (offline)

Alapos - tlagos

egy 28 ves fi s itt lakik: Budapest / Budapest

4726 napja regisztrlt felhasznl, ez id alatt 253410 kreditet gyjttt

2013 februr
15:56 get on my level

A Dead Space 3 els vgigjtszsa vegyes benyomsokat generlt bennem. Egyltaln nem vagyok elgedett, de tanulva az elz rszek folyamatos megismersbl, most sem vonnk le messzemen kvetkeztetseket. Fleg most, a harmadik rsz esetben, ahol az extra nehzsgi fokozatok a jtk ms-ms szemszgbl val megkzeltst szorgalmazzk. Na de lssuk, milyen volt az els 14 ra.
Igen, a trilgia zr akkordja mfajn bell vaskos kaland. Segttrs hjn, na meg azrt, mert egy Dead Space cmet elszr ktelez egyedl tlni, egymagamban indultam tnak. Ami az els pr rban feltnt, hogy a Visceral sorozata sem tudta elkerlni a mozis hatsokat. Rengeteg ltvnyos jelenet szaktja meg a norml jtkot, szerencsre nem csak bmulsra ksztetve a jtkost, legalbb egy kis interakcira szksg van a tovagrdlshez. A baj ezzel az, hogy egyrszt annyi hasonl jelenetet generlt mr a jtkipar, hogy a jelentsen megemelkedett ingerkszb nem fog szjttsra ksztetni, msrszt vgleg bcst inthettem az els rsz a borzadlyok els kzbl val tlsnek. Ezekben az tvezet jelleg szekvencikban a monumentalitson, az akcin van a hangsly, s ezt idegennek rzem a Dead Space eredeti felfogstl. Ugyanakkor a jtk valban ltvnyos: a bolygra kerlst megelz rbli mszkls, a Tau Volantis gigszi mlysgekbe nyl szakadkai, a sisak falakon fluoreszkl fnyei jl mutatnak. A Dead Space nem tartozik a generci legszebb jtkai kz, de hatrozottan jl esik a szemnek, pofs darab.

Az EA pr sorozatra egyarnt jellemz, hogy elszr valami jjal prblkoznak, majd a folytatst talaktjk, hogy a nagyobb tmegeket is elrhessk. Ezt nem n mondom, a fejlesztk ton-tflen ilyen nyilatkozatokat tesznek. A trilgiv duzzad cmek harmadik rszei pedig mg akciorientltabbak. Teht az els, majd a msodik s harmadik felvons kztt egy trs tapasztalhat. Jl lthat ez a Dead Space esetben: a msodik rsztl kezdve Isaac beszl, nagyobb hangslyt helyeznek a ksztk a szemlyes kapcsolatokra, intenzvebb az akci, s megjelennek a fentebb is taglalt ltvnyos jelenetek. A Dead Space 3 mindezekben bvelkedik. Isaac s trsai szinte folyamatosan kommuniklnak, persze az esetek tbbsgben rm nehezedett a munka slya. Szerencsre a kritikusabb szitucikban nincs ordibls s veszekeds, gy ahol nagyon kell, ott visszakszn a 2008-as indul szp emlke. A szoksosnl nagyobb szm szerepl alapveten nem lenne gond, mg akkor sem, ha tbbsgk jelentktelen. A problma ketts gyker. A fontosabb szereplk sem maradtak meg bennem egy-kt kivteltl. A kt legfjbb pont az unitolgusok vezetje, aki valahogy mindig ott volt, ahol nem kellett volna lennie, mindig eleresztett egy-kt blcsessget, de mintha madrtollknt fjta volna a szell. Carver egy fokkal rdekesebb volt, de jellemfejldst egyltaln nem lttam, csak az eredmnyt rzkeltem. Tudom, a co-op msik hseknt tbbet is meg lehet tudni rla, fknt a r koncentrl mellkkldetseknek ksznheten, de ez mg a jv zenje. A msik szvfjdalmam Isaac tbbiekkel val kapcsolata. Mivel mg mindig horror jtkrl lenne sz, az esetek tbbsgben egyedl haladtam, tbb ponton viszont sszefutottam a tbbiekkel. Ezek a kis sszerffensek krszletek voltak, mert itt egy hd szakadt le alattam, ott egy fal esett rm. Elg szerencstlen s kiszmthat megolds, pr eset utn mr meg tudtam mondani, hogy itt Isaac el fog szeparldni a tbbiektl. Nem kevsb rossz megolds, amikor az egyik karakter odaszl nekem, hogy „induls, balfk”, szpen kistl a kamerbl, visszakapom az irnytst, megfordulok, sehol senki.



A Visceral csavart egyet a menedzselsi struktrn is. Emlkeztek az els kt rsz felptsre? A barkcsasztalnl a fegyvereket s a ruha klnbz installcit lehetett felturbzni, mg a boltban felszerelst s j pncltpusokat lehetett vsrolni. Most egy kicsit ms a recept. A legalapvetbb vltozs a pnz levltsa gyjthet nyersanyagokra. Ezekbl t-hat fle ltezik, ldkbl, ellensgek hulljbl, s egyb helyekrl gyjtgethetk. Gyakorlatilag minden ezek felhasznlsn keresztl valsul meg: a sztzis modul fejlesztse, az leter nvelse, a lszer vagy egszsggyi csomagok ellltsa. Kt automatt talltam. Az egyik a pnclokra szakosodott, itt ltzhettem t a mutatsabbnl mutatsabb gnykba (a jtk egy bizonyos pontjn a pncl nem csupn az leter, oxigntartly, s egyb finomsgok tekintetben, hanem a krnyezet hatsra is befolysolta a jtkmenetet), illetve fejleszthettem az ltzkekhez kapcsold tulajdonsgokat. A rgrl ismert barkcsasztal megmaradt, de most mr multifunkcis, gyakorlatilag a bolt szerept is magra lttte. Egy sz, mint szz, majdnem minden a nyersanyagokra pl, s ez igazn a Pure Survival mdban fogja kivillantani a foga fehrjt. A msik lnyeges pont a fegyverek sszelltsa, ami a Dead Space 3 egyik nagy jtsaknt mutatkozott be. Korbban adott fegyverekkel harcolhattam, amiknek elszr a tervrajzait kellet megtallnom s feltltenem a legkzelebbi boltban. Ezttal klnbz fegyveralkatrszeket talltam a plykon, amiket kedvemre varilhattam. Az ptkezs teljesen az alapoktl kezddik, elszr ki kell vlasztani egy vzat, majd a kt sebzstpust, ezek tlnyom rszben az elz rszek cszlijaira hasonltanak, teht ugyangy visszakszn a sorozat vdjegynek szmt plazmavg, vagy a lngszr, a krfrsz s trsai. Ezeken tl is elg szles a vlasztk, van shotgun, robban tltet, raktavet (mi a ….?!), s mg sorolhatnm. A mka itt nem ll meg, klnbz kiegsztsek is a kedvencre kerlhetnek: optikai zoom, ramgenertor, a co-op partnert is gygyt egszsggyi modul. Termszetesen az alapvet tulajdonsgok – mint a sebzs, az jratltsi sebessg, a tzgyorsasg – is nvelhetk ksz fejleszt csomagok felkutatsval. Bevallom, elsre elg kaotikusnak tnt ez az j rendszer, s mg mindig nem tudok elmenni sz nlkl a mr-mr tmegpusztt kategriba es fegyverek mellett. Alapveten nem tartom szerencssnek ilyen eszkzk hasznlatt egy olyan jtkban, ahol az eredeti koncepci nem a harc, hanem a tlls. Sok esetben persze jl jttek, errl hamarosan olvashattok. Mellkes hborgs: visszatasztnak tallom, hogy a specilis fokozatok indtsakor az addig eszkblt fegyverek eltnnek, a nullrl kell kezdeni, ugyanakkor a DLC fegyverek ugyangy elrhetk. Ennek ellenre hasznltam azt a kettt, amit a limitlt kiadshoz kaptam, s kiprbltam azt a kettt is, amit a konzolbolt kldtt utlag meglepetsknt (ksznm Konzolok Szervize!)



Mr a msodik rszben is keseregtem a meghatvnyozott kzdelem miatt, de a harmadik rsz szemlyben j clpontot talltam. Mg a Sprawl rllomson el-elfordult olyan szekvencia, ahol a harc miatti kapkods teljessggel lerombolta a rettegst, itt ez folyamatos vendg. Taln a megszoks teszi, hiszen Isaac is tbbszr megjegyzi ezt, de nem tlzottan flelmetes a jtk. Termszetesen meg lehet ijedni, s itt-ott azrt szorong egy kicsit az ember, de egyltaln nem jellemz. Ez nagy rszben az eltlzott csatkbl ered. Szmtalanszor nagyon sok nekromorf esett nekem, sokszor a szobk klnbz pontjaibl, s eslyem sem volt srls nlkl megszni a kalandot. A problma a harcrendszerben rejlik. A Dead Space kamerja korltozott, Isaac esetlenl mozog, nehezebben fordul, ilyen nagy mennyisg ellensget pedig egsz egyszeren nem br el a rendszer. Nincs id rfordulni egy-egy szrnyre, akik radsul mr norml fokozaton is megllthatatlanok. Nagyon gyorsan kzelednek, s mg ha le is szaktom a lbukat, mg elrugaszkodnak, s nekem esve belm hastanak. Tbb esetben a feladat megoldsig vget nem r hullmokban tmadtak, a mellkkldetsek vgrl pedig nem is beszlnk, mert az egy teljesen ms dimenziban lezajl drogos utazs. Egyrszt flek a nehezebb fokozatoktl, msrszt viszont bzom abban, hogy jobban ki kell majd hasznlnom a klnbz fegyvereket, a csapdalltst pedig mg ki sem prbltam.

Ismt lehet kitrket tenni! Tbb opcionlis mellkmisszi tnt fel az adtabzisomban a fejezetek alatt, amik egybknt elkerlhet zugokba invitltak. A maszek alatt tbb dolgot is megtudhattam a krlttem kialakult szitucikrl, hla a hangfjlokra rgztett s rott naplknak, visszatrt a kalandozs rzse, viszont ahogy fentebb is emltettem, ezen kirndulsok vge mindig agyatlan mszrlsba fulladt. Nem rulok zskbamacskt: az esetek tbbsgben egy liftet kellett lehvni, ami beragadt, s amg helyrellt a szerkezet, szmolatlanul mlttek a nyakamba a nekromorfok. Ha megsztam, rtkes nyersanyagokkal lettem gazdagabb. Kln piros pont a lezrt raktrok megnyitsa. Korbban ezt egy energiagccal lehetett megoldani, ami a fejleszts rovsra ment, most azonban egy kln eszkzt hegeszthettem, amivel ezeket az ajtkat kinyithattam. Annyira nem olcsk ezek a tekerkarok, gy meg kell gondolni, hnyat is visz magval az ember.

Hogy tmren sszefoglaljam lmnyeimet: a Dead Space mr nem az a jtk, amit 2008-ban megismertem, de nem temetem, mert nem rossz. Az els vgigjtszs inkbb bosszantott, mint knyeztetett, de ltom benne a potencilt, ksbb, a korltozsokkal jr fokozatokon valsznleg okosabban kell majd jtszanom, a co-op pedig a dem tapasztalatai utn egsz j lesz, br flelem nlkl.
4 komment

pr 10., szerda 20:32 #4
[62] casper007
febr 20., szerda 12:58 #3
Ha valaki szeretn vgigvinni a jtkot co-op-ban, szvesen trsulnk. X360-ra van meg. Alapos vgigjtszsra gondolok, a sztori mellett egyttal megcsinlnnk a mellkkldetseket s megkeresnnk a felszedhet dolgokat is.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[62] casper007
febr 20., szerda 2:23 #2
Vlasz Sunny0402 (#1) zenetre
Kszi, hogy szltl! Pr perce akartam frissteni, de akkor is csak egy fl mondatot volt hajland a szveghez rakni. Nha elfordul, szerintem a wi-fi-vel lesz valami gond, br elg zkkenmentesen tudok netezni.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
[15] Sunny0402
febr 19., kedd 23:45 #1
Valami nem oks a szveg vgvel.
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn’t!
casper007
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
Ezeken a platformokon jtszom
Playstation3
PC
Nintendo Wii U
Kedvenc jtk-mfajaim
Akci, Kaland, FPS, Szerepjtk
Hobbijaim, szabadidmben ezt teszem
Jtk otthon, Knyvek, Mozi
Bartok, ismersk
elvis
(offline)
liquid
(offline)
antaru
(offline)
Ghz
(online)
drag
(offline)
bastard
(offline)
zaz
(online)
playmore
(offline)
logen
(offline)
dreampage
(offline)
theSickness
(online)
Lavitz
(offline)
Tommy_Angelo
(offline)
zs0lt1
(offline)
Edina
(offline)
Rolne
(offline)
Attila6
(offline)
Hellfrost
(offline)
rob
(offline)
Necroman Mk2
(offline)
oma
(offline)
gyuri12
(offline)
Fatman
(offline)
Vuxy
(offline)
Jackal
(offline)
axl
(offline)
Matos
(online)
BW
(offline)
Alwares
(offline)
skiz0
(online)
rolmanus
(offline)
jimessor666
(offline)
roli576
(offline)
Yip Man
(offline)
Sicknesshuga
(offline)
maccc
(offline)
kochanp
(offline)
Sbe
(offline)
atka
(offline)
x-doboz360
(offline)
Morwen
(offline)
sepsta75
(offline)
HuN Makaveli
(offline)
Iceakos
(offline)
kryss777
(offline)
mnorbee
(offline)
Final Doom
(offline)
Ray
(offline)
pergemark
(offline)
annie007
(offline)
erik10
(offline)
Nesh
(offline)
lorantHUN
(offline)
Joo T
(offline)
RedBoyforCE
(offline)
olin
(offline)
NikoBoy
(offline)
kicsihocza
(offline)
hocza
(offline)
regeth
(offline)
ryujani
(offline)
Gangster
(offline)
wortoo
(offline)
warass
(offline)
eng
(offline)
wodbear
(offline)
RoOte
(offline)
5T3V3N
(offline)
Quimby
(offline)
G.A.R.
(offline)
Sam360
(offline)
Xbox360Gamer
(offline)
Zombi Killer
(offline)
Enzo Di
(offline)
lamann
(offline)
Graphitman
(offline)
KiCsi MexXiS
(offline)
Wolverine
(offline)
Futrinka
(offline)
Adam360
(offline)
Yegor
(offline)
Alpr
(offline)
ne5h
(offline)
TheGameSCore
(offline)
M4ST3RCH13F19
(offline)
Amy
(offline)
John Smith
(offline)
okornyalbaro
(offline)
Bence360
(offline)
Keyoo
(offline)
MilanZila
(offline)
Zoy76
(offline)
dpb
(offline)
SRyan
(offline)
Fabri
(offline)
AnnexHUN
(offline)
Shifty Fox
(offline)
Szekitj Chili
(offline)
FredPerry
(offline)
Svitzh
(offline)
Rolcsoo
(offline)
Kisszarka
(offline)