[37] carville (offline)

Segít?kész - Vidám - Hisztis

Ő egy 31 éves fiú és itt lakik: Veszprém / Balatonalmádi

5158 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 103446 kreditet gyűjtött

2013 February
16:25 Új reklámcégnél a Sony
Pontosabban annak minket leginkább érdeklő brandje, a Playstation.
6 évig tartozott a Deutsch kreatív-ügynökség los angelesi irodájának feladatai közé a Playstation márka globális arculatának megtervezése és gondozása, alig titkolt módon azonban a Playstation 4 nyilvános leleplezése előtt új pályázatot írtak ki a brand következő mérföldkövének marketinges sorsáról. Ezen a megmérettetésen végül a new yorki BBH lett a befutó.

A magam részéről már szimplán azt jó hírnek tartom, hogy nem az eddigi csapat felel a reklámokért, mert például az audiovizuális hirdetések közt egy olyan nagypofájú, ellenszenves alkotással sikerült negatív első benyomást kelteniük bennem, amit utána nagyon nehezen tudtak lemosni az egész konzolról.

És aki visszatud emlékezni a 2006-os évre (Magas ár, Európai debütálás újbóli csúsztatása, gyenge portok, gyenge játékkínálat, a Wii de még az Xbox eladásaitól is tisztes távolság tartás), az utólag láthatja azt ami nekem már akkor is gyanús volt, hogy ez a sznobista hozzáállás a Földet meghódító Playstation3 UFO-kkal kap néhány pofont a Valóságtól, majd el megy sírni a sarokba. Bár kellett egy kis idő, mire elkezdték a szórakoztatásra kitalált Játékgépet árulni, és nem a san fransisco-i hippik felvágós hibridjét, de ha más jót nem is, azt elmondhatom, hogy később le tudtak ereszkedni a Föld nevű bolygóra. Egy hasonlóan beképzelt startot viszont jobb lenne elkerülnie a Sonynak, ha a Playstation 4-gyel nem akar úgy járni, hogy akkor szerzi meg az ezüst érmet, amikor már a versenyt is lefújták.. Ehhez pedig egy új kreatív-ügynökség már egy jó kezdet lehet.

Persze csak azért mert ez egy blog, és ezért beleszőttem a hírbe a saját véleményemet is, még nem biztos, hogy a Sony emiatt döntött volna a korábbi partnerükkel folytatott kapcsolat felülvizsgálatán. Egyrészt fontos megjegyezni, hogy az új tenderen is bekerült a végső négyesbe a Deutsch, másrészt pedig a kreatívoknak szánt 100 millió dollárt is lefelezték 50 millióra, és könnyen lehet, csupán arról van szó, hogy a csökkentett büdzséből a BBH tudta kihozni a legtöbbet.
7 komment

moderator Ghz
Feb 12., Tuesday 3:54 #7
Válasz axl (#6) üzenetére
Siman lehet egy "elso" benyomas miatt valami ellenszenves hosszu evekig/honapokig. Ez a reklam ereje ha te meg ezt erzed eltulzotnak akkor ajanlom figyelmedbe az altalanos apple gyuloletet ami ugye szinten abbol ered (foleg a csoroknal akik nem engedhetik meg maguknak), hogy mivel draga ezert sznoboknak valo...

A hirhez meg annyit, hogy nagyon orulok neki mert a sony elmult par eves playstation marketingje egyenlo volt egy nagy nullaval, gagyi es otlettelen valamint hatastalan reklamok hada amit vagy senki sem ertett vagy ami sokkal rosszabb senki sem emlekezett rajuk....
Xlive/psn: ghz365 http://twitter.com/Ghz365
[55] axl
Feb 12., Tuesday 0:33 #6
Válasz carville (#5) üzenetére
Akkor te se adj szavakat a számba, mert nem állítottam olyasmit, hogy ezért nem vettél PS3-mat. Csak annyit, hogy sokáig volt ellenszenves neked pusztán egy reklám által kialakított (hamis) kép miatt, a "nagyon nehezen tudtak lemosni" kijelentésed pedig arra enged következtetni, hogy ez nem éppen egy rövidtávú folyamat volt nálad.

Tök feleslegesen írtál róla ilyen hosszan, mert elsőre is leesett, hogy mire gondoltál, csak nem értettem ezt az eltúlzott reakciódat. (És igazából még most sem értem. Szerintem messze nem volt olyan arcozós az a reklám, csak a szokásos marketing-bullshit: "A miénk a legjobb, vedd azt!")
I WλNT TO BELI3VE
[37] carville
Feb 11., Monday 23:35 #5
Válasz axl (#4) üzenetére
Nem értettél meg. Se először, se másodjára.

Attól hogy a PS3mat a sznobok konzoljaként hirdették, még nem gátolt meg volna a vásárlásban. Mert te olyasmit írtál, hogy így történt. Vehettem volna egy PS3-mat, hogy aztán azzal a tudattal, hogy ezt a sznobok konzoljaként árulják, játszak rajta Resistance-t, Heavenly Swordot, meg úgy bármit. Nem fújtam az egész konzolra, ahogy te olvastad ki a szavaimból. Ettől nem lettek rosszabbak azok a játékok, amik voltak hozzá.
De a sznob imidzs attól még rajta volt az egész konzolon, és nagyon nehezen vakarták le róla. Ez a kettő nem zárja ki egymást.

Elmegyünk életünkbe először bulizni együtt, de én csak olyan helyre vagyok hajlandó elmenni ahol orosz kaviárt ehetünk szilikon csöcsös csajokról, mert az nem ember aki snassz buliba megy. Rögtön elmondasz kényes, sznob pöcsnek. Attól még dolgozhatunk egy cégnél, de mondjuk külön divíziókban, ahol aztán egymás alá dolgozunk, mert a két részleg kiegészíti egymást. Ha ésszel állsz a dologhoz, akkor azt fogod nézni, hogy mennyire szolgálja ki az ismertségünk a munkahelyi érdekeidet a munkád elvégzésében, és pont nem fog érdekelni, hogy amúgy egy sznob pöcs vagyok. Nem fújsz az egész lényemre, hogy emiatt másként értékeld a munkateljesítményemet, kiszolgállak vagy sem. Ahhoz mégis rengeteg normális, közös bulinak kell eltelnie, hogy azok után ne nézz sznob pöcsnek.

Szóval még egyszer, nem fújtam az egész konzolra, ahogy te fogalmaztál. Mert ez azt jelenti, hogy magát a mechanikus eszközre fújtam, és azért nem vásároltam, mert fújtam erre a mechanikus eszközre. Nem idéztél tőlem semmit se, ne adj a számba szavakat. De az egész konzolra rácímkéztek egy sznob jelzőt, amit utána nehezen vakartak le róla. Nem a Blu-Ray meghajtójára, nem a PSN networkre, hanem az egész konzolra raktak címkét. Adtak egy sznob jelzőt a konzolra, és ez a sznob nálam ellenszenves. Ez egy negatív jelző. Tehát a konzolra raktak egy negatív jelzőt. De az egész konzolra tették ezt a jelzőt. Ettől még nem a konzol maga a negatív jelző úgy ahogy van... Hányféleképpen fogalmazzam még meg?

A második rész pedig. Már megint nem értem, ezt hogyan hoztad ide. Nyilván nem lenne sok értelme a marketingnek, ha a legalapvetőbb üzenethez is diploma kellene. Ahhoz kell a diploma, hogy a részleteket lássuk benne, mert az ördög a részletekben rejlik. Ezért az az értelmezés ami nálad kelleténél nagyobb hatás, az nálad tényleg kelleténél nagyobb hatás, mert a bűvész sem akarja felfedni a trükkjeit. De ez az értelmezés nálam elvárt minimum, ha úgy tetszik, szakmai ártalom. A diplomámat erre a mentségre használtam fel, hogy ha úgy látod a kelleténél jobban részleteztem a reklámot, akkor azért van, mert nálam így jön ki a fejemből. De arra mondjuk 6 évvel ezelőtt is rájöttem, hogy ez egy sznob reklám.
Nincs rövid játék, csak könnyű Achievement! A Pepsi lájkol, a Coca-Cola a követőm, és a Burger King a barátom. Emlékeztek azokra a régi szép időkre, amikor csupán vásárlók voltunk?
[55] axl
Feb 11., Monday 21:11 #4
Válasz carville (#2) üzenetére
Én csak téged idéztelek. (Persze nem szó szerint: "...az audiovizuális hirdetések közt egy olyan nagypofájú, ellenszenves alkotással sikerült negatív első benyomást kelteniük bennem, amit utána nagyon nehezen tudtak lemosni az egész konzolról.")

Én marketinges diploma nélkül is látom, hogy minden cég igyekszik a saját termékét a lehető legjobb színben feltüntetni. Szerintem semmi meglepő nincs abban, hogy ennek gyakran a fele sem igaz.
I WλNT TO BELI3VE
[37] carville
Feb 11., Monday 20:14 #3
Válasz axl (#1) üzenetére
Ja és mivel most már ez a diplomás szakmám, ezért nálam alap, hogy találjak egy közvetíteni kívánt üzenetet a reklámban, és legyen róla véleményem. Ez nem a kelleténél nagyobb, inkább az elégséges minimális hatás nálam.
Nincs rövid játék, csak könnyű Achievement! A Pepsi lájkol, a Coca-Cola a követőm, és a Burger King a barátom. Emlékeztek azokra a régi szép időkre, amikor csupán vásárlók voltunk?
[37] carville
Feb 11., Monday 20:04 #2
Válasz axl (#1) üzenetére
Nem emiatt nincs PS3-mam, ha valami ilyesmit olvastál ki.
Mikor eldöntöttem h megírom a váltást a blogba, úgy kerestem utána a régi reklámoknak, mert én se emlékeztem semmire. Amikor megláttam, akkor pedig rögtön eszembe jutott, hogy ezt mekkora egy beképzelt szar reklámnak tartottam akkor is, és hogy a PS3-mat sokáig tényleg úgy pozicionálták annak idején, mint valami sznob parti elengedhetetlen porfogója. Ami nagyon erős, csak épp nincs min kihasználod, ezért vedd meg azért, mert erős, és Blu-ray, aztán nézegessed, és érezd a sznob életstílust tőle. Mert más okot nem adtak ezekben a reklámokban a vételre.

Ez volt a Playstation kommunikációja, amiről leírtam a véleményemet.
Ennek nincs köze a Playstation mint használati eszközről alkotott véleményemhez.
Nincs rövid játék, csak könnyű Achievement! A Pepsi lájkol, a Coca-Cola a követőm, és a Burger King a barátom. Emlékeztek azokra a régi szép időkre, amikor csupán vásárlók voltunk?
[55] axl
Feb 11., Monday 18:28 #1
Hát szerintem rád a kelleténél nagyobb hatást gyakorolnak a reklámok. Én jóformán már el is feledkeztem róla, te meg évekig fújtál az egész konzolra miatta? LOL!
I WλNT TO BELI3VE
carville
Nincs rövid játék, csak könnyű Achievement! A Pepsi lájkol, a Coca-Cola a követőm, és a Burger King a barátom. Emlékeztek azokra a régi szép időkre, amikor csupán vásárlók voltunk?
Ezeken a platformokon játszom
Xbox
Xbox 360
GameCube
Wii
Playstation Portable
PC
Kedvenc játék-műfajaim
Akció, Akció/Kaland, Kaland, FPS, Online RPG, Szerepjáték, Stratégia
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Játék otthon, Játék interneten, DVD, Magazinok, újságok, Zene (hallgatom), Könyvek, Írás, Anime, Billiárd, Letöltés, Ping-pong, Görnyedt ülés
Barátok, ismerősök
elvis
(offline)
Ghz
(offline)
playmore
(offline)
GXbox
(offline)
Tommy_Angelo
(offline)
Rolne
(offline)
stimpy.
(offline)
Adam777
(offline)
Sagem
(offline)
Fatman
(offline)
Matos
(offline)
Griev
(offline)
bosznai5
(offline)
sepsta75
(offline)
annie007
(offline)
Invi
(offline)
deku82
(offline)
XBOX Live