Pontosabban annak minket leginkább érdeklő brandje, a Playstation.
6 évig tartozott a Deutsch kreatív-ügynökség los angelesi irodájának feladatai közé a Playstation márka globális arculatának megtervezése és gondozása, alig titkolt módon azonban a Playstation 4 nyilvános leleplezése előtt új pályázatot írtak ki a brand következő mérföldkövének marketinges sorsáról. Ezen a megmérettetésen végül a new yorki BBH lett a befutó.
A magam részéről már szimplán azt jó hírnek tartom, hogy nem az eddigi csapat felel a reklámokért, mert például az audiovizuális hirdetések közt egy olyan nagypofájú, ellenszenves alkotással sikerült negatív első benyomást kelteniük bennem, amit utána nagyon nehezen tudtak lemosni az egész konzolról.
És aki visszatud emlékezni a 2006-os évre (Magas ár, Európai debütálás újbóli csúsztatása, gyenge portok, gyenge játékkínálat, a Wii de még az Xbox eladásaitól is tisztes távolság tartás), az utólag láthatja azt ami nekem már akkor is gyanús volt, hogy ez a sznobista hozzáállás a Földet meghódító Playstation3 UFO-kkal kap néhány pofont a Valóságtól, majd el megy sírni a sarokba. Bár kellett egy kis idő, mire elkezdték a szórakoztatásra kitalált Játékgépet árulni, és nem a san fransisco-i hippik felvágós hibridjét, de ha más jót nem is, azt elmondhatom, hogy később le tudtak ereszkedni a Föld nevű bolygóra. Egy hasonlóan beképzelt startot viszont jobb lenne elkerülnie a Sonynak, ha a Playstation 4-gyel nem akar úgy járni, hogy akkor szerzi meg az ezüst érmet, amikor már a versenyt is lefújták.. Ehhez pedig egy új kreatív-ügynökség már egy jó kezdet lehet.
Persze csak azért mert ez egy blog, és ezért beleszőttem a hírbe a saját véleményemet is, még nem biztos, hogy a Sony emiatt döntött volna a korábbi partnerükkel folytatott kapcsolat felülvizsgálatán. Egyrészt fontos megjegyezni, hogy az új tenderen is bekerült a végső négyesbe a Deutsch, másrészt pedig a kreatívoknak szánt 100 millió dollárt is lefelezték 50 millióra, és könnyen lehet, csupán arról van szó, hogy a csökkentett büdzséből a BBH tudta kihozni a legtöbbet.