[40] BW (offline)

Vidám - Társasági - Mániákus

Ő egy 27 éves fiú és itt lakik: Gyor-Moson-Sopron / Sopron

4706 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 117968 kreditet gyűjtött

2013 február
09:37 Fuss még egyszer


Ha vannak olyan játékok okostelefonra, amelyeket senkinek nem kell bemutatni, a Temple Run közéjük tartozik. Elkerülhetetlen volt tehát a folytatás, de vajon hogy sikerült?
A Temple Run a a folytatásos játékokat jellemző, megszokott sémát követi: az első rész megismertette és megszerettette velünk a játékmenetet, szerzett a brandnek pármillió rajongót - a folytatásnak már nem a nulláról kell indulnia, az előd által kikövezett úton haladva okozhat a játékosnak újabb izgalmas órákat. Feltételezem, hogy akit ez a cikk érdekel, ismeri az előzményt, így csak a változásokra fogok szorítkozni.

Először is: a Temple Run 2 nagyon jól néz ki. Az előd sem volt egy rondaság, de akkor senki sem foglalkozott a grafikával, most viszont nagyon örülünk, hogy az Imangi erre is kellő figyelmet fordított. A játék ezúttal egy lebegő terepen zajlik (hello, BioShock), annak minden látványával együtt. A sziklák, kövek, vízesések olyan részletességgel vannak kidolgozva, hogy ezerszer kívántam, bárcsak egy kalandjáték lenne ez, és szabadon járkálhatnék, amerre akarok.



A külcsín mellett a játékmenet is megkapta a szükséges ráncfelvarrást, itt-ott kicsit talán könnyebb lett, máshol valamivel nehezebb, vagy bonyolultabb. Kaptunk új powerupokat, melyek kicsit mások, vagy máshogy használhatók, mint a régiek. Kaptunk még csilléket is (hello, Pitfall!), melyekben száguldozva a játék barlangjait szelhetjük át. Az újraélesztés rendszere is teljesen megváltozott: a hülye angyalok (fúj) helyett ezúttal egy új valutával, a drágakővel fizethetünk azért, hogy legyen még egy esélyünk - annyiszor, amennyire futja. Ez ugyan apró könnyítés, de nem lehet a végtelenségig csinálni, mert a játék nem szórja csak úgy a drágaköveket.

Kár, hogy bonyolultabb lett a fejlődés rendszere, pedig az első rész báját pont az egyszerűség adta: egy teljesített küldetés növeli a szorzót, ezen felül pénzbe kerül minden extra fejlesztés. Ezt sikerült a feje tetejére rakni: pénzből kell szorzót vennünk (wtf?!), a küldetések pedig “csak” XP-t adnak, ami a szintén újdonságként szolgáló szintlépést segíti.



Na most már elnézést, de ez a szintlépési rendszer egy rakás szar. Egyrészt a játék nem következetes, teljesen random dobálja a küldetéseket. Másrészt olyan is előfordul, hogy a pillanatnyilag teljesíthető három közül kettő teljesen megegyezik (lásd screenshot), pedig bőven lenne még honnan válogatnia a rendszernek, mivel bízza meg a játékost. Harmadrészt a küldetések nehézsége még csak köszönőviszonyban sincs azzal, hogy épp’ melyik szinten tartunk. Ez a rendszer messze nem kapott annyi időt és türelmet, mint maga a játékmenet, és ez látszik.



Szintén elszomorító, de a játék kezeléséről is ez a figyelmetlenség mondható el: amint vége a futásnak, a Temple Run 2 A-kategóriából hirtelen B-be zuhan, és olyan agyrohasztó baklövéseket követ el, mint hogy a Stats menü hibásan számolja ki a játékos statisztikáit (a játék szerint összesen 59 aranyat kapartam össze eddig, miközben most dobtam ki huszonötezret egy extráért), vagy hogy néhány menüben ott a Back-gomb, amikor nincs is hová visszamenni (ezek a gombok nem is csinálnak semmit természetesen).



Sajnos a játékról ordít az igyekezet, hogy a fejlesztők bele akartak tenni mindent, amit csak lehet, de ezzel pont azt az “egyszerű, de nagyszerű” érzést áldozták fel, ami miatt az első Temple Runt annyira szerettem, emellett pedig sikerült elsietniük (= elszúrniuk) a játék szinte minden olyan elemét (fejlődés, karaktervásárlás, menük), melyek nem magához a futáshoz kötődnek. Igazán kár érte, mert egyébként a játékmenet mintapéldája annak, hogyan kell továbbvinni egy sikeres koncepciót, és egy második részen keresztül is érdekesen tálalni szinte ugyanazt.
6 komment

[40] BW
febr 03., vasárnap 21:42 #6
Válasz Warhawk (#3) üzenetére
Így is van, az egyik fussegymilliómétert helyett most már mást is kér.
And cousin... business is a-boomin'.
[55] FredPerry
febr 03., vasárnap 19:20 #5
Válasz Lien (#1) üzenetére
Hát a 4-nek kb rosszabb a 3D-s teljesítménye, mint a 3GS-nek.
[30] Lien
febr 03., vasárnap 17:21 #4
Válasz Warhawk (#3) üzenetére
Igen-igen, miután leírtam még aznap este jött az update, de sajnos még így is nagyon laggol. =/
febr 03., vasárnap 16:18 #3
És látod, csak le kellett írni, már ki is javították a hibák egy részét. Normális statok, nem duplikálódó küldetések, stb. Mondjuk szerintem ezek után se lesz jobb játék az elődjénél, de legalább próbálkoznak.
nope
[40] BW
febr 03., vasárnap 13:28 #2
Válasz Lien (#1) üzenetére
Én 4S-en játszom, szóval csak akkor van reccenés, ha bejön egy értesítés, de emiatt még nem vesztettem meccset. Ha nagyon fontos lenne, hogy a 12 millámnál többet kaparjak össze, biztos lennék annyira paranoiás, hogy Airplane Mode on, de akkor gondolom, hogy nem is zenére játszanék...

Azt viszont a barátaim is mondták, hogy 4-en játszani nagyobb kiívás, mert elég masszívan akadozik a dolog. Az iCloudról nem tudok semmit mondani, nekem még nem kellett. Ha megunom, akkor meg leszedem és szólok a Game Centernek, hogy hagyja ott elrettentésként a pontjaimat : D
And cousin... business is a-boomin'.
[30] Lien
febr 02., szombat 0:18 #1
Már a Pitfall! tesztedet is elolvastam amikor kijött csak elfelejtettem oda írni. : D
Ott is borzasztó az akadás, de még itt is!
Nekem iPhone 4-em van és hát a kezdetekben ez a játék is olyan szépen futott az első két nap, utána meg jöttek a semmiből jövő laggok ami miatt folyton meghaltam és mivel ilyen a készülék ezért nem is nagyon tudnék több métert elérni, mert szinte játszhatatlan. De mindezek mellett nagyon tetszik, mert több pontot lehet szedni, és nem úgy, mint az elődben, hogy 25-ösével.
Meg az első részben az irritált, hogy egy csomó dolgot megnyitottam és le kellett törölnöm, mert kellet ta hely, de mikor felraktam minden elveszett ergo nincs iCloud támogatás, ami cseszettül aggaszt. Azt enm tudod, hogy ez a második rész kapott végre?
BW
And cousin... business is a-boomin'.
Ezeken a platformokon játszom
GameCube
Wii
Nintendo DS
PC
Kedvenc játék-műfajaim
Akció/Kaland, Verekedős, FPS, Online FPS, Szerepjáték, Szimulator
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Játék mindenhol, Zene (játszom), Fotózás, Zene (hallgatom), Mozi , Grafika, rajzolás, Barátok, Fórum, NASA weboldal feltörése, Úszás, Kosár, Cserepadon ülés, Snowboard, Sí, Bicikli, Tenisz, Fitness
Barátok, ismerősök
elvis
(offline)
liquid
(offline)
Ghz
(offline)
bastard
(offline)
Warhawk
(offline)
Roxas
(offline)
Rookie_6
(offline)
Id
(offline)
zs0lt1
(offline)
supermario4ever
(offline)
Ganondorf
(offline)
Alexander
(offline)
FLUID
(offline)
gaborr11
(offline)
Adam777
(offline)
Attila6
(offline)
B3N1
(offline)
KiswechPS3
(offline)
Npeti
(offline)
Lothar
(offline)
virgi
(offline)
Đoma
(offline)
casper007
(offline)
Fatman
(offline)
Vuxy
(offline)
Guzeppe--->Vergil123
(offline)
magyari5
(offline)
Matos
(offline)
Griev
(offline)
master of disaster
(offline)
Alwares
(offline)
GW
(offline)
santiago
(offline)
roli576
(offline)
multishoot
(offline)
Yip Man
(offline)
mcmacko
(offline)
Sicknesshuga
(offline)
KrTchy
(offline)
wii10
(offline)
x-doboz360
(offline)
ARTURUS
(offline)
sepsta75
(offline)
HuN Makaveli
(offline)
Nightmare
(offline)
TheAg3nt
(offline)
kryss777
(offline)
samanking
(offline)
Ray
(offline)
Lalla
(offline)
annie007
(offline)
erik10
(offline)
lorantHUN
(offline)
RedBoyforCE
(offline)
engé
(offline)
SolidMetal
(offline)
Sophiaso
(offline)
wodbear
(offline)
RoOte
(offline)
Szemy666
(offline)
Doom
(offline)
zima14
(offline)
Xbox360Gamer
(offline)
xboxhun
(offline)
etihad6
(offline)
Nikiiiii
(offline)
markidlive HUN
(offline)
Bence360
(offline)
w880
(offline)
Svitzh
(offline)