#25-21
Szép estét,
bár nem mondta be Meteorológus Mihály (illetve lehet bemondta, nem láttam) a felezőt elhagyva nyakamba szakadt a sűrű komment-eső! Hurrá, eljött végre a könnyű posztolgatás ideje, amikor a makacs tények mellett Ti beszéltek én meg max nagyokat bólogatok. :)
Mindenesetre a %&#^×[halálfej][betmenjel][sárgagumikacsa] amerikaiak holnaputántól már vadul karmolászhatják a WiiU-t, de erre a két hétre már senki ne hibernálja magát - ki kell húznunk kenyéren-vízen-perzsia hercegén. Na meg listásblogon, melynek következő hősei alant megtekinthetőek:
#25 - Resident Evil - Umbrella Chronicles
Az előző posztban, a House of the Dead kapcsán említett, szunyókából ébredező railshooter stílus Capcomék által létrejött képviselőjéről siklara számol be:
"Albert Wesker elmeséli az Umbrella cég és Raccoon City végnapjait, a játékos pedig a helyszíneket végig- és rommá lövöldözve veheti ki a részét az események alakításából a már jól ismert szereplők bőrébe bújva. A Resident Evil 0, 1 és 3 eseményeit merőben új perspektívából bemutató rail shooter a szériával ismerkedőknek jó áttekintést, a keményvonalas rajongóknak pedig nosztalgiával átitatott, könnyed szórakozást nyújt. Grafikailag a gyönyörű Gamecubeos részeket idézi, és érdekessége, hogy átvett néhány történeti elemet az első Kaptár filmből, ami talán riasztóan hangzik, de az új mellékszálak, helyszínek, párbeszédek, és átvezetők miatt mindenképpen megéri foglalkozni vele."
#24 - Warioware Smooth Moves
Wario mikrojátékokra épülő infantilihalmaza szintén nem újkeletű, ennek kapcsán Krisi92 majd Lien nyilatkozatát olvashatjátok:
"Nem fogok hazudni: a WarioWare Smooth Moves egy partijáték, de annak fantasztikus.(atyaég, mi lett volna ha hazudsz? :) - k.) Persze, az alap mód is szórakoztató, bár talán ennyi rész után már nem érezni annyira őrültnek és újnak az egész koncepciót, de még mindig nem szűnt meg szórakoztatónak lenni. Pláne, hogy vannak megnyitható, hosszabb, tartalmasabb minijátékok is, ahol egyszerre hosszabb ideig lehet koncentrálni egy (a mikrojátékokhoz képest) jobban kidolgozott játékra. A többjátékos mód azonban minden bizonnyal a fő húzóerő: nagyon szórakoztató tud lenni, hogyha gyorsan kell egymásnak passzolgatni a Wiimote-ot, és nézni az esetleg új játékosok reakcióját egy-egy feladatnál, majd azon stresszelni, hogy a mód kiválasztásától függően ne nálunk robbanjon fel a bomba, ne legyen túl szemét velünk a társunk, vagy hogy ne kapjunk túl nehéz játékot következőnek. Baráti összejöveteleken a siker garantált."
"Valahogyan a Wario játékoktól mindig is fintorogtam, de miután kipróbáltam mindjárt fordult a kocka. Ebben a játékban a hülyeség a tetőfokon, a röhögés meg annál inkább, pláne a táncolós része a legnehezebb szinten. :D"
#23 - Wii Sports
csavar: "Igen, mert a gép mellé adták és mert igen, majdnem a legtöbbet játszottam vele, sőt használom ma is, mert remek és tényleg izomlázat okoz. Egyszerű (grafika) és nagyszerű (játékmenet)."
friedmannt: "A Wii Sports megkerülhetetlen Wii játék. Egyrészt elment belőle 80 millió példány (na jó, a Wii-hez adták), másrészt EZ ADTA el a Wii-t, ezzel demozták 2006-ban, mi is az a motion gaming. A grafikája már akkor is nevetséges volt, és objektíve nézve az irányításban is sok pontatlanság van. Ennek ellenére a Wii Sports barátságos hangulata, egyszerűsége magával ragadó, és a sportjátékok megreformálását hajtotta végre. Hiszen addig a sportjátékok mindegyike gombnyomogatásból állt, azóta viszont a sportjátékok, ha tehetik, valóban megmozgatják a játékost. Na ezt köszönhetjük a Wii Sports-nak, és azért ez sem kevés."
Necroman Mk2: "Egyértelműen a generáció legnagyobb system seller játéka, amit nagyon könnyű végigvinni, azonban az újrajátszhatósági faktor miatt érdemes mindig elővenni, például egy menet golfra."
#22 - Okami
Az egykori Clover stúdió (a mai Platinum Games magja) által megalkotott, nagyrészt a Japán folklórból táplálkozó remekművet a (God of War spinoff-okért is felelős) ReadyatDawn hegesztette át Wii-re erről pedig bagszi szól pár szót:
"Ez a játék picit kilóghat a listáról, hisz eredetileg PS2-re jött ki. Viszont szerintem az Okami és a Wii valójában egymásnak teremtetett."
#21 - Wii sports resort
A Wiimote precízebb irányítását lehetővé tevő kiegészítő 2009 nyarán látott napvilágot, legnagyobb sikere és egyben az egyik legfontosabb címe pedig a fent említett Wii Sports utód. Alább friedmannt beszámolója:
"Sok minijáték, mindegyik több módra bontva. Az irányítás tényleg pontos, a játékok(vagyishogy sportok) könnyen megérthetőek, de van bennük változatosság és mélység, emellett a motion gaming csúcsa mind a mai napig. Aki hardcore Nintendo fan régóta, az a nagy franchise-ok új részeit szereti a legjobban (Mario, Zelda, Metroid), de ezek single player, történetmesélős játékok. Számomra a Wii egy társasági játék, amit egyrészt sokan játszunk egyszerre, másrészt végre nem gombokat nyomogatunk, hanem a sportágak mozdulataihoz hasonlóan mozgunk. Számomra ez a két dolog a Wii lényege, ezért a legjobb játék az lett, ami ennek a két ideának a legjobb ötvözete. És ez a Wii Sports Resort."
Köszöntem a megtisztelő figyelmet, jövő héten pedig belepillantunk, milyen kincseket rejt a Top20. Addigis jó hétvégét!