he7edik2012.10.01. 12:34

Milyen hardvert rejt pontosan a Wii U?

A Nintendo egyelőre nem akar róla beszélni, de a partnerek elszólták magukat.

Egyre közelebb a Nintendo Wii U startja, de a japán cég még mindig titkolja, hogy milyen hardver található a konzolon belül. Az IBM által tervezett központi processzor és az AMD grafikus vezérlője már megerősítést nyert, de ennél több adat még ma sincs. Hivatalosan legalábbis ez a helyzet, de a Nintendo partnerei már elszólták magukat, így a korábbi pletykák is új megvilágításba kerültek.

A legfrissebb, IBM által is megerősített információk szerint a processzor kódneve Espresso, és IBM PowerPC architektúrára épül, de nem a Power 7-re, ahogy azt a média pletykálta. Sajnos a vállalat komolyabb részleteket nem árult el, de annyi kiderült, hogy a Nintendo speciális igényeinek megfelelően építették a rendszert. Valószínű, hogy a hárommagos processzorról szóló adat is igaz, és a processzormagok a 3 MB-os megosztott L2 gyorsítótárból olvashatják ki az adatokat, de írás szempontjából az egyik mag 2 MB-os, míg a másik két mag 512-512 kB-os szeletet kap.

A grafikus vezérlő a GPU7 kódnevet viseli, és talán ebből keletkeztek azok a pletykák, hogy a rendszer az AMD R700 alapjaira épít. A valóság azonban az, hogy az alapokat egy Radeon E6760 adja - ezt szintén az AMD erősítette meg, bár nem hivatalos formában -, de tekintettel arra, hogy a Nintendo nagy megrendelő, így a cég egyéni igényekkel is előállhat, így a Wii U nem teljesen a PC-kbe szánt Turks GPU-t kapta meg, hanem annak módosított változatát. Arról azonban nincs adat, hogy ezek a módosítások hol érhetők tetten. Alapvetően tehát egy modern GPU-ról van szó, elméletileg 480 shader processzorral. Az API szempontjából régóta tudható, hogy a konzol a Nintendo saját GX2 API-jának tudását kamatoztatja.

A grafikus vezérlő valószínűleg kap EDRAM-ot is, melynek kapacitása a hírek szerint 32 MB, emellett a központi és a grafikus processzor 1,5 GB rendszermemóriát oszt meg. Ez a rendszer nagyban hasonlít az Xbox 360 kialakításához, csak éppen több memóriával. A teljes memóriából egyébként 1 GB-ot dedikáltan használhat a futtatott játék.

Míg a GPU óriási ugrás lesz az aktuális rendszerekhez képest, addig a processzor oldalán nem tapasztalható ekkora fejlődés. Összességében az előrelépés még így is jelentős az Xbox 360-hoz és a PlayStation 3-hoz képest, de ez várható volt, hiszen egy új generációs megoldásról van szó. A CPU-ra egyébként érdemes pár szó erejéig kitérni. A konzolok nagy előnye a PC-khez képest nem a hardverben, hanem a szoftveres oldalban keresendő. Már az aktuális megoldások is hihetetlen mennyiségű rajzolási parancsot képesek feldolgozni, miközben a tempó másodpercenként 30-60 képkocka is lehet. A PC-k jóval nagyobb büntetést kapnak a grafikus API oldaláról, ami limitálja a lehetőségeket.

Azzal viszont, hogy a Nintendo Wii U nem lépett lényegesen előre a processzor oldaláról, az új konzol sem tud jelentősen több rajzolási parancsot feldolgozni az aktuális generációnál, így megkímélték a PC játékplatformként betöltött szerepét, hiszen a két platform közötti különbség ebből a szempontból nem lesz még nagyobb. A PC szempontjából azonban égetően fontos lenne egy radikálisan új API érkezése, mely a rajzolási parancsok kiadásánál jóval kisebb büntetéssel sújtja a rendszert, mint az aktuális API-k, ideértve a DirectX 11.1-et és az OpenGL 4.3-at.

forrás : Prohardver

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
The Crew

8 napja
8

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==