casper0072012.09.17. 16:16

come and get me

„Oh, there ain't no rest for the wicked, Money don't grow on trees”

A Cage The Elephant nótájával indulhattak a játékosok 2009 őszén kincsvadászatra. Az FPS-be oltott Diablo-ként emlegetett Borderlands az önfeledt lövöldözésről, az eszeveszett loot-olásról, a motiváló karakterfejlesztésről, na és persze a haverokkal való randalírozásról szólt. Most, hogy csak pár nap választja el a Pandora-ra éhezőket a folytatás megjelenésétől, egy átfogó írással igyekszem enyhíteni a csillapíthatatlan étvágyat. Mit is kínál nekünk Randy Pitchford és csapata?

„87 BAZILLION GUNS JUST GOT BAZILLIONDIER”, hirdeti a Doomsday trailer. Első látásra a Borderlands 2 egy olyan sémát követ, ami akár működőképes is lehet, ugyanakkor arcát is odatartja a kritikus lelkűek vasökle elé: nagyobb, több, végeláthatatlan ólompumpálás, adrenalin túltengés. Ahogy azonban újabb és újabb interjúk, előzetesek, fejlesztői nyilatkozatok, kétórás gameplay blokkok kerülnek terítékre, úgy egyre nagyobb szimpátiával vagyok a Gearbox csapatáról. Lehet, hogy a várakozás hevében naiv dolog, de én elhiszem a jó öreg Randy-nek, hogy igenis számítanak a rajongók, és nem csak egy új kabátot akarnak ráölteni ma már kétségtelenül elsőszámú IP-jükre.

Pandora kietlen világában a végső cél talán nem is számított, sokkal fontosabb volt az oda vezető út, ahogy a karakteredet fejlesztetted, újabb és erősebb fegyvereket szereztél, miként működtél együtt társaiddal. A sztori keretet adott mindennek, de sosem került előtérbe. Érd el a misztikus Vault-ot, az úton pedig találkozz jópofa és beteg karakterekkel, akik idióta és röhejes feladatokkal bíznak meg. A poén faktor vitathatatlanul rányomta bélyegét a végigjátszásokra, de senki se tapasztalhatott jellemfejlődést, boncolgathatott filozófiai mélységű kérdéseket. Na nem mintha a folytatás erre az útra szeretne lépni, de érezhetően egy élvezetesebb és fogyaszthatóbb történetbe csomagolja a tápolást. Az első rész végén történtek után pár évvel négy újabb Vault Hunter érkezik a bolygóra, hogy csillapítsa vérszomját, és növelje bankszámlája egyenlegét - ki gondolta volna. Ugyanakkor a galaxis ezen szegletében hatalmas befolyással bíró fegyvergyártó cégek legnagyobbika, a Hyperion Corporation sármos vezetője, Handsome Jack élén átveszi a hatalmat a planéta felett, és okulva a legutóbbi esetből, vérdíjat tűz minden egyes szerencsevadász fejére. Hogy oda ne rohanjak, igaz? Eredetiségről szó sincs, a Gearbox viszont nem is akarja ekképp lenyűgözni a játékosokat. A klisés történetelemek páratlanul humoros kifigurázása élvez prioritást, vállalhatóbb motivációkkal, részletesebb feladatleírásokkal, jobban megismerhető karakterekkel. Történeti oldalról komolyan aligha vehető, barátságosan együgyű és teljesen infantilis mókával kínálkozik a játék.

Csatlósok a láthatáron

Akárcsak legutóbb, most is a karakterválasztással indul a kaland. Lássuk részletesebben, kik felett bábáskodhatunk, hátha megkönnyítem a döntést:

Axton: Commando karakterosztály

A volt Crimson zsoldos, Roland továbbgondolt és természetesen kibővített lehetőségekkel rendelkező örököse, Axton az unalomig ismert mérnök változatosabb megjelenését képviseli. Akik őt választják, a Scorpio ágyú 2.0-s verziójával lesznek gazdagabbak, amit példának okáért már nem csupán letelepíteni, de teleportálni is lehet, és akár a falakra, sőt a plafonra is alkalma nyílik a játékosnak installálni. A három skill fa között variálva pedig gyökeresen eltérő képességeket lehet megnyitni. Csak pár példa: egy extra Scorpio, nukleáris töltet kilövése, védőpajzs, életerő visszatöltés. Talán nem meglepetés, hogy a hasznos és sokszor látványos képességek közül csak párat lehet egyszerre elérni.

Nézzük, pontosan mit is kínál nekünk Axton (a Borderlands 2 hivatalos oldalán az összes karakter képességfáját meg lehet tekinteni, sőt, még a tapasztalati pontokat is ki lehet osztani, így aki szeretné, előre eltervezheti karakterének fejlődési útját):

Fő képesség: Sabre Turret ( Scorpio 2.0)

Egy telepíthető gépágyú, ami automatikusan lövi az ellenséget. Ha a játékos közel áll hozzá, még eltűnése előtt visszavonhatja, így csökkentve az újratöltődési időt, amely 42 másodperc.

Guerilla skill fa:

Sentry: a gépágyú minden tüzelésnél több lőszert lő, és pár másodperccel tovább szórja az áldást

Ready: gyorsabb újratöltés

Laser Sight: növeli a Sabre pontosságát

Willing: a pajzs gyorsabban töltődik vissza

Onslaught: egy ellenfél eliminálása megnöveli a fegyverek sebzését és a mozgási sebességet

Able: egy ellenfél megsebzése életerőt generál Axton számára

Scorched Earth: a Sabre több rakétavetővel lesz gazdagabb

Grenadier: Axton több gránátot cipelhet

Crisis Management: ha elfogy a pajzs, a játékos bónusz fegyver- és közelharci sebzést kap

Double Up: a Sabre ágyúra egy extra fegyver kerül, a kettő együtt Slag lövedékeket lő. Az ilyen módon megsebzett ellenség bónusz sebzést szenved azoktól az ellenségektől, akik nincsenek a Slag hatása alatt.

Gunpowder skill fa:

Impact: növeli a fegyverek és a közelharci támadások sebzését

Expertise: növeli a fegyverváltások és a célzás gyorsaságát, emellett célzás közben is gyorsabban mozog a játékos.

Overload: a gépkarabélyok befogadó képessége nő.

Metal Storm: egy ellenség megölése megnöveli a lövések gyorsaságát és csökkenti a fegyverek kirúgását

Steady: csökkenti a fegyverek kirúgását és növeli a gránátok, rakéták sebzését

Battlefront: amikor a Sabre aktiválva van, Axton bónusz sebzést okoz

Longbow Turret: a Sabre-t sokkal messzebbre is le lehet telepíteni, emellett több életet kap

Duty Calls: a nem elementális fegyverek gyorsaságát és sebzését növeli

Do or Die: a karakter Fight For Your Life állapotban is dobhat gránátot, emellett nagyobbat sebez gránáttal és rakétával egyaránt

Ranger: minden tulajdonságot megnövel (sebzés, pontosság, tüzelési gyorsaság, stb.)

Nuke: a Sabre egy nukleáris töltet kilövésére lesz képes

Survival skill fa:

Healthy: növeli az életerőt

Preparation: megnöveli a pajzs kapacitását, ha maximálisan fel van töltve, a játékos életerőt regenerál

Last Ditch Effort: növeli a fegyverek sebzését és a kúszás sebességét, ha a játékos Fight For Your Life állapotban van

Pressure: minél kevesebb életereje van a karakternek, annál gyorsabban tölt újra és tölti vissza a pajzsát

Forbearance: növeli az életerőt, és csökkenti a negatív hatások idejét (égés, sav, áram, és slug)

Quick Charge: egy ellenség leterítése a pajzs visszatöltődésének felgyorsulásához vezet

Phalanx Shield: a Sabre egy pajzsot helyez maga elé, ami felfogja az ellenséges lövéseket, ugyanakkor a csapattársak akadály nélkül átlőhetnek rajta

Resourceful: csökkenti a Sabre feltöltődési idejét

Mag-Lock: a Sabre falakra és a plafonra is telepíthető

Grit: egy végzetes sebzés esetén megvan az esély annak elkerülésére, a sebzés teljes elkerülése esetén az életerő fele visszatöltődik

Gemini: két Sabre gépágyú telepítését teszi lehetővé

Maya: Siren karakterosztály

Akárcsak Lilith, Maya is a dögös szirének csoportját bővíti, az ő esetében viszont az elsődleges képesség élesen elüt elődjétől. Maya egy „buborékot” képes megidézni, amely gúzsba köti az ellenséget, mozgásképtelenné téve azt egy időre. A fejlesztések jelentős része erre a Phaselock jelenségre irányul, amikre pontokat pakolva a dimenzióburok különböző sebzéseket okoz, egyszerre több ellenséget sebez, vagy éppen a társak életerejét tölti. A jedi lovagokat imitálva Maya magához tudja húzni áldozatait, vagy több méteres magasságba röpíti őket, hogy aztán egy laza mozdulattal a földhöz vágja az ocsmányságokat. Aki a legtöbb multiplayer játékban a medic szerepét vállalja magára, előbb-utóbb a szemrevaló leányzónál köt ki.

Fő képesség: Phaselock

Egy másik dimenzióba zárja az ellenséget, harcképtelenné téve így őt. Egyes ellenfeleket nem lehet ily módon lebénítani, ők azonnal sebzést szenvednek. Újratöltési ideje 13 másodperc.

Motion skill fa:

Ward: növeli a pajzs kapacitását és fejlesztési a visszatöltését

Accelerate: minden fegyvertípus esetén növeli a sebzést és a lövedékek gyorsaságát

Suspension: megnöveli a Phaselock hatóidejét

Kinetic Reflection: egy ellenség megölése után Maya visszaveri a lövedékeket, megsebezve a közelben lévő ellenségeket.

Fleet: növeli a mozgási sebességet, ha a pajzs sebződik

Inertia: egy ellenség elpusztítása a pajzs gyors regenerálódását és az újratöltés rövidülését okozza

Converge: a Phaselock a közelben lévő ellenségeket magához húzza és sebzi

Quicken: a Phaselock újratöltődési ideje lerövidül

Sub-Sequence: ha egy ellenség Phaselock hatása alatt meghal, akkor bizonyos eséllyel egy újabb ellenséget is bekebelez az aktivált dimenziókapu

Thoughtlock: az ellenség Phaselock esetén megtámadja társait, a Phaselock hatóideje megnő, ugyanakkor lassabban töltődik újra.

Harmony skill fa:

Mind's Eye: növeli a critical hit-ek erejét és a közelharci sebzést

Sweet Release: ha a Phaselock megöli az ellenséget, akkor életerő orbok hullnak a földre, amelyek gyógyítják a csapattársakat

Restoration: növeli a maximális életerőt, ha Maya rálő társaira, gyógyítja őket

Wreck: Phaselock használata esetén megnő a tüzelési sebesség és a fegyverek sebzése

Elated: Phaselock használata esetén Maya és társai is életerőt nyernek vissza

Recompense: ha Maya sebzést szenved, bizonyos eséllyel az őt megsebző ellenség is ugyanannyi életerőt veszít

Res: a Phaselock segítségével egy térdelő társ azonnal felállítható

Sustenance: a karakter folyamatosan gyógyul

Life Trap: egy ellenség megölése után Maya a kiosztott sebzésnek megfelelő életerőpontot nyer

Scorn: Maya egy orbot dob a harctérre, ami folyamatosan sebzi a közelében lévő ellenségeket.

Cataclysm skill fa:

Flicker: Maya bizonyos eséllyel természeti sebzést okoz (tűz, áram, sav, slag)

Foresight: megnöveli a tárak méretét és az újratöltési sebességet

Immolate: míg Maya Fight For Your Life állapotban van, minden lövése plusz égési sebzést okoz

Helios: a Phaselock használata egy tűzrobbanást eredményez, mely plusz sebzést okoz

Chain Reaction: Phaselock használata idején bizonyos eséllyel a kilőtt lövedék továbbpattan egy másik ellenségre azt is megsebezve

Backdraft: az ütések plusz égési sebzést okoznak. Ha a pajzs lemerül, egy tűzrobbanás következik be, megsebezve a közelben lévő ellenségeket

Cloud Kill: egy ellenség megsebzése egy savas felhő hoz létre, amely minden olyan teremtményt megsebez, amely hozzáér

Reaper: Maya minden olyan ellenséget erősebben sebez fegyverrel, akinek az életereje 50% fölött áll

Blight Phoenix: egy ellenség elpusztítása plusz égési és savas sebzést eredményez egy rövid ideig

Ruin: a Phaselock egyszerre okoz slag, áram, és savas sebzést

Salvador: Gunzerker karakterosztály

Salvador a nyers erő, és a hamisítatlan brutalitás. Alapvetően a lőfegyverekre koncentrál, nála nincs hókuszpókusz, fő képességének köszönhetően akár két fegyvert is elő tud rántani, hogy veszett dühvel essen neki szerencsétlen áldozatainak. Fejlesztési lehetőségeinek köszönhetően félelmetes tűzerőre tehet szert, amit például életerő regenerálódással vagy több gránát egyidejű eldobásával egészíthet ki.

Fő képesség: Gunzerking

Salvador egy második fegyver húz elő, és mészárlásba kezd. Plusz 50% életerőt és megnövelt ellenállást kap, folyamatosan visszatölti munícióját és életerejét. A képesség visszatöltési ideje 42 másodperc.

Gunlust skill fa:

Locked and Loaded: a fegyver újratöltése bónusz tüzelési sebességet biztosít

Quick Draw: minden fegyvertípus esetén megnöveli a fegyverváltás gyorsaságát és a kritikus sebzést

I'm Your Huckleberry: a pisztolyok sebzése és újratöltési gyorsasága megnő

All I Need is One: fegyverváltás után az első lövedék bónusz sebzést okoz

Divergent Likeness: ha ugyanaz a két fegyver van Salvador kezében Gunzerking módban, bónusz sebzést okoz. Két különböző fegyverrel nagyobb pontosság jár

Money Shot: a tár utolsó lövedéke bónusz sebzést okoz

Auto-Load: egy ellenség megölése automatikusan újratölti az összes fegyvert, kivéve azt, amelyik a kezedben van

Lay Waste: egy ellenség megölése megnöveli a tüzelési sebességet és a kritikus sebzés értékét

Down and Out: Fight For Your Life állapotban is aktiválható a Gunzerking

Keep It Piping Hot: míg a Gunzerking visszatöltődik, bónusz fegyver sebzést, közelharci sebzést, és gránát sebzést nyersz

No Kill Like Overkill: egy ellenség halála esetén Salvador akkora bónusz sebzést okozhat, amekkorával kiiktatta az ellenséget

Rampage skill fa:

Inconceivable: minél kisebb az életerő és a pajzs értéke, annál nagyobb lesz az esélye, hogy a lövés nem fogyaszt muníciót

Filled to the Brim: megnöveli a tárak méretét és Salvador több muníciót vihet magával

All int he Reflexes: növeli az újratöltési sebességet és a közelharci sebzést

Last Longer: megnöveli a Gunzerking hatóidejét

I'm Ready Already: a Gunzerking mód hamarabb töltődik vissza

5 Shots or 6: egy ellenség megölése után bizonyos eséllyel a lövések nem fogyasztanak lőszert, hanem újabbakat adnak a tárhoz

Steady as She Goes: Gunzerking módban csökken a fegyverek kirúgása

Yippee Ki Yay: egy ellenség megölése Gunzerking módban megnöveli a képesség hatóidejét

Double Your Fun: Gunzerking módban egy gránát helyett Salvador kettőt dob el, a második gránát nem fogyasztja a mennyiséget

Get Some: egy ellenség megölése csökkenti a Gunzerking visszatöltési idejét, de csak egyszer érvényesül három másodpercenként

Keep Firing…: Gunzerking módban minél tovább húzod a ravaszt, a fegyverek annál gyorsabban tüzelnek és annál gyorsabban töltesz újra

Brawn skill fa:

Hard To Kill: menöveli az életerőt és kisebb mértékű életerő regenerálódást eredményez

Incite: sebzés elszenvedése esetén megnő a mozgási és újratöltési sebesség

Asbestos: csökkenti a természeti sebzések időtartamát (tűz, sav, áram, slag)

I'm the Juggernaut: egy ellenség megölése a bekapott sebzés csökkenését okozza

Ain't Got Time to Bleed: Gunzerking módban Salvador folyamatosan életerőt regenerál

Out of Bubblegum: ha a pajzs lemerül Salvador minden fegyverrel gyorsabban lő

Fistful of Hurt: egy ütéssel hátra lehet taszítani az ellenséget

Bus That Can't Slow Down: Gunzerking módban növekszik a mozgási sebesség

Just Got Real: minden fegyverrel megnő a sebzés

Sexual Tyrannosaurus: sebzés elszenvedése esetén 5 másodpercig életerő regenerálódást nyersz

Come At Me Bro: Gunzerking módban Salvador beint az ellenségnek és azonnal visszatöltődik az életereje. Az érintett ellenfelek Salvadort támadják, viszont a karakter bónusz sebzés ellenállást nyer

Zer0: Assassin karakterosztály

A rejtélyes Zer0 valószínűleg a négy karakterosztály legnépszerűbbike lesz a játékosok között. A „robot ninja assassin” képes eltűnni, csupán hologramját hagyva hátra, ami maga felé csalja a szörnyeket, így Zer0 kényelmesen felvehet egy olyan pozíciót, ahonnan halálos csapást mérhet áldozatára. Kivetülése akár robbanásra is képes bónusz sebzést okozva, míg a láthatatlanságból előtörő gyilkológép egyetlen ütéssel hatalmas kritikus sebzést okozhat. Nem mellesleg ez a kaszt a legalkalmasabb a mesterlövész puskák használatára.

Fő képesség: DeceptiOn

Zer0 pár másodpercre eltűnhet, csupán hologramját hagyva maga mögött. Minél tovább láthatatlan, annál nagyobb sebzést okoz.

Sniping skill fa:

HeadshOt: növeli a kritikus sebzés értékét

Optics: megnöveli a fegyvereken a távcső hatékonyságát, sebzés elszenvedése esetén kevésbé ugrik ki a célkereszt

Killer: egy ellenség megölése bónusz kritikus sebzést és újratöltési sebességet ad

PrecisiOn: minden fegyvertípussal megnő a lövések pontossága

One ShOt One Kill: egy teli tár első lövedéke bónusz sebzést okoz

VelOcity: minden fegyvertípus esetén megnő a sebzés, a lövés gyorsasága, és a kritikus sebzés is

BOre: a lövedékek áthatolnak az ellenség testén, ha ezután a lövedék eltalál egy másik ellenfelet, masszív bónusz sebzést szenved. DeceptiOn módban Zer0 látja az ellenfelek kritikus pontjait

Kill COnfirmed: ha Zer0 irányzékkal tüzel, bónusz sebzést okoz, minél tovább folytatja ezt, a sebzés annál nagyobb lesz

At One with the Gun: növekedik a lövés pontossága, mikor Zer0 csípőből tüzel mesterlövész puskával, ezenkívül növekszik az újratöltési sebesség és a tárak befogadóképessége mesterlövész puskák esetén

Critical AscensiOn: ha Zer0 mesterlövész puskával kritikus sebzést okoz, megnő a lövés ereje vagy kritikus sebzése. Ez a hatás 999 alkalommal halmozható fel.

Cunning skill fa:

Fast Hands: Zer0 gyorsabban tölt újra és cserél fegyvert

COunter Strike: sebzés elszenvedése esetén Zer0 bizonyos eséllyel közelharcban bónusz sebzést okoz

Fearless: a pajzs lemerülése esetén Zer0 plusz fegyveres sebzést okoz és gyorsabban lő

Ambush: ha Zer0 hátulról támad vagy olyan ellenséget sebez meg, aki mást támad, plusz sebzést okoz

Rising ShOt: minden távoli vagy közelharci sebzés plusz sebzési bónuszt ad pár másodpercig. Ez összesen öt alkalommal érhető el.

UnfOrseen: a hologram felrobban és áram sebzést okoz, mikor Zer0 ismét láthatóvá válik

Death Mark: ha Zer0 közelharci sebzést okoz, az ellenség egy rövid időre kijelölődik és plusz sebzést szenved

Innervate: Deception módban Zer0 plusz fegyveres sebzést, nagyobb mozgási sebességet, és életerő regenerálódást nyer

TwO Fang: minden alkalommal, mikor Zer0 lő, bizonyos eséllyel két lövedék hagyja el a fegyvert

Death BiOssOm: Zer0 Deception módban kunaiokat dob az ellenségek felé, melyek véletlenszerűen természeti sebzéssel járó robbanással csapódnak be. A kunaiok nem nyernek bónusz sebzést, de nem vetnek véget a Deception módnak és érvényesíthetik a Death Mark képességet

Bloodshed skill fa:

Killing Bl0w: jelentősen megnövekedik a közelharci sebzés az alacsony életerővel rendelkező ellenfelekkel szemben

IrOn Hand: növekszik a közelharci sebzés és a maximális életerő

Grim: egy ellenség megölése felgyorsítja Zer0 pajzsának visszatöltődését és csökkenti a Deception visszatöltődési idejét

Be Like Water: ha Zer0 rálő egy ellenségre, a következő közelharci sebzése bónuszt kap. Egy közelharci sebzés bónuszt ad a következő lövés sebzéséhez

FOllOwthrOough: egy ellenség megölése megnöveli a mozgási sebességet, a közelharci és a fegyveres sebzést

Backstab: ha Zer0 hátulról támad, bónusz közelharci sebzést okoz

Execute: ha Zer0 Deception módban célkeresztbe fogja az ellenséget, akkor rárohan és egy speciális közelharci támadással masszív sebzést okoz

Resurgence: egy ellenség közelharcban való megölése életerő visszatöltéssel jár. Minél kisebb Zer0 életereje, annál többet nyer vissza

Like the Wind: miközben mozog, Zer0 plusz közelharci és fegyveres sebzést okoz

Many Must Fall: ha Zer0 Deception mód alatt közelharcba öl meg egy ellenséget, egy másik hologram aktiválódik, Zer0 újra láthatatlan lesz, és megnövekszik a Deception hatásának ideje. Ez a képesség egymás után többször is ismételhető

A Gearbox ígérete szerint a karakterek igazán személyre szabhatók lesznek, és itt nem csupán az eltérő harcmodort eredményező képességfákról van szó. Frizurák, sapkák, egyéb kiegészítők tucatjait lehet variálni, így olyan különbségeket okozva a szereplők külseje között, hogy akár négy Salvador is rohangálhat a pályán, akkor sem lehet majd összetéveszteni őket. Hogy ez mennyire hasznos vagy jópofa, mindenki döntse el maga, én örömmel fogadom, és biztosan elszöszmötölök majd ezzel a rendszerrel, hogy a haverok inkább Maya-t bámulják, míg én bedarálom a szörnyeket. Ha mindez nem lenne elég, érdemes a merevlemezen tudni az első rész mentését, így mind a négy karakterosztály vicces fejfedőkhöz jut.

Egységben az erő

A Borderlands lényege a társas játékban rejlett. A sztori egyedül is teljesíthető, de a játékot arra találták ki, hogy a barátok összeüljenek és együtt irtsák Pandora teremtményeit. A karakterek képességei kiegészítik egymást, mindenkinek megvan a maga specialitása, amely megkönnyíti a többiek dolgát, és bizony komoly előnyökben részesítik egymást. A Borderlands 2-ben lesz egy főellenség, amit egyedül valószínűleg nem fogsz tudni eliminálni. Ugyanakkor az egyik küldetés lényege éppen ez. A neve: You.Will.Die. (Seriously.) Ez a főellenség Terramorphous a Legyőzhetetlen. Hatalmas üvöltéssel emelkedik ki rejtekéből, hogy aztán esélyt se adjon kihívójának. Hosszú csápjaival a levegőbe - és valószínűleg a halálába - repíti a játékost. A sebzése pedig olyan rettenetes, hogy mindenki újra fogja definiálni az eltörpülés definícióját. Randy Varnell producer így nyilatkozott: „Ha nem átkozod el legalább ötször a dizájner csapatot, miközben ezt a srácot puhítod, akkor nem végeztünk jó munkát.” Aki ki akarja végezni ezt a bestiát, más játékosokkal kell együttműködnie. Érdemes áldozatokat hozni, mert Terramorphous olyan legendás fegyvereket is kidobhat, amiket sehol máshol nem lehet megtalálni a játékban.

Magyarázni sem kell, a játék négy fővel a legélvezetesebb, az első rész alatt együtt nevettem a barátaimmal, ahogy vállvetve taroltuk keresztül a kietlen határvidéket, és egymást segítettük. Jó, ha valaki segítő kezet nyújt, ha a földre kerülök, és egy speciális képességével kisegít a bajban, ahol én már nem tudok mit tenni.

Felmerülhet a kérdés, hogy mihez is kezd a játékos, ha végzett a játékkal. A Borderlands 2 lényege nem a gyors végigjátszás, hanem a loot-olás és a karakter fejlesztése. Éppen ezért minden egyes újrakezdés erősebb és jobb felszereléssel kecsegtet. Ahogy fejlődik a karakter, a játékos úgy nyit meg olyan új képességeket, amiknek köszönhetően új harcmodort ölthet magára, és feldobja a játékmenetet. Nézzünk néhány példát:

Axton legjobb barátja a Sabre gépágyú. Az egyik fejlesztési útnak köszönhetően ezt egy mini-atombombával lehet felszerelni, amely szolid robbanást és egy szép gombafelhőt eredményez. Ha mindezt kiegészíti a játékos a teleportáló egységgel, máris egy pontos és halálos fegyvert tart a kezében. Végül megnyitja az ágyú visszavonásának képességét, így csökkentve újratöltési idejét, vagyis gyakrabban lehet robbantani.

Salvador az ötvenes szinthez közel egyszerűen beinthet az szembenállóknak, akik dühödten esnek neki. Sebaj, a Gunzerker élete egy pillanat alatt visszatöltődik, 90%-kal kevesebb sebzést szenved, gyakorlatilag elpusztíthatatlan terminátorrá válik. Kezdődhet a mészárlás.

Ma már sok játékban bevett módi a New Game + lehetősége, itt sincs ez másként. A True Vault Hunter Mode a Borderlands 2 második végigjátszását takarja, ami szintet lép elődjéhez képest. Az első rész egyszerűen több életerőt és sebzést kívánt meg a karaktertől, most viszont az ellenségek viselkedése változik meg. Többen használnak majd pajzsot, többen hívnak segítséget, sőt vannak olyan ellenség típusok, amik csak a TVHM módban jelennek meg. Co-op-ban pedig, ahol a nehézség a résztvevők számának növekedésével emelkedik, létfontosságú lesz a képességek harmonizálása. Nem lennék meglepődve, ha sokan csak mosolyogva bólogatnának. „Aha, persze.” A Borderlands-ben egy idő után olyan erős lett a karakter, hogy a környezet nem tudott lépést tartani vele, és sok ellenség már csak idegesítő szúnyognak tetszett. Jon Hemingway-t idézném, mert a vezető dizájnertől jobban nem tudom szavakba foglalni a Gearbox célkitűzését: „ A True Vault Hunter Mode több, mint szimpla nehezítés. Használnod kell a különböző felszereléseket, amiket megszereztél és a különböző trükköket, amiket megtanultál. Csak így élhetsz túl. Úgy érzetük, többre van szükség, mint csak feltekerni a mutatókat. Többről van szó, mint a nagyobb sebzésről és életerőről. Például több ellenség használ pajzsot. Ez nem látszik valami nagy dolognak, de mindjárt sokkal nagyobb szerepe van az áram alapú támadásoknak. Szóval, ha co-op-ban játszol, kell valaki, aki áram alapú fegyverrel nyomul előre, az ő feladata lesz, hogy lemerítse az ellenfelek pajzsát. Több ellenlábas visel majd páncélt. Tehát nem lesz elég csak lövöldözni rájuk, hanem meg kell találni a kis réseket. Nagyon sokat gondolkodtunk erről a rendszerről. Számos felszerelési tárgyat adunk neked. Ha pedig túl akarod élni Pandora-t, akkor használnod is kell őket. Az első végigjátszásban nincs mindre szükséged. Szórakozz egy jót, de tanuld meg használni őket. Másodjára dől el, ki is az igazi férfi. A taktikáról, és nem csak a nehézségről szól a True Vault Hunter Mode.”

A Gearbox nagy újdonságként jelentette be a Badass rendszert, mely gyakorlatilag végtelen karakterfejlesztési lehetőséget teremt. A Badass rang a profilhoz lesz kötve, de mind a régi, mind az újonnan indított karakterek bónuszokhoz juthatnak. Akárhányszor a játékos aktivál egy Badass pontot, a játék egy statisztikai kosarat állít össze, amelyből mindenki kiválaszthatja, melyik mutatóját szeretné növelni. A fejlesztő ezzel is arra törekedik, hogy a Borderlands 2 ne csak egy legyen a sok videojáték közül, hanem tényleges értéket képviseljen. Hogy ne csak úgy tekintsenek az emberek a programra, mint egy egyszerű játékra, hanem mint egy hobbira. „Úgy gondolunk a Borderlands 2-re, mint egy hobbira és nem egy olyan játékra, amit egyszer végigviszel, és már keresed a következő címet.”

Minden arany, ami fénylik?

Megjelenés előtt a fejlesztők nem szűkölködnek a nagy ígéretekben, és garantálják, hogy a játékos le lesz nyűgözve. Egy biztos: a Borderlands nagyon közel áll a szívemhez, konkrétan az első részt az egyik legkedvesebb élményként tartom számon 360-on. Tudom, hogy ez most sem lesz másként. Számomra páratlan élmény többedmagammal megindulni, és nevetve, loot-olva felborítani Pandora-t. Ugyanakkor nem mehetek majd el szó nélkül a hiányosságok, kisebb hibák, esetleg balanszolatlan elemek mellett. Van pár dolog, amitől tartok. Az egyik a sokat emlegetett True Vault Hunter Mode. A nyilatkozatok alapján még mindig nem vagyok meggyőzve a kitűzött cél elérését illetően. Az egy dolog, hogy több taktikázásra késztető elem valósul meg, viszont nem lesz például a páncélok hatástalanítása is egyszerű gyakorlat egy idő után? Vajon több tucat óra után is kínál majd olyan kihívást a játék, aminek teljesítése érdekében változtatni kell az alkalmazott taktikán? A másik a vezetés. A járművek remek szolgálatot tettek a különböző helyszínek gyors megközelítésében, viszont a harc körülményes és nehézkes volt. Nem beszélve az irányításról, nem jelentett nagy kihívást felakadni az elszórt objektumokban.

Akárhogy is, türelmetlenül várom, hogy ismét kincskeresésre induljak, és ha már Pandora barátságtalan, de egyben mégis vonzóan vicces földjét taposom, megdöntsek egy diktátort. A Borderlands 2 nálunk szemptember 21-én, azaz most pénteken jelenik meg Xbox 360-ra, PlayStation 3-ra és PC-re (Nvidia kártya tulajdonosok el ne felejtsék bekapcsolni a Physx lehetőséget!)

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
The Crew

2024.04.12.
13

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==