Kb. 75 órát játszottam, inferno act 2-ig jutottam.
diablo1-től kezdve nagyon szeretem a sorozatot, sokat játszottam az előző részekkel. (főleg a másodikkal)
diablo3-al kb. 75 órát játszottam, inferno act 2-ig jutottam.
látvány
elképesztően szépen, ízlésesen megalkotott világ. gyakorlatilag a legszebb akció rpg, amivel eddig találkoztam, és mivel itt több múlik a művészéti oldalon, mint a technológiai (=grafika) oldalon, ez egy ideig valószínűleg így is marad. tech. oldalról annyit említenék meg, hogy 1-2 helyen az elvileg notebookokra is optimalizált játék gamer pc-n is szaggat, illetve leesik az fps. itt ráadásul a videobeállítások minimálisra vételével is megmarad az alacsony fps, tehát a programozók nem végeztek teljesen jó munkát. de a rombolható környezet kellemes, kárpótol valamennyire.
az előrerenderelt videók elképesztően magas színvonalat képviselnek. mondhatni a fejlesztőktől már megszokott, de mégis illik megemlíteni, mert nem csak a korábbi munkáikkal hasonlítom össze, hanem a jelenkori konkurenciával is.
viszont az ingame átvezetők színvonalon aluliak, én 2012-ben kifejezetten cikinek éreztem néhányat. ráadásul minden alkalommal erőltetik a megnézését, mindig külön ki kell lépni. ez megszakítja a játékmenetet, és másodszorra már zavaró. egy régi szereplő megölése gyakorlatilag playstation 1 korát idéző animációkkal kifejezetten megalázónak hatott. sima textbox is jobb lett volna, mert így túl nagy a kontraszt a kettő között, mintha nem is ugyanaz a játék lenne.
zene
szép, de az előző részhez képest kevesebb téma van, és kevésbé jellegzetes a soundtrack.
önmagában nem állná meg a helyét szerintem.
játékmenet
nagyon jó húzás volt az előző részekhez képest a fejlődésrendszer megújítása. arra ösztönzi a játékost, hogy próbáljon ki mindenféle skillt, és a stílusához leginkább passzolót válassza ki. nagyon sok variáció van erre, és a folyamatos balance-olás miatt nem is valószínű, hogy kialakulna egy "optimális" build. tehát színes marad a felhozatal ilyen tekintetben, ami multiplayer orientált játéknál nagy előny.
a harcrendszert ért változás is nagyon kellemes, eltűnt a rendkívül repetitív potion rakosgatás, és iszogatás.
/ komment:
az ah - aukciós ház - használatát természetesnek fogom tekinteni a következőkben, mivel szerves része lett a játéknak. ki lehet kerülni saját szakállra, de azzal csak egy kihasználatlan funkció lesz, és a játék megítélésénél a teljes képet kell nézni.
/
a nehézségi fokozatok belövése úgy tűnik nem sikerült jól. normal és nightmare fokozat röhejesen egyszerűnek, szinte bután könnyűnek tűnik, pedig nem vagyok pro gamer. valószínűleg úgy gondolták a fejlesztők, hogy a skillek megtanulása és kipróbálása adja majd a szórakozást ezeknél a részeknél, de ahhoz túl hosszúak.
hell fokozatnál nem éreztem problémát: ha nem figyeltem meghaltam, de egyébként tudtam haladni.
hell után a brutálisan nehéz inferno viszont egy nagy fejberúgással ér fel. mintha előtte direkt el akartak volna altatni, hogy utána jöjjön a hidegzuhany.
itt szeretném kiemelni, hogy elsősorban nem inferno nehézségével van gondom (habár nem túl élvezetes, hogy néhány ellenség egyetlen egy ütésből megöli a játékost - ez inkább frusztráló, mint kihívást jelentő), hanem az első két fokozat túlzott egyszerűségével, és így a fokozatok közötti egyenetlen különbségekkel.
hosszú távon a nagy különbség diablo 3 és diablo 2 játékmenet között, hogy diablo 2-ben sok run-t ismételgetve, a randomgenetárorra bízott zsákbamacska elven szerzett tárgyakat a karakter, diablo 3-ban viszont inkább csak pénzt és eladandó felszerelést gyűjt, mert el kell érni a szükséges pénzmennyiséget, hogy az ah-ban megvehesse a kinézett felszerelést. (ahol egyébként hangulatot rombolóan olcsón adnak egészen erős tárgyakat, így a saját megszerzett cuccok szinte sose lesznek használva)
habár diablo 3-ban kevesebbszer kell ismételten ugyanazon a területen szaladgálnunk, a véletlenszerűség hiánya, és a kiszámíthatóság miatt mégis unalmasabbnak hat. ugyanis ah-t használva szinte 0 az esély, hogy számunkra hasznos tárgy esik ki, így pedig teljesen más érzés öldökölni.
összefoglalás
egy kívülről nagyon szépen bevont, de belül, rendszerét tekintve helyenként nem teljesen átgondolt játék a diablo 3. patch-ekkel még nagyon sok dolgot fognak változtatni, így nehéz megítélni, hogy mi az, ami állandónak tekinthető. jelen állapotában mindenesetre
8/10 (alulról)