MadaFaka2012.04.06. 15:13

Halo Wars

Halo Wars

Fejlesztő: Ensemble

Kiadó: Microsoft Studio

Teszt Platform: x360

Előszó a játékról:

A valósidejű stratégiák konzolos térhódítása sok próbálkozás után is inkább kérdőjel jelenleg, mint elfogadott tény. Tudni illik ugyan, hogy a Halo sorozat annak idején, RTS-nek indult a „Bungie”-nál, majd később lett belőle harmadik nézőpontú akció játék, aztán FPS. Az „Ensemble”-nek tulajdonképp, csak vissza kellet nyúlnia a gyökereihez, és összerakniuk, azt a játékot, amit a „Bungie” sohasem fejezett be. Azért ennél jóval többről van szó szerencsére. Nem kis munka volt kitalálniuk mi ként bírhatják működőképesre, a klasszikus RTS-es irányítást konzolon, amit azért korántsem arra találtak ki, és ezt mind úgy, hogy ne keljen kompromisszumokat kötnünk.

Történet:

A történet 20 ével a Halo eseményei előtt játszódik. Betekintést kaphatunk az előzményekbe és azok eseményeibe, ami a kemény Spartanunk akcióba lendülését megelőzték. A történetünk fő közép pontja a „Harvest” bolygó, amit embereinknek többször is sikerül vissza foglalniuk vérverejtékes küzdelmek során, de e közben az is kiderül miért volt oly fontos ez a bolygó a „Convenan-t” erőknek. A föld mélyén, a felszín alatt, egy ősi titok lapul, és mind két fél igen nagy erőkkel szeretné magukénak tudni. Istenigazából itt is kapcsolódunk be a történetbe, amikor egy a bolygó felszínén lévő bázist szeretnénk vissza foglalni. Ezek után nagyon jó kis fordulatos történetet kapunk, nem szeretnék semmi fajta poént lelőni, tessék szépen végig játszani meg éri.

Irányitás:

A játék kezelése nagyon egyszerű, és letisztult, tulajdonképpen mindent az „X” és „Y”-nal tudunk elvégezni, na meg persze, a bal analóg kar segítségével. A gyártást az épületekre kattintva végezhetjük el, valamint a fejlesztéseket is itt találhatjuk, mindig az adott fejlesztés, az adott épületben van feltüntetve, úgy vélem ennél egyszerűbben nem lehetett volna meg oldani. Senkise fog velem vitatkozni, ha azt mondom, hogy az irányítás miatt nem lesz egy rossz szavunk se a játékra, kellően letisztult, és mindenki számára kellően játszható. A C&C-ban, jól meg szokott dolgokat sajnos mellőznünk kell, ami kényelmesebbé tette a játékot, de ha kitanuljuk nagyon hasznos lehet számunkra. Ilyen komfort pl.: nem tudunk, ott ahol akarunk egységeket létrehozni, hanem meg kell keresnünk a bázisunkat, ami csak egy adott helyen van, később lesz több bázisunk is, ami azért nagy öröm. Természetesen gyárthatunk csapatszálitó járműveket is, amiből képezhetünk ki egységeket, de csak egyszerű mezei tengerészgyalogosakat, és láng szorosokat, de sajnos itt nincs módunk fejleszteni őket, szóval mindenképp rá vagyunk szorulva a bázisunk igénybevételére. Sok kellemetlenséget okozott az, hogy pl. harcolok egy fronton, és vissza kell mennem a bázisomra, mert kell még egy egységeket gyártanom, akkor ott kell hagynom a frontvonalat, és ezen a tényen az sem változtat hogy egy gombnyomásra ott teremhetünk a bázisunkon és tolhatjuk ezerrel az egységeket, akkor is kicsit frusztrálóvá válhat hosszútávon. Az irányításról tulajdonképpen elmondhatom azt, hogy igazán egyszerű, letisztult, semmi bonyolultságot nem okoz, percek elengedőek hozzá hogy elsajátítsuk, ha játszottál már RTS-el akkor még könnyebb a helyzet, de ha most ismerkedsz a stílussal, akkor ezzel a játékkal érdemes kezdeni, mert pofon egyszerű.

Játékmenet:

Roppant változatos játék menetről beszélhetünk szerencsére. Újításokban nincs hiány, ennek köszönhetően elég újszerűnek mondható a játék. RTS-ek alap köve hogy van egy bázisunk. Stratégiai játékok nagy részének a lelke, hogy van egy főépületünk, amit körbe tudunk pakolni más kisebb épületekkel, amikben csapatokat hozhatunk létre, fejlesztgethetünk, és körbe pakolhatjuk védelemmel is. Jelen alanyunknál sincs másként, némi különbség hogy a fő épületünk egy méretes darab, és kezdetben 5 platform jár hozzá, amiken létrehozhatjuk a létesítményeinket, és utána, neki is állhatunk a termelésnek. Ha ez nem lenne nekünk elég az 5 létesítményünk, akkor van rá lehetőségünk fejleszteni a fő épületben, és akkor már 7 platformunk lesz, és mellé 4 légvédelmi ágyút is telepithetűnk. Természetesen ez sem lesz elég, számunkra mert terjeszkednünk kell, csak sajnos itt nem olyan egyszerű, mint a meg szokott RTS-ekben, hogy csak keresünk egy nagyobb üres helyszint, és létrehozzuk a bázisunkat, hanem a térképen egy adott pont lesz, ahol létrehozhatunk egy újabb bázist, de természetesen előtte el kell foglalnunk. A camping során ugyanis ezek az ellenség kezében vannak, a multiban pedig ellenfeleink főhadiszállásait kivéve szürke, semleges erők védelmezik az adott pontokat. Újdonságként érhet minket a nyersanyaggyűjtés. Megszokhattuk RTS-eknél, hogya nyersanyag bizonyos helyszíneken, mezőkön találhatóak, ami egy nagy veszélyt rejt magában, mert a nyersanyagot szálitó munkást, járművet, letudják vadászni. Na, itt más a helyzet azért, létre tudunk hozni egy raktárat amin keresztül folyamatosan kapjuk az utánpótlást, amire azért van szükségünk, hogy tudjunk fejleszteni és építkezni. A létesítményt módunkban áll fejleszteni, ekkor már nem csak egy hajó lesz rá képes, hogy leszáljon, hanem kettő, ami igen csak felgyorsítja a folyamatot. Még van rá esélyünk hogy nyersanyaghoz jussunk, a pályán elszórva találunk kis kockákat, amikhez nincs szükség semmi fajta speciális járműre, oda küldjük a kis mezei katonánk, és várunk egy kicsit, míg kinyerik a nyersanyagot. Nagy öröm volt számomra, hogy alternatív tüzelési módjuk is van a katonáinknak, amit az „Y”-nal tudunk aktiválni, kezdetben gránáttal dobálják ellenfeleinket, majd később rakétavetővel lövik az ellenfeleinket, ezek mind fejleszthetők a „Barrack” létesítményünkben. De vannak speciális támogatásaink is, amiknek az igényléséhez igen tetemes pénzre van szükségünk és jó sok időre, amire visszatöltődik, itt kaphatunk szőnyegbombázást, műholdas segítséget, és ezek is mind fejleszthetőek. Kiemelném, hogy mind két oldalnak. az embereknek és a Covenantoknak is van 3-3 hősök, akik halhatatlanok, és jóval erősebbek a mezei kis gyárunkban legyártott futószalagi katonánál. Hőseink folyamatos kapcsolatban vannak a bázissal, és folyamatosan kapnak és kérnek is utasításokat. A végén viszont kommentálják az adott pályát.

Grafika, Hangok:

A játék átvezető videói nagyon jók és igen jól meg ismerhetjük belőle a történetet. Mindig kapunk videókat minden Missoi után, és még néha Missio elött is, szó mi szó panaszunk nem lehet a videókat illetően. Amikor meg látjuk a legeslegelső videót máris szembe találjuk magunkat a Halo fantasztikus világával, a hangulat azonnal beszippant minket ebben biztosak lehetünk, és a hangok is igen hűen vissza adják a Halo 3 fílinget. A videóban látott karakterek igen jól ki vannak dolgozva, és a személyiségükkel még változatosabbá teszik a videókat. A videók után a játékba csöppenünk, és ekkor szembesülünk, hogy egy igen kidolgozott játékról van szó. A részletesség oly jó, hogy a legnagyobb épületünktől a leg kisebb katonáinkig, iszonyatosan kidolgoztak. A gyáraink folyamatosan mozgásban vannak, a szemünk egy másodpercre sem pihenhet, a „Turret”-jeink folyamatosan célt keresnek, a katonáink meg ünnepelnek, egyes megy nyert győzelem után, szóval a látvány világ igen is a helyén van. A fizika igen jónak mondható ebben a remek játékban. Tankunknak a nyoma ott marad a talajban, egy nagyobb robbanás lyukat ejt a talajba, szóval sorolhatnám napestig a pozitívumokat, egy szó rá, nagyszerű. Egy kis idő elteltével nagyon beszippant a játék, és úgy érezheti magát az ember mintha tényleg ott lenne, és a Halo3-ban harcolna csak más szemszögből. Egy negatívum, hogy nem lehet kellően ki „zoom”-olni, hogy rendes átlássunk mindent, amit a mai stratégiai játékokban meg lehet tenni, de természetesen a tapasztaltabb RTS játékosoknak nem okozhat ez fejfájást.

Véleményem:

Összességében a „Halo Wars” engem meg vett kilóra. Egy negatívum a végére nálam kicsit egy két helyen szaggatót, amit nem igazán szívleltem, mivel konzol lévén az ilyet nem tolerálom,és be kell valljam, sohasem voltam nagy Halo fan. Semennyire sem tudott lekötni a Halo-nak a nagy világa, de ez a játék megváltoztatta a Halorol kialakított véleményemet, és végig kell játszanom az előző Halo játékokat. Mindeknek csak ajánlani tudom. Fantasztikus egy játék.

Pro

  • Szép grafika

  • Halo univerzum

  • Frankó küldetések

Kontra

  • Néha szaggat

  • kicsit egyszerű stratégia

Értékelés

Grafika: 8.5

Zene: 8

Játékélmény: 9

Összérték: 8.2

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
The Crew

2024.04.12.
10

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==