[1] MadaFaka (offline)

Humoros - Vadllat

egy 29 ves fi s itt lakik: Budapest / Budapest

3172 napja regisztrlt felhasznl, ez id alatt 1015 kreditet gyjttt

2012 April
13:13 Halo Wars
Halo Wars

Fejleszt: Ensemble
Kiad: Microsoft Studio
Teszt Platform: x360

Elsz a jtkrl:

A valsidej stratgik konzolos trhdtsa sok prblkozs utn is inkbb krdjel jelenleg, mint elfogadott tny. Tudni illik ugyan, hogy a Halo sorozat annak idejn, RTS-nek indult a „Bungie”-nl, majd ksbb lett belle harmadik nzpont akci jtk, aztn FPS. Az „Ensemble”-nek tulajdonkpp, csak vissza kellet nylnia a gykereihez, s sszerakniuk, azt a jtkot, amit a „Bungie” sohasem fejezett be. Azrt ennl jval tbbrl van sz szerencsre. Nem kis munka volt kitallniuk mi knt brhatjk mkdkpesre, a klasszikus RTS-es irnytst konzolon, amit azrt korntsem arra talltak ki, s ezt mind gy, hogy ne keljen kompromisszumokat ktnnk.



Trtnet:

A trtnet 20 vel a Halo esemnyei eltt jtszdik. Betekintst kaphatunk az elzmnyekbe s azok esemnyeibe, ami a kemny Spartanunk akciba lendlst megelztk. A trtnetnk f kzp pontja a „Harvest” bolyg, amit embereinknek tbbszr is sikerl vissza foglalniuk vrverejtkes kzdelmek sorn, de e kzben az is kiderl mirt volt oly fontos ez a bolyg a „Convenan-t” erknek. A fld mlyn, a felszn alatt, egy si titok lapul, s mind kt fl igen nagy erkkel szeretn maguknak tudni. Istenigazbl itt is kapcsoldunk be a trtnetbe, amikor egy a bolyg felsznn lv bzist szeretnnk vissza foglalni. Ezek utn nagyon j kis fordulatos trtnetet kapunk, nem szeretnk semmi fajta pont lelni, tessk szpen vgig jtszani meg ri.



Irnyits:

A jtk kezelse nagyon egyszer, s letisztult, tulajdonkppen mindent az „X” s „Y”-nal tudunk elvgezni, na meg persze, a bal analg kar segtsgvel. A gyrtst az pletekre kattintva vgezhetjk el, valamint a fejlesztseket is itt tallhatjuk, mindig az adott fejleszts, az adott pletben van feltntetve, gy vlem ennl egyszerbben nem lehetett volna meg oldani. Senkise fog velem vitatkozni, ha azt mondom, hogy az irnyts miatt nem lesz egy rossz szavunk se a jtkra, kellen letisztult, s mindenki szmra kellen jtszhat. A C&C-ban, jl meg szokott dolgokat sajnos mellznnk kell, ami knyelmesebb tette a jtkot, de ha kitanuljuk nagyon hasznos lehet szmunkra. Ilyen komfort pl.: nem tudunk, ott ahol akarunk egysgeket ltrehozni, hanem meg kell keresnnk a bzisunkat, ami csak egy adott helyen van, ksbb lesz tbb bzisunk is, ami azrt nagy rm. Termszetesen gyrthatunk csapatszlit jrmveket is, amibl kpezhetnk ki egysgeket, de csak egyszer mezei tengerszgyalogosakat, s lng szorosokat, de sajnos itt nincs mdunk fejleszteni ket, szval mindenkpp r vagyunk szorulva a bzisunk ignybevtelre. Sok kellemetlensget okozott az, hogy pl. harcolok egy fronton, s vissza kell mennem a bzisomra, mert kell mg egy egysgeket gyrtanom, akkor ott kell hagynom a frontvonalat, s ezen a tnyen az sem vltoztat hogy egy gombnyomsra ott teremhetnk a bzisunkon s tolhatjuk ezerrel az egysgeket, akkor is kicsit frusztrlv vlhat hossztvon. Az irnytsrl tulajdonkppen elmondhatom azt, hogy igazn egyszer, letisztult, semmi bonyolultsgot nem okoz, percek elengedek hozz hogy elsajttsuk, ha jtszottl mr RTS-el akkor mg knnyebb a helyzet, de ha most ismerkedsz a stlussal, akkor ezzel a jtkkal rdemes kezdeni, mert pofon egyszer.



Jtkmenet:

Roppant vltozatos jtk menetrl beszlhetnk szerencsre. jtsokban nincs hiny, ennek ksznheten elg jszernek mondhat a jtk. RTS-ek alap kve hogy van egy bzisunk. Stratgiai jtkok nagy rsznek a lelke, hogy van egy fpletnk, amit krbe tudunk pakolni ms kisebb pletekkel, amikben csapatokat hozhatunk ltre, fejlesztgethetnk, s krbe pakolhatjuk vdelemmel is. Jelen alanyunknl sincs msknt, nmi klnbsg hogy a f pletnk egy mretes darab, s kezdetben 5 platform jr hozz, amiken ltrehozhatjuk a ltestmnyeinket, s utna, neki is llhatunk a termelsnek. Ha ez nem lenne neknk elg az 5 ltestmnynk, akkor van r lehetsgnk fejleszteni a f pletben, s akkor mr 7 platformunk lesz, s mell 4 lgvdelmi gyt is telepithetnk. Termszetesen ez sem lesz elg, szmunkra mert terjeszkednnk kell, csak sajnos itt nem olyan egyszer, mint a meg szokott RTS-ekben, hogy csak keresnk egy nagyobb res helyszint, s ltrehozzuk a bzisunkat, hanem a trkpen egy adott pont lesz, ahol ltrehozhatunk egy jabb bzist, de termszetesen eltte el kell foglalnunk. A camping sorn ugyanis ezek az ellensg kezben vannak, a multiban pedig ellenfeleink fhadiszllsait kivve szrke, semleges erk vdelmezik az adott pontokat. jdonsgknt rhet minket a nyersanyaggyjts. Megszokhattuk RTS-eknl, hogya nyersanyag bizonyos helyszneken, mezkn tallhatak, ami egy nagy veszlyt rejt magban, mert a nyersanyagot szlit munkst, jrmvet, letudjk vadszni. Na, itt ms a helyzet azrt, ltre tudunk hozni egy raktrat amin keresztl folyamatosan kapjuk az utnptlst, amire azrt van szksgnk, hogy tudjunk fejleszteni s ptkezni. A ltestmnyt mdunkban ll fejleszteni, ekkor mr nem csak egy haj lesz r kpes, hogy leszljon, hanem kett, ami igen csak felgyorstja a folyamatot. Mg van r eslynk hogy nyersanyaghoz jussunk, a plyn elszrva tallunk kis kockkat, amikhez nincs szksg semmi fajta specilis jrmre, oda kldjk a kis mezei katonnk, s vrunk egy kicsit, mg kinyerik a nyersanyagot. Nagy rm volt szmomra, hogy alternatv tzelsi mdjuk is van a katoninknak, amit az „Y”-nal tudunk aktivlni, kezdetben grnttal dobljk ellenfeleinket, majd ksbb raktavetvel lvik az ellenfeleinket, ezek mind fejleszthetk a „Barrack” ltestmnynkben. De vannak specilis tmogatsaink is, amiknek az ignylshez igen tetemes pnzre van szksgnk s j sok idre, amire visszatltdik, itt kaphatunk sznyegbombzst, mholdas segtsget, s ezek is mind fejleszthetek. Kiemelnm, hogy mind kt oldalnak. az embereknek s a Covenantoknak is van 3-3 hsk, akik halhatatlanok, s jval ersebbek a mezei kis gyrunkban legyrtott futszalagi katonnl. Hseink folyamatos kapcsolatban vannak a bzissal, s folyamatosan kapnak s krnek is utastsokat. A vgn viszont kommentljk az adott plyt.



Grafika, Hangok:

A jtk tvezet videi nagyon jk s igen jl meg ismerhetjk belle a trtnetet. Mindig kapunk videkat minden Missoi utn, s mg nha Missio eltt is, sz mi sz panaszunk nem lehet a videkat illeten. Amikor meg ltjuk a legeslegels videt mris szembe talljuk magunkat a Halo fantasztikus vilgval, a hangulat azonnal beszippant minket ebben biztosak lehetnk, s a hangok is igen hen vissza adjk a Halo 3 flinget. A videban ltott karakterek igen jl ki vannak dolgozva, s a szemlyisgkkel mg vltozatosabb teszik a videkat. A videk utn a jtkba csppennk, s ekkor szembeslnk, hogy egy igen kidolgozott jtkrl van sz. A rszletessg oly j, hogy a legnagyobb pletnktl a leg kisebb katoninkig, iszonyatosan kidolgoztak. A gyraink folyamatosan mozgsban vannak, a szemnk egy msodpercre sem pihenhet, a „Turret”-jeink folyamatosan clt keresnek, a katonink meg nnepelnek, egyes megy nyert gyzelem utn, szval a ltvny vilg igen is a helyn van. A fizika igen jnak mondhat ebben a remek jtkban. Tankunknak a nyoma ott marad a talajban, egy nagyobb robbans lyukat ejt a talajba, szval sorolhatnm napestig a pozitvumokat, egy sz r, nagyszer. Egy kis id elteltvel nagyon beszippant a jtk, s gy rezheti magt az ember mintha tnyleg ott lenne, s a Halo3-ban harcolna csak ms szemszgbl. Egy negatvum, hogy nem lehet kellen ki „zoom”-olni, hogy rendes tlssunk mindent, amit a mai stratgiai jtkokban meg lehet tenni, de termszetesen a tapasztaltabb RTS jtkosoknak nem okozhat ez fejfjst.



Vlemnyem:

sszessgben a „Halo Wars” engem meg vett kilra. Egy negatvum a vgre nlam kicsit egy kt helyen szaggatt, amit nem igazn szvleltem, mivel konzol lvn az ilyet nem tolerlom,s be kell valljam, sohasem voltam nagy Halo fan. Semennyire sem tudott lektni a Halo-nak a nagy vilga, de ez a jtk megvltoztatta a Halorol kialaktott vlemnyemet, s vgig kell jtszanom az elz Halo jtkokat. Mindeknek csak ajnlani tudom. Fantasztikus egy jtk.



Pro
- Szp grafika
- Halo univerzum
- Frank kldetsek

Kontra
- Nha szaggat
- kicsit egyszer stratgia

rtkels
Grafika: 8.5
Zene: 8
Jtklmny: 9
sszrtk: 8.2
12 komment

[57] renz
Apr 07., Saturday 11:35 #12
Vlasz Harold (#11) zenetre
Csak odafigyelek.
A szvegben tbb copy-paste rszt talltam ms forrsokbl.
liquid 2017. pr 11., kedd 11:13 #23 -> Rehynn (#20) J, akkor mg egyszer: kerlj el minket krlek, s ne kommentelj a tovbbiakban itt. (...) biztos vagyok benne, hogy tallsz alternatvt.
[3] Harold
Apr 07., Saturday 10:12 #11
Vlasz renz (#9) zenetre
Hogy te mennyire r tudsz szllni ezekre a dolgokra
[5] Paragon
Apr 07., Saturday 9:21 #10
Vlasz renz (#9) zenetre
Upsz!
[57] renz
Apr 07., Saturday 8:08 #9
KATT!
Feladat: Hasonltsuk ssze a kt teszt els mondatt.
liquid 2017. pr 11., kedd 11:13 #23 -> Rehynn (#20) J, akkor mg egyszer: kerlj el minket krlek, s ne kommentelj a tovbbiakban itt. (...) biztos vagyok benne, hogy tallsz alternatvt.
[1] MadaFaka
Apr 06., Friday 18:37 #8
Vlasz bobjay (#7) zenetre
Ksznm szpen rlk, hogy tetszett.
x360-on jtszom, teljesen meg vagyok elgedve, e remek konzollal.
[5] bobjay
Apr 06., Friday 17:54 #7
Nagyon brtam ezt a rszt. A 3. rsz utn fellmlta a kvetkez rszre osztott elvrsaimat. A trtnet, az irnyts s a plyk pont el lettek tallva. A trtnet sajnos szerintem is rvidre sikerlt, de a multi orvosolta a problmmat.
Jl sikerlt rs, tetszett.
http://futu-retro.hu/the_first_online_gameboy_classic_museum_in_hungary/
[1] MadaFaka
Apr 06., Friday 16:15 #6
Vlasz shearer (#5) zenetre
Sajnos nem jn folytats. Gears of War sorozat, nekem is nagy kedvenceim kz tartozik.
x360-on jtszom, teljesen meg vagyok elgedve, e remek konzollal.
[26] shearer
Apr 06., Friday 16:07 #5
Nekem ugyan nem ez volt az els Halo jtkom, de ez kedveltette meg velem a sorozat univerzumt, mindmig a kedvencem, st a Gears1-el holtversenyben a kedvenc xbox360 exkluzvom.
Folytats tnyleg jhetne, de sztem nem fog.
Kimentek a tankok, bejttek a bankok.
[1] MadaFaka
Apr 06., Friday 15:49 #4
Vlasz deku82 (#2) zenetre
Na igen, rvidnek tnyleg rvid. Sajnos folytatst sem kaptunk pedig vrtam. Ironikus, mert nekem is ez olt az els Halo jtkom, de utna be is szereztem a tbbit s vgig jtszdtam ket.
x360-on jtszom, teljesen meg vagyok elgedve, e remek konzollal.
[1] MadaFaka
Apr 06., Friday 15:47 #3
n magt a mfajt imdom, de azrt tny, mint RTS, nem nagy szm, ahogyan rtam is, nagyon knny s egyszer.
x360-on jtszom, teljesen meg vagyok elgedve, e remek konzollal.
[23] deku82
Apr 06., Friday 15:46 #2
Nekem ez volt az els HALO jtkom, relatv sokat multiztam is vele. (Csak a General acsi hinyzik.)
Azta Halo3, ODST, Reach, Anniversary is megvoltak, mert nekem is nagyon bejtt a Warsban elmeslt trtnet.
Nlam az igazi negatvuma, hogy rvid a kampny...s nem jtt mg a folytats se.
Nomen est omen.
[5] Paragon
Apr 06., Friday 15:38 #1
Sajna nekem a Halo franchise-on keresztl sem sikerlt sszebartkoznom a mfajjal.
MadaFaka
x360-on jtszom, teljesen meg vagyok elgedve, e remek konzollal.
Ezeken a platformokon jtszom
Xbox 360
Kedvenc jtk-mfajaim
Akci/Kaland, Kaland, FPS, Vadsz, Online FPS, Online RPG, Verseny, Retro, Szerepjtk, Szimulator, Sport, Stratgia, Taktikai
Hobbijaim, szabadidmben ezt teszem
Jtk otthon, Zene (jtszom), rs, Frum, Internetes magazinok, Foci, Extrm sportok, Kzdsportok
Bartok, ismersk
siklara
(offline)
bobjay
(offline)
ZotyaFace89
(offline)
XBOX Live