épp most végeztem az első után a második résszel is. (mindkét résszel immáron sokadjára) mivel a folyamatosan butuló(/egyszerűsödő) történet ellenére még mindig kiemelt figyelemmel kísérem a sorozatot a harmadik rész megjelenése előtt fel akartam frissíteni az emlékeket.
érdekesség: mindkét rész végigjátszása pontosan 20 órát vett igénybe ez alkalommal. (és még találtam egy korábbi mentést mass effect 1 végéről egy másik shepard-hoz, és az is pont 20 óra volt :) )
casualon rohantam végig a lövöldözős részeken (nincs már türelmem ilyenhez, főleg sokadjára), mellékküldik közül max. néhánnyal foglalkoztam, viszont az elsődleges küldetések közül majdnem mindent letudtam, elsősorban a cutscene-k érdekeltek. ezek és a köztes szaladgálás adják mindkét játék valódi tartalmát, hiszen a jópofa űrhajó/csapat management részeken kívül közepesen kidolgozott pályán zajlik a viszonylag monoton lövöldözés.
baromi nagy macera lehet összehozni a sok választási lehetőség hatásait. pontosabban néhány aprósággal olyan érzést kelteni, hogy tényleg szabadon választok, nem csak egy switch értékét állítom. ebben nagyon profik a fejlesztők. kellemesek a második részben a visszautalások az egyes történetére (importált karakter - ezt a lehetőséget is jól kitalálták).
a két játék közti különbségek:
az egyesben jobb a kamera (pontosabban filmszerűbb)
szinte teljesen más irányítás (2-esben egyszerűsítettek rajta, így viszont pl. egy gombra került a sprint és a tárgyakkal való interakció, ami azért meredek..)
dialógusok irányítása és következményeik fejlettebbek lettek a 2-esben (1-esben gyakran úgy sikerült skippelni az aktuális mondatot, h épp akkor jött be a válaszolási felület, és akkor lenyomtam mindig valamit akaratlanul.) (beszélgetés közben van lehetőség "beavatkozásra", élvezetesebb és jobban figyeli miatta a szöveget az ember) (jó/rossz tulajdonságok a válaszaidtól változnak, nem pedig attól, hogy mire raksz pontot - megj.: ennek a rohadt pontrakosgatásnak ki kellene halnia végre teljesen)
egyesnek sokkal érdekesebb a története (a 2-esben inkább csak van 1-2 érdekes szereplő)
grafika/látvány közel hasonló (ami az egyes mellett szól, de), a kettesben szerencsére felhúzták a textúrákat
harcrendszer/tárgy management sokkal valósabb a 2-esben (nem hordasz magadnál 2 tonna felszerelést inventoryban, amit több óra alatt átalakítgatsz gélekre - milyen idióta találta ezt ki egyébként is? ), felmelegedés helyett ammo, felesleges skillek kivétele, és csapattársak rendes irányítása (ez utóbbi az első részben valahogy fapados érzetet kelt, nem is használom gyakran, csak a 2-esben)
egyesben mako (felszíni felderítő jármű) pattogása röhejes volt, kivették. (bár én szerettem, de tényleg elvette a hangulat komolyságát - viszont más módon vissza lehetett volna hozni, mert maga a járműves felfedezés élménye így viszont hiányzik (azt hiszem valamelyik dlc-ben meg is előztek ezzel a gondolattal, de csak az alapjátékig jutottam)) persze nem az új probe away, probe launched, probe away, probe launched, probe away stb. a megoldás erre. remélem ezt sem fogom viszont látni következő részekben.
2-esben végre nincs liftezés!!! (aki tudja örül, aki nem tudja, örüljön neki.. :) )
2-esben nagyobb szabadság (többek között az utolsó küldetésnél)
várom a következő részeket :)