Az alant elterülő helyezettek egy ici pici magyarázatra szorulnak. Mivel szerepelt a listán egy játék, aminek helyezésével többünk (kobe és jómagam biztos) nem volt kibékülve, ezért önkényesen úgy döntöttem, hogy leveszem a listáról és rendhagyó módon teret adunk az egyéni különvéleményeinknek. Ez amúgy a Ghost Recon Advanced Warfighter lett volna, a döntés nem tudom mennyire volt helyén való, én mindenesetre úgy gondoltam, hogy komolytalan lenne a listán szerepeltetni (eredetileg a 38. lett volna)
, főleg a mostani mezőnyben. A GRAW rajongóknak ezúton is sorry. Így azt a feladatot adtam írótársaimnak, hogy mindenki vegyen egy személyes kedvencet, amit a legjobban bán, hogy nem került bele a 100 közé és arról írjon egy rövidebb szösszenetet. Íme az első részlet. Azért voltam kénytelen feldarabolni a bejegyzést, mert még nem mindenki készült el az irománnyal, de már rég jelentkeztünk, ezért inkább "feleztem".
Egyúttal ezt amolyan összefoglalóként is szánom, jöhetnek a vélemények, hogy ki mennyire lepődött meg az elmúlt huszason, mennyire értettetek egyet, illetve mennyire nem.
Emlékeztetőül:
The Orange Box
Mortal Kombat II
Ikaruga
Mario Kart (64)
Okami
Mass Effect 1-2
Impossible Mission
Shin Megami Tensei: Persona 4
Yoshi's Island (Super Mario World 2)
Gran Turismo
Super Mario World
Grand Theft Auto: San Andreas
Guitar Hero III
Dead Space
Donkey Kong Country
Street Fighter II
Chrono Trigger
Sid Meier's Civilization
Heavy Rain
Castlevania: Symphony of the Night
**30. - 5/1
Day of the Tentacle
Megjelenés éve: 1993
platform: PC**
Ha valaki feltenné azt az ezredszerre is elpuffogtatott kérdést, hogy mivel voltak jobbak a régi játékok, mint az újak, a Day of the Tentacle-höz irányítanám.
Humor, fejtörők, kalandos történet, rajzos animációk. Mindennek eszményi példája a Day of the Tentacle. Egyszersmind minden idők szerintem legjobb kalandjátéka, amelynek a hiányát tényleg fájlalom a listáról.
A játék szemléltetésére csak egy példa:
A játék három idősíkban zajlik: a múltban éppen George Washington-ék az alkotmányt hegesztik, az elnöki rezidencia közepén egy kis ládika áll a leadott javaslatokra. A jelenben fel kell szednünk a porszívó reklám röpiratát, amelyen az áll, hogy "George szerint minden amerikai lakás pincéjében kell lennie egy porszívónak". A múltban dobjuk be a ládába, mire az alapító atyák azt hiszik, hogy George Washington ötlete volt ez, és beleírják az alkotmányba: erre a jövőben megjelenik egy porszívó, amit épp használni tudunk egy hasznos rágcsáló felszívásában.
Ha ez a kis leírás tetszett, akkor szerezd be valahonnan a Day of The Tentacle-t, mert az egész játék ilyen.
Ja, a történet meg egy csáp világuralmi terveinek megakadályozásáról szól, de ez már csak lényegtelen apróság.
/kobe/
**30 - 5/2.
Theme Hospital
Megjelenés éve: 1997
Platformok: PC, Playstation**
A gazdasági szimulátorok mindig is virágkorukat élték PC-n, a könnyű kezelhetőség és az emberek azon vágya miatt miszerint milyen jó szórakozás órákon át irányítani egy kisebb- nagyobb gazdaságot, hogy aztán egy (természeti) katasztrófa miatt elvigye a bank azt a keveset is ami megmaradt (szerencsére volt mentés... ezelőtt hat órával). Ha pedig a kedves olvasó még nem menedzselt elég vidámparkot, vasutat vagy légitársaságot, akkor itt az ideje, hogy belevágjon a még kevesebb sikerrel kecsegtető kórházépítésbe. Szerencsére itt azért több esélyünk van, mint a valóságban, ráadásul a mindennapos vészhelyzetek elhárítása roppant vicces és hangulatos kórház(ak)ban kerül sorra. Feladatunk a szokásos: építsük meg a szükséges infrastruktúrát, vegyük fel a dolgozókat, fejlesszünk egyre jobb orvoslási módokat és lehetőleg minél kevesebb hullát gyártsunk eközben. Persze a dolgunk nem lesz ilyen könnyű, a betegek csak a színvonalas kiszolgálásért és a rendben tartott kórházért hajlandóak fizetni (ismétlem ez csak egy játék) és az sem mellékes, hogy ha netalántán elhaláloznának várakozás közben, akkor egy fitying sem üti a markunkat. Szerencsére az épületek, szobák berendezése mind ránk vár (az utolsó páfrányig mi rakunk le mindent ahogy akarunk) és a nyitás után is beavatkozhatunk bármilyen apróságba, például ha egy „pofátlan” dolgozó túl sokat keres azonnal kirúghatjuk és felvehetünk helyette egy olcsóbbat (no ez a rész azért tükrözi a valóságot).
Mivel a játék alapvetően vicces, a betegeink is komolytalan problémákkal fordulnak hozzánk legyen az felfújt fej (amit egy tűvel orvosolnak) vagy lógó nyelv (mire nem jó kifejleszteni a steril ollót!) így kisebbeknek is bátran ajánlható (az eleje elég könnyű). Mindenesetre azért a kész kórház esetén sem dőlhetünk hátra, a hasmenéses és gátlástalanul szemetelő betegek utáni takarítást gyakran megszakítja majd egy-egy járvány vagy tömegbaleset ami gyors megoldása kövér pénzkötegekkel támogatja meg a pénztárcánkat (illetve természetesen a kórház számláját, ellentétben a valósággal).
Ha jól tudom a program meglepően időtálló: számítógépen mindenféle varázspatch nélkül fut még a legújabb masinákon is és mindemellett PS1/PSN kombóra is elérhető (nem tudom joyal mennyire irányítható). Azt hiszem könnyen mondhatom, hogy aki ki szeretné próbálni magát a virtuális kórházbizniszben keresve sem találhat jobbat (hiszen nincs is) a Theme Hospitalnál.
/playmore/