bobjay2012.02.21. 23:16

Retrosztály: TERMINATOR II - Az ítélet napja.

C64 teszt, végigjátszás, valamint mozimatiné egy jobb jövő érdekében.

"3 milliárd emberi élet ért véget 1997. augusztus 29 -én. A nukleáris tüzet a kevés túlélő úgy emlegette, hogy az ítélet napja. És máris új lidércnyomással kellett szembenézniük: a gépek elleni háborúval."

Hazánkban 1991. augusztus 16 -ától eme, ma már kultikusnak számító monológjával festette le Sarah Connor, és tette még lidércnyomásosabbá az egyébként sem bizalomgerjesztő jövő képet elénk táró James Cameron, 4 Oscar díjjal jutalmazott Terminator II című filmjének poszt-apokaliptikus kezdő képsorait.

Történetünk a nem túl távoli jövőben kezdődik, egészen pontosan 2029. július 11 -én. A látszólag kihalt Földet a járművek és épületek szénné égett maradványai mellett az emberi csonthalmok lepik el mindenfelé. A megmaradt túlélők csoportjai a föld alá kényszerülve, minden maradék erejüket összeszedve próbálják felvenni a harcot egy Skynet elnevezésű, mesterséges intelligenciával felruházott program ellen, melyet annak idején maga az emberiség hozott létre katonai védelmi célból. A Skynet azóta "fejlődött", vagyis fejlesztgette önmagát.

A fogolytáboraiba begyűjtött emberekre vonalkódot égetett és azokat kísérleti patkányként használva, gyarapította biológiai felépítésünkről való információit. Ezen adatok birtokában már képes volt rá, hogy létrehozza elsődleges pusztítófegyverét, a krómozott fém csontváz hadsereget. Természetesen ennek a gyilkoló géptípusnak az évek során voltak "evolúciós" szintjei, a kezdetleges két lábon járó, úgynevezett kockafejű monstrumtól egészen az emberi csontváz mintájára készült géptestig, melyet élő szövet borít. Ez az úgynevezett kibernetikus organizmus.

A Skynet utasításai szerint létének értelme, az emberi ellenállás vonalai mögé való beszivárgás, majd ott minden fellelhető életforma megsemmisítése.

Nos, az a július 11 -e nagy nap lesz az emberiség történetében, mert egy John Connor nevet viselő titokzatos személy vezetésével sikerül felderíteni és behatolni a Skynet központi létesítményébe és ezzel egyúttal ártalmatlanná tenni azt a mesterséges szörnyet. Mindaz, amit majd mi akkor győzelemként élünk meg, John számára csupán csak a háború kezdetét fogja jelenteni. Miközben az

emberek egy csapásra visszakapják életüket, hogy ismét a Skynet helyett önmaguk irányíthassák saját sorsukat, addig John Connor a "gépszörny gyomrában", (amit gépek készítettek gépek számára) lévő titkos laboratórium falai között kiválaszt egy bizonyos Kyle Reese nevű, 19 éves önkéntest, akit a Skynet által megszerkesztett időgép segítségével fog visszaküldeni 1984 -be. A parancs szerint ennek a fiúnak egy szintén visszaküldött T-800-101 -es "halálosztó" elől kell megvédenie valakit. Ezt a személyt Sarah Connor -nak hívják, az ő likvidálásával John soha nem születhetik meg és ez az emberiség végét jelentené.

Miután Kyle -t sikeresen útjára bocsájtják az 1984 -be vezető idővonal folyosóján, hogy egy olyan történelem része lehessen, ami számára még le sem zajlott, John Connor, hűséges bajtársai oldalán folytatja a központi épület részletes felderítését. A keresgélés során olyan váratlan dologba botlik, amire pont azon a napon még ő sem számított.

Először csak értesülést szerez arról, hogy még jöttük előtt a Skynet kétszer használta az időáthelyezőt, aztán szinte képen vágja a felismerés, miszerint igazából nem egy, hanem két időutazó terminátorról van szó.

A létesítmény belseje felé haladva meg is leli a másik gép "bölcsőjét". Ez a T-1000 néven ismert robot legutóbb 1994 -ben próbálta megölni John -t és az anyját. Anyaga mimetikus poli-ötvözet (folyékony, alakváltó fém) melynek köszönhetően fel tudja venni szúró, vágó fegyverek és akár egy ember külsejét

is. A két gyilkológép visszaküldése közt ezek szerint alig néhány perc telt el, de a múltba, a biztos eredmény elérése érdekében a Skynet 10 év különbséggel küldte őket.

John Connor most már tudja, mit kell tennie és miután gyorsan felkeresi a még be nem üzemelt 101 -es sorozatszámú terminátorok raktárát, következő lépésként kiválasztja azt az ismerős jellemvonásokkal rendelkező gépet, amely 1994 -ben, az élete árán is őt fogja majd védelmezni.

Az ellenállás technikusai minden információt és utasítást beleprogramoznak a "szunnyadó" óriásba, hogy beüzemelését követően magányos harcosként útnak indulhasson az időben.

Terminátorunk megérkeztével a jövő megváltoztatása immáron a mi kezünkbe kerül az Ocean Software jóvoltából. Nekik köszönhetően, először hófehér cartridge -n, majd a későbbiek folyamán kazettán és floppy lemezen is napvilágot látott ez a "jövő megváltoztatásához" elengedhetetlen program, melyben a fim fontosabb cselekményeit élhetjük át újra és újra, pályánként mindig az éppen aktuális "jó oldalon álló" főszereplő bőrébe bújva (Sajnálatosan lehetőséget nem kapunk a T-1000 irányítására, pedig az lenne ám a hab a tortán :) ).

A mozifilm megjelenésével egy időben, speciális, limitált kiadású C64 -es "terminátor csomagokat" is piacra dobtak, melyek leginkább Angliában és Németországban voltak kelendők. A csomag tartalma egy C64c gép és az ahhoz tartozó tápegység volt, valamint egy 3in1 cartridge, mely által a Terminator II

játékon kívül kipróbálhattunk még a Modern Music Maker -ként ismert zeneszerkesztő, és egy Image Maker elnevezésű rajzoló programot is. Természetesen ilyen, "speciális kiadás" név alatt szintén boltokba kerültek a kazettás és floppy -s változatok egyaránt.

Bár a játékkal való mostani találkozásom alkalmával nem esett le úgy az állam, mint a 90 -es évek elején, mikor gyerekként "valami okból" pont azokban az időkben, épp robotpusztítós, világmegmentős korszakomat éltem, de szerintem ez teljesen érthető, és ettől függetlenül nem fogom engedni, hogy ennek hatása legyen a mai tesztem kimenetelére.

1. Küldetés: Találka a bevásárlóközpontban.

T-101 -esünk érkezik meg elsőként a célul kiválasztott idősíkba és megjelenésével kissé fel is dúlja az épp ott található, a The Corral névre keresztelt, kamionos, valamint motoros pihenőként szolgáló szórakozóhely nyugalmas életvitelét azzal, hogy terminátorosan berontva, beszerezze magának a küldetéséhez előírt nélkülözhetetlen kellékeket, vagyis valakinek a ruháját, csizmáját és a motorját. Miután ezekre szert tett, immáron ízléses, még marconább külsővel végre nekivághat az ifjú John keresésének.

Idő közben egy híd sötét árnyékában, villámok kíséretében előtűnő másik időutazó gömbben megérkezik várva-várt negatív hősünk, a T-1000 -es is, mely egy épp abban a percben arrafelé kíváncsiskodó rendőrjárőrt kénytelen eltenni láb alól, hogy helyébe lépve, a karhatalmi szervek minden eltárolt információjának segítségével szintén, a már említett 10 éves fiú nyomára akadjon, és ezzel a belé programozott gyilkolhatnékát kiélhesse rajta.

Alakváltó terminátorunk, John fényképének beszerzésével és néhány gyereknek feltett jól irányzott kérdésére kapott válasz segítségével, a közeli bevásárlóközpont játéktermében hamar célpontja nyomára bukkan, aki látván, hogy egy rendőr keresi őt, az ott lévő személyzeti folyosót kihasználva, menekülőre veszi a figurát. Egy fordulóban viszont belebotlik a szemből érkező T-101 -esbe, aki épp a Winchester -ét halássza elő.

A megrökönyödött fiú szeme láttára a két ismeretlen jövevény egymásnak esik és a falat, berendezéseket nem kímélve, ütik, vágják egymást...

Ezen a ponton kezdetét is veszi az első pálya, amely egy hétköznapi, egy az egy ellen verekedős játékot tartogat számunkra. Nekünk a T-101 -es bőrébe bújva kell megküzdenünk a másik terminátorral, ezzel időt biztosítani John Connor számára, hogy minél messzebbre menekülhessen a helyszíntől. Pozitív hősünket könnyedén irányíthatjuk a gép 1 -es port ajzatába csatlakoztatott joystickal, (nálam a 2 -essel működik) illetőleg a billentyűzet Q, A, P, O, Space gombjaival is.

A T-1000 -est most még aránylag elég könnyen padlóra küldhetjük, de ettől függetlenül az összes szemünk legyen az energiánkon és még időben blokkoljuk az ütéseket is, mert folyékony-fém barátunk folyamatosan, megállás nélkül támadni fog minket. Egy-egy jobb, illetve balegyenes bevitelét követően rögtön védekezzünk, különben testünkön fogjuk tapasztalni ellenfelünk azonnali válaszreakcióit.

2. Küldetés: A szökevény.

A két terminátor romantikus faldöngető összeismerkedését követően John minden gondolkodás nélkül menekülőre veszi a dolgot és az áruház parkolójából sebesen elrobog 125 -ös Honda motorjával. A T-101 -est Robert Patrick...vagyis a T-1000 -es némileg lelassítja egy jól irányzott, kirakatbetörős dobással és a fiú után iramodik.

Nem sokkal később a világ, máig egyik legnagyobb üldözéses akciójelenetét produkálják az onnan nem messze lévő nyitott csatornában. Elől John nyargal, utána pedig a T-1000 -es egy strapabíró kamionnal, amit még "futtában" szedett össze az áruházból kijövet. T-101 -esünk sem marad rest. A maga nyugodt,

de magabiztos tempójában Harley -ával leugrat utánuk a csatornába és az üldöző monstrumot taktikásan megelőzve, átemeli John -t az ő gyorsabb motorjára.

Immáron ismételten a programba csöppenve, ezt a hajszát élhetjük át a motoros üldözött személyében.

Bár a játékmenet egyszerűnek tűnik, mégis könnyen elhasalhatunk rajta, ha nem kerüljük ki időben a csatornában fellelhető hulladékkupacokat. Minden egyes ütközésnél ezek fokozatosan lelassíthatnak minket, így egyre közelebb kerülhetünk ahhoz, hogy a mögöttünk robogó kamion martalékává váljunk. Ha akadálynak ütközünk, akkor a T-101 -esnek csökken az energiája, ha pedig a T-1000 -es fut belénk hátulról, akkor pedig John -nak lesz kevesebb az életereje.

Vannak a pályán, bizonyos helyeken elhelyezve, az akadályok fölött átívelő ugratók is, melyek segítségével szert tehetünk egy kis plusz sebességre.

Ezek fellelhetőségének sorrendje a játékban:

  1. Jobb oldalon,

  2. Jobb oldalon,

  3. Középen,

  4. Bal oldalon,

  5. Középen,

  6. Jobb oldalon,

  7. Jobb oldalon,

  8. Középen,

  9. Középen,

  10. Jobb oldalon,

  11. Jobb oldalon,

  12. Középen,

  13. Bal oldalon,

  14. Középen,

  15. Jobb oldalon,

Ha ezzel megvagyunk, akkor kamionos barátunk, egy utunkat kettéválasztó híd lábának csapódik, majd felrobban. Őszintén szólva biztos, hogy ez lenne a kedvenc pályám, ha a játékmenet alatti háttérzenét a Guns n' Roses biztosítaná a You Could be Mine című számával :) (ezt kivitelezni akkoriban persze még képtelenség lett volna).

3. Küldetés: Kézműves szakkör.

A következő mini game -ben, a jobb kézre lesérült terminátorunk csuklójában 60 másodperc alatt kell helyreigazítanunk szín és sorrend szerint, a gép ujjainak mozgatását lehetővé tevő kis fém rudakat. Ha a művelet nem sikerül tökéletesre, akkor is továbbjuthatunk egy bizonyos elért százalék felett.

4. Küldetés: Szökés a Pescadero Állami Gyógyintézetből 1. rész.

Fiatal főhősünk anyját egy balul elsült Cyberdyne Systems elleni akcióját követően, a jövőről szóló meséi miatt nem börtönbe, hanem a Pescadero Állami Gyógyintézetbe zárták. Fia nevelőszülőkhöz került, ő pedig nem hogy látogatóként nem fogadhatta, de elmeállapotára hivatkozva az orvosa, Dr. Silberman, még egy telefonhívást sem engedélyezett neki. Sarah Connor már-már kezdett beletörődni a végzetébe, de egy nap rendőrök érkeztek hozzá. Az áruházi esetkor készült fényképeket lobogtatták, melyeken ugyanaz a marcona napszemüveges fickó szerepelt, aki tíz évvel ezelőtt őt próbálta megölni. Válaszokat nem adott nekik, viszont egy dolog tudatosult benne: A fia veszélyben van és ezért neki mindenképp meg kell szöknie, hogy védelmet

biztosíthasson számára. Egy gyanútlan pillanatban lecsúsztatja a fotókról az azokat összetartó gemkapcsot, majd később, villanyoltást követően, annak segítségével kinyitja a bilincseit és a szobája ajtaját, ezzel megindul az elkeseredett szökési kísérlet, melyben nekünk kell Sarah -t irányítva megtalálnunk a parkoló liftjéhez vezető utat.

A sikeres kijutás véghezvitele érdekében a következőket tegyük:

Induljunk el balra, majd a szembe jövő három ápolót leütögetve meg se álljunk a folyosó végéig. Ott lépjünk be a felvonóba, ami egy szinttel lejjebb visz minket. Tegyük ártalmatlanná az újabb két ápolót és fussunk a jobb oldali irányba, egészen végig, ahol ismételten használjuk liftet. Egy emelettel feljebb kötünk ki. Menjünk jobbra. Ütögessük meg az épp arra járőröző ápolót és ha már ott vagyunk, használjuk a folyosó végén lévő liftet, mely továbbvisz minket felfelé. Tartsuk irányt jobbra. Likvidáljuk az első dokit, az azt követő két felbőszült ápolóval együtt. Az utolsó lifttel csússzunk le két szintnyit. Balra tovább, ahol botozzuk meg az ápolót és az újabb dokit, aztán mennyünk romantikus utazásra a következő felvonóval. Ugyancsak balra haladva, három ápoló és még egy doki után ne álljunk ellent a következő lift csalogató kísértésének. A bal oldalon lévő ápolót ápolgassuk meg és liftezzünk az őt követő lifttel. Két ápoló laposra verése után iramodjunk balra és használjuk a folyosó végén lévő liftet. Egy szinttel lejjebb fog kitenni minket, ahol menjünk jobbra. A már jól ismert ápolót, az ápolóártalmatlanító ütéseinkkel ártalmatlanítsuk és lépjünk be a liftbe. Még egy emelettel lejjebb kerülünk, ahol jobb oldali irányba haladva, egy ápoló-doki-ápoló kombo után használjuk a liftet. Az fel visz minket egy szintnyit. A jobb oldali ápolót üssük ki és lépjünk be a soron következő felvonóba. Ismét lejjebb kerülünk. Használjuk a lifttől rögtön jobbra elhelyezkedő másik liftet. Az felfelé visz és amint kiléptünk belőle, fussunk jobbra két őrön keresztül, a következő liftig. Ezzel el is érünk az általunk keresett lifthez, de azért előtte még csak úgy poénból üssük le azt a néhány ápolót és dokit, akik odáig az utunkat keresztezik...

Vigyázzunk a brutális ápolókkal és a megannyi Dr. Silberman klónnal, mert ha nem figyelünk, kegyelmet nem ismerve püfölnek minket át a túlvilágra. A legjobb taktikául az szolgál, ha ellenfelünk előtt letérdelünk, megvárjuk, míg üt párat, aztán hirtelen felpattanva kiütjük őt. Sajnálatosan ezen a pályán az ellenségek

ütéseink hatására csak pár másodperc erejéig ájulnak el, aztán gyorsan felkelnek és üldöznek tovább.

5. Küldetés: Szökés a Pescadero Állami Gyógyintézetből 2. rész.

Miután Sarah az őröket, ápolókat és orvosát is az elmegyógyintézet folyosóin sikeresen maga mögött hagyta, a liftekhez elérve úgy gondolja, innentől már nem lesz nehéz dolga. Kinyílik a lift ajtó és a folyosó köveire szép lassan egy hatalmas árnyék ereszkedik alá. A T-101 -es árnyéka. A robot gondolkodás nélkül a nő felé indul, aki minden maradék erejét összeszedve feltápászkodik és az ellenkező irányba kezd rohanni, ahol szerencsétlenségére az őt utolért ápolók karjaiba rohan. Azt már nem vette észre, hogy a gépet követően, rég nem látott fia is kilép a liftből és utána kiált. Erről csak az után szerez tudomást, hogy

a T-101 -es sorra lecibálja róla a felbőszült ápolók áradatát, majd John odahajol hozzá, hogy észhez térítse. Az intézet másik végén lévő bezárt rácsa előtt megjelenik a T-1000 -es. Folyékony fém kilétének köszönhetően gond nélkül átsétál, az eddig még biztonságosnak hitt rácsokon. A függőleges csövek egyszerűen beleolvadnak a testébe, és mintha mi sem történt volna, érintetlenül el is hagyják azt. Sarah és fia gondolkodás nélkül eliramodnak a lift felé.

Igaz itt a játék menete nem pontosan a film története szerint alakul, ugyanis jelen esetben az lesz a dolgunk, hogy Sarah -nak és John -nak időt nyerve, megint csak verekedésbe bocsátkozunk a minket üldöző T-1000 -sel. A pálya folyamata ugyanaz, mint az első esetében, annyi különbséggel, hogy a folyékony-fém terminátort kicsit nehezebben tudjuk leverni. T-1000 -es szereplőnk öltözete is valamelyest változott. Az eddigi rendőr egyenruha, intézeti biztonsági őr viseletté alakult át.

6. Küldetés: Arculattervezés.

A következő 60 másodpercben újabb mini game résztvevői lehetünk, ugyanis ismét ennyi időt kapunk rá, hogy megoldjuk az elénk tárt logikai feladatot, ami leginkább ahhoz a tenyérnyi, műanyag készségfejlesztő játékhoz hasonlítható, melyben a kockákat tologatva, rakhatjuk ki azokból a teljes képet. Esetünkben a T-101 -es jobb oldali arcrészét kell helyrepofoznunk. A "kirakós" elfogadható százalékig való teljesítése után folytathatjuk világmegmentő küldetésünket.

7. Küldetés: Cyberdyne Systems.

Mindenre elszánt kis csapatunk következő állomása a Calexicótól északnyugatra lévő repülőgép-temető. Ezen a helyen régi barátjával, Enrique Salceda -val és családjával találkoznak. Miután a föld alá rejtett fegyverraktárukból felpakolják a leglényegesebb dolgokat, a T-101 -es elmesél mindent Dr. Miles Bennett Dyson -ról, kinek fejlesztései a legveszélyesebbek a jövőre nézve. Sarah előre megy, hogy Dyson -t végleg kiiktassa, de csak a megsebesítésére lesz képes, mert John és a terminátor még időben utolérik. Történetük hallatán a tudóst megrázza a felismerés, hogy 3 milliárd ember életéért felelős és csatlakozik hozzájuk, hogy

segítségükre legyen a Cyberdyne Systems -be való bejutásban, valamint a tervek, disc -ek s minden bizonyíték megsemmisítésében. Bár a komplexumba való bejutás és az 1984 -ben összepréselt terminátorból megmaradt endoskeleton kar, meg a törött vezérlő chip megszerzése így számukra gyerekjáték... a kifelé vezető út viszont nem lesz sétagalopp. A parkolóban "letáborozott" összes helyi rendőrt a T-101 -es először egy GE M134 Minigun -nal fogadja, majd az M79 -es gránátvetőjével teszi még felperzseltebbé a

kedélyeket. A főbejáraton át tiszteletüket tevő S.W.A.T. kommandósokat, 70 -es M1911A1 hibrid koltjával egyenként ártalmatlanítja, majd az azoktól "kölcsönvett" MM1 -es füst-gránátvetővel tisztítja meg a parkolót.

Sarah Connor, elmegyógyintézetből való szökéséhez hasonlóan, a játék ezen részéhez érve, most a T-101 -esen a sor, hogy a Cyberdyne laborjából eljusson egészen az épület kijáratig. A fő hangsúly jelen küldetés alkalmával nem igazán a menekülésen van. Terminátorunkat irányítva a dolgunk nem más, mint a folyosóknak, az azokra erőszakkal behatolt S.W.A.T. kommandósoktól való szabaddá tétele. A filmben látott fegyverarzenálunk ugyan nem lesz, de ez alkalommal vigaszdíjként kapunk egy pisztolyt is Mohamed Ali -t megszégyenítő ökleink mellé.

Nos, akkor nézzük is meg ezt a nem igazán ördöngös kifelé vezető útvonalat:

Két kommandós likvidálása után vegyük balra az irányt, egészen a folyosó végén található felvonóig, amibe bátran szálljunk be. Üdvözöljük a két főből álló fogadóbizottságot, majd jobbra haladva ismét fussunk a folyosó végére, de hogy addig ne unatkozzunk, végezzünk az ott lézengő hat kommandóssal, aztán használjuk a csak ránk váró liftet. A következő szinten újabb kalandokat keresgélve, jobb, ha balra megyünk, de ne feledkezzünk meg arról a hat kommandósról sem, akik ezen az utolsó folyosón még merész kísérletet próbálnak tenni annak érdekében, hogy megállítsanak. Miután sikeresen megtisztítottuk a terepet a bejáratnál lévő S.W.A.T. furgonig,kis csapatunk beszáll és elhajtanak, mögöttük hagyva a már leginkább háborús övezetté vált komplexumot.

Ha a kommandósok likvidálása túl nehézkesnek bizonyulna, az esetben ajánlom figyelmetekbe majdnem ugyanazt a taktikát, amit az előzőekben, a Pescadero intézet, kisebb hadseregnyi ápolóján és orvosán is alkalmazhattunk már, vagyis az ellenfél mellett térdeljünk le, várjuk meg, míg gépfegyveréből fejünk fölött le nem ad egy sorozatot, aztán míg újratölt, addig gyorsan pattanjunk fel és végezzünk vele. Nem egy nehéz pálya, de ugyanúgy, mint az eddigieken, ide is jó reflexek kellenek.

8. Küldetés: Légi-kíséret.

A Cyberdyne -ből való zökkenőmentes kijutást követően, a furgonban döcögve, főhőseinknek még arra sem marad idejük, hogy megkönnyebbülten fellélegezzenek, hiszen a T-1000 -es ismét a nyomukra akadva, immáron egy rendőrségi helikopterrel üldözi őket a kietlen éjszakai autópályán. Innentől az irányítást ismét a mi kezünkbe adják a készítők. Dolgunk nem más, mint a S.W.A.T. járművel való biztonságos elmenekülés a nyakunkba lihegő helikopter elől. Természetesen ismét kapunk az utunkba kihelyezett akadályokat és a tetejébe még arra lézengő egy-egy csigalassúságú járművet is. A játékélmény

növelése érdekében lehetőséget kapunk arra is, hogy a furgon mögötti célkeresztet irányítva lőhessünk a galád T-1000 -esre. Ezzel az irányítás bizonyos mértékben nehezebb lesz, úgyhogy leginkább próbáljunk a hirtelen elénk kerülő akadályokra időben reagálni. Ez az autópályás rész feltűnően rövid, mert egy idő után ígyis-úgyis belénk kell, hogy ütközzön üldözőnk, ezért ne mérgelődjünk, ha elsőre nem sikerül végiglavírozni rajta. Nekem harmadjára összejött.

A film szerint, Sarah a furgon hátsó részében úgy próbálja védelmezni fiát azzal, hogy az ott található golyóálló mellényekkel tetőtől talpig beteríti őt. Igaz, a mellények John számára egy bizonyos fokig menedéket adnak, de az anyját, a tőlük már csak néhány méterre lévő helikopterből, a T-1000 -es, az SP89 -eséből kiadott jól irányzott lövésével lábon találja. A T-101 -es ezt észleve befékez, ezzel ütközést idéz elő a helikopterrel, ami darabokban hullik alá az útra. A furgon sem ússza meg karcolás nélkül, hamarosan defektet kap és felborul.

A kis csapat szép lassan kimászik a roncsok közül, majd szomorúan veszik tudomásul, hogy üldözőjük egy onnan nem messze lefékezett, folyékony nitrogént szállító kamiont tulajdonított el, és azzal most ismét feléjük tart. A macska-egér játék folytatódik, amint hőseink egy másik járművet szereznek. Ám

ezúttal a T-101 -es még merészebb cselekedetet hajt végre, átmászik a kamion orrára és miután egy jól irányzott sorozatot küld az ellenséges terminátor fejébe, félrerántja a monstrum kormányát, ezzel az nagy puffanással az oldalára borul és úgy csúszik tovább a pontosan eléjük épített vasüzembe.

9. Küldetés: Hasta la vista baby!

A kamion tartálya, az üzem bejáratában elakadva úgy törik ketté, mint valami erősebb nádszál. A kamionból kimászó T-1000 -es azonnal megindul célpontjai felé, de nem számol azzal, hogy a folyékony nitrogénen való átkelés nem igen szerencsés az ő hihetetlenül bonyolult teste számára. Az először még gyors léptei egyre lassulnak, a talpai pár méter után már a földhöz tapadnak. A gép nem adja fel, menni akar, hogy a belé programozott utasításoknak végre eleget tehessen. De már késő. Megkövült lábfejeiről lábszárai letörnek, ezzel térdre esik és pár másodperc múlva szoborként díszeleg a nitrogén tengerében. Ezt követően a T-101 -es fegyverének egyetlen lövésétől apró, megfagyott darabokban hullik alá.

Ünnepre még nincs ok, mert a kohók sugárzó melegétől a darabkák lassan higanyszerű kis tócsákká alakulnak, amelyek egymással automatikusan összetapadva ismét létrehozzák a gyilkoló gépezetet. Sarah és fia elindul, valami sikeres menekülési útvonal keresésének reményében, merész T-101 -esünk

pedig hátramarad, hogy addig is minden erejével feltartsa a közeledő ellenfelét. Bár a küzdelemben a T-1000 -es egy acélcsővel keresztül szúrja a T-101 -es gerincét, viszont az majd később a tartalék áramköreit felhasználva utána ered és épp mikor a folyékony fém megsemmisítő csapást mérne John -ra és anyjára, ő M79 -es gránátvetőjével telibe találja. A töltény felrobban a gép testében, ezzel

pillanatnyi tehetetlen eldeformált alakjával, a fortyogó üstbe zuhan.

A program ezen részének menete ugyan nagyban eltér a film eseményeitől, mert itt ismét egy az egy ellen harcban kell nullára ütlegelnünk a T-1000 -es energiáját, de a teljes győzelem érdekében addig nem szabad leállnunk, míg ellenfelünk az energiavesztésen kívül bele nem hanyatlik a bal oldali sarokban található fortyogó fémfolyamba.

A szereplők külső megjelenése viszont az eddigiektől nagyban különbözik. Jelen küzdelemben már 100% -ig robot kinézettel ruházták fel őket, de ez a kivitelezési mód részemről inkább növelte, minthogy csökkentette volna a játékélményt.

Szóval, amennyiben sikerrel jártunk, e menekülő rémálomnak végre véget vethettünk és ezzel egyben a programnak is a végére értünk.

A kohóból még időközönként hallható a T-1000 -es fémszerű, csikorgó halálsikolyai, melyeket tehetetlen kapálódzások kíséretében hallat, de mind hiába. A sikolyok lassan megszűnnek, a kapálódzó fém test pedig beleolvad a folyékony acélba. John a Cyberdyne -ből megszerzett terminátor kart és chip -et az elolvadt gép után hajítja, ezzel a győzelmet végleg az emberiség javára fordítja.

Bár, a küldetést sikeresen véghezvitték, egy chip még mindig maradt, a T-101 -es fejében lévő. Az ő létezésének is meg kell szűnnie, különben, ha rossz kezekbe kerül, belőle lesz a jövő. John könyörögve hiába kérleli, a gép búcsúzóul még megöleli, de a kérését már nem teljesítheti. Beüzemelése óta a terminátor most először érzékel valami olyat, amely túlnyúl az ő programozásán is... félelmet.

Odafordul Sarah -hoz és kezébe adja a távirányítót, mellyel a nő majd beleengedheti őt az olvadt acélba, ugyanis a T-101 -es erre már nem lenne képes. Felkapaszkodik az egyik ott lógó láncra és megindul lefelé. Teste lassan beleolvad a fortyogó üstbe. Keze süllyed el utoljára, mely a végső pillanatban ökölbe szorul, a hüvelykujját az ég felé mutatva...

Ezzel vége.

Történetünk befejezéséhez érvén az én kis további mondanivalóm csak annyi, hogy ez a program a legendás filmmel ellentétben nem igazán lett az emberiség eddigi mindennapi életének formáló tárgya, annak ellenére, hogy a készítők minden erejükkel törekedtek valami hasonló remekmű létrehozására. Sajnos a játék menetéből James Cameron fantáziája nagy mértékben hiányzik. A grafikai kivitelezések ahhoz képest, hogy egy C64 -es műről beszélünk, akkori szemmel nézve csodálatosak, az irányítással nincs semmi gond, csak rá kell érezni az ízére, de ez még nem azt jelenti, hogy minden világmegmentő hős szemet fog hunyni a minimális játékidő fölött.

Azért ettől függetlenül kitűnő nosztalgikus élményt nyújthat számunkra, főleg, ha a film megnézését követően üzemeljük be C64 -es készülékünkön, vagy indítjuk el emulátorunkon.

Igazság szerint, titkon mindig reménykedek abban, hogy az egyik nagy kiadó ismét előveszi a Terminator II történetét és a mai technológia segítségével, immáron olyan játékot készít, amely teljes betekintést adna nekünk az elénk tárt poszt-apokaliptikus, és a 20. század üldözéses, menekülős, minigun -os világába.

Mellékesen, minden eddigi szavamtól függetlenül, erre a maradandó történetre nem csak filmként, hanem intésként is jó volna tekinteni az egész emberiségnek. Ha a jövőben nem a mi általunk alkotott, öntudatra ébredő gépek pusztítanak majd el minket, akkor valami más, mint a szennyezés, a háborúk és még sorolhatnám, melyekről ugyancsak mi tehetünk majd. És akkor már nem lesz visszaút.

Érdemes lenne "egyeseknek" elgondolkodni a T101 -es bölcs szavain, mielőtt még nem késő:

"A véretekben van az önpusztítás".

Hamarosan "Visszatérek" egy újabb retro játékprogram tesztjének kíséretében.

Addig is minden kedves olvasó figyelmét nagyon köszönöm :)

A szereplők:

-John Connor (Az emberiség utolsó reménye. Az ő vezetésével fognak 2029 -ben győzelmet aratni a gépek felett, és ez okból kifolyólag egyben a Skynet első számú célpontjává is válik).

-Sarah Connor (John Connor édesanyja, aki minden erejével arra törekszik, hogy a fiát felkészítse az ítélet napjára és az azt követő gépek elleni sorsdöntő háborúra).

-T-800 101 -es modell (Kibernetikus organizmus. Egy régebbi típusú terminátor, akit John Connor átprogramoztatott, hogy majd 1994 -ben legyen a védelmezője).

-T-1000 -es modell (Mimetikus poli-ötvözet. Legújabb terminátor prototípus, melyet a Skynet a saját elkerülhetetlen vereségét megelőzően, idő előtt helyezett üzembe, ezáltal visszaküldhesse 1994 -be, hogy John Connor -t még gyermek korában kiiktathassa).

További szereplők:

-Pescadero elmegyógyintézet agresszív ápolói és a Dr. Silberman klónok (Nem hisznek Sarah Connor háborúkkal fűszerezett jövőképeinek. Céljuk, hogy elfogják, begyógyszerezzék és továbbra is elzárva tartsák a külvilág elől).

-S.W.A.T. kommandósok és rendőrök (Szerepük, hogy megállítsák Sara -t, John -t, és a T-101 -es ámokfutását, nem tudván arról, hogy olyan embereket üldöznek, akik a jó ügyért harcolnak).

TERMINATOR II - Judgment Day általános adatok:

Fejlesztő (k): LJN Ltd., Acclaim,

Kiadó: Ocean Software,

Kiadási dátum: 1991,

Játékmódok: Egyjátékos

Műfaj: Verekedős/Platformjáték

Magyar cím: TERMINÁTOR II - Az ítélet napja

Platformok amikre kiadták:

PC, GB, GEN, NES, SCD, SNES, AMI, ST, ZX.

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

8 napja
16

CHASE
Top 15 FIFA

2024.03.17.
2

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

p34c3
Negyven2

2023.11.14.
26

Dude
Harc a 41. évezredben

2023.10.23.
5

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==