A sokak által várt folytatás amely újra értelmezheti a letölthető játékok fogalmát...
"Oldjuk meg a rejtélyt vagy írjuk újjá a történelmet."
Rengeteg megválaszolatlan kérdésünk volt mikor a Remedy bejelentette a szeretett Alan Wake játékuk folytatását. Azok a tények ,hogy a játék helyszíne az erdős észak-nyugatról délnyugat Amerikába költözik ,hogy nagyobb hangsúlyt kap az akció valamint , hogy a játék nem lemezen fog érkezni, az első rész kedvelőinek igen csak megborzolta a szemöldökét.
Azonban panaszra nem lehet okunk mert ez egy jól összerakott játék lett , ami új élményt ad a megszokott Alan Wake mítoszhoz és bebizonyítja hogy az akciódús játékmenet jól kivitelezhető a franchise zseblámpa/puska mechanizmusával is. A játék hibája azonban az első részben megszokott velős sztori és feszültség hiánya , szóval azok a rajongók akik az első rész mély atmoszféráját keresik azok lehet hogy lesre fognak szaladni.
Az American Nightmare nem folytatása az 1. résznek sokkal inkább egy mellékszál Alan-nel aki egy forgatókönyv csapdájában találja magát amit a Night Springs-i Twilight Zone-esque TV show-nak írt. Alan egy sivatagiban ragad miután a gonosz énje Mr.Scratch szabadjára enged egy rakás Taken-t.
A játék az első résszel ellentétben sokkal inkább Tarantino és Rodriguez féle horror elemeket tartalmaz. (Grindhouse , Death Proof)
Nem elég hogy a sztori jelentősen eltér az első részben megszokottól de néhol kiábrándító és nehéz követni. A játék folyamán kapunk ugyan jeleket Mr.Scratch
jeleméről ,hogy ő egy nagyon gonosz fickó ,azt viszont nem tudjuk meg hogy mi hajtja őt vagy egyáltalán Alan-t. Úgy látszik még mindig Alice-t keresi csak az a bökkenő ,hoqy Alan egy TV showban van. Nem igazán kapunk utalást arra hogy a Night Springs-el hogyan végzett az író , zavarosak a ilátások.
A grafikára nem lehet panaszunk , a játék jól néz ki. A karakter modellek letisztultak , a környezet (bár nem ugyan azt az érzést adja mint az első rész sűrű erdős díszletei) így is remekül néz ki akárcsak a fényeffektek.
Bár az új helyszín az eredeti atmoszféra hiányában szenved ,azért technikai szempontból figyelemre méltó hogy a csapat képes volt ugyan azt a esztétikát egy XBLA címbe bepréselni.
A sztori mód nem sokkal rövidebb mint az 1. részben. Az átlag 6-7 óra játék idő itt 4-5 órára csökkent , azonban ha az új arcade - és hodra móddal (amiben hullámokban ránk támadó Taken-ekkel kell végeznünk) kiegészülve majdcsak az első résszel vetekszik ami XBLA létére szintén figyelemre méltó.
folytatás köv.... (megjelenés után saját tesztel)
forrás:
Steven Hopper is the Executive Editor for IGN's Xbox channels.