bobjay2012.02.03. 23:11

Retrosztály: Lotus III - Régi idők Need For Speed -je.

Teszt, Érdekességek és Áttekintés.

"Lotus -on szállni élvezet..." Akár egy ilyen ütős sláger kíséretében is indulhatott volna lehengerlő útjára, a máig legeslegkedvencebb autóversenyzős programom, melyet legnagyobb örömmel és legmélyebb tisztelettel mutatok be nektek, az e heti, soron következő "Retrosztály" alkalmával.

Talán még mindenki vissza tud emlékezni arra, hogy mi (a versenyek szerelmesei) még a kilencvenes évek elején bizony nem igazán dúskálhattunk a padlógázt nem kímélő PC -s játékokban. Hogy őszinte legyek én azokban az időkben igencsak Formula 1 fan voltam (leginkább egészen 1994. május 1 -ig mikor is kedvenc versenyzőm, Ayrton Senna az imolai pályán életét vesztette) de ez semmit nem változtatott azon, amit első alkalommal kiváltott belőlem ez

a tökéletesre sikeredett remekmű.

Szóval az igencsak szegényes felhozatalban készülő "Racing" típusú programok láttán, az alkalmat kihasználva 1993 -ban a Magnetic Fields úgy döntött, hogy megkönyörül a PC -vel rendelkező, hátulnézetes, autóversenyes játékok után sóvárgó felhasználók táborán és számukra is elérhetővé tette híres-neves Lotus elnevezésű programjának soron következő, harmadik részét.

Igazi bajnokságot kaptunk 13 pályával, amelyeket akár legalább több tucat módon

szerkesztgethettünk kedvünkre, valamint belezsúfoltak még három különböző gyönyörű Lotus -t, választható rádiócsatornákat és osztott képernyős, két játékos opciót. Hát most komolyan...kell ennél több??? :)

Manapság ezekből a "Racing" programokból szinte túlkínálat van és meg kell hogy mondjam, azért vettem le eme játékot a polcról, mert még mindig ritka a hozzá fogható és éppen ezért nem engedhetem, hogy az évek múlásával csak úgy feledésbe merüljön. :)

Annak idején, e futurisztikus száguldás ezt megelőző részeit még Amigán toltuk a haverokkal és már azok tökéletességétől is annyira leesett az állunk, hogy álmodni sem mertünk egy még jobb, még szebb harmadik részről, ami miatt később szinte egyé váltunk a suli bivalyerős 386 -os gépeivel. Kikerekedett szemekkel néztük a bevezetőben egyenesen az arcunkba száguldó

zöld Lotus -t, melynek lehengerlő hatását még feldolgozni sem volt időnk, mivel jött is az intro (újságcikkes) folytatása, majd a menübe érve tényleg úrrá lett rajtunk a bőség zavara.

Bizony, az ütős felvezető után a 15 opcióval rendelkező, gusztusosan kivitelezett főmenübe léptet minket a program. Itt beállíthatjuk az általunk kiválasztott kocsi irányítását, ezen kívül még lehetőséget kapunk minden versenyre vonatkozó részletes beállításra is. Hogy ne csak nagy vonalakban meséljem el nektek gyerekkorom egyik meghatározó játékának történetét, nézzük meg a menüpontokat részletesen, oszloponként, balról jobbra haladva.

Rögtön, az első kis szürke keretbe írhatjuk be az egyik játékos autogramját (ha mohók vagyunk és nem akarjuk, hogy az AI, vagy egy másik embertársunk gátoljon a győzelmi kupa megkaparintásában, akkor most csak ezzel az egy névvel szükséges foglalkoznunk).

Alatta jön a leendő járgányunkra vonatkozó sebváltási lehetőség opciója. Javaslom, hogy a váltást ne manuálisra állítsuk, mert akkor gyakorlatilag döcögve, az utolsó helyről fogjuk végignézni a futam száguldó szépségét. Nem mondom, hogy túl bonyolult lenne, de az elején még jobb, ha az automatánál maradunk.

Egyel lejjebb lévő keretben van a váltóeszköz megjelölése, vagyis, hogy a gombbal váltsunk, vagy a Joystickkal (ha esetleg mégis úgy döntenénk, hogy kipróbálunk egy pár kör "valósághűbb" vezetést).

Soron következő lehetőségünk, az irányításra szolgáló eszközök három jelöltje, sorrendben: a billentyűzet, a joystick, valamint az egér. Két játékos esetén figyeljünk arra, hogy ha mindketten billentyűkkel játszotok, lehetőleg ne ugyanazokat az irányításhoz használandó gombokat adjátok meg, mikor a program kéri azok meghatározását tőletek.

Ebben az oszlopban az utolsó opció a "Constructor RECS" nevet viselő. Ha ebbe bátran belépünk, akkor azonnal a játék pályaszerkesztőjébe csöppenünk. Ez akkor jön majd jól számunkra, mikor már az előre megadott versenyek a könyökünkön jönnének ki (az elég soká lesz). E szerkesztői kavalkád összevisszaságának ellenére, pillanatok alatt kiigazolódhatunk a lehetőségek tárházai között.Hogy számotokra még könnyebben átlátható legyen a pályaszerkesztő, a következőkben segítségül egymás alá felsorolva vonultatom fel az erre vonatkozó beállíthatóságok részleteit:

  • "TYPE" : Ez alatt a név alatt választhatjuk ki, hogy versenyünk A pontból induló, B pontba érkező egyenes szakasz legyen kisebb görbületekkel, vagy pediglen teljes körpálya.

  • "CRUVES" : A pálya kacskaringósságának szintezésére szolgál.

  • "SHARPNESS" : Ezzel változtatható a kanyarok durvasága, élessége.

  • "LENGTH" : Itt állítható be, hogy milyen hosszú legyen a versenyünk.

  • "HILLS" : A hegyek száma a játékban.

  • "STEPNESS" : Meredekségek beállítása.

  • "DIFFICULTY" : A játék nehézségének kiválasztása ezen a ponton történik (irányíthatóság, ellenfelek gyorsasága, ellenfelek megelőzhetősége).

  • "CODE" : A jobb felső sarokban látható kis ablakba a program azonnal generál egy kódot ahhoz a pályához, amit megszerkesztettünk magunknak. Ha ezt a kódot egy papírfecnire felírjuk és a játék későbbi beindításakor bepötyögjük, akkor ennek köszönhetően elővarázsolhatjuk az általunk fabrikált remekművet.

  • "SCENERY" : A díszletezés erősségét jelöli.

  • "SCATTER" : A díszletek sűrűségét érzékelteti a pálya egészén.

  • "OBSTACLES" : Ezzel lehetőségünk nyílik az akadályok sokaságának módosítására.

  • "SCENARIO" : Ez a képernyő alján végighúzódó csík elnevezése, melyen apró rajzokkal tárják elénk a versenyek éghajlatának és napszakának típusait.

Az "EXIT" gombbal lépjünk is vissza a főmenübe és folytassuk előző körsétánkat.

A második oszlop legtetején pózol a START opció. Ezt csak akkor használjuk, mikor a ránk vonatkozó összes szimpatikus beállítást elvégeztük és készek vagyunk belebocsátkozni a flúgos futamba.

A START alatt két lehetőség közül választhatunk. A time trial futam, vagy a sima bajnokság közül. Time trial -ban mindig egy adott idő alatt kell teljesítenünk a checkpoint -ok közötti pályarészt. Ha ez megvan, akkor mindig kapunk egy kis plusz időt. Bajnokság esetén, a program által elénk tálalt versenyeken kell egymás után végiglavíroznunk. Azok végigjátszása után, az alakításunktól

függően, pontszámokkal leszünk gazdagabbak. A pontok a bajnokság végén összeadódnak és a végösszeg alapján helyeznek el minket a végső ranglistában. Ha ennek a kiválasztásával is megvagyunk, akkor egyel lejjebb ugorva beállíthatjuk a versenyünk nehézségi fokozatát. Van belőle könnyű, közepes és nehéz. Ezt a képen látható sárga csík meredeksége ábrázolja. A negyedik lehetőséget választva a saját pályánkon versenyezhetünk egyszer. A kérdőjel alatt pedig mi pötyöghetjük be a 9 pályát magába foglaló bajnokságunkat.

Nézzük mi van még egyel lejjebb. Elérkeztünk a már említett egy, vagy két játékos mód kiválasztásához. Szerintem ez simán menni fog, minden magyarázat nélkül is. Ha mégis úgy döntünk, hogy ketten lovagoljuk meg eme spéci verdákkal a pályák tömkelegét, akkor ennek kivitelezését úgy intézi el nekünk a program, hogy a verseny alatt ketté osztja majd a képernyőt.

Felül az első játékos látható, alatta pedig a második. Érdemes le nem venni a szemünket a járgányunkról, mert a másik kép eléggé bezavarhat.

A legalsó helyen elérkezünk a "CODE" felirathoz. A program ebben a rubrikában azt a kódsort tünteti fel, ahol versenyezni fogunk, miután nyomunk egy START -ot.

Lépjünk a harmadik, egyben az utolsó oszlopba. A tetején, a már az első oszlopban is említett második versenyző névért kiált egy üres sor, majd a második, harmadik keretben ugyanazokat kell intéznünk, mint amiket az első játékos esetében is beállítgattunk.

A negyedik, hangszóróval jelölt dobozkában a 4 -féle stílusú aláfestő zeneszám közül mazsolázhatunk, vagy ha úgy szeretnénk, el is némíthatjuk ezeket a gyönyörű dallamokat.

Legutolsó "ecsetes" opciónk az előre betárolt pályakódokat ecseteli nekünk. Megjegyzem, hogy sajnálatosan olyan kódsor nem létezik, amely a bajnokságban átugratna minket a következő pályára.Most, hogy a menü minden porcikáját alaposan átnézegettük, vegyük ki a szekrényből az ott porosodó overallt és a bukósisakot, tornáztassuk meg jól ujjainkat és lépjünk a START mezőre, hogy onnan egyenesen a "garázsba" kerülve, nyálcsorgatva választhassunk végre a felkínált szebbnél-szebb "paripák" közül.

Szóval, melyik gyönyörűséggel száguldozzunk bele a naplementébe, a többi versenyzőt csúfosan lealázva?

Elsőként belibben a halvány lila Espirit S4 az áramvonalas karosszériájával. Esetleg jobban szeretnénk, ha a bárányfelhős mennyezeten átütő napsugarak cirógatnák arcunkat, miközben a szél vadul belekap a hajunkba? Erre a kérésre is van megoldás. Választhatunk egy sárga Elan SE és egy almazöld M200-as közül. Én személy szerint az Espirit S4 -est szoktam választani, a magas sebessége és a jó gyorsulása miatt. Amúgy részemről az a legnagyobb negatívum a játékban, hogy csak ebből a 3 darabos felhozatalból áll ez az "autókánaán", de a pozitívumokról és negatívumokról inkább beszéljünk később. Ha kiválasztottuk és beültünk az általunk legszemrevalóbbnak tűnő masinába, akkor kapcsoljuk be az autórádiót.

A következő képen teljes egészében a rádiónk pöffeszkedik. Ezen kedvünkre válogathatunk a felkínált zeneszámok közül a nyíl billentyűk segítségével. A száguldozóan ütemes, és a játékhoz tökéletesen passzoló melódiákért Patrick Phelan a felelős. Ő többek közt olyan címek fejlesztésénél segédkezett, mint az Outrun Online Arcade, Micro Machines, Alone in the Dark, Zool, Judge Dredd, vagy a Top Gear 2.

Abban az esetben pedig, ha úgy éreznénk, hogy e csodálatos szerzemények tömkelege csak zavarnának minket a koncentrációban, akkor addig halkítsuk a rádiót, míg el nem némul. Amint megvan kedvenc slágerünk, nézzük, mit tartogatnak nekünk még a továbbiakban.

El is érkeztünk a bajnokságunk első versenyéhez, de még mielőtt elkezdődne a visszaszámlálás a biztonság kedvéért gyorsan vessünk pár pillantást a képernyő felső felére tűzdelt fura hieroglifákra.

A bal felső sarokban, paripánk éppen aktuális sebességének mutatója díszeleg. E mutató alatt a sebességgel arányosan növekvő, illetve csökkenő piros csíkszerű lény helyezkedik el.

Legalul pedig a program azt jelzi nekünk, hogy hanyadik sebességben van Lotus -unk (ha a főmenüben automata váltót állítottuk be, akkor ez a szám a játék szempontjából egyáltalán nem fontos).

Jobb oldali sarok 3 színű, szivárványt meghazudtoló csíkja nem más, mint a mi üzemanyagszint jelzőnk. Bizony, ez a játék annyira valósághűre sikeredett, hogy néha, mikor körülbelül félig van a tankunk, félre kell állnunk az utolsó piros, tankolási lehetőséget jelző táblát követően, hogy feltöltődjünk. Ha erről megfeledkezünk, akkor autónk "kakaó" hiányában, egyszerűen megmakacsolja magát. Lelassul és megáll az út közepén.

A "benzin csík" alatti nagy szám a pillanatnyi helyzetünket jelöli a versenyzők tömkelege között. Sajnos bosszantó hír, hogy akár az első helyen végzünk, akár az utolsón, minden menetben, mindenképpen az legutolsó helyről kell rajtolnunk.

Kedves versenyző társaim, most, hogy minden lényeges dolgon túlestünk, induljon a bajnokság, nézzük meg azokat a pályákat.

Legelőször egy dombos, fenyőkkel tűzdelt vidékre látogatunk el, ahol igyekezzünk minél hamarabb az első helyek közé keveredni, különben a sok koccanás miatt végig az utolsók mögé fogunk szorulni. Majd ezek után felpattanunk a világűrbe, egyenesen a Szaturnuszra, ahol eddig még nem látott, idegen környezetben kell győzedelmeskednünk a Lotus -sal rendelkező "Szaturnusz-lakó" versenyzők fölött. Vigyázzunk a lézernyalábokra, amik lelassítanak és a "turbo zónában" pedig nyugodtan adjunk gázt, mert ott az eddigi csúcssebesség duplájára gyorsulhatunk.

A 3. verseny lehetőséget ad nekünk arra, hogy kipróbálhassunk egy kis éjszakai vezetést. Különösebb hátulütője a pályának nincs, még akadályokat se pottyantottak elénk az utakra. Amire talán érdemes odafigyelni, hogy elég alacsony a látóhatár és a sötétből hirtelen elénk vergődhet egy előttünk lévő

versenyző, akibe nem érdemes belefutni, mert az szintén lassító hatással lesz ránk.

A szép zöld színben pompázó 4. pályán, elvileg valamilyen mocsárban kell végigdagonyáznunk az első hely megszerzéséért. Találkozunk majd kis fura "kupacokkal" (ne kérdezzétek, hogy azok milyen gigantikus lénytől származhatnak), valamint pocsolyákkal némelyik sávban. Ezen felül vigyázzunk arra, hogy mikor az üt két oldalán is hatalmas pocsolya található, akkor ne térjünk le megnézni, hogy milyen mély.

Az 5. verseny alkalmával, a hegyvidéki autópályán mozgásterünk korlátozva van a korlát és a sziklafal közé. Próbáljunk ezekkel nem közelebbi ismeretséget kötni.

Utána egyenesen egy hózáporba csöppenünk. Itt minden nehézkes, az indulástól és a kanyarodástól kezdve egészen a fékezésig. Lassíthatnak az útra belógó hótorlasz végek. Lehetőleg ne nagy sebesség mellett vegyük be a kanyarokat.

A 7. "útépítős" pályán minden sávban felváltva fellelhetőek lesznek a terelő táblák, a földrakások és olyan is előfordul, hogy ezek miatt egy ideig egyetlen szabad sávban közlekedhetünk.

Szerintem a legszebben kivitelezett verseny az, amelyik ez után jön, vagyis amelyiket esős időben kell végigvinni. Sötét, borongós, (természetesen esős) és ennek fejébe még mennydörgéseket is kapunk. A pocsolyákkal ne foglalkozzunk, komoly akadályt csak a sziklák képeznek.

A záport követően ott a sivatagos verseny, melyre irányítás szempontjából ugyanazok a tanácsok vonatkoznak, mint a havasra. Még a homokbuckák is megegyeznek a hótorlaszok kinézetével, csak a színük különbözik. Néhány helyre a készítők jókora sziklákat pakoltak az útra. Azokat ildomos időben kikerülni. A tankoló sávhoz tartozó jelzőtáblákat a helyi púpútévek elvitték, úgyhogy a tankolással kapcsolatban is mindig legyünk résen.

A legnagyobb utálatomat kiérdemlő pálya a "ködös". Engem legalábbis jól fel tudnak idegesíteni a köd rejtelmes foszlányaiból hirtelen elém táruló meglepetés kocsik. Amúgy nem rosszabb az éjszakai vezetős versenynél.

  1. helyen az osztott pályás sztrádán kell legyűrnünk a többi versenyzőt. Nyugodtan átgurulhatunk az ellenkező forgalomba, csak arra ügyeljünk, hogy lehetőleg kerüljük el a szemből jövő fehér Lotus sereget, mert ők nem fognak minket. Kapunk még lassulást elősegítő kamionokat is, melyek alkalmanként keresztül hajtanak a sztrádán. Ha szerencsénk van, akkor ügyesen átslisszolhatunk az utánfutójuk alatt.

Következik a mindenki ellenszenvét garantáltan elnyerő, folyamatos szélviharokkal felturbózott pálya. A bal kanyarokat inkább lassabban vegyük be, mert a szél hatására bármelyik pillanatban kisodródhatunk, vagy nekivágódhatunk egy méretes sziklának.

  1. pályánk elvileg az erdőben kanyarog, de őszintén megmondom, az eddigi felhozatalnál több fát én nem vettem észre. A farönkök viszont egyedivé teszik a versenyt, mivel ha egy ilyennek nagy sebességgel neki megyünk, akkor ugrathatunk egy fenomenálisat. Ennek a 13. versenynek a befejezésével el is jutunk az összesített pontszámok által megfabrikált végleges ranglistához, de ettől függetlenül az érzés nem múlik el és már indulunk is újra meg újra a következő bajnokságokon. :)

Summa summarum, nekem a Lotus 3 anno megadott mindent, amit csak elvárhattam egy korabeli izgalmas, versenyzős programtól. Valószínűleg ezt bizonyítja az a tömérdek informatika óra is, melyeken vagy két éven keresztül folyamatos bajnokságokkal döntöttük el, hogy ki az osztályban a "legjobb pilóta".

Hihetetlenül élveztem a vezetést, de annyira, hogy még a mai "modernebb" programok sem tudtak ezidáig nyújtani számomra valami ehhez hasonlítható átütő élményt.

A versenyek minősége, valamint a beállítási és pályaszerkesztéssel kapcsolatos lehetőségek mennyisége nem vár semmiféle kívánnivalót maga után. Külön plusz pontot érdemelnek az úton uralkodó természeti hatások valamint, hogy a szerkesztett, saját pályákat fel lehet használni a bajnokságban. A hangok és a zenei választék körül (a hangkártyás hangokat leszámítva) szintén minden nagyon a helyén van.

A rengeteg pozitívum mellett azért akad néhány szembe tűnő negatívum is. Például a szélviharok erőssége egy bizonyos pályán. Nem túl realisztikus, mikor a balra kanyarodások alkalmával jégrevü bajnokokat lealázva, szépen kicsusszannánk a végtelenbe. Elég idegesítő az is, hogy az úton fellelhető akadályok (kőrakás, úttorlasz, fehér lézernyalábszerű izé) galád módon csak minket lassítanak le, a rivális társaink szinte szellemként, gond nélkül átsuhannak rajtuk. Természetesen részesülünk ennek az ellenkezőjében is, mikor a

Szaturnuszos versenyen a "turbo zone" csak minket gyorsít fel, a többieket nem, de azért ez édeskevés vigaszt nyújt egy magunkfajta tapasztalt versenyzőnek. A hab a tortán pedig az lesz, mikor szomorúan vesszük majd tudomásul, hogy egyes pályákon hűlt helye van az üzemanyagtöltő sávoknak, de még ha dúskálnánk is a benzinben, velem már előfordult olyan szituáció, hogy a bajnokság utolsó versenyének utolsó néhány méterén egyszerűen lelassult a Lotus -om és mindenki megelőzött. Hiába nyomtam padlóig a gázt, hiába volt majdnem tele a tankom, a kocsi durcás hangulatba és "városnéző menetbe" kapcsolt (ezt nem tudom mi okozhatja).

Összességében az én különvéleményem az, hogy e program teljesen kikapcsolja az embert és egy eddig még nem ismert élményt kelt bennünk, akárcsak annak idején a Street Rod, a Crazy Cars, a Stunts és társai.

Nos, akinek már a fülén csöpög ki a Need For Speed sorozat motorolaja és egy kis kikapcsolódásra vágyik távol, ettől a rohanó mai világtól, azoknak csak ajánlani tudom. Egy próbát megér...nem? :)

Legközelebb (a vártnál sajnos kicsit később) újabb bemutatóval és érdekességekkel farolok majd be blogom parkolójába.

Addig is minden kedves olvasónak köszönöm a figyelmét. :)

Lotus 3: The Ultimate Challenge általános adatok:

Kiadó: Gremlin Graphics,

Fejlesztő: Magnetic Fields,

Kiadási dátum: 1993,

Játékmódok: Egyjátékos, kétjátékos,

Műfaj: Autóverseny,

Magyar cím: Lotus 3: The Ultimate Challenge.

Rendszerkövetelmények:

  • Minimum 386 -os gép,

  • DOS 2.0 -s verzió,

  • 640 Kbyte szabad hely a merevlemezen,

  • VGA megjelenítés.

Platformok amikre kiadták:

Pc Dos, Amiga, Atari ST, Sega Genesis.

Értékelésem (PC Dos verzióra vonatkozik):

Grafika: 10/10

Zene: 10/8

Felépítés: 10/9

Irányíthatóság: 10/7

Történet: 10/5

Újrajátszhatóság: 10/8

Együttvéve: 78%

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

7 napja
16

CHASE
Top 15 FIFA

2024.03.17.
2

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

p34c3
Negyven2

2023.11.14.
26

Dude
Harc a 41. évezredben

2023.10.23.
5

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==