[5] bobjay (offline)

Alattomos - Görény - Disznó

Ő egy 36 éves fiú és itt lakik: Pest / Gyömrő

3129 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 5062 kreditet gyűjtött

2012 January
12:09 Retrosztály: Csajok, akik lenyomták a Mario Bros-t...
Great Giana Sisters 1987 (bemutató, trükkök, érdekességek)


Egyik éjjel, amikor a milánói kis Giana mélyen elaludt, egyik pillanatról a másikra egy rémálomba csöppent. Mindenkinek lehetnek rossz álmai, de ez más volt. Olyan borzalmakkal teli, mint Giana-nak...hát olyan, e játék készítői szerint senkinek nem lehet.
Ez a szegény lány egy furcsa, misztikus világban tért magához. Egy világban, ahol nem is sejthette, hogy milyen veszedelmes veszélyek leskelődnek majd rá.
Körös-körül meghatározhatatlan formák, építmények vették körül. Számára szinte minden tetőtől talpig a feje tetejére állt. Ez mind még nem is lenne annyira érdekes, de az a tény végképp elborzasztotta, hogy az egyetlen módja annak, hogy kikerüljön ebből a sivár álomból az, hogy megleljen egy hatalmas varázsgyémántot. (Ne kérdezzétek miért. Nekem halvány fogalmam nincs róla). Ennek tudatában kénytelen felfedezni minden zeg-zugot, hogy megtalálja felébredésének kulcsát.
Szerencsére a keresésben segítségére lesz nővére, Maria, mivelhogy ő is teljesen véletlenül ugyanebbe a világba szundította bele magát...
Nos ezzel a kis vérfagyasztó bevezetővel kápráztatta el anno 1987-ben leendő, máig is létező rajongótáborát ez a különleges játék amelynek mindössze egyetlen hétig tartott piaci szereplése és mégis a legnagyszerűbb ügyességi program lett... természetesen népszerűségi sorrendben a C64-es Mario Bros után.

Eme kis gyöngyszemet a Time Warp Productions nevű játékfejlesztő csapat
hegesztette össze 1986-ban. (Ihletet biztos, hogy nem az akkor mozikban futó Kommandó című film adott hozzá nekik:) ). A játék tökéletes dallamát pedig a német Chris Hülsbeck, az egyik legismertebb játékzeneszerző komponálta, aki olyan ismertebb címekhez írt témákat, mint a Turrican 1-3, R-Type, Jim Power in Mutant Planet, Star Wars: Rogue Squadron, Star Wars: Episode I - Battle for Naboo, vagy a Star Wars: Rebel Strike.
Szóval, míg a 80-as években a Nintendo fan-ok Mario-val tisztogatták meg rendesen a teknősökkel és egyéb gusztusos miegymással teli csatornarendszert, addig a C64-el rendelkező népek két álomkórban szenvedő lánnyal tehette 1987-től gyakorlatilag 100%-ban ugyanezt. A 100% megemlítése jogos, hiszen első látásra csak annyit tapasztalunk, hogy Mario karaktere helyett egy agresszív kis csajjal pattoghatunk végig ugyanazon a terepen.
Eme epikus alkotás megjelenését bizony a Nintendo nem nézte igazán jó szemmel, főleg hogy a készítők nem hogy tagadták, hanem szinte gúnyolódva
közhírré is tették a másolás tényét a "The brothers are history" vagyis "A fivérek már történelem" felirattal, amit a játék borítóján helyeztek el. A Nintendónak sem kellett több, egy hét után be is tiltatta a szegény Giana nővérek történetét.

A drasztikus folyamat ellenére, a játék hírneve nem hogy csökkent, hanem hihetetlenül nagyra nőtt. A másolatok pedig megállíthatatlanul terjedtek mindenfelé a Földön.
Kis hazánkban C64-en a Dirty Two Crew törte meg a játékot, hasonlóan mint
a Gianna Remix-et. 1988-ban Amigára Thomas Hertzler segítségével, és a SKYLINE közreműködésével készülhetett el. A C64 és Amigás változat közt
gyakorlatilag grafikailag semmi különbség nincs. Hangzásban viszont a C64
"monosága" alulmaradt az Amiga sztereó képességeivel szemben.

A Great Giana Sisters az Amiga esetében egyetlen lemezre ráfért. C64-en pedig szintén mindössze csak 195 blokk terjedelmű.
A jól megrajzolt Gianna kezdő kép dallamos intro zenével jelenik meg. C64-en ezután azonnal a trainer menübe léptet a program. Itt beállíthatjuk a végtelen időt és az örök életet is. Ha ezzel megvagyunk, nyomjunk egy space-t és már benne is vagyunk a játékban.
Ha Amigával rendelkezünk, akkor a space helyett az egér klikkelgetésével jutunk el az induló pontig. Az egyjátékos és kétjátékos módok között a joystick balra, illetve jobbra döntögetésével ugrálhatunk.
A álom-játék 33 pályából épül fel, amit gyönyörűen kidolgozott karakterek vettek birtokba. Mivel a Mario mintájára készült, ezért természetesen beszélhetünk ugyanúgy a föld feletti, és a föld alatti szintek váltogatott kombinációjáról. Megtalálható benne a már jól ismert "felső tégla kifejelős és felül végigfutós" csalfa módszer is. A főellenségek eljövetelét ugyanúgy kis külön "sötétebb" hangvitelű pályarészek, valamint eltérő zenekíséret vészjóslóan jelzi nekünk.
A trainer-ezés csak akkor aktiválható, amikor már a játékot elindítottuk. Ha az egér egyik gombját megnyomjuk, hirtelen észrevesszük, hogy a hangzás tisztább lesz. Ekkor kapunk örök életet.
Annak, aki pedig a C64-s sima verzióval rendelkezik, az játék közben nyomjon
Reset-t, és a következőket írja be az örök élet és idő elnyeréséhez:
POKE 8257,173
és POKE7434,173,
és SYS 2098.
Játék közben Giana és Maria figuráját irányíthatjuk. Tulajdonképpen egyjátékos módban csak Giana-val deríthetjük fel az álomvilágot. Maria csak a kétjátékos mód esetén áll fel a kispadról, hogy neki is kijárjon a móka a másik játékos személyében.
Néhány pályán láthatatlan téglák vannak elrejtve. Ezek lellőhelye a 3, 6, 8, 17, 19, 22, 25, 28-as számú pálya. Ha az említett kockákba jól beleverjük a buksinkat, rögtön három pályát ugorhatunk előre a történetben.Vannak a föld alatti stagek-en bonus szerző helyek is.

A pókokon úgy juthatunk túl, hogy simán átugrunk felettük. A sárkányokkal vigyázzunk, mert ők már tanultak a gonosz póktársaik hibáiból és ezért több
irányban próbálják elállni az utunkat. Álljunk lesben, és csak akkor induljunk meg, mikor látjuk, hogy felszálláshoz készülnek. Mikor elindulnak felfelé, mi gyorsan iramodjunk át alattuk.
A 31-es stage-t úgy rendezték be a tervezők, hogy csak egy ügyes csellel
juthatunk át rajta, mégpedig úgy, hogy csak le kell esnünk az első szakadékba.
Legyünk résen, mert legutorsó sárkány már újabb prototípus, ezért vele megint
csak más lesz a helyzet. Megállás nélkül húzzuk jobbra a joystickot és "Mario-san" ugorjunk egyenesen rá. Erre a sárkány köddé válik, mi pedig simán megszerezhetjük a mögötte lévő barlangban leledző drágaságunkat.


A játék utóélete:
A program betiltását követően szinte azonnal megjelentek a klónok, Pl.: "Giana
Sisters 2" amit a New Wave készített. Ez már 32 új pályával gazdagodott, de
még nem volt tökéletes. 2005-ben jelent meg a 7A3 fejlesztéseként a szintén
Giana Sisters 2 névre hallgató, soron következő próbálkozás, ami 40 új pályaszintet tartalmazott. Itt már Gianával repülhettünk és úszhattunk is.

Készült még ugyan DS-re új verzió, de az sem mondható folytatásnak. Inkább
csak a kibővített verzió tökéletesítésének nevezhetjük.
Igazság szerint ez a kis 1987-es "másolat" néhány későbbi ügyességi játék
alapjául is szolgált.

Legközelebb ismét egy retro játékot emelek majd le nektek poros polcomról.
Köszönöm figyelmeteket
:)

A szereplők:
-Giana,
-Maria,
-Föld feletti és föld alatti mutáns és nem mutáns ellenséges lények,
-Főellenségek, akik galád módon elállják álmunk következő szintjére vezető
bejáratot.
-Gyémánt (csillog-villog).

Great Giana Sisters általános adatok:
Kiadó: Rainbow Arts
Kiadási dátum: 1987
Tervező: Time Warp Productions
Műfaj: Jump & Run
Játékmódok: Egyjátékos, kétjátékos (körökre osztott).
Zene: Chris Hülsbeck
Magyar cím: Great Giana Sisters

Platformok amikre kiadták:
C64, Amiga, ZX Spectrum, Amstrad CPC, Atari ST, Handy, (később Nintendo DS).

Értékelésem:
Grafika: 10/9
Zene: 10/10
Felépítés: 10/8
Irányíthatóság: 10/9
Történet: 10/6
Újrajátszhatóság: 10/9

Együttvéve: 85%
25 to Life 12 komment

[5] bobjay
Jan 06., Friday 21:38 #12
Köszönöm a tanácsot. Sajnos észrevettem, hogy eltűnt, de viszont nagyon örülök, hogy a prince-t végre úgy sikerült feltenni, ahogy először szerettem volna. A Gianát később akartam feltenni, de mivel rövidebb, ezért inkább azon próbálgattam a szerkesztgetést. Már készül a következő, de azt nem sietem majd el.
http://futu-retro.hu/the_first_online_gameboy_classic_museum_in_hungary/
Jan 06., Friday 21:29 #11
Jótanács, hagyd 1-2 napig fenn 1-1 postodat, hogy kifussanak, így a Prince lenyomta ezt, kevesen fogják megtalálni.
"This is our time to medicate..."
[5] bobjay
Jan 06., Friday 20:04 #10
Válasz Paragon (#9) üzenetére
Ez néha de jól jött volna nekem. Köszi az infot
http://futu-retro.hu/the_first_online_gameboy_classic_museum_in_hungary/
[5] Paragon
Jan 06., Friday 19:52 #9
Amiga cheat: ha játék közben egyszerre tartjuk lenyomva az
A + R + M+ I + N billentyűket, akkor "átugrunk" a következő pályára. KATT!
[5] bobjay
Jan 06., Friday 19:40 #8
Válasz Paragon (#7) üzenetére
Hát igen, történnek elég fura dolgok. Például a 90-es években egyáltalán nem hittem volna, hogy Sonic-ot majd kiadnak egyszer Nintendo-ra.
http://futu-retro.hu/the_first_online_gameboy_classic_museum_in_hungary/
[5] Paragon
Jan 06., Friday 19:32 #7
Azért az érdekes, hogy pont DS-re jött ki a remake. A nagy N végül is beadta a derekát?
[5] bobjay
Jan 06., Friday 19:03 #6
Válasz mcmacko (#5) üzenetére
Köszi, de bizony elkelt a segítség Most már remélhetőleg zökkenőmentesen folytatom. Hamarosan megpróbálkozom újra a PoP-vel is.
http://futu-retro.hu/the_first_online_gameboy_classic_museum_in_hungary/
Jan 06., Friday 18:58 #5
Na ez tök jó lett a képekkel együtt is. Várom én is a következőt!
"This is our time to medicate..."
[3] Harold
Jan 06., Friday 16:56 #4
Hu, ez jó, tetszett nagyon, várom a többit!
[5] bobjay
Jan 06., Friday 16:00 #3
Válasz tdomit10 (#2) üzenetére
Köszönöm, és a biztatást is Már van egy nagy csokorra való retro "tesztalanyom" a jövőre nézve, úgyhogy igyekszem majd folytatni, amit elkezdtem.
http://futu-retro.hu/the_first_online_gameboy_classic_museum_in_hungary/
[4] tdomit10
Jan 06., Friday 15:46 #2
Jöhetne még pár ilyen "Retrosztály"
Már vártam Mr Bond.
[4] tdomit10
Jan 06., Friday 15:45 #1
Szép teszt
Már vártam Mr Bond.
bobjay
http://futu-retro.hu/the_first_online_gameboy_classic_museum_in_hungary/
Ezeken a platformokon játszom
Xbox
Playstation2
GameCube
Playstation Portable
Nintendo DS
PC
Nintendo 3DS
Playstation Vita
Kedvenc játék-műfajaim
Akció/Kaland, FPS, Retro, Taktikai
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Játék mindenhol, Zene (játszom), Írás, Grafika, rajzolás, Bulizás, Internetes magazinok, Esőben sétálás, Északi sarki expedíció, Atlétika, Görnyedt ülés, Body buiding
Barátok, ismerősök
Lavitz
(offline)
supermario4ever
(offline)
axl
(offline)
mcmacko
(offline)
Rudymester
(offline)
Doom
(offline)
Ikaruga
(offline)
Harold
(offline)
p3ti
(offline)
MadaFaka
(offline)
MacReady
(offline)
Svitzh
(offline)
gambi
(offline)