Azt hiszem, sok magyarázatot nem igényel. Egyetlen feltételt szabok: a balesetes autón kívül szerepeljen a képen legalább még egy versenytárs. Abban az esetben, ha legalább két autó érintve van a szerencsétlenségben, akkor már nem feltétlenül szükséges továbbiakat megjeleníteni.
Az értékelésről: azt hiszem az fog nekem tetszeni, amelyik képet látva hirtelen megfeszülnek az izmaim, hogy félreugorjak :) tehát minél dinamikusabb legyen (persze ez nem azt jelenti hogy muszáj előtte állnunk).
Akinek sok ideje van, nevezhet 2-3 képpel is.
**Filterek - igen
Replay - igen
Fotó mód - nem (értelemszerűen, már megint)
DLC elemek használata - igen**
Határidő: vasárnap 16:00 (rugalmas)
Példának (nem fotó, esemény) ott a címképen szereplő jelenet a Gran Turismo 1 introjából, ami mellesleg számomra a mai napig etalon. Kis nosztalgia? :GT1intro
Értékelés, a nevezések sorrendjében:
Egy kis bevezető, amit az egyedi értékelések után írtam: elnézést kell kérnem, mert lehet hogy kissé félrevezettelek titeket azzal a félreugrós hasonlatommal. Látni fogjátok, hogy sokszor hiányolok kissé nagyobb távolságot, ami ezzel ellentmondásban van. Semmi baj, minden szuper, most csak mentegetőzök, hogy az ugrálást a dinamikusság hangsúlyozására hoztam egy példának. Tényleg tetszenek ezek a képek, de úgy látom többeket nagyon egy irányba mozdítottam ezzel, megfosztva mindnyájunkat egy szélesebb perspektívától.
Zsohi
Az elsőn (és a harmadikon) túlzásba vitted azt az ilyen közeli képeknél egyébként kívánatos módszert, hogy az érintett autót "véletlenül" nem tökéletesen középen kapja el a "meglepett" (GT5-)fotós. Így életszerű. De ezen már túlságosan lelóg a képről. Az arany középút valahol az 1-3. és a 2. között lett volna.
A 3. a szinte széteső kasznival nagyon ígéretes az alapján amit sejtet, nagyon jó az ötlet hogy egy autó meglepetésszerűen belebukfencezik egy olyan képbe, ami nem miatta készül eredetileg (jól sejtem?), de sajnos a fentiek miatt nem választhattam ezt se.
Az oldalt csúszó Zonda ide most "túl jó", kis túlzással hihetném hogy áll, annyira éles (azért út, füst, kerék o.k.). Valahogy nem jön át a sebesség.. ha pl engedted volna, hogy a fara egy picit elkenődjön, már tökéletes lenne.
EmpiHUN
Ha jól látom, az első képről hiányzik a +1 autó, egyébként jó. Ezt a jelenetet valamivel messzebbről szívesebben megnéztem volna.
A NASCAR-oshoz olvasd el amit Zsohinak írtam a Zondáról.
A választott képen a Toyotáról is elmondhatjuk ugyanezt, viszont ebben a képben megvan az a kis plusz, hogy a C9-es egy másodpercen belül várhatóan jól oldalba fogja találni, és ettől a látványtól első ránézésre már éreztem egy kis nyilallást a tarkómban :)
Casady
Az első képed olyan lett, mintha előre elolvastad volna a fentieket, kivéve a középre pozícionálást, de igazából az összes szempont közül ez a legkevésbé fontos. Nagyon jó lett, őszintén szólva fogalmam sincs hogy milyen technikával érted el, de a lényeg hogy sikerült. A közepe éles a pilótával, a szélek épp a kellő mértékben szétcsúszottak, eléggé ahhoz hogy dinamikus legyen. Mindhárom képen látszik hogy picit túl komolyan vetted azt hogy a fotósnak "félre kell ugrania" (bár a harmadikon már távolodik a roncs), az elsőn még épphogy elég messze vagyunk az eseménytől, a másik kettő nekem túl közeli. Legalább egy képre kíváncsi lettem volna messzebbről, és szűrő nélkül (vagy másikkal).
Binder
Az első képnél az a bajom hogy nem derül ki, merre repül a gép, a füst sem ad biztos támpontot ennek a megállapításához, olyan mintha megállt volna az idő. Mindenesetre nehéz lehetett előidézni ezt a szituációt.
A másodiknál értékelem hogy a fényképész nem áll a repül-a-nehéz-kő-ki-tudja-hol-áll-meg útjában, de ebben sajnos semmi erőt nem érzek.
Látom, a Miev a kedvenced, nagyon jól sikerült -ha jól tippelek- a Trial Mountain cél előtti utolsó kanyar melletti jellegzetes bukkanón való ugratás megörökítése. Azt hiszem, az ilyen képekre szoktátok mondani hogy "technikailag rendben van". Külön figyelmet érdemel, hogy valamiért olyan képzetet kelt, mintha kitört(ek) volna a kereke(i). Vagy tényleg ez történt, esetleg szándékosan ennyire durva dőlésszöget állítottál be..? Összességében a képről az ugrik be, hogy alig tudtál nem tökeleteset kattintani (technikailag), ha nem lenne a levegőben az autó, lehetne akár egy szalon-szerű címlapfotó.
Mindőtöknek köszönöm a nevezéseket, szép munka volt, gratulálok! Viszont biztos vagyok abban is, hogy ezzel a témával egy olyan kiaknázatlan területre tévedtünk, ahol még a rutinos fotósoknak is van további fejlődési, kibontakozási lehetőségük.
Kissé kényelmetlenül érzem magam, nehéz lesz lemosni a gyanút hogy egymásnak passzolgatjuk a labdát, de szerintem most egyetértünk abban hogy Casady megérdemelten adhat újra témát a jövő héten. Azt hiszem, az az ösvény amit ő mutatott, az egyik legjobb, amin el lehet indulni a balesetek izgalmas, energiával teli megörökítése felé.
Majd írd meg, mit küldjek.