Vártam is meg féltem is hogy eljön ez a pillanat, versenykiírást kell készítenem. Még el sem kezdtem, de ahogy végiggondoltam, rájöttem, hogy nem könnyű feladat. Ráadásul a végén majd értékelni is kell :)
Fentebb az 5. heti győztes képet láthatjuk. Az akkori témát vinném tovább, de konkrét elvárásokkal. A cél most az, hogy a képen mindenféle trükköt, technikát bevetve el kell rejteni az autó - finoman fogalmazva: - "kevésbé kidolgozott" részleteit. Annál értékesebb egy kép, minél elegánsabb ez a trükk, tehát nem biztos hogy nyerni lehet azzal, ha egyszerűen a szépséghibával átellenes oldalról fényképezünk, vagy ha szemérmesen egy elsuhanó tereptárgy mögé bújtatjuk az elfedni kívánt részletet. Ugyanígy vigyázni kell a durva szűrőkkel, ugyanis ahhoz hogy egy túl erősen torzított képnek legyen esélye, összességében nagyon magasan jónak kell majd lennie.
Minél csúnyább az autó "eredetiben", és minél közelebbi képet sikerül róla készíteni, várhatóan annál előrébb fog végezni.
Azt hiszem most nem lesz szükség három nevezésre, viszont mindenkitől várok még egy plusz képet az értékelés meggyorsítása érdekében, amin a kiválasztott autó a maga kendőzetlen valójában látszik (rendesen megvilágítva stb), méghozzá olyan szögből, ahol jól látszik az amit el kellett rejteni.
**Filterek - igen
Replay - igen
Fotó mód - nem (értelemszerűen)
DLC elemek használata - igen**
Határidő: vasárnap 16:00 (rugalmas)
Példaként - messze nem tökéletes példaként! - álljon itt az egyik képem, amit a Subarus versenyre készítettem:
A "segédkép":
Bár akkor megkaptam hogy nagyon látszik hogy standard ;) , azért figyeljük meg az oldalt és hátul lévő durván pixeles Subaru-logó-íveket, csillagokat, és a lámpát.
Mindenekelőtt köszönöm a lehetőséget és a megtiszteltetést, hogy most "hivatalból" írhatom meg a véleményemet a képeitekről.
Az értékeléseket időrendben készítettem:
EmpiHUN
A választás kitűnő, van mit kozmetikázni ezen a modellen. Mivel elég részletgazdag az eredeti festése - versenyautóról lévén szó -, egy kívülálló nem tudná a kép alapján megmondani, hogy ez most prémium vagy nem, és ez volt a cél. A táj és az autó színvilágához illik a meleg szűrő, jó a pozícionálás: nagyon tetszik hogy bár a Napot nem látni a képen, mégis olyan mintha sütkéreznénk a sugaraiban, mégsem vakító az autó felülete. Szerintem készíthettél volna egy sokkal de sokkal közelebbi képet is, hiszen a minél kisebb távolság hatványozottan növeli a győzelmi esélyeket, ahogy jeleztem a kiírásban!
Casady
Ez az, pont ilyesmikre gondoltam. Látszik, hogy kihámoztad a kiírásból a szándékaimat :) A vészesen borulásgyanús szituáció adja az alapdinamikát, a füst jótékony homályba burkolja a standard textúrát. A miniatűr szűrő éppen ott szünteti meg a füst-él pixelesedést, ahol a legnagyobb szükség van rá, de a kaszni szinte egészét mégis érintetlenül hagyja. A módszer briliáns, az autó közel van. Ezért azt rovom fel egyedüli negatívumként, hogy választhattál volna ennél is tökéletlenebb autót, ez a Nissan a segéd-képeden alapból sem fest olyan nagyon borzasztóan ebből a szögből.
Mekee
A képet nézve egyik szemem nevet, a másik sír: annak örülök, hogy egy igazi profi, hangulatos alkotást csodálhatok. Döbbenetes, mindössze három fő szín szerepel, mégsem tudom levenni róla a tekintetemet. A szürke ég, a sötét fák és az út a maguk egyszínűségével megadják a kellő kontrasztot az autó épp kivehető részleteihez, kiemelve azokat. És ott vannak a delejező lámpák... A "baj" mindössze annyi, hogy előre tudom, itt és most nem nyerhet. A sziluett-módszer az egyik kézenfekvő megoldás volt, csak túl sok mindent tüntet el. Ezzel együtt kellett egy ilyen is hogy teljes legyen a gyűjtemény, hálás vagyok hogy bevállaltad.
Binder
Vérzik a szívem! 1:Megtalálod az egyik - ha nem A - legnagyobb kihívást jelentő autót, ami még abban is egyedi hogy a rondaságáért nem a versenyfestés és a matricák a felelősek, hanem olybá tűnik mintha maga a 3D modell baltával szabottsága lenne az. 2:Tudjuk azt is hogy tudsz, de nem veted be a tudásod. Nagy kár, mert még így is sikerült bizonyos részeket
"megszépíteni", ráadásul álló helyzetben! Lelki szemeimmel látom, milyen lenne, ha beveted magad. Nem mondom hogy félned kell a nyerés miatt, de ha azt nézem, hogy honnan indul a Dome Zero, ahhoz képest!..
Patrick Bateman
Szintén jó választás a feladat szempontjából, és ez a Ford meg is érdemli a törődést. A választott eljárás is az egyik "klasszikus": diszkréten az autó árnyékos oldaláról készült a kép. A prémium összhatást ez a helyszín - Monte Carlo-i öböl, luxusjachtok - tudta a legjobban erősíteni, és a megfelelő technika miatt az autó nem áll ellentétben vele. Rengeteget emel a kép értékén hogy nem használtál szűrőt. Ezek után nagyon kíváncsi vagyok, mi lett volna az a módszer, amire eredetileg gondoltál! Egy picit hiányolok némi fókusszal való játékot, vagy laposabb szöget, mert itt-ott megmaradtak azok a fránya pixelek. A többi képeden például ezeket is bevetetted, igaz, azokon viszont messzebb is van a nézőpont.
Zsohi
Merész vállalkozás, de azt kell mondjam, ez is kellett ahhoz, hogy teljessé váljon a módszertani kislexikonunk. A teljes elmosásra minden ugyanúgy igaz, mint a sziluettre. Ugye van ezen is miniatűr, talán az túlságosan erős volt, elég lett volna egy életlen fókusz. Összességében a kép mégis nagyon megfogott, aki úgy fényképez le egy erdőben száguldó autót hogy a por és a benzingőz mellett érzem a fenyőfák illatát is, az dícséretet érdemel. És nem mellesleg a feladat is kipipálva. De térjünk rá picit a csúfnak szánt képre: azzal is nevezhettél volna, ha lősz mellé egy mozdulatlan segédképet!
Mindenkinek gratulálok és köszönöm, ezen a héten is szemet gyönyörködtető kollekció született!
Kérlek ne várjátok el hogy sorrendet állítsak fel, lehetetlen bárkit is az utolsó helyre sorolni - a szabotőrünket is beleértve! XD A nyertes kiválasztása is pont elég nehéz feladat volt, aki nem más, mint Casady!
Nyereményként (majdnem) bármit kérhetsz a játékból (p.ü.).
(majdnem)=jónéhány autómon visszafordíthatatlan tuningot követtem el, azokból nincs meg az eredeti.