**
Mortal Kombat II
Megjelenés: 1993
Platformok: minden**
A múltkor a Tekken kapcsán említettem, hogy a kilencvenes évek első felében a verekedős játékok egyik nagy trendje a háromdés grafika volt, köszönhetően leginkább az említett játéknak. A korszak másik (valamivel korábban érkező) meghatározó bunyós anyaga a Mortal Kombat volt, amely sokkal komolyabb / komorabb hangvételével, vérességével és kivégzéseivel teljesen más mederbe terelte a harcokat. A piac lassan kapcsolt, csak jóval később jelentek meg a "klónok", vagy inkább szellemi utódok (ilyen mondjuk a War Gods vagy a Bio F.R.E.A.K.S. is), de egyik sem tudta igazán felvenni a kesztyűt, megütni azt az egyedi hangot, amit az első MK már egyből eltalált, így a széria tulajdonképp szép kényelmesen, konkurencia nélkül folytathatta a menetelést. Ugyan a későbbi részek minősége, tartalma vagy ötletei megkérdőjelezhetőek, annyi azonban bizonyos: a Mortal Kombat II nagyot lépett előre, azóta is az egyik legmeghatározóbb epizódja a szériának.
Hét szereplő helyett most már tizenkettő közül választhattunk, akikkel több kivégzést is behozhattunk (köztük a karaktertől függő Friendship és Babality befejezésekkel, plusz néhány pálya-specifikus durvasággal). A nem-játszható karakterek közt először köszönthettük a sorozat valódi főgecijét, Shao Kahn-t, valamint Goro utódját, Kintaro-t is. Ezzel még nincs vége, ugyanis ha a játékos elég ügyes, akkor megküzdhet a sorozat későbbi részeiben majd irányítható, de ekkor még rejtett karakterekkel (név szerint: Jade-del, Nobb Saibot-tal és Smoke-kal). Természetesen pályából és zenékből is többet pakoltak bele.
Grafikailag nagyot változott a folytatás: az első rész szinte fotó kinézetű, digitalizált karaktereihez és az élethűbb színpalettájú hátterekhez képest egy rajzoltabb stílusú, ám színesebb, élettelibb képi világot kaptunk, ami akkoriban, első blikkre elég furcsának hatott, mégis, (szerintem) ez volt a legszebb, legstílusosabb kétdés epizód.
Részeire bontva is remek játék, de az összkép, az egész atmoszféra azóta is példa értékű. A karakteres zenékkel, a valóban sötét hangulatot árasztó helyszínekkel és kegyetlen kivégzésekkel talán ez egyik legdurvább rész (főleg úgy, hogy a folytatások kivégzései és pályái valahogy nem tudtak elég brutálisak, elég nyomasztóak lenni, inkább erőltetettbe mentek mát át).
Ezek után illik nem meglepődni rajta, hogy az új, idén megjelent Mortal Kombat bevallottan a második (és részben a harmadik) részből merített a legtöbbet, természetesen a rajongók visszajelzéseire építve.
A Mortal Kombat II minden idők egyik legkomorabb, leghangulatosabb bunyós címe, így biztos helye van a listán.
Ha kimaradtál belőle, az azért lehet, mert fiatalabb vagy, esetleg akkoriban épp nem volt semmilyen géphez szerencséd, ugyanis kijött szinte mindenre: létezik belőle játéktermi, SNES, Megadrive, Gameboy, Game Gear, Saturn, Master System, Amiga, PC, 32X és Playstation kiadás is. Idő közben pedig megélt egy PS3-as kiadást, illetve a nemrégiben PSN-es / Live-on debütált Mortal Kombat Arcade Kollection gyűjteményben is megtalálható (és ha nem riadsz vissza a csúnya megoldásoktól, lehet emulátorozni is).
/theSickness/