Jademan2007.08.11. 23:41

Csoportos parti vagy magányos farkas életmód?

Ne tessék senkinek sem a bulizásra vagy a magánélet különböző állapotaira gondolni. Ebben a blog bejegyzésben arra keresem és mondom ki személyes véleményemet hogy mi a jobb: Kiválasztottként megmenteni a világot vagy pedig ha e-mellé vannak haverjaink is a játékokban?

Sok videójátékban és filmben van az a bizonyos véletlen hogy a főhős a kiválasztottja valaminek, ő az egyetlen aki megtudja ezt csinálni. Itt vetődik fel a kérdés: A játékosok élvezik ezt? Beletudják képzelni magukat egy ilyen szereplő képébe?

Felhozok példákat erre:

The Darkness: Nem elég hogy a főhősünk egy maffiózó aki részt vett egy elszúrt küldetésben, de még ő a család aktuális generációjának első szülött fiú gyermeke és akaratán kívül ez a Darkness nevű "jelenség" pont az első szülött fiúk 21.-ik születésnapján mutatja be nekünk azt hogy ő létezik. Elég sok az akaratunkon kívül történt dolog mint láthatjuk. Nem hiszem hogy mindenki így képzelte el magát hogy amikor ő 21 éves maffiózó akkor ő neki kígyó szerű lények lógnak ki a vállából. Mivel a játékot nem ismerem annyira, nem volt hozzá szerencsém ezért többet nem is tudok róla mondani, de eléggé egyedi a főhősnek ez a "képessége".

Medal of Honor: Allied Assault: A sztori szerint mi egy amerikai titkos ügynököt alakítunk. Az első küldetés az tökéletesen okés rá: Egy másik kémet kell kiszabadítani. A következő is: Norvégiában kell robbantgatnunk néhány objektumot meg behatolnunk ide oda, volt ilyenre példa. De az hogy egy kémet beküldenek a Normandiai partraszállásra, ráadásul a legvéresebb, Omaha Beah nevű szakaszra az több mint hülyeség szerintem. Egy drága embert csak úgy futkározni hagyni az mg42-es gépfegyverek között szép pénz pazarlás. Ha az ejtőernyős küldetés lett volna akkor meg az a baj hogy akkor is katonákkal van. Egy kém pedig elég kevés alkalommal van a sima bakák társaságában. Eléggé elszúrt ötlet az is szerintem hogy medálokat kell gyűjtögetni, meg kapunk a küldetések után. Medálokat általában a katonák szoktak kapni, kémek a legritkább esettekben maximum. Totális tervezési hiba ilyen téren.

Bioshock: Repülőgép szerencsétlenséget szenvedünk az óceán felett és furcsa mód túléljük, majd pedig egy tengeralattjáróra hasonlító gép feljön a túlélőért a víz alól és levisz minket a Rapture-ra. 1. A tengeralattjáró minek jön fel értünk? 2. Hogy-hogy 1 ember éli túl a katasztrófát és a többi utas meg nem? 3. A későbbiekben az adam-ot miért meri beadni magának amikor nem is tud róla semmit (lehet hogy drogos és szereti bökdösni magát? o.O )?

Ennyi példa elég úgy gondolom, de még lehetne sorolni többet is természetesen. Az előbb említett játékokban leginkább egyedül küzdünk az ellenségek ellen, akik a bele élésre mennek a játékban nem biztos hogy emiatt jól eltudják képzelni magukat ezekben a helyzetekben. De például vannak olyan játékok amik azzal lettek híresek hogy tudták éreztetni azt hogy nem egyedül csinálunk meg mindent, vannak társak. Ezekre is álljon itt néhány példa:

Call of Duty (leginkább az első részre gondoltam, ott érezni a leginkább): Van néhány apró rész ahol egyedül kell bolyongani, de példának okáért a Sztálingrádi partraszállás (tiszta lopás az Ellenség a Kapuknál című nagyon jó filmből) az a legdurvább pálya: Legalább 100 ember rohan fel veled együtt a dombra csak hogy egy városban legyen a bázisuk, éreztetik veled hogy mennyire fontos az egymásra utaltság már a legelején, amikor nem puskát kapsz hanem csak töltényt mondván "ha az előtted szaladó meghal akkor felveszed a fegyverét és rohansz tovább és lősz". Tökéletes példája ennek hogy ezért jó mert vannak társak és így élvezetesebb a harc.

Brothers in Arms széria: Te vagy a szakasz vezetője és a szakasz tagjainak élete csak a te parancsaidon múlik. Ha egyikőjük meghal, a pálya végéig nem éled újra (lehetett volna ezt jobban, valósszerűbben is megoldani, csak az a sztorira lett volna rossz hatással). Ha a történet szempontjából fontos emberek hallnak meg, akkor külön jön a kis mozija hogy mennyire fontos is volt ő, mennyire akart harcolni de ő most elbukott. Olyan karakterek vannak akikért érdemes jól harcolni, akiket érdemes életben hagyni mert az utánpótlás még csak most száll partra vagy csak néhány nap múlva találkozhatsz velük, egyedül vagytok az ismeretlenben.

Fontos továbbá hogy a társaink mennyire vannak kidolgozva személyiségileg. Erre a legjobb példa a mint említett Brothers in Arms széria, ahol a párbeszédekben ismerjük meg a társakat. Nem csak olyan szinten hogy mikor született, mi a neve, stb; mint a Rainbow Six sorozatnál ahol maximum ha olvasol róla egy előzetest egy újságban akkor ott egy boxban leírják a karakterek tulajdonságait. Én úgy hiszem hogy fontos szerethető karakterekkel ellátni a játékot, hogyha csak velük leszel végig, a főhősre meg ez végképp igaz. Persze minden ember különböző, más személyiségeket tud kedvelni éppen ezért nehéz kreálni egy mindenki számára szerethető karaktert.

De van egy megoldás az utóbbi problémára, mégpedig az hogyha a karakternek a szakmája a hétköznapi, nem annyira szuper hősös. Egy megjelent játék erre egy tökéletes példa, mégpedig a Freedom Fighters-é: Egy vízvezeték szerelő az általunk irányított poligon halmaz, aki a szovjetek elleni megszállás fő vezetője, küzd hogy hazája legnagyobb városa, New York újra amerikai fennhatóság alatt legyen. Tud harcolni haverokkal, mindig tud toborozni lázadókat, maximum 5-6 főt akikkel együtt küzdhetnek az ügyért.

Még egy tényező, talán a legfontosabb van a játék szereplőjével kapcsolatban: Mi van hogyha nem is érdekli a játékost? Szerintem sajnos sok olyan játékos van aki ezt nem veszi figyelembe, hanem csak a játékra magára összpontosít, pedig ez is a játék, nagyon fontos része. Véleményem szerint, ha ezt nem nézi valaki, akkor a grafikát se nézze, minek azt hogyha egy vak szemével látja a világot, vagy egy látás sérült embert irányít?

A játékaimban én mindig olyan karaktereket igyekszek megalkotni akikkel tud párhuzamot vonni bármelyik játékos, ha nem is éppen a főhőssel, de valamelyik karakterrel. Nagy hangsúlyt fektetek majd, hogy a karakterekkel ért dolgok fontos részét képezzék magának a játéknak is, fel is hozok egy példát a legnagyobb játék sorozatomnak szánt játékom 2 részéből: Az x részben a hős egy neki tetsző lányért, hogy bevágódjon nála, egy szerinte másoknak hasznos és mint kiderült csak ő által észrevett, a központi rendszer miatti dolgot vesz észre, mi szerint az hogy lekameráznak és lehallgatnak mindenkit így nincs magánélete senkinek, de ez még durvább szinten műveli a rendszer mint a lehallgatás. Nekünk kell megdöntenünk a rendszert, kicsit taktikázós hentelős, a vége felé csapattársakkal is kiegészült lövöldözésben. De a folytatásban (ez alatt feleségül veszi a lányt és teherbe is esik) a 9 hónapos magzatát a feleségének egy megerőszakolás közben titkos személyek kimetszik szó szerint egy sikátorban, a lány később belehal a sérülésekbe. Ilyenkor mit tehet az ember: Depressziós lesz akaratán kívül hogy mindenét, amiért ólj nehezen harcolt elveszik tőle, de egy valamit még nem vettek el: a gyereke lehet hogy életben van mint kiderül, és elindul a hajsza az idővel és a titkoltan de létező rendszerrel.

Várom kommentjeiteket!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

7 napja
16

CHASE
Top 15 FIFA

2024.03.17.
2

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

p34c3
Negyven2

2023.11.14.
26

Dude
Harc a 41. évezredben

2023.10.23.
5

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==