Szabafordítás a 2012. februárjában érkező akció-rpg, a Reckoning hivatalos fórumán lévő Q&A-ből.
Alant olvasható a Reckoning fórumán fellelhető kérdezz-felelek általam készített szabadfordítása. A lényeget szedtem ki, nem ragaszkodtam az eredeti szöveghez! Ha valami olyasmit is beleírtam, ami ott közvetlenül nem található meg így, az is kizárólag a PAX-os vagy az E3-as videó Q&A-ból jöhetett, igyekszem semmi valótlant nem állítani.
Reckoning Q&A 1. (2011. augusztus 10.)
A játék nagyon nyitott lesz, maga a fővonal és a hat frakció természetesen főleg lineáris küldetéseket foglalnak magukban, de ezek a fővonal, és a rengeteg különféle mellékszál között szabadon lehet ugrálna. Emellett gazdag, felfedeznivaló világot ígérnek.
A játékban vegyeskasztokkal is tudunk nyomulni, egy kérdés tehát arra irányult, milyen előnyei lesznek a "tiszta" buildeknek: elsősorban hamarabb férnek hozzá az adott fa komolyabb képességeihez, másrészt a tiszta buildekkel játszók egyedi Destinyket nyitnak meg a szintlimitet elérve. Harcos esetén pl. Warlord, egy "Last Stand" nevű egyedi képességgel, ami enged felkelni miután elestél a harcban, de egy rövid időtartamon belül meg kell ölnöd azt az ellenfelet, aki padlóra küldött, különben vége a dalnak.
Lesznek olvasható könyvek/tekercsek a játéban, egyrészük komoly, mások viccesek, megint mások direkt egyes küldetésekhez kapcsolódnak majd. Ezen kívül lesznek még úgynevezett "mondakövek" (Lorestones), amikről egyelőre nem beszéltek.
Nyílt világú lesz (ezt nagyon igyekeznek kihangsúlyozni) a játék, fast travel lehetőséggel. Minden korábban már meglátogatott helyszínre visszatérhetünk így, de csak ha szabadban vagyunk, dungeonökből ez nem fog menni. Lesznek utak és jelölések amik vezetik a játékosokat, de az ígéretek szerint nyugodtan elkószálhatunk a világban a magunk szórakoztatására.
Megint egy másik kérdés arra irányult, hogy miket nem szeretnek a fejlesztők az RPG játékokban általában, és így mi az, ami nem lesz a játékban: az egyik ilyen az ismétlődő harc, amitől "inkább érzed magad favágónak mintsem hősnek". Ezért öltek sok időt és energiát a harc szórakoztatóvá tételébe, létrehozva a gameplay videókon már megcsodálható dinamikus harcrendszert.
Másik a "hagyományos" fejlődési rendszerekkel járó esetleges megbánás: a játékos választ egy kasztot, illetve tulajdonságokat a játék elején, és ezeken nem tud később se változtatni, holott a játék legeljén nem mindig tudni mi lesz a jó. A Reckoningban megjelenő Destiny-rendszer miatt ilyen gond nem lesz: "próbáld ki a játékot és döntsd el milyen karakterrel szeretnél játszani".
További nyűg szerintük, ha egy RPG-ben elérhetsz mindent (minden skill/képesség/stb... kimaxolható egy karakterrel), következésképpen mindenki endgame karaktere ugyanolyan szinte. Ezzel szemben a Reckoningban nem érhet el mindent a játékos egy végigjátszás alatt. A Destiny-rendszer segítségével bele lehet kóstolni mindenbe lényegében, de ennek megvannak a maga korlátai.
Reckoning Q&A 2. (2011. augusztus 17.)
Rengeteg egyedülálló öltözetdarab lesz a játékban, az egyes Destinyk pedig látványosan elkülöníthető anyag- és alakábrázolást kapnak. Ezen felül lesznek nem-egyedülálló armor-szettek, saját történettel, stat bónuszokkal illetve esetlegesen szettbónuszokkal (több, összetartozó darab viselése esetén).
A gameplayekben látott kombók nem ördöngősségek, a játék menüjében is találunk segítséget a témában, illetve a devek szerint nagyon könnyen tanulható a rendszer, és hamar látványos kaszabolást rendezhetünk magunk is. A szintezés során megnyitott újabb és újabb képességek pedig megfűszerezik a harcot, folyton késztetve a játékost arra, hogy kísérletezzen más és más elemek beépítésével.
Lesznek semleges vadlények, melyek akár egymást is megtámadhatják, ezzel is növelve a játékost körülvevő világ életszerűségét.
Bármilyen meglepő is, Todd McFarlane és R.A. Salvatore munkái jelentették a csapat számára az elsődleges inspiráció forrást, illetve ezen túl voltak egyéni források is, de természetesen senki munkáját nem kívánták megismételni, inkább valami újat adni a témában.
Ezenfelül akit érdekel a játék, tudom ajánlani a YouTube csatornájukat, ahol csak a PAXos és E3-as anyag együtt kitesz kb másfél órát, érdemes ha mást nem kicsit beletekerni, lehet látni és hallani szép dolgokat. Itt:
szerk.: ha minden jól megy, holnap friss gameplay videót láthatunk! (via fb)