*{1}-nek igaza volt. Ezernyi mondandója közül a videojátékos média valóban kiragadott néhány mondatot az eredeti kontextusból, hogy abból (akár a szenzáció hajhászás végett, akár más okból) úgy csináljon hírt, mintha az tényleg nagy horderejű dolog lenne.
Ez lett az a bizonyos, "Xbox 360-on 22 GB-ot kell installálni" hír, ami természetszerűleg sok játékos figyelmét (és kattintását) felkeltette, pedig több okból sem kellett volna ennyire kiragadni a többi, tucatnyi érdekesebb információ közül.
Először is, volt már dolgunk ekkora méretű játékkal (Lost Odyssey, Blue Dragon, L.A. Noire), másodszor pedig nem a Rage az első olyan játék, amely folyamatosan stream-eli az adatot, ennél fogva merevlemezről komolyabb teljesítményt produkál, mint optikai adathordozóról, legyen az DVD vagy Blu-Ray. De ha már így bulvárkodunk, ajánlanék még néhány fejlécet a nemzetközi médiának:
*"Carmack bejelentette, hogy homályosak lesznek a textúrák a Rage-ben."
"Rage: A lőtornyok teteje nincs kidolgozva!"
"Carmack szerint az Xbox 360 jobb mint a PS3!"*
Azért sajnálatos ez a jelenség, mert John Carmack QuakeCon-előadása sokkal tartalmasabb, érdekesebb és hasznosabb volt annál, mintsem hogy kiragadjunk belőle néhány részletet, ami önmagában természetesen vitát vált ki a játékosközösségben. Napjaink marketingszövegekkel átitatott világában igazi felüdülés volt hallgatni egy igazi régivágású, "kocka" programozó véleményét, élményeit, technikai részletekbe menően. Végre kiállt valaki, és nyíltan, a gyengeségeket sem véka alá rejtve beszélt egy megjelenés előtt álló játékról.
A fent említett hír alapjául szolgáló információ egyébként nagyjából egy fél mondat volt a másfél órás előadáson. Ennél számomra jóval érdekesebb dolgokat is mondott Carmack, az például sokkal komolyabb hír, hogy az id Software hamarosan kiadja a Doom 3 forráskódját. Dehát mit számít ez, ha helyette fel lehet bőszíteni néhány konzolost.
Én szívből ajánlom mindenkinek, akit komolyabban érdekelnek a videojátékok, hogy hallgassa végig ezt az előadást. Másfél óra az interneten sok idő, de szerintem megéri. A fórumhuszárok is lepattanhatnak egy kicsit a nyeregből, hogy más megvilágításban lássák a fejlesztők munkáját. Mert sokáig tartott ugyan a Rage fejlesztése, de ezalatt az id Software három különböző platform kihívásait, nehézségeit oldotta meg, hogy a vadonat új technológia mindenhol azonos teljesítménnyel fusson. Ha más nem is, ez feltétlenül értékelendő dolog.
Az előadáshoz értelemszerűen komolyabb angol nyelvtudás szükséges, de aki rendelkezik ezzel, ne szalassza el. Kevés játékról hallhatunk ennyi technikai érdekességet.