ssj4vegita fórumtárs jóvoltából (neki ezúton is köszönöm a kódot) ma bepillantást nyerhettem én is a sokak által várt Battlefield3 zárt Alpha tesztjére, több száz szerencsés júzerrel egyetemben. Mivel az alpha teszt jelenleg csak PC-n elérhető, így az itt olvasottakat a konzolos kollégák fenntartásokkal kezeljék (főleg a grafikai részt) Hogy hogyan is néz ki jelenleg a BF3? részletes ismertetőért fáradjatok beljebb.
Először is mindenképpen szögezzük le, hogy ez még csak Alpha verzió, valószínüleg a szeptemberben induló publikus Beta-ig is rengeteg minden meg fog változni, nem is beszélve a teljes verzióról. A játék furcsa módon a böngészőből indul,egészen pontosan a BattleLog főoldaláról, itt lehet szervereket keresni, statisztikákat nézegetni, vagy csak nyomni egy gyors meccset. Menü az nincs, grafikai és egyéb opciókat állítani nem lehet,(jav: de lehet, csak én nem találtam meg:D) a csatlakozás után a program rögtön bedob minket a mélyvízbe:
Jelenleg csak egyetlen helyszín elérhető, a sokat látott Operation Métro. Ez Franciaországban indul,Párizsban, egy kellemes kis zöld területen egy tavacska mellett. Háttérben a füstölgő Eiffel-torony körülöttünk a belváros. Az oroszok felállítottak a közelben egy mobil rakétabázist, ezekről lövik a környező épületeket, a feladat a rakéták az irányítóközpontjainak a megsemmisítése. Gondolom ebből mindenki rájött hogy a játékmód a jó öreg Rush, de legalább most nem semmitmondó aranyládikákat kell felrobbantani:P (orosz oldalról értelemszerűen ezek megvédése a cél)
Ha ez megvan, utána mehetünk le a metróállomásra és a környező alagutakra, majd a végén egy belvárosi pályarész, itt semmi extra nincsen.
Az első, és talán leglátványosabb fejlődést a karakterünk mozgása jelenti: az ugrásoknál,mászásoknál az egész test használva van, és mindez nagyon dinamikusan, látványosan.Halálkor se csak úgy egyszerűen összeesel, hanem eldob a légnyomás, előredőlsz, oldalra dőlsz, ahogy éppen eltaláltak. Nagyon életszerű az egész, látszik hogy sokat dolgoztak vele a srácok.
A karakterosztályok maradtak szinte ugyanazok, kicsit fura, hogy az Assault és a Medic kasztot összevonták, így minden baka a társai újraélesztését lehetővé tévő defibrillátor-al rohangál. Minden kasztot és járművet testre lehet majd szabni a később megnyitható extrákkal. Itt is a BF:BC 2-ben alkalmazott fejlődési fát alkalmazzák, fejlődsz rangban és kasztban is, mindenért unlockolható cucc jár.Ugyanúgy XP-t kapsz szinte mindenért, ölésért, assistért,elterelésért, gyógyításért sőt még azért is ha a szakaszodból rád spawnolnak.
A fegyverek kezelhetősége jó, lehet majd rájuk kiegészítőket szerelni, nyílnak meg új típusok is, szóval ezzel nem lesz gond.Öröm, hogy végre a támogató kaszt fegyvereit egyszerűen le lehet majd támasztani(csak lefekszel és ennyi), így nagyobb pontosság érhető el velük. Újdonság, hogy a járműveket immár nem csak megsemmisíteni lehet, hanem mozgásképtelenné is tenni (akár egyetlen jól irányzott RPG-vel, pl a motorjára célozva). Ilyenkor nem tud mozogni, így engineer nélkül már elég könnyen megsemmisíthetők.
A hangok terén nagyon ott van a cucc, talán még a BF:BC 2 hangeffektjeinél is jobban átjön a háborús élmény, ennél jobb AK-47 kerepelést még csak élőben halottam:D
A grafika: még így is csodálatosan fest, hogy nem tudni milyen beállításokat használ. Szép,éles, nagyfelbontású textúrák, jó árnyékok, remek füsteffekt, szép színek, példás bevilágítási rendszer. Ez utóbbi főleg a metrós, alagutas résznél jön ki igazán, ott már-már áll-leejtős a látványvilág, főleg amikor a kilőtt RPG csóvája végigkövethető a kiégett metrókocsik oldalán és a csempézett falon, miközben ideoda száll a parázs a kiégett valamiből:D Szóval effektekből nincs hiány, mérföldekről észrevenni a torkolattüzet vagy a scope csillogását, a környezeti füst is eléggé zavar a célzásban, és bár az épületek ebben a build-ban még nem rombolhatók, azért a földben szép nagy lyukakat tudunk csinálni:D Bár azért ebben a tekintetben (az előzetes videók alapján) jóval többet vártam volna,de ezt betudom a viszonylag fejletlen multiplayer build-nek, gondolom a játéknak ez a része fog leginkább látványosan fejlődni a megjelenésig.
A gépigényről: Nálam tükörsimán futott 32 játékossal(1080p, High beállítás) igaz az i5 2500 és a HD6870 nem éppen belépőkategóriás konfig, de az látszik hogy elkél ide is majd a 4 mag. Lag néha előfordult, de nem vészes.
Egyszóval nagyszerű játéknak ígérkezik az új Battlefield, és bár már a mostani játékélmény is nagyon rendben van, ez a megjelenésig még bőven javulni fog így van esély rá, hogy idén megkapjuk minden idők legjobb Battlefield részét.
Hajrá DICE !!