Begolyózól?
Nem most volt, mikor elkezdtem követni a [url=http://www.proun-game.com/]Proun[/b] fejlesztésének útját, talán egy éve volt, mikor egy indie játékokkal foglalkozó fórumon beleütköztem. Azóta vissza-visszanézegettem a fejlesztő blogjára, néha tettem egy kört az anno közreadott egy szem pályán - majd a napokban, nem sokkal a megjelenése után megvettem a teljes verziót.
A Proun valahol félúton van a játék és egyfajta vizuális önkifejezési forma felé. Tény, hogy egy verseny az alapja, vannak benne pályák, van benne start és cél és még helyezések is. Azonban itt nem maga a verseny a lényeg, hanem a látvány, mely rendkívül egyedi és érdekes lett.
Adva van ugyanis egy kábel, mely egy nagyobb térben kering össze-vissza, rá pedig különböző fura tárgyak csatlakoztak. A kábelt követve kell minél gyorsabb köridőket futnunk, leelőzni ellenfeleinket, miközben ezeket a tárgyakat kerülgetjük. Nagyjából ennyi az egész lényege, ha a leírásból nem is, a lenti videóból egyértelműen látszik, hogy miről van szó.
Maga a vizualitás lenyűgöző. Nincs sok pálya (szám szerint öt darab), azonban mindegyikük egyedi, mindegyiknek megvan a maga kis hipnotikus hatása. A játékot fejlesztő Joost van Dongen olyan briliáns módon rakta össze a különböző vizuális elemeket, hogy egy idő után - miután a pályákat megtanuljuk - nem is a kihívásért játszunk, hanem elveszünk a látványban. Újabb és újabb sebességfokozatokat nyithatunk meg, melyektől egyrészt nehezebbek lesznek a pályák, másrészt jobban magába szippant fura kinézetük.
Ha pedig elfogy az öt pálya, akkor lehet számítani a rajongókra, hiszen egy 3DS MAX segítségével bárki összerakhat saját pályát. És már készül néhány igencsak finom próbálkozás, érdemes bújni a játék fórumát!
A Prount érdemes kipróbálni, ha pedig nem győz meg, akkor maximum nem veszed meg. Megteheted, a "Fizess amennyit szeretnél" árazásnak pont az a lényege, hogy ha tetszik a játék, akkor adhatsz pénzt érte (És kérlek, ne "hahh, ingyen játék" módon fogd fel, értékeld egy ember hat évnyi munkáját!). Hidd el, megéri.