[60] Warhawk (offline)

Poéngyilkos

Ő egy 37 éves fiú és itt lakik: Csongrád / Szeged

4809 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 238293 kreditet gyűjtött

2011 január
20:28 Fejlesszünk játékot!
Azt hiszed tudnál jobb játékot csinálni, mint "A Nagyok"? Be lehet bizonyítani!
Mennyiszer olvastam már egy-egy cikkhez írt kommentekben:
"Én ezerszer jobbat csináltam volna."
Jelentem, egy iEszköz (esetleg Android eszköz) kell hozzá és be lehet bizonyítani: csak el kell indítani a Game Dev Storyt.

Ahogy az sejthető, feladatunk egyszerű(nek tűnik): adva van egy pici stúdió, ahol néhány embert felvéve elindulhatunk a játékfejlesztés rögös útján, hogy egyszer a mi gyermekünk neve mellé kerülhessen a dicső "GOTY" jelző. Sőt, ha ügyesek vagyunk, akár saját gépet is fejleszthetünk ki, átírva a játéktörténelmet. Minden csak rajtunk múlik - a feladat azonban korántsem olyan egyszerű, mint azt gondoljuk.

És ebben rejlik a Game Dev Story ereje. Ugyanis hamar rádöbbenünk, hogy ahogy mindent a világon, ezt az iparágat is a pénz mozgatja. Lehet világmegváltó ötletünk, amennyiben nincs meg a forrás a kifejlesztésére, akkor az bizony a fiókban marad. És ebben a világban (ahogy a valóságban is) minden pénzbe kerül. Szeretnénk kicsit több időt a játék csiszolására? Semmi gond, +30% költség kipengetése után. Jó lenne egy külső zenészt felvenni? Megoldható, de ott az ára. Kellene egy kis promóció, hogy ne beinduljon a hype vonat? Hát kérem, annak is ára van. És akkor még embereink nem is jöttek oda a csekkjükért, mert ugye ők sem a szép szemeinkért dolgoznak nekünk. Biztosra mondom, hogy az idealista gamerek közül 10 játékosból 8 az első alkalommal néhány év alatt csődbe viszi a cégét. Aztán jön a felismerés, itt bizony az érzelmeknek nem igazán van helye, az üzlet a lényeg.

Ekkor leszállunk a magas lóról és elkezdjük elvállalni az alja munkának tűnő feladatokat, csengőhangokat készítünk, grafikai modellezést vállalunk be, satöbbi. Könnyű munka, könnyű pénz, ráadásul közben embereink tudnak fejlődni. Mikor pedig megfelelő pénzmag áll rendelkezésünkre, akkor végre elkezdhetjük álmaink játékát, a mindent megváltó ninja-akció-szerepjátékot.

Ami aztán megkapja a jól megérdemelt 3/10 értékeléseket. Nem csoda, fejlesztőink még tapasztalatlanok, ez volt az első próbálkozásunk a műfajban. Viszont a játékot veszik, talán 30-50ezer darabot is eladhatunk belőle, ami nagyjából fedi a fejlesztés költségeit. Így tehát kicsivel több pénzösszeggel a zsebünkben továbbmegyünk, újabb feladatokat vállalunk be, tovább gyűjtjük a pénzt, tovább fejlesztjük embereinket és ha mázlink van, akkor a következő játékunk már egy kicsivel jobban fog szerepelni, talán még hasznunk is lesz belőle.

Ezzel pedig beindul a szekér, egyre jobb munkákat tudunk elvállalni, a nevünk - és játékaink - egyre ismertebb lesz, rajongókat szerzünk (néha még egy rajongói levél is befigyel!), ha ügyesek vagyunk, akkor még valamilyen díjat is bezsebelhetünk. Embereink fejlődnek, de egy idő után úgyis újakat kell felvennünk, hiszen minden ahogy a gépeknél, a fejlesztőknél is minden generáció valamivel jobb, mint az elődje. Lehet bármennyire is jó Shigetu Miramoto, készíthetett tökéletes Super Sergio Brotherst az Intendro Game Kid rendszerre, sajnos tudása véges és lassan jövedelmezőbb egy friss dizájnert felvenni a helyére. Ahogy múlnak az évek úgy jönnek és mennek a különböző konzol generációk is, a Senga Exodus után jön az Intendro SIES, berobban majd nagyot bukik a Virtual Kid - a Game Dev Story egyszerre vonultatja be és parodizálja ki az elmúlt 20+ év szinte összes konzolját. Ráadásul történelmi ismereteink hasznosak is lehetnek, okos ember például nem fektet be egy Virtual Kid fejlesztőkészletbe, hiszen gyanús, hogy az úttörő konzol nem lesz hosszú életű.

És itt még mindig nem ér véget a GDS tartalma, hiszen még nem beszéltem a saját konzol kifejlesztésének lehetőségéről, a játékfolytatások készítéséről és hasonló finomságokról - egész egyszerűen mert még nem értem el addig. Ez az a játék, amit ha az ember elkezd, akkor a következő napokra (hetekre? hónapokra?) biztos megvan a szabad perceket eltöltő foglalatossága.
16 komment

márc 07., hétfő 18:48 #16
Válasz balu87 (#15) üzenetére
Van "folytatás", nemrég jelent meg a Hot Springs Story, melyben egy japán fürdőt kell menedzselni. Játéktechnikailag jobb, de mivel tőlünk eléggé távol álló téma, ezért nem annyira foglalkoztam vele.
nope
[4] balu87
márc 07., hétfő 10:29 #15
Válasz Untchbl (#14) üzenetére
köszi szépen! jaja, kicsit felkúszik a fizetés...mondjuk én úgy tele vagyok, hogy engem nem hat meg az az évi 8000$
amúgy nagyon sok lehetőség lenne még ebben a játékban, remélem, hogy a készítők is gondolkoznak a folytatáson
"Money won is twice as sweet as money earned."
[8] Untchbl
márc 05., szombat 16:56 #14
Válasz balu87 (#13) üzenetére
Válassz ki valakit és vegyél pár change cardot, vagymit és minden munkakörben maxra kell felhúzni és akkor az lesz.
Az más hogy nem figyeltek oda szerintem és eme procedúra végére akkora lesz a fizetése mint egy játék teljes bevétele kb.
"That's so not cool!"
[4] balu87
márc 04., péntek 21:33 #13
sikerült valakinek saját konzolt fejleszteni?
már van fél millióm, csomó sikeres játékom, eltelt 20 év
és ha konzolt akarok csinálni, akkor mondja a titkárnéni, hogy kell hardware engineer...csakhogy azt meg nem tudok szerezni, hiába a 'hire', nem dob ki ilyet soha
any idea?
"Money won is twice as sweet as money earned."
[5] ujitso
febr 16., szerda 13:21 #12
Válasz Oli G. (#10) üzenetére
Vicces, hogy _mindenki_ ilyen ripoff címekkel operál (Gameloft után szabadon, mondjuk) Bár nekem is nagy siker lett a Whoo Fat Plus az Intrendo Whoops-ra...
[5] ujitso
febr 16., szerda 13:16 #11
Jézusom ez de pofátlanul addiktív. Jó ideje ez volt az első handheld játék amit otthon, a fotelbe süppedve egész délután át képes voltam nyúzni.

AE Games: Change Anything
[33] Oli G.
febr 14., hétfő 7:38 #10
Engem nagyon beszippantott a játék, pont ahogy elvis is mondja. Már lassan 200k-nál járok anyagilag, sorra jönnek a hall of fame játékaim és folytatásaik, nemsokára konzolfejlesztésbe is belekezdek. Olyan nagy címeim vannak, mint a Hallo, a Silent Island, a Final Fantasic, a Ninja Garden, Bloom, TimeParadox, Gods of War, LuciferMayCry, KillSector, Dead Backspace vagy az F1 for Casuals. A legnagyobbat eddig az egyik randiszimulátorommal, az Ayane-channal szakítottam 23,5k eladással és bezsebeltem minden díjat (kivéve a citrom díjat... ).
Szóval telóra az egyik legjobb játék szerintem.
"Bearer-seek-seek-least." - PSN: raam989hu
febr 01., kedd 4:12 #9
Hihetetlen behúzó ereje van a játéknak, olyan dinamikát tettek bele a fejlesztők, hogy letehetetlen... csak még ezt megvárom, csak megnézem, hogy akkor mi lesz, csak még... csak még... nagyon durva... 0.79E-t simán megért nekem...
Obviously you\'re not a golfer.
[8] Untchbl
jan 25., kedd 15:00 #8
Annyire jó, hogy csak vizsgaidőszak után találtam rá erre a bejegyzésre
"That's so not cool!"
[34] CHASE
jan 18., kedd 18:04 #7
N'Gai Croalnak ez volt az év játéka 'asszem.
jan 17., hétfő 18:46 #6
Válasz axl (#5) üzenetére
Nem fura: valóságos.
Én is úgy tervezem, hogy a saját konzolom első killer appja a Call of Honor lesz.

Bár most Playtstatuson nagyon menő vagyok a First Fantasy sorozatommal.
nope
[55] axl
jan 17., hétfő 18:20 #5
Válasz Warhawk (#4) üzenetére
De én Call of Duty-t fejlesztenék rá. Mondjuk ez fura, ha már a jó játékok sem tudnak megmenteni egy konzolt... Bár a Dreamcast is pont úgy járt...
Minden játék szerepjáték
jan 17., hétfő 18:03 #4
Válasz axl (#3) üzenetére
A vicces, hogy nem igazán tudod életben tartani. Ha nem veszik a gépet, akkor bármilyen jók is a játékaid, nem marad életben a konzol. Cserébe viszont egy kevésbé népszerű konzolon egyszerűbben lehet sikeres játékot készíteni - éppen a konkurencia hiánya miatt.
nope
[55] axl
jan 17., hétfő 16:05 #3
Én életben tartanám a SEGA-t azzal, hogy csak az ő konzoljukra fejlesztenék. (Vagy pont azzal ölném meg? ) Éljen a dicső (alternatív) jövő!
Minden játék szerepjáték
jan 17., hétfő 8:22 #2
Tényleg jó! Csak ki akartam próbálni, és már 4 órát bele is tettem
"Experience does for the soul what education does for the mind."
[35] Npeti
jan 16., vasárnap 21:41 #1
Tök jó de akkor lenne igazán ütös ha mondjuk a minecraftéhoz hasonló esetek is elöfordulhatnának benne.

Ok nem kötözködöm tényleg érdekesnek tünnik jó lenne belöle egy port pcre.
Warhawk
nope
Ezeken a platformokon játszom
Kedvenc játék-műfajaim
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Barátok, ismerősök
elvis
(offline)
liquid
(offline)
Ghz
(offline)
drag
(offline)
bastard
(offline)
kopa
(offline)
dreampage
(offline)
theSickness
(offline)
JaSSeR
(offline)
Nikopaul
(offline)
moo
(offline)
Depi
(offline)
Vandor
(offline)
anarchoid
(offline)
bp
(offline)
Adibadi
(offline)
Necroman Mk2
(offline)
Lothar
(offline)
BW
(offline)
kukac7
(offline)
KrTchy
(offline)
arsenal
(offline)
CHASE
(offline)
lorantHUN
(offline)
Mollaka
(offline)
Rince
(offline)
KiCsi MexXiS
(offline)
Hendrix
(offline)
Joda
(offline)
ruszrob
(offline)
Ikaruga
(offline)
Bence360
(offline)
fr4231
(offline)
siklara
(offline)
csirkecske
(offline)
Johnny1987
(offline)
XBOX Live