[63] keviny (offline)

Tökfej

Ő egy 35 éves fiú és itt lakik: Veszprém / Balatonfüred

3923 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 259360 kreditet gyűjtött

2010 december
19:46 Donkey Kong visszavág - a Megye visszatér
Donkey Kong nem az a hagyományos agyatlan dzsungelmaki, akinek élete egyetlen értelme a banánok felkutatása és elfogyasztása - illetve bizonyos szemszögből nézve igencsak az. Viszont a mi (játékos) szemszögünkből egy régen közkedvelt stílus királya, a 2D-s platformjátékok egyik utolsó, de tökös mohikánja volt. És most, a műfaj éledezésének apropóján elődugja arcát a pálmafák mögül: lássuk hogy sikerült a visszatérés.

Prológus

6-7 ifjú tizenéves gyermek meredten bámulja a TV képernyőjét. Néma csend van, csak a televízióból árad némi makogás és jól megkomponált zene. A kontrollert szorongató gyermek én vagyok, a helyszín pedig egy játszóház egy poros kisvárosban. Énekkaron kellene lennem, de most fontosabb misszióm van: majmaimnak tovább kell jutnia ezen a rohadék pályán... Körülbelül ez a kép van előttem amikor meghallom a Donkey Kong nevet. Naponta voltunk vendégek a már említett játszóházban és hosszú órákon, vért - verítéket nem kímélve segítettünk a srácoknak visszaszerezni a banánjaikat. Majd eljött az idő - K.Rool a porba hullott, a két jóbarát pedig boldogan cipelte haza a jól megérdemelt táplálékot. Addigra az indokolatlan mennyiségű (micsoda?? nagyon is indokolt!) hiányzásokra hivatkozva kirúgtak az énekkarból. De nem baj. Megérte.


még mielőtt belekezdek

...aztán a kilencenes évek közepe fele kihaltak a 2D-s platformerek - jött az N64 és a 3D korszak hajnala: Mario és Donkey pedig szépen kipróbálgatták, milyen is az, amikor Z irányba is tudnak közlekedni. Az eredmény természetesen forradalmi és zseniális, ám szerény személyem szívfájdalma vala, hogy a régi gyors tempójú, A-ból B pontba eljutó "kétdés" platformjátékok szinte teljesen eltűntek a videójáték színpadról. És ezen valahogy a világ összes Yoshi's Story-ja sem tudott segíteni. Majd jött egy új generáció és elkelt a Stúdió - magával rántva sok ígéretet (köztük a leginkább fájó Donkey Kong Racing-et), valamint a reményt, hogy kedvenc gorillánkat valaha, régi fényéhez méltóképp viszontláthatjuk. "Lonley is the World" - énekelte szegény Ronnie James Dio, és a Nintendo is "lonley" vala, ezért vásárola magának Retro Studios-t, hogy magányán enyhítsen. Vala. És bizony nem csinált rossz vásárt, hisz a Metroid sorozat 3D-s revíziója remekül sikerült, így a Retro-é lehetett a megtiszteltetés, hogy dolgozhasson a legendás majommal.


mostmá' tényleg belekezdek

...no és persze az eredmény! Hát persze, hisz mindenki arra kíváncsi, aki ideklikkelt. Nos nem kertelek, az eredmény: méltó. A DKCR méltó utódja a fent emlegetett sorozatnak. Nem mondom, hogy nem merült fel bennem picit a kétség, hogy miként fog elsülni a patron, de kb két perc után ez el is oszlott. Megcsendültek az ismerős dallamok, feltűntek az ismerős helyszínek - és ez jó.

A Retro példaértékű munkát végzett. A játékon meglátszik, hogy rengeteget törődtek vele, és nem csak az új ötletek megvalósításában látom ezt, hanem a régi, tradícionális elemek maximális tiszteletben tartásán. El tudom azt is képzelni, hogy a dizájnerek úgy kezdték a munkát, hogy "terepszemle" jogcímen végigjátszottak pár régi Rareware játékot, ugyanis jónéhány helyszín bejárása alatt elhatalmasodott rajtam egy-egy furcsa deja vu. Persze ezt nem úgy kell értelmezni, hogy az ötlet egy az egyben le lett nyúlva, de abban biztos vagyok, hogy az alkotók párszor végigverekedék magukat a Battletoads-on, mert ihletettségük nyomát több helyen is tettenérhetjük kalandunk során.

A grafika gyönyörű. Persze nem úgy gyönyörű mint egy Halo: Reach - látóidegeinket nem a magas poligonszám - inkább a remek dizájn hozza majd izgalmi állapotba. Természetesen a régi renderelt sprite-ok ugrottak (ez érthető, poligonkorban élünk, vagymi) a program teljes 3D-ben pompázik, és ennek fontos jelentősége van: hiszen hiába 2D-s a játék, gyakran oda kell figyelnünk, hogy mi folyik a háttérben, mert nem ritkán bennünket is érint a dolog.

Az irányítás a New Super Mario Bros-hoz hasonló, és bár imádom a Wii-t és a forradalmat amit elindított, jobban örültem volna, ha inkább gombokhoz kötnek bizonyos mozgásokat, semmint a kontroller rángatásához.

A játék, hűen a klasszikus részekhez elég kemény lett. Persze nem úgy kemény mint egy Gears of War - fröcsögő vér és izomszag helyett a pályák nehézsége pirít oda úgy, hogy még a leghárdkórabb vérpista is megemlegeti. Szavatosságra sem lehet panaszunk, hisz a nyolc világ lenyomása után extra feladatokkal kedveskednek nekünk a készítők.

Persze van a holdnak árnyékos oldala is, nézzük azt, hogy mi nem tetszett:
Sajnos akármilyen igényesen és változatosan kimunkáltak lettek a pályák, ugyanez az ellenfelekre már nem mondható el. Az elődöktől eltérően meglehetősen kevés félefajta rosszakaróval találkoztam. Hiányoltam a Kremlingeket, akik az eddigi részek szerves szereplői voltak - itt egy darab példány nem mutatkozott belőlük. Hiányoltam továbbá a régi cimbiket is, akik közük egyedül Rambi képviselteti magát - pedig biztos feldobta volna itt-ott a játékmenetet egy-egy Squawks vagy Rattly. Jó lett volna, ha Cranky-n kívül más Kongok is feltűnhettek volna, hova lett Funky kong meg a többi jóképességű makesz?

Persze mindez apróság.


Epilógus

Nemrég írta valaki egy kommentben, hogy egy játék hibái ellenére is lehet 10 pontos. Úgy érzem, ez ide tökéletesen passzol. Bár komolyabb hibát nem róhatok neki fel, amit felhoztam az inkább csak az utópisztikus elvárásaim miatt lettek megemlítve. De ettől még a játék 10 pontos! Teljesen fölösleges pocsékolni a szavakat rá a továbbiakban, ezt látni kell, ezt játszani kell!
Donkey Kong Country Returns 15 komment

[8] cody
dec 02., csütörtök 20:15 #15
Kiprobalnam en is szivesen!
dec 02., csütörtök 13:53 #14
Válasz mafatka (#13) üzenetére
Hmmm, nem is gondoltam rá, de akkor kiprószolom, ha hazaértem.
let the sun never blind your eyes
[4] mafatka
dec 02., csütörtök 10:07 #13
Válasz keviny (#5) üzenetére
Dehogynincs! Haverom ugy tolja, én csak siman remoteval, de lehet komboval is!
Azt próbáltad hogy ha hagyod unatkozni a majmost akkor elővesz egy DSt és azon játszik?
dec 02., csütörtök 9:30 #12
Válasz Shamat Otaq (#11) üzenetére
nálam is most jött el az ideje. epic mickey, donkey kong, metroid other m.... ezeket már tényleg nem bírom kihagyni
#Scalebound!!!
dec 02., csütörtök 8:39 #11
Köszi az írást, nincs mese, itt az ideje vennem egy Wii-t...
M52TUB28
dec 02., csütörtök 6:11 #10
Válasz csavar (#9) üzenetére
Nem kapkodtam, kb a minden napra egy világ analógia szerint mentem. Egyrészt elég tömör a játékmenet - sokminden történik egy pályán és nekem ezt idő feldolgozni, másrészt meg azért jó nehéz a cucc - és kb az egy napra eső agybaj pont egy világra jön ki.
let the sun never blind your eyes
[46] csavar
dec 01., szerda 23:36 #9
Írás remek és úgy tűnik az általam ebben az évben leginkább várt Wii-cím szintén az. Az általad említett hibák túl szubjektívek, hogy én is hibának könyveljem el...bár mivel még nem játszottam vele, itt csak a hiányolt majmokra értem. Nagy nosztalgia lesz számomra is... érdekes, hogy a technikai oldalról csak az irányításra térsz ki (illetve piciny grafix), ezek szerint "amúgy" minden rendben
Egy kérdés azokhoz akik már tolják: ti hogyan játszotok vele? sietve, vagy meg-megállva - nézelődve (már ahol nem kötelező rohanni )?
Ne hazudj, mert összezavarod a csillagokat és kiszámíthatatlan lesz a jövőd! PSN ID: vjcsavar
[31] Matild
dec 01., szerda 22:44 #8
Még nem játszottam a játékkal (lehet ezért), de sajnos nekem ezek az "apróságok" igencsak fájdítják a szívem. Ilyenkor az jut eszembe, hogy ez miért is "Country Returns"...
NNID / PSN_ID: Travis_HUN
dec 01., szerda 22:18 #7
Faxa, tetszik!
egyszer érjen ide a Wii-m
#Scalebound!!!
[54] rehynn4
dec 01., szerda 22:17 #6
Válasz keviny (#5) üzenetére
De van Ezer százalék, próbáld ki.
"az érzelmi viharokba kavaró románc opciók eddig félrekacsintó kamerapozíciói" -Walther von der Vogelweide
dec 01., szerda 22:06 #5
Válasz rehynn4 (#4) üzenetére
Mote only - mote+chuck kombóra sajna nincs lehetőség.

Köszi amúgy!
let the sun never blind your eyes
[54] rehynn4
dec 01., szerda 21:47 #4
"Az irányítás a New Super Mario Bros-hoz hasonló, és bár imádom a Wii-t és a forradalmat amit elindított, jobban örültem volna, ha inkább gombokhoz kötnek bizonyos mozgásokat, semmint a kontroller rángatásához. "

Dettó. Ugyanakkor olyan finomra van hangolva a rángatás, hogy gyors és pontos, na de akkor is...
Wiimote + chuck kombóval toltad, vagy mote only?

Tetszik az írás BTW
"az érzelmi viharokba kavaró románc opciók eddig félrekacsintó kamerapozíciói" -Walther von der Vogelweide
dec 01., szerda 21:39 #3
Válasz stk (#2) üzenetére
jajj. munka hőse.
Mafat, köszi!
let the sun never blind your eyes
[42] stk
dec 01., szerda 21:37 #2
elolvasom ha nem leszek fáradt
"játszani jó" ősi kínai közmondás. A horst fuchs féle V gyalut balkezesek is használhatják! Mobile suit ガンダム 3DS: 1934-0821-8173 Psn: stk_stikk "Mark IV Style Motherfucker" "Truly outrageous"
[4] mafatka
dec 01., szerda 21:32 #1
Gratula, jó lett a cikk
keviny
let the sun never blind your eyes
Ezeken a platformokon játszom
Xbox
Xbox 360
Playstation2
GameCube
Wii
Playstation Portable
Nintendo DS
PC
Playstation4
Nintendo Wii U
Nintendo 3DS
Kedvenc játék-műfajaim
Akció, Akció/Kaland, Kaland, Verekedős, Puzzle, Verseny, Retro, Szerepjáték, Taktikai
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Játék otthon, Játék mindenhol, Kisállatok bosszantása, Játék zsebkonzolon, Zene (játszom), DVD, Magazinok, újságok, Fotózás, Zene (hallgatom), Könyvek, Írás, Mozi , Grafika, rajzolás, Nyilvános megszégyenülés, Email, Letöltés, Fórum, Internetes magazinok, Úszás, Vitorlázás, Esőben sétálás, Sí, Hóember építés, Bicikli, Ping-pong
Barátok, ismerősök
Roxas
(offline)
zaz
(offline)
kakuto
(offline)
aya
(offline)
supermario4ever
(offline)
Kensei
(offline)
Blase
(offline)
megatron
(offline)
bm
(offline)
rob
(offline)
sQr
(offline)
leslie21
(offline)
Yip Man
(offline)
BöjtösG
(offline)
atka
(offline)
csavar
(offline)
LokkoLori
(offline)
Lien
(offline)
stick
(offline)
CHASE
(offline)
sum-blink
(offline)
stk
(offline)
getro2
(offline)
river
(offline)
Invi
(offline)
Petreszku
(offline)
Chi
(offline)
rehynn4
(offline)
mastercief
(offline)
Burzum
(offline)
Driver
(offline)
deku82
(offline)
Adeusz
(offline)
djsiegfried
(offline)
xetron
(offline)
Ikaruga
(offline)
fr4231
(offline)
siklara
(offline)
nintendo fan
(offline)
Fox McCloud
(offline)
dpb
(offline)
reptile
(offline)
REJTJ
(offline)
Kumite
(offline)
Shifty Fox
(offline)
madball
(offline)
x Tidus Famous x
(offline)
Johnny1987
(offline)
insert-coin
(offline)
ancient
(offline)
Fórumozó
(offline)
reptai
(offline)
XBOX Live
Donkey Kong Country Returns adatlap
Még nincs besorolva Még nincs besorolva
Kiadó: Nintendo
Fejlesztő: Retro Studios
Megjelenés:
Kategória: Kaland
Online játékmód: Nincs

A szerkesztőség értékelése:
9
Ami tetszett
-Bámulatos kinézet
-Profi platformjáték, újszerű pályafelépítéssel, hihetetlen változatossággal
-Extrákkal teletömött, újrajátszásra késztető tartalom
-Visszatér néhány klasszikus zene is
-Nagyon precíz, hibátlan irányítás
Ami nem tetszett
-Néhol árad a "Country" hangulat, máshol azonban inkább a Jungle Beat atmoszféra a jellemző
-Felesleges mozgásérzékelős elemek
-Csiszolásra szoruló pályák, egyenetlen nehézség
Olvasói értékelés: 33,1 (24 szavazat)
Ez a játék nem jelent meg másik platformon

66 | [Teszt] Donkey Kong Country Returns

Másfél évtizeden át pihent a Donkey Kong Country franchise, de idén a Nintendo és a Retro Studios feltámasztja egy látványos, lendületes kaland formájában. Fanszervíz a javából, szigorúan rajongóknak, vagy egy mindenkinek ajánlható kedves platformjáték?

52 | Donkey Kong Country Returns trailer

Új trailerrel jelentkezik az ősz legígéretesebb Wii címe, a Donkey Kong Country Returns: a friss kedvcsinálóban majmunk egyik segítőtársa, Rambi, az orrszarvú mutatkozik be.
Tovább a játék adatlapjára / fórumába