Az Eidos-Montréal engedélyével néhány szerencsés kiválasztott abban a kegyben részesülhetett, hogy x360-on kipróbálhatta a Thief 4-et. Alább egy rövid élménybeszámoló olvasható egy órányi játék után.
*"A large part of the game is played in third-person: mantling, movement and even archery. The game goes in first person mode when triggering a mechanism, when reading a note and more importantly when using the "sneak" toggle: this mode has body awareness and blackjacking.
The two levels that our informers played were extremely linear and 90% of the progression was done using third-person view, but it's difficult to jump to conclusions after only one hour of play. After all, it would be very surprising that 90% of a Thief game is spent not sneaking!"*
(forrás: Through the Looking Glass forums)
Hevenyészett magyar ferdítésben:
A játék nagy része külső nézetből játszható: a mozgás, a mászás, de még az íjhasználat is. A játék átvált belső nézetbe, ha kapcsolót kezelsz, feljegyzést olvasol, és ami a legfontosabb, amikor lopakodó üzemmódba kapcsolsz; ebben a módban van testérzékelés [tehát ha lenézel, látod a lábad] és használhatod az ólmosbotot.
A két kipróbált pálya rendkívül lineáris volt és az előrehaladás 90%-ban a külső nézet használatával történt, de nehéz következtetéseket levonni mindössze egy órányi játék után, elvégre elég meglepő lenne, ha egy Thief játék 90%-a NEM lopakodással telne!
...
Azért én még reménykedem, hogy a játék nagy része tényleg nem ilyen lesz, de félek a valószínűbb eshetőségtől: a consolitis kór 2012-ben ismét lesújt. Valaki öljön meg...