Leteszteltük, nem csalódtunk, de többet vártunk.....
Nehéz hetek vagy inkább hónapok elé nézünk. Ennek oka, hogy rengeteg új játék jön a piacra és számtalan kap új epizódot a sikeres elődjéhez (vagy sikertelenhez). Lényegében mindegyik folytatásban próbálják kijavítani azokat a hibákat, amelyeket az azt megelőzőben elkövettek. De sajnos közben észre sem veszik, hogy belebotlanak egy másikba. A Star Wars The Force Unleashed 2 tökéletes példája ezeknek. Hogy miért? Tesztünkben kiderül.
Először is néhány sort mesélnék, a csöppet sem komplikált story-ról. Dart Vader megölte, majd klónozta Star Killert és mi vagyunk e klón példány. Miután karakterünk rájött erre, kiszabadult rabságából és General Kota kiszabadítására indult. Hogy sikerrel jártok-e az csak rajtatok múlik. Onnantól kezdve nagyon minimálisan tovább alakulgat a story, amelyhez tényleg nem kell túl nagy angoltudás. Gyakorlatilag a játékban történő esemény sorozat alapján bárki kikövetkezteti, hogy mi is folyik itt.
Kezdeti nehézségek után picit belelendülve a játékba biztos szembetűnő tényező lesz sokak számára a brutál grafikával megáldott játékmenet. Nem csak az átvezető trailerek adják meg a „Star Wars filmbe csöppentem" feelinget, hozzájön a játék közben mutatott látvány. A pálya elemektől kezdve, egészen a karakterig. Természetesen, ha valaki minden zugot átkutat, itt is talál kisebb-nagyobb hibákat benne, de ez az összhangon semmit sem változtat, hiszen azok az apró hibák egyáltalán nem feltűnőek. Mit ne mondjak. Erre tényleg nem lehet egy rossz szavunk sem.
A játéksorán ismerkedetem az irányítással is, amely a frappáns kombók miatt néhol igen bonyolulttá válhat. Akik kezdők ilyen téren, biztosan el fognak molyolgatni ezzel. Bár megmondom őszintén számomra sem egyszerű, a komplikáltabb gombsorozatot bevinni. Ezeknek sokaságát főleg akkor vettem észre, mikor az első Challange-nek futottam neki, mivel ott pont ezen volt a hangsúly. Sajnos ilyen téren nem a kombók az egyetlenek, amelyeket nehéz néhol véghezvinni. Mikor egy nagyobb ellenségre mérjük az utolsó csapásokat, rögtön időzítésünkön és gyorsaságunkon múlik, hogy sikerül-e végleg padlóra küldeni őt. Ezekről azért nem számolok be részletesebben, mert nem szeretnék semmi féle poént lelőni és sajnos ez olyan is, hogy érdemesebb kipróbálni, akár egy demó keretében is. Amúgy ez nem feltétlen befolyásolja az irányítás nehézségét, hiszen a játékot úgyis végig lehet játszani, ha a ezektől eltekintünk. Én egy-kettő kivételével gyakorlatilag kombók nélkül vittem ki a játékot, de én is ezeket a két gombbal való, kevésbé komplikált parancssort választottam. Lényegében, ez játékos függő, de sajnos nem kap kiválót, mert nagyban befolyásolja a játékélményt.
Gondolom nem is kell említenem, hogy a játékban mely zenék fordulnak meg. A klasszikus dallamok és a kalandunk közben halható, összes Star Wars epizódba belepakolt hangulatos kis muzsikák nagyon ütősek. Ez mindenképpen egy kiválóval távozhat.
Következő gondolatmenetemben a hangulatáról mesélnék. Talán ez a játék legnagyobb erőssége a grafika mellett. Ilyen feelinges játékkal ritkán van dolgom. Ez kifejezetten olyan dolog a benne, amiért érdemes beszerezni. Különböző bossokkal való harcok, amelyek nagyon ügyesen meg vannak oldva és nem csak az az ujjainkat, hanem az eszünket is igénybe veszik. Aztán a különféle zuhanások, mikor a levegőben kell ügyeskednünk, hogy túléljük a célig. Majd rohanni, a leomló hidakon és közben verekedni az ellenfelekkel. Most még kapásból rávágnék néhány dolgot, amely számomra az egekbe szöktette a játékélményt, de hagynák számotokra is meglepetéseket.
A stuff egyetlen gyenge pontja, a játékidő. Ez sajnos olyan rövidke időtartammal van ellátva, hogy abba belekönnyezek. Az ember azt hinné, hogy végre egy újabb tökéletes művet pipálhat, mikor beleütközik ebbe. Bár véleményem szerint ezt sem lehet feltételen lehúzni annyira, mivel a Challange mód, a különböző EXP kockák és egyebek beszerzésével elszórakozhatunk egy darabig. Szerencsére a játék a hard fokozat mellett, egy erősebb „Unleashed" fokozattal is kedveskedik, amely csak abban az esetben nyílik meg, ha minimum egyszer végigjátszottuk a játékot egy tetszőleges nehézségi szinten (de ezt csak a fanok számára ajánlom). A végére nem fogjuk minden képességünket kimaxolni és begyűjteni az összes kardot/ruhát. Ezért a többszöri végigjátszás is ajánlatos, ha valaki szeretné ezeket megszerezni. A story átlag ideje olyan 6-7 óra körül mozog.
Ennek ellenére én azt mondom, hogy aki megteheti, szerezze be mindenképpen. Egyszeri végigjátszást megérdemel, azzal a kevéske játékidejével is. Voltak olyan dolgok , amelyeket nem említettem, ilyenek például az új képességek. Gondoltam, akit érdekel, megveszi és megtapasztalja a saját bőrén. Nem is húzom tovább a szót, tessék megvenni és mulatni egy jót vele.
Grafika: Kiváló
Játszhatóság: Jó
Zenék/hangok: kiváló
Szavatosság: Gyenge
Hangulat: Kiváló
8 Pont
Az eredeti tesztet szintén tőlem, ITT olvashatjátok