Az egész játékostársadalom piros napos ünnepként jelölte be a Kinect és Move mozgásérzékelős technológia megjelenési dátumát. Most kiderül valójában kinek készült a Kinect és mit is tud valójában.
Már tavaly óta tudjuk, hogy a Microsoft és a Sony olyan technológián dolgozik, amely akár az egész játékvilágot átformálhatja.
Sokan még Project Natal-ként emlékeznek erre az eszközre, ám az idei E3 rendezvényen nyivánossá vált a végleges neve. Sokan gondolják úgy (többek között én is), hogy a Natal jobban cseng, az MS fejesei biztos jobban tudják. Az expón ezen kívül kiderült a Kinecthez kapható játékok listája, mely első ránézésre egy komplett Wii átiratnak tűnik, de azért van különbség. A Kinectel egy időben jelenik meg a Kinect Adventures, a Kinect Sports, a Kinect Joy Ride, a Your Shape Fitness Evolved, a Kinectimals, a Sonic: Free Riders és a Dance Central. Késöbb még csatlakozik a listához a Zumba Fitness, a Forza Kinect, a Star Wars Kinect, a Child of Eden és a legújabb Harry Potter játék. Ezek 9990 Ft-os ajánlott fogyasztói árral kerülnek a boltok polcaira. Ezen kívül készülnek még a Better with Kinect játékok, melyekben csak ritkán kell használni a szenzort, szinte végig a controllerrel kell terelgetnünk karakterünket, de ha akarjuk akár ki is kapcsohatjuk a Kinect támogatását. Egyenlőre csak a Fable 3 fogja ezt a rendszert használni. A játékok nagy része a casual réteget szolgálja ki, hisz az MS-nek nem titkolt célja megnyerni magának a casual játékosokat. Egyébként az egész rendszerre rámondható, hogy a casual gamereknek hozták létre, mindegyik menürendszer teljesen letisztult, könnyen kezelhető.
A Kinect egyenlőre Xbox exkluzív, de már csiripelnek a PC-s megjelenésről, sőt a technológia megalkotói már tárgyalnak egyes televízió gyártókkal, az eszköz TV-kben való felhasználhatóságáról. Nagyon úgy tűnik tehát, hogy a Kinect sokra hivatott még a jövőben, de pontosan most mire is képes?
A Kinect tartalmaz mozgásérzékelős kamerát és hangérzékelőt is, de csak a megjelenés utáni hónapokban kerül bevezetésre a hangvezérlés lehetősége.
Az előzetes videók alapján nagyon pontosnak és könnyen kezelhetőnek tünt, de amióta a GamesCom-on szabadon kipróbálható volt a majdnem végleges változat, hamar kiderült, hogy hatalmas a lag, és a környezetnek (nappalinak) rengeteg dolgonak kell megfelelnie, hogy jól működhessen a cucc. A Microsoft természetesen azonnal cáfolta a "tényeket", és kijelentette, novemberre minden hibát kijavítanak. Én kissé szkeptikus vagyok, és van is okom rá, hiszen volt szerencsém kipróbálni a gépet. A lag sajnos nagyon zavaró, főleg az ugrálos játékoknál, ahol nagyon fontos a jó időzítés. Nekem leginkább a táncolós Dance Central tetszett, amely remekül bemutatta, milyen játékot kell fejleszteni. A játékban egy figura mutatja, hogy miylen táncmozdulatokat hajtsuk végre, és minél pontosabban követjük le a mozgását, annál több pontot kapunk. (Ezen a pontos kissé hasonlít a Lips-re, csak ebben táncolni kell.) Maga a szenzor egy Kinect Adventures játékkal 150 $-ba fog kerülni, ám lesznek majd az új Xbox 360 250GB konzollal csomagolt packkok is.
Mindent összevetve, én annak ajánlanám a Kinectet, aki nem tartja magát Hardcore gamernek, hanem csak egy laza ugrálós-táncolós-állatsimogatós játékkal szeretné elütni az idelyét. A mostani játékok inkább a 12 éven aluliakat célozza meg, de reméljük, hogy hamarosan bejelnetik a "nagyobb játékok" érkezését, amely szerintem megmenthetné a Kinectet a bukástól, ha az addigra be nem következik.