casper0072010.08.15. 19:19

revolution

Újraélesztik a sorozatot…

Az Eurogamer csapata kimerítő interjút készített a Deus Ex vezető designerével, Jean-Francois Dugas-val, ezen iromány magyar fordítását olvashatjátok.

A trailer láttán sokaknak a Blade Runner jutott eszébe. Hatással volt a film a játékra?

Igen, így van. És nem a Blade Runner az egyetlen. Persze, ez a film határozta meg a cyber-punk archetípust, így figyelembe vettük. Csak össze kell keverni a köd és füst effekteket - mindez felépíti a film erős archetípusát. Nem próbáltuk reprodukálni, de merítettünk belőle. De más is hatással volt a játékra, mint például a Ghost int he Shell, néhány japán anime, sőt, nem egy gyengébb film is.

Például?

Johnny Mnemonic. De elővettünk régi, jó filmeket, mint a Robotzsaru - jó szórakozás volt újranézni. A filmekhez hasonlóan felütöttünk néhány könyvet is, Ray Kurzweil-ra és társaira gondolok, akik igazán nagyok voltak a transzhumanizmusban. Szóval mindennek utána néztünk, aminek tudtunk. A görög mitológiának is. Minden terítékre került. Az igazi kihívás - oké, rengeteg jó ötletet innen-onnan szedtünk össze - az volt, hogy ezeket az elemeket úgy ötvözzek, hogy jól működjenek együtt, és ne úgy tűnjön, mintha kiszaggattuk volna valahonnan.

Mennyire tekinthetjük a játékot egy modern shooter-nek? Mit takar az akció-RPG keverék?

A Deus Ex ugyanaz a keveréke a belső-nézető akciójátékoknak és a szerepjátékoknak, mint az első rész volt. Tudom, mikor kijelentettük, hogy autó-regeneráció és fedezékrendszer lesz a játékban, és megszűnik a szünet alapú harc, sokan azt gondolták: „Istenem! Összedobnak egy egyszerű akciójátékot, ahol csak futni és lövöldözni kell.” Jogos az aggodalom, ha csak ennyit hallasz. Teljesen megértem. De sosem szerepelt a céljaink között, hogy a Deus Ex egy szimpla shooter legyen. Biztosra akartunk menni, hogy az összetevők, mint a lopakodás, a harc, és a fejlesztések mind a helyükre kerüljenek. Igen, vannak dolgok, amiket megváltoztattunk az előző két részhez képest, de végül ugyanabban az élményben lesz részünk. Meg kell felelned egy kihívásnak, mely nem feltétlenül könnyű. Itt nem arról van szó, hogy szemtől-szembe mész az ellenséggel és a regeneráció miatt legyőzhetetlen vagy. Gondolkodnod kell. Alaposan körbe kell nézned, és találnod egy másik utat, minthogy lövöldözz és megvárd, mi lesz. Jelen pillanatban balanszoljuk a játékot, és megmondhatom, ha néhány ellenség a nyomodban van, és nem figyesz, könnyen fűbe haraphatsz. Amiben a Deus Ex eltér a hasonló játékoktól, az, hogy másra is bátorít, nemcsak lövöldözésre. Ez a fő szempont, itt válik a játék izgalmassá és megjutalmazza a játékost. Ezen dolgozunk: biztosítani, hogy ha harcos akarsz lenni, valóban az legyél, de ugyanúgy használnod kelljen a fejed, és megtervezni, hogyan fejleszted magad. Ez az RPG elem, egy olyan karaktert építeni, amely megfelel a stílusodnak. Sok-sok emberrel kerülsz majd kapcsolatba, és döntéseket kell majd hoznod, amelyek hatással lesznek a későbbiekre. Nem lesz akciódúsabb, mint az előző részek. Csak éppen, ha úgy játszol, sokkal egyirányúbb lesz az egész.

Melyik a kedvenc küldetésed, és mi a legnehezebb döntés, amit a játékosoknak meg kell hozniuk?

Nem vagyok biztos abban, hogy válaszolhatok erre. De ha szabadna, se hinném, hogy akarnék. Sok poént lelőnék. Annyit megemlíthetek, hogy megpróbálunk az emberek szintjén maradni. Rájönni, hogy miért teszik azt az emberek, amit tesznek, mi motiválja őket? Megpróbáljuk felfedezni ezeket a dolgokat, amennyire csak tőlünk telik. Néha döntéseket kell hoznod, melyek hatással lesznek másokra, vagy olyan dolgokra, amelyekhez kötődsz valamilyen úton. Megpróbáljuk elérni, hogy érdekeljen, mi történik, ha igennel vagy nemmel válaszolsz, ha a nagyobb vagy a kisebb fegyvert választod.

Hogyan fogja a Deus Ex emocionálisan megragadni a játékosokat?

A játék még nem jelent meg, így nem is tudom megmondani, megfogja-e az embereket. Azt viszont kifejthetem, mit szeretnénk elérni. Először, mikor ötleteket gyűjtöttünk és megvitattuk a játékos elé táruló döntéseket, heves vitákba keveredtünk. „Ha nem jutalmazzuk meg a játékost az adott döntéséért, akkor az értelmetlen.” Erről vitáztunk. Én ezzel nem értettem egyet. Ha valamiről emberi viszonylatban beszélünk, mint egy játékosról vagy egy emberi lényről, akihez kötődhetsz, bizonyára megtapasztaltad már a döntések érzelmi töltetét. Remélhetőleg ez majd segít a játékosnak a döntésekre fókuszálni, hiszen ha meghozol egy döntést, ezt kapod, míg ha másként döntesz, más lesz az eredmény. Néha kapsz valamit, ha úgy döntesz, és ha mást választasz, más üti a markod. Általában az a jó, amit a játékos választ. Mi a lehető leghatározottabban elhatárolódunk ettől. Sikerrel járunk? Úgy fog működni, ahogy most elmagyaráztam? Fogalmam sincs. A tesztelés alatt kaptunk visszajelzéseket, az emberek jelezték, hogy megannyi kölcsönhatást tapasztaltak meg egy-egy karakterrel. Azt mondták, „Kinyírom a tagot.” Ez a kijelentés tudatta velünk, hogy az adott személy érzelmileg kötődik a karakterhez. Ha ki akarod nyírni, akkor felbosszantott vagy csak idegesít. Mindent megtudunk, amikor megjelenik a játék.

Hányféle befejezése lesz a játéknak? Ezeket mely döntések határozzák meg?

Nem akarok sok mindent kikotyogni. Amit elmondhatok, igen, számos befejezés lesz. Néhány pont, ahol komoly döntések keresztezik az utad, hatással lesznek a befejezésre. De ugyanígy számos tetted, amit a játék alatt vittél véghez, hogyan oldottál meg számos szituációt, befolyásolják a játék végét. Ennyi elég is lesz, mielőtt belemelegedek.

Mekkora is a játék? Mint a Fallout 3? Mennyi időbe telik majd végigvinni?

Nem, nem fog 80 óráig tartani. Nem lesz olyan terjedelmes. A Fallout csak és kizárólag egy RPG. A Deus Ex sokkal inkább egy akció-RPG keverék. Ugyanakkor így sem rövid. A fő szál megközelítőleg 20 óra. Hogy ha le akarod rántani a leplet az összes titokról, meg akarod csinálni a mellékküldetéseket és a másodlagos feladatokat, akkor még további tíz órára lesz szükséged. Ez leginkább magán a játékoson fog múlni - használ-e végigjátszást vagy nem. Szóval elég hosszú. Hosszabb, mint a Bioshock, de rövidebb, mint a Fallout 3. Valahol a kettő között helyezkedik el.

Ha végigjátszod a játékot, kapsz valami pluszt a következő menetre?

Ez egy olyan tényező, amivel foglalkozni akarunk, feltéve, ha még lesz időnk rá. Amit meg szeretnénk valósítani, hogy ha végigviszed a játékot, akkor minden bővítést átvihess a következő végigjátszásra, mivel egy végigjátszás alatt nem tudod mindet megszerezni. Játszunk ezzel a gondolattal, de az opció megvalósítása a szükséges és a rendelkezésre álló időtől függ, lehet, hogy kidobjuk. Ez még egy nyitott kérdés.

Miben fog különbözni a PC verzió a konzolostól, ha különbözik majd egyáltalán?

Kihasználja a 3D-s grafikus kártyák és a DirectX11 előnyeit. De az élmény tekintetében nem különböztetjük meg a két verziót. Egy játékként kezeljük a Deus Ex-t, és ez lesz elérhető minden platformon. Az egyetlen dolog, ami fontos számomra, hogy képesek legyünk úgy beleimplantálni az ellenségeket a PC verzióba, hogy kicsit nagyobb sebzést okozzanak. Az egérrel sokkal precízebben célozhatsz, mint egy kontrollerrel. Nem ugyanaz a tapasztalat. Garantálni akarjuk, hogy a PC verzió azt a tényt figyelembe véve készüljön, hogy egérrel irányítod, és ne tűnjön úgy, mintha a verzió le lenne butítva.

Erős gépre lesz szükség a játékhoz?

Jelenleg a követelményeket még nem határoztuk meg, így nem tudok válaszolni.

A Deus Ex jövő év elején jelenik meg. Hamarosan megjelenik a Kinect és a PlayStation Move. Támogatja majd a játék ezeket az eszközöket?

Sajnos a fejlesztési időt nézve túl későn jelennek meg. Szóval tradicionálisan játszhatjuk majd a játékot.

Három dimenzióban is játszható lesz a játék?

A technológiai vezető beszélt erről másokkal, de pillanatnyilag nem hinném, hogy tudnék válaszolni. Nem vagyok biztos benne, hogy támogatjuk-e avagy sem.

Beszéltél Warren Spector-ral a játékról?

Sajnos nem. De beszéltem más emberekkel az eredeti játék csapatától. A sztori megalkotásában Sheldon Pacotti, aki az első két rész írója volt, segített. Ideutazott Montreal-ba, és megmutattuk neki a játékot. Elmondta a véleményét, és azóta együtt dolgozunk. Nagyszerű volt, hogy az eredeti csapat egy tagja részt vett a munkában. Nagy volt a lelkesedés. Amikor tudod, hogy az eredeti csapat egy tagja megnézi az új játékot, és neked kell bemutatnod, az igencsak idegőrlő. Komolyan vesszük a fejlesztést. Újra akarjuk éleszteni a sorozatot.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
The Crew

2024.04.12.
13

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==