Megjelenés: 2010.02.9.
Platformok: PS3, PSP, Xbox360
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Visceral Games
Kategória: Akció/kaland
Néhány év elteltével, így 2010 folyamán futott be Dante barátunk, és egyenesen a pokolba vezet minket… a borzalmas rémségek, mértéktelen brutalitás és minden vallási és egyéb hitet megsértő motívumokkal felruházott világba. De a pokolból is van ki út, már ha az addig túléljük. No de ez miért lenne akadály egy olyan embernek, aki nem fél szembe szállni az e féle szörnyűségekkel.
Dante, a főhősünk nem hobbi céljából rohangál a pokol mélyén. Megölt szerelme Beatrice után ered még az alvilág legmélyebb bugyraiba is. De természetesen az út nem csak hosszú, de nehéz is lesz (a pokol 9 kapuján is át kell magunk küzdenünk). Közben visszaemlékszünk tetteinkre és családunkra is (akik szintén a pokolban végezték). A story további rejtelmeit meghagynám a játékosoknak.
A túlvilág mélye rengeteg látványosságot foglal magába. Köztük bossokat, rengeteg környezeti elemeket és rémisztő pályákat kínál a gamer számára. A game során növelhetjük a pozitív/negatív energiánkat, attól függően milyen cselekedeteket hajtunk véghez. Ha növeljük ezt, megnyithatunk különféle képességeket, amiket utána meg is vásárolhatunk, mégpedig lelkek fejébe (ezeket ellenfeleink likvidálásával szerezhetünk). A főellenségek megölésével, tárgyakat nyerhetünk jutalmul, amik hasznosak lehetnek majd játékunk során. Szerencsére a stuffban nyújtanak egy kisebb segítséget, még pedig a féle „szellem” formájában. Aki nem csak, hogy lelki támaszt (számomra), de játék során majd előnyünkre válható itemeket is nyújt segítségül. Ezen felül információkkal is ellát minket.
Mint mondtam, a játékban dönthetünk majd cselekedeteinkről is. Kivégezzük, avagy megmentjük ellenfelünket (lelkét). Az én szívem, ahogy mindig, a jó irányba húzott ezáltal egyik ellenfelem sem maradt a pokolban. Ez nem volt egy túl nehéz feladat: L2, folytatásként a négyzet segítségével a lélek megmentését választottam és befejezésként, a kört „nyomogatva” tűntettem el a menyekbe. A lélek a számlámhoz írva mindenki boldog. Az irányítást gyakorlatilag a God Of War szériákhoz tudnám hasonlítani. A pokoli kalandom során megcsodáltam a zenéket is. Amik remekül éreztették azt, hogy hol is vagyok és néha elég nyomasztóan, hogy még véletlenül se vesszen el a feeling. Ez mind nagy benyomást tett kalandjaim során, hiszen néhány harc során volt olyan, hogy egy keveset pánikba estem.
A játék nem elég, hogy a világába illő szörnyekkel van felruházva, még az ötletesség és kreativitás sem maradhatott el. Voltak olyan felvetések a játékkal kapcsolatban, hogy a God Of War epizódok „koppintása”… nos, ez részben igaz is, de egy teljesen hasonló stílusú játékot nehéz másmilyenre hegeszteni. Amiben biztos nem tudom a GOW-hoz hasonlítani, az a játékmenete. Sajnos egy idő után nagyon monotonná vált számomra. Az ügyességi és logikai feladatok sem maradtak el, aminek örültem is, mert a sok vér és kaszabolás után, volt hol kifújni magam és az eszemet is igénybe venni.
A játék így összevetve egész jól sikerült. A grafikája szép látvány, de azért a max.-ot nem sikerült elérnie. Játszhatóság tökéletes. A zenék/hangok nagyban fokozzák a feelinget és a hangulata egyszerűen lenyűgöző. A szavatossága elérte azt, amit én elvártam, pont jó. Platinum vadászok szenvedhetnek vele, hiszen a játék egyszeri végigjátszás során jeleskedik jóval több, mint 10 órával. Ebben a stílusban egy nagyon sikeres próbálkozás véleményem szerint.
Értékelés:
Grafika: Jó
Játszhatóság: jó
Zene/hang: kiemelkedő
Szavatosság: kiemelkedő
hangulat: Kiemelkedő
Összesen: 8 pont
További jó játékot!
Ezzel a tesztel harmadik helyezést értem el egy tesztíró pályázat során
By Altair