"Egyszer volt, hol nem volt… Ha volt, az Óperencián túl, a varázstenger közepén, ahol táltosmalac túr. Kerek sziget - Tündérország. Tündérföldben tündérfa, annak ágán tündérmacska s érett tündér datolya. Virágszirmon tündérbogár tündérnektárt gyűjtöget. Tündérmadár a Nap alatt simogatja a szelet..." /Gergely István - Tündérmese/
Amikor 2006 februárjában birtokomba került az új Xbox még nem tudtam, hogy mikkel fogok játszani rajta. Az egyetlen biztos pont a Dead or Alive 4 volt, ezen felül pedig egyetlen játékon akadt meg a szemem a kezdő kínálatból a hangulatos trailerek és a RARE logó miatt. Ez volt a Kameo. Hosszas fejtörés és számolgatás után (az akkori Premium és a DOA4 is elég ütős kiadás volt) végül vettem egy használt példányt. Most pedig, több mint négy évvel az első mentés létrehozása után... befejeztem.
Sztori mód
A történet klasszikus alapokra épül, a gonosz tündér nővér összeáll a gaz (és csúnya) trollokkal, hogy elfoglalja a mesebeli királyságot. Ezt megerősítendő elrabolja az uralkodó család további tagjait. Nekünk az örökbe fogadott csini kis Kameonak pedig nincs más választásunk, minthogy tűzön vízen át kiszabadítsuk őket, majd a főkolomposok orrára koppintsunk. Ebben segítségünkre lesz 12 szörnyeteg, melyeknek bőrébe bármikor belebújhatunk. Némelyik tüzet okád, másik vízben úszik, megin más jobban bokszol, mint az egész világbajnoki selejtező. Nehézségi fokozat ugyan nincs, de szerencsére a készítők minden korosztály számára elérhetővé kívánták tenni az élményt, így akadályokba nem igazán ütközik az egyszeri játékos. Elakadni is talán csak egy helyen lehet. (Könnyű 500G)
Kihívások
Ez két részre osztható: az egyik a pontokért való küzdelem, a másik pedig minden apróság begyűjtése a történet befejezése után, a szabadon bejárható királyságban. A gyűjtögetős részével jónéhány leírás foglalkozik, nagy részét valószínűleg az egyszeri játékos is megtalálja önmagától. A pontszerzés már nehezebb dolog: itt úgy kell végigmennünk hat darab előre kiválasztott szinten, hogy lehetőleg nem sérülünk meg egyszer sem és minél többet, minél látványosabban ölünk. Youtube videók nézegetése ajánlott. (Normál 350G)
Többjátékos
Az előbb említett hat szintet közösen is végig kell játszanunk, ha a maximális ezer pontra fáj a fogunk, amennyiben azonban az összes achievementet is szeretnénk (több mint egy tucat nulla pontos apróság), internetkapcsolatra is szükségünk lesz, és vállvetve is meg kell szereznünk egy bizonyos elvárt pontmennyiséget. (Normál 50G)
Az őrület határán
Akinek még ez sem elég, az szerény nyolcvan Microsoft Pontért, nulla Gamerscorért és hat achievementért megteheti. Egy hasonlóan elkötelezett úriemberre mindenképpen szüksége lesz a kötélidegeken felül hiszen ez alkalommal minden pályát időre kell megcsinálnia osztott képernyőn, vagy Xbox LIVEon keresztül. Nekem egy kedves barátom segített SR388 HUN, akinek ezúton is szeretném még egyszer megköszönni. A kihívások nehézségét talán jól mutatja, hogy az összesített Leaderboardokon nem tanyázik több 50 embernél, és már maga az achievement teljesítése a huszadik hely környékére pozícionál. (Őrület 0G)
Kezdők szerencséje
Szegény Kameonak nem volt könnyű: eredetileg Gamecube, majd Xbox címként indult és az utolsó pillanatban rántották át 360ra. Ez, mai szemmel rettenetesen meglátszik rajta. Nem túl hosszú, a szörnyek melyekké átváltozhatunk lényegében nincsenek kihasználva (kivéve az első néhányat) és a grafikája is igencsak felemás. Azonban ez leginkább a kukacoskodóknak ad alapot. Még normál televízión is szemet gyönyörködtető látvány, rettenetesen hangulatos pályák és letaglózó szinkron jellemezik a szoftvert. Nem is igazán a történetet tudnám felidézni, ha megkérdeznék melyik rész tetszett a legjobban, hanem a különböző játékbeli falvakat. Ezeken belül is főleg az égi tünde palotát. Látszik, hogy ezeket abszolút aprólékosan, fűszálról-fűszálra (tényleg! ilyen füvet mindenhova!) építették fel és maga az ácsorgás is jó érzéssel tölti el az egyszeri játékost (lásd még: Shenmue I).