[40] Rewmac (offline)

Társasági - Görény - Szónok

Ő egy 32 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

4464 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 118594 kreditet gyűjtött

2010 június
07:29 Prince of Persia - Nemzedékek
Hercegek jönnek mennek, de mi az ami marad nekünk?
A Prince of Persia sorozat már-már kultikusnak is mondható. Az évek során minden résszel változott, újat hozott a játékos nép számára. 1989-ben még nem igen volt mondható igazi kemény sorozatnak, hiszen akkoriban jelentősen kevesebb lehetőség volt, hogy mivel is játsszon az ember.
Ám 2003 egy teljesen új perspektívába helyezte a játékot. A lényeg ugyanaz volt. Perzsia hercegeként megmenteni a hercegnőt. A történet meg lett fűszerezve egy kicsit és teljesen új elemeket vittek a játékmenetbe. Az addig Splinter Cell játékokkal foglalkozó csapat új színt vitt az akció-kaland játékokba. A herceg ugyan megtartotta klasszikus kinézetét, de másban nem nagyon hasonlított régi énjére. Megjelent a az Idő Tőre ami az Idő Homokát (szó ismétlés, de most őszintén, hogy írjam le) ezzel vissza tudta pörgetni az időt az olyan pillanatokban amikor amúgy megpusztult volna. Ez azóta is végigkíséri azokat a Prince játékokat, amelyek az eredeti vonalat követik. A tőr erejét harc közben is aktiválni lehetett, ha elszúrtunk valamit, ez újdonságnak számított ekkor. A Sand of Time-ig maximum időlassítással találkoztunk, de itt már másról volt szó. A platform játék elemek kiválóak voltak. Falon futás, időzített 50 méteres ugrások a levegőben és minden egyes komolyabb rész után kurvára örültünk, hogy átjutottunk miközben a játékfejlesztők és a főszereplő összes családtagját különböző szidalmazásokkal illettük. A Perzsia Hercege 2003-as változata igen gyorsan művelté tett minket a különböző káromkodás kombinációk terén, de miután végigvittük lazán éreztük, hogy ez nekünk kell még egyszer.



A következő rész a Warrior Within volt, mely 7 évvel a Sand of Time után játszódott. A herceg Dahaka az idővonal védelmezője elől menekül. 7 évvel ezelőtt megnyitotta az idő homokát és visszament az időben, hogy megváltoztassa a sorsot. Ez azzal jár, hogy meg kell halnia. Ám tudomást szerez egy szigetről ahonnan a mágikus homok származik, így elindul egy újabb kalandra. A harcos jelzővel megáldott folytatás már sokkal komolyabb, sötétebb szálat indított meg. Gyakran kapott el egy kissé fura érzés vele kapcsolatban. Az idő visszapörgetés megmaradt olyannak amilyen volt, ám a harcrendszer és az ugrálás megváltozott. A ugra-bugra komolyabb lett, de jelentősen egyszerűbb az első részhez képest. Nehezítés a platform harc volt. A harcrendszer viszont nagyon jó lett. Először a sorozatban két karddal lehetett csatázni egy nagyon kigondolt és jól fejlesztett rendszerben. A herceg 360 fokban bármerre tudott csapni és jól időzítve minden támadásra tudott ellen támadni vagy blokkolásból vagy kikerülésből. Itt már nem csak az ugrálós részek után örültünk, hogy egyben van a kontroller hanem egyes harcok után is.


A sötét világ ellenére, iszonyatosan látványos volt a játék. Mondom ezt azért mert én általában a fényes (pl. sivatagos, dzsungeles tájakat kedvelem). A mélység érzete végig megvolt. Főleg amikor 200 méter magasban egyensúlyozunk egy rúdon miközben hadonászunk különböző kombókkal. A történet viszont eszméletlenül jól volt megírva. Tudom, hogy a Sands Of Time-ot szereti mindenki, de véleményem szerint ez volt a legjobb a Prince. Miért? A harc, a platform elemek és történet olyan szinten el volt találva, hogy azóta nem tudtak ilyen jót alkotni.


Ezt a részt követte a Two Thrones. Ha nem játszottunk az előző részekkel akkor ne próbáljuk meg megérteni a trónos móka sztoriját. Miért? Mert lehetetlen lenne. A játék a Warrior Within második befejezését követi melyben a herceg megöli Dahakát és megmenti Kaileenát. Miközben utazik vissza Babylonba megtámadják a hajóját ami elsüllyed. Mikor feleszmél rá kell ébrednie, hogy a Sand of Time-ból ismert főgonosz a Vezír életben van. Ez a mocsok megöli Kaileenát aztán magát az Idő Tőrével halhatatlanná teszi, ám a herceg is kap egy adagot a szarból mivel őt is megfertőzi az idő Homoka. A Daggertail nevezető fegyver a bőrébe ég és megjelenik a Sőtét Herceg amely oly nagyon kedvelt barátunk sötét oldala. Kialakul egy kissé skizofrén főhős. Miközben a sima herceggel vagyunk a sötét oldal osztja nekünk az észt és fordítva. Ám ez az átváltozás nem segíti a herceget, mert eközben viszont teste haldoklik. Rá kell ébrednie arra is, hogy a Sands Of Time eseményei meg sem történtek. Így egy halhatatlan ellenfelet és egy egész történelmet kell megmentenie (újra)


A harcrendszer hasonlít az előző részben tapasztalthoz azzal a picit módosítással, hogy a Sötét Prince teljesen más mozdulatokkal rendelkezik. Fő fegyvere egy iszonyat zoral lánc amivel különböző trükkökre képes. Ez a lánc nem csak a fegyvere, hanem az egyik legfontosabb platform kelléke is. A mászásokat, ugrálásokat a gonosz főként ezzel hajtja végre. A rosszfiú sokkal gyorsabb, erősebb mint az sima kiadás és ha röviden akarom leírni egy szadista brutális állat. Mindennek ellenére úgy érzem, hogy hiába a sötétség a herceg lelkivilágában, közel sincs meg az a hangulat ami a Warrior Withinben megvolt. Sajnáltam, mert ez a rész viszont sokkal látványosabb volt. A legnagyobb baromságnak azt tartottam, hogy Dark Prince változatban folyamatosan fogy az életünk. Nem úgy fogyott mint egyes next-gen cuccban mikor arra kerül a sor, hanem kibaszottúl látványosan szívta el előlünk az életerőt. Erre rátettek egy lapáttal az ellenfelek is. Tetszett és szeretem a mai napig, de az egyetlen olyan előző generációs herceg amit örültem, hogy végigvittem, megköszöntem és felvágtam a polcra.


A következő Prince blogban jön az új generációról egy áttekintés is valamint jön meg egy Prince blog amiben a karakter evolúciójára térek ki…
Prince of Persia: Warrior Within 6 komment

[26] Alexander
jún 09., szerda 8:59 #6
Válasz zaz (#1) üzenetére
Az Arcade szerintem fantasztikus, a legjobb Prince játék
alexmenrich.com
[6] rorr
jún 09., szerda 1:52 #5
A warrior Within szerintem is kurva jó volt.
A Sand of time mesés és tényleg keleti hangulat.
A T2t meg mindenre rátett egy lapáttal ott az osonás és a főellenfelek voltak királyak!
[55] axl
jún 08., kedd 22:45 #4
Nos, a WW-ben a Sand Wraith-nek is folyamatosan fogyott az elete, szoval... ez egy ficsor, kell a homok ahhoz, hogy fenntartsa az eleterejet. Cserebe neki magatol termelodott az idomanipulaciohoz szukseges por, ez igy fair.

En az egesz Idohomok-trilogiat imadom, mindegyikben van valami kiemelkedo.

- A Sands of Time inditotta el ezt a vonalat, nekem ennek a resznek a meses hangulata tetszett leginkabb. Nagyon bejott a palyatervezes, a grafika, a hangulat, a platformreszek, az egesz kornyezet. Ez a resz ugy volt jo, ahogy volt.

- A Warrior Within-ben a legjobb a harcrendszer (a T2T-ben a ket eltero harcstilus ellenere is gyengebb lett ez a resz szerintem, plusz prudebb is, mivel mar nem lehet az ellenfelet csonkitani, pedig itt mar nincsenek is hus-ver ellenfelek, kizarolag homoklenyek), nekem a megcsavart sztori es a ket idosik szerepeltetese is nagyon bejott, valamint a viszonylag szabadon bejarhato (megsem teljesen jellegtelen) kastely is jo otlet volt.

- A Two Thrones-ban viszont jot tett a platformreszeknek a ketfajta jatekstilus, ez eleve egy erdekes csavar volt a sztorin, nekem bejottek a fogathajtos reszek is, de a leginkabb a Speed Kill rendszer-, es az ezaltal igen latvanyos foellenfel-harcok tetszettek.
Good games never get old
jún 08., kedd 20:09 #3
az első rés volt eddig a legjobb, hatalmas élmény volt. nem is értem az új részt hogy csúfolhatják a szellemi követőjének...borzalom a Forgotten Sands
"A női megérzés a logika teljes hiányának politikailag korrekt kifejezése" Steam_ID: T1B1/Origin: GeneraL_HUN/ Uplay: sztibi87/ Xbox Live: GeneraL XTX
jún 08., kedd 16:53 #2
A WW volt a legjobb rész,ebben egyetértek, de a 2008-as PoP is tetszett,bár az nem ez a herceg...
Célozd meg a Holdat, ha elhibázod is, a csillagok közt landolsz...
[72] zaz
jún 08., kedd 10:20 #1
Ebben a generációban neincs egy normális Prince.
A legutóbbira azt hittem,de mivel több mint 2 hete a polcon dekkol..nos ebből azt a következtetést tudom levonni magamban, hogy nem dobott fel túlságosan
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
Rewmac
Youtube: TheIconizer
Ezeken a platformokon játszom
Xbox 360
Playstation2
Playstation3
Kedvenc játék-műfajaim
Akció, Akció/Kaland, Verekedős, FPS
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Játék otthon, DVD, Zene (hallgatom), Mozi , Színház, Étterem, Bowling, teke, Horgászat, Barátok, NASA weboldal feltörése, Úszás, Esőben sétálás, Foci, Sí, Északi sarki expedíció, Küzdősportok
Barátok, ismerősök
Ghz
(online)
lovas
(offline)
Oldern
(offline)
Roxas
(offline)
zaz
(offline)
Ördög
(offline)
zsozsa
(offline)
playmore
(offline)
Daniel San
(offline)
theSickness
(offline)
Lavitz
(offline)
METHOS
(offline)
Oli G.
(offline)
fozelek
(offline)
DarkVenom
(offline)
Kriszti196
(offline)
sting
(offline)
KiswechPS3
(offline)
NewYork
(offline)
Sagem
(offline)
Đoma
(offline)
Vuxy
(offline)
david4u
(offline)
Andrew Ashford
(offline)
Matos
(offline)
stevefarcry
(offline)
bosznai5
(offline)
santiago
(offline)
hunkosza
(offline)
mcmacko
(offline)
blackfox
(offline)
maccc
(offline)
Jackie Estacado
(offline)
zumics
(offline)
Hennessy
(offline)
yoshimitsu
(offline)
hjetyekus
(offline)
Realmen
(offline)
Iceakos
(offline)
Gogyimogyi
(offline)
CHASE
(offline)
platinum
(offline)
RedBoyforCE
(offline)
macewindu74
(offline)
Greyfox
(offline)
Ray01
(offline)
CsocseX
(offline)
antaru:
(offline)
szabi szabi
(offline)
zoba
(offline)
Apophis
(offline)
Jill Kalina
(offline)
dreamknife
(offline)
Sam360
(offline)
Invi
(offline)
HUN Zack
(offline)
RYU HAYABUSA
(offline)
Cash Bacsi
(offline)
Xclusive
(offline)
Deadpool
(offline)
ne5h
(offline)
horton
(offline)
Szefi
(offline)
djsiegfried
(offline)
1000rr
(offline)
dpb
(offline)
AdamMcKraken
(offline)
MrIpod
(offline)
Tomeggyilkos
(offline)
kain187
(offline)
Playen07
(offline)
Svitzh
(offline)
Prince of Persia: Warrior Within adatlap
16 év felettieknek Felnőtteknek
Kiadó: Ubi Soft
Fejlesztő: Ubi Soft
Megjelenés: 2004. dec 02.
Kategória: Akció
Online játékmód: Nincs

Még nem értékeltük ezt a játékot
Olvasói értékelés: 65,2 (10 szavazat)
Ugyanez a játék más platformokon:
pc | gc | xbox | ps2 | ps3 | x360 | wii | nds | psp | xbox1 | ps4 | wiiu | n3ds | psv | mob
Tovább a játék adatlapjára / fórumába