A nevem Sam Fisher, de nem Splinter Cell...
*Talán már mindenki tudja, hogy a mai napon a Ubisoft elérhetővé tette a Splinter Cell Conviction(SCC) játszható demóját, ami... szűk 10 perc. Lényegében ennyi ideig tart a kezdő képkockáktól eljutnunk az "ezt vedd meg" filmecskéig. Normál majd Realistic fokozaton is végigszaladtam a nyúlfarknyi programon és azt kell mondjam: a Splinter Cell sorozat befejeződött.
Elöljáróban leszögezném: az SCC, a demó alapján nagyon jó játéknak ígérkezik csak éppen az égadta világon semmi köze a sorozathoz. Ez pedig nagyon meglepett. Másra számítottam.
A játék teljesen elvesztette a lopakodás részét és olyan borzasztóan egyszerű lett, hogy őszintén szólva nem tudom, hogy mi különbözteti meg a könnyű és a nehéz fokozatot. Úgy látom francia barátaink újfajta designeri útmutatás alá estek (lásd még Assassins Creed 2), mely szerint el kell kerülni még a látszatát is a Game Over feliratnak. Megértem, hogy ez az új trend (lásd Mass Effect 2, Final Fantasy XIII), de ezt már azért túlzásnak érzem. Két külön dolog az, hogy könnyű valami és az, hogy annyira együgyű, hogy a beleépített játék mechanika leszűkül az előre haladásra és egynéhány gomb püfölésére.
A Chaos Theory (SC3) volt még ebből a szempontból a legideálisabb. Lehetett menni durr bele módon és osonva is. A demóban NEM LEHET ELOSONNI AZ ŐRÖK MELLETT. Meg kell ölni őket. Odasétálsz megnyomod a B-t. Utána megnyomod háromszor az RB-t és utána az Y-t. Ennyi a játék. Kész. Ennyi. Easyn, hardon. Ennyi.
Ennek ellenére természetesen magamhoz fogom szólítani a teljes változatot és úgy remélem, hogy a co-operative és a multiplayer mód érdekesebb lesz. A single player játékmód egyetlen reménysége a Pause menüben kihúzott "P.E.C. Challenge" menüpont ami esetleg valamiféle érdekes feltételeket szab a pályákon. Ezen kívül sajnos nagyjából akkora az újrajátszhatósági faktora mint az (egyébként nagyon kellemes) Assassins Creed 2-nek. Nulla.*