Korábban nem így gondoltam, de az utóbbi egy évben rájöttem, hogy kifejezetten szeretem az FPS/TPS játékokat. Ennek biztos jele, hogy a (számomra) nagyobb lélegzetvételű játékok között (pl. GTA, Fable 2, Fallout 3 stb) végignyomok egy-egy shooter gammát, ahol nem kell gondolkodni, szaladni kell előre és lőni: az agy teljesen kikapcsol. Az öcsívmentekre lehetőség szerint rámegyek, ezért maximum a gyűjtögetésre kell odafigyelni.
És ha már az öcsikre terelődött a szó, hadd adjak hangot felháborodásomnak, miszerint mekkora szívás, hogy jónéhány ilyen shooter esetében csak multiplayerben tudnánk kinyitni az öcsik többségét. Egy végigjátszásra nehéz fokozaton, úgy hogy odafigyeltem amire lehetett, maximum 300-400 pontot tudtam kicsikarni a Frontlines: Fuel of War-ból vagy az amúgy kiváló FEAR 2-ből. Úgy gondolom, hogy viszonylag kevesen tolják ezeket onlineba', akik meg igen, nyilván szeretik és profik benne. Ezt megerősítette bennem néhány látogatásom a fenti játékok multiplayerében. Nem vagyok totálisan fogalmatlan ebben a műfajban, de itt gyakorlatilag értékelhető megmozdulásom nem volt, hacsak az nem, hogy folyamatosan respawnoltam a pályák különböző pontjain. Szóval nem nyílt esélyem, hogy pontot szerezzek és simán feladtam miután megnéztem, hogy nem kevés időt bele kéne ölni.
Most nézzétek, ezek a legdurvábbak, igazi rablás:
FEAR 2:
Frontlines:
A polcomon figyel még a Turok és a Red Faction: Guerilla, amelyeknél szintén 50-60% körül van a multiplayeres öcsik aránya, megnéztem előre. Nyilván az élettartam kitolását célozzák ezekkel a gyártók, de hiába, mert a fentiek multijával értelmes életforma nem játszik 100+ partit. (Bár talán a Red Factionnal igen.)
A Dark Sector volt az egyedüli, amelyik hajlandó volt 615 pontot adni az első végigjátszásra. De az egy elég régi darab, akkor még biztos nem figyeltek erre a készítők.