[35] he7edik. (offline)

Ő egy 118 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

4367 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 96155 kreditet gyűjtött

2009 december
18:05 Érdekes cikk a PH-ról.
A cikk elég szakmai hangvételű de van benne egy-két érdekes info.
Hétfőn számoltunk be arról, hogy az Intel törölte Larrabee nevű fejlesztésének első kiadásra jelölt változatát. A bejelentés számos felhasználót sokkolt, míg mások előre sejtették, hogy ez a rendszer halálra van ítélve. Hivatalos indoklással még mindig nem állt elő a Santa Clara-i óriáscég, ám a szakma képviselői kommentálták az eseményeket.

Bár a Larrabee elsősorban nem a PC-s GPU-piacra készült, az Unreal Engine motorokért felelős Tim Sweeney rendkívül csalódott a volt a termék törlésének hallatán. Elmondása szerint a mai csúcsrendszerek több teraflopsos teljesítménye sem tudja kompenzálni azt a felépítést, amivel a Larrabee rendelkezett. A jelenlegi kínálat versenyzői túlságosan limitált programozási modellhez készültek, így a fejlesztők keze meg van kötve. Ennek eredménye, hogy nem lehet komplex fizikai modellezést alkalmazni, illetve egyéni feldolgozó futószalagot írni.
Az Epic Games programozója régóta hirdeti a hagyományos értelemben vett grafikus processzorok halálát, és véleménye szerint a Larrabee utasításarchitektúrája és programozási modellje lenne a legmegfelelőbb a fix funkciós szintektől lekorlátozott DirectX-féle futószalagok leváltására. Az Intel fejlesztése ehhez GPU-szintű számítási kapacitást kínál CPU-szintű programozhatóság mellett. Sweeney szerint a Larrabee modellje alkalmazható külön gyorsítókártyaként, vagy jobb esetben a központi processzorba integrálva.

Érdemes azonban megjegyezni, hogy a szoftveres futószalag kialakítása – hiába jár előnyökkel – a fejlesztés szempontjából nem egyszerű. Egy mai multiplatform motor elkészítése hozzávetőleg három évig tart, ám az új elgondolások ezt az időtartamot öt évre is növelhetik, aminek természetesen anyagi vonzata is van. Tim Sweeney-t persze ez sem tántorította el az elképzelésétől, és az Unreal Engine 4-et már az eddigiektől eltérő szempontok alapján fejleszti. Az első Larrabee törlése persze nehézségeket fog okozni, hiszen a programozózseni számolt a termék megjelenésével, így a piaci verzió hiánya némileg módosíthat az előzetes tervein.
A szoftveres futószalag visszatérése egyébként azt is jelentené, hogy egyre kevesebb stúdió engedhetné meg magának a saját motor fejlesztését, ami a nagyobb idő- és erőforrásigénnyel magyarázható. Talán éppen ezért nem mindenki ért egyet Sweeney elképzeléseivel. Bár technikailag nem kifogásolható az elgondolás, anyagi szempontok miatt jelentősen megnő a fejlesztés kockázata.

Az első kiadásra jelölt Larrabee törlése az Intel útitervére is kihat. A vállalat a GMA családba tartozó integrált grafikus vezérlők támogatására sokkal nagyobb hangsúlyt fog fektetni, és a hardvert érintő fejlesztések is felgyorsulnak. Az újkeletű pletykák alapján a 2011 vége felé megjelenő, Ivy Bridge kódnevű processzor grafikus magja támogatni fogja a DirectX 11-es grafikus API-t is.

Forrás:
Prohardver
13 komment

[35] he7edik.
dec 12., szombat 13:59 #13
Válasz renz (#12) üzenetére
Ezt te sem mondod komolyan
A városi részeken pl. szégyen ahogy kinéz a MW2
[57] renz
dec 12., szombat 11:49 #12
Válasz he7edik. (#11) üzenetére
A cod mw2 is az átlag felettinek néz ki a lassan kőkori motorjával...
liquid 2017. ápr 11., kedd 11:13 #23 -> Rehynn (#20) Jó, akkor még egyszer: kerülj el minket kérlek, és ne kommentelj a továbbiakban itt. (...) biztos vagyok benne, hogy találsz alternatívát.
[35] he7edik.
dec 11., péntek 23:02 #11
Válasz renz (#10) üzenetére
CryEngine 2.0, id Tech4, Dunia, Anvil motorok mellett már nem penget sehol az UE3
[57] renz
dec 11., péntek 17:10 #10
Válasz he7edik. (#8) üzenetére
De szép is lenne, ha az lenne az átlagos...
liquid 2017. ápr 11., kedd 11:13 #23 -> Rehynn (#20) Jó, akkor még egyszer: kerülj el minket kérlek, és ne kommentelj a továbbiakban itt. (...) biztos vagyok benne, hogy találsz alternatívát.
[31] HuTi
dec 10., csütörtök 21:54 #9
Válasz he7edik. (#8) üzenetére
Ha nem is átlagosat, de nem hiszem, hogy forradalmit.

Más kérdés, hogy a konzol képességeit és a GoW képi világát (pontosabban annak a korlátait) figyelembe véve szerintem egy teljesen új motorral sem biztos, hogy sokkal szebbet tudnának csinálni.

Elvégre 2010 vagy 2011-ről beszélünk és egy 5-6 éves konzolból egy végletekig butított nextgen motor sem fog többet kihozni, mint egy szénnépolírozott, feltupírozott UE3.
War has changed. ◬
[35] he7edik.
dec 10., csütörtök 21:33 #8
Válasz HuTi (#7) üzenetére
És kiadnak egy átlagos kinézetű játékot...
[31] HuTi
dec 10., csütörtök 21:26 #7
Válasz he7edik. (#6) üzenetére
Szerintem 5 milliós garantált eladásnál nincs olyan, hogy presztízs kérdés. A Microsoft sem fogja engedni, hogy a második legnagyobb húzócímük megálljon a generáció derekán.
War has changed. ◬
[35] he7edik.
dec 10., csütörtök 21:09 #6
Válasz HuTi (#5) üzenetére
Ha az Epic presztízs kérdést csinál belőle (megtehetik) akkor nem sütik el még 1szer az UE3-at
[31] HuTi
dec 10., csütörtök 20:43 #5
Válasz he7edik. (#3) üzenetére
Miért nem jöhet ki a GoW 3 egy kicsit módosított Unreal Engine 3-mal?
War has changed. ◬
[31] HuTi
dec 10., csütörtök 20:42 #4
Válasz he7edik. (#2) üzenetére
Nem meglepetés. Már korábban kijelentették, hogy az Unreal Engine 4 nem fog futni a jelenlegi konzolokon.
War has changed. ◬
[35] he7edik.
dec 10., csütörtök 20:20 #3
ergo: nem lesz 360-ra GoW3
[35] he7edik.
dec 10., csütörtök 20:18 #2
Annyit mindenesetre igen hogy nem 360-ra tervezik az Unreal 4 motort
[31] HuTi
dec 10., csütörtök 19:31 #1
Ez kerek, szerintem nem sok mindent lehet hozzáfűzni.

Esetleg lehet következtetni belőle a következő generációs konzolok felépítésére is, de azt eddig is lehetett sejteni, hogy a CGPU a jövő.
War has changed. ◬
he7edik.
he7edik. még nem írt idézetet!
Ezeken a platformokon játszom
PC
Kedvenc játék-műfajaim
FPS, Online FPS, Stratégia
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Barátok, ismerősök
theSickness
(online)
jimessor666
(offline)
arsenal
(offline)
ultratti
(offline)
nijtap
(offline)
V_Karesz
(offline)
Zandal
(offline)
ARTURUS
(offline)
sepsta75
(offline)
kimi79
(offline)
n0rBee
(offline)
Kolombusz
(offline)
Kalamoj
(offline)
CJ
(offline)
Sakamoto Riku
(offline)
Doom
(offline)
G3GI
(offline)
ssj2reno
(offline)
alf22
(offline)
x_NoEl_x
(offline)
spieluhr
(offline)
dani0113
(offline)
Altair98
(offline)
xetron
(offline)
Metalox
(offline)
1000rr
(offline)
Noozi
(offline)
Fryms
(offline)