Megérkezett az első igazán komoly tartalommal bíró kiegészítő a Forza Motorsport 3-hoz. A 400 Microsoft Pontot kóstáló csomagban tíz vadonatúj járgány várja a vezetni szerető játékosokat. Mindegyikkel tettem néhány kört, így a következőkben rövid leírást és véleményt írok a legújabb belépőkről.
Akinek nincs pénze megvenni a csomagot, annak ajánlott letölteni az ingyenes változatot, amiben ugyan csak az Audi S4 játszható, de online versenyeken látni fogja az ellenfelek autóit is, ha valaki olyat használ. További bevezető helyett térjünk rá a lényegre, magukra a kocsikra.
2009 Aston Martin Racing #007 Lola
Az Aston Martin idén már az LMP1 kategóriában indult a 24 órás le mans-i versenyen, és igen szép eredményeket értek el. Talán ennek is köszönhető, hogy autójuk bekerült a Forza 3-ba. A világoskék-narancs színösszeállítású gép nem megy rosszul, de különösebben jól sem. A hangja erőteljes, de sem kinézetre, sem a teljesítményt tekintve nem alkot maradandót saját osztályában. Vannak nála jobbak is.
2010 Audi S4
Tipikus Audi, tipikus jellemzőkkel. Szép, letisztult vonalak, kényelmes négykerékhajtás, jó irányíthatóság. Jelen pillanatban nehéz megmondani, hogy a különböző osztályokban mennyire lesz kedvenc, annyi biztos, hogy a rugózása talán túl puha, de megvan benne a potenciál. Semmivel sem tűnik ki a megszokott Audi vonalból, de aki kedveli a márkát, annak bizonyára ez is a gyűjteményébe kerül majd.
2009 Audi Sport R15 TDI
Aki nézte idén Le Mans-t, annak ezt az autót nem kell bemutatni. Ugyan csak a második helyet szerezte meg a legendás versenyen, radikálisan új orrkiképzése és újonc autó létére bemutatott teljesítménye mindenkit meggyőzött. Ha nincs néhány baki, talán győzni is tudott volna. Az R15 az R10 utódja, annak sok külső ismertetőjegyével, de annál sokkal szebb, és jobban irányítható. Rendkívül érzékeny a kormánymozdulatokra, úgyhogy csak óvatosan.
2010 Ferrari 458 Italia
A Forza Motorsport 3 az első autószimulátor, amelyben a Ferrari legújabb szuperautója vezethető, sőt, akár belső nézetből is élvezhető. A 458 egy igazi műalkotás, egyszerűen hihetetlen, mennyire vadul néz ki. Ráadásul jól is megy - nagyon kellemesen irányítható, nem farol, ragad az úthoz a hátulja. Cserébe nem a legjobb a sebessége osztályán belül, ami miatt talán inkább a kanyargósabb pályákra ajánlható. Viszont mindenképp kipróbálandó!
2010 Ferrari 599XX
Elképesztő, mennyire durván néz ki ez az autó. Ez egy 599 GTB Fiorano, amit felfújtak, kigyúrtak, teletömtek lóerővel, és olyan hangja van, ami még az FXX mellett is megállja a helyét. Nem valószínű, hogy saját osztályában világverő autó lesz, leginkább azért, mert könnyen kipörögnek a hátsó kerekek, és akármennyire versenyautó, azért érezhető a viszonylag nagy tömege. Ugyanakkor kétségtelen, hogy az egyik legbrutálisabb Ferrari a játékban.
2010 Jaguar XFR
Tipikusan olyan ez az autó, amit mutogatni érdemes. Kivinni az egyik pályára, és fotózni, mert csodálatos külseje van. Elölről és hátulról is elit, úrias, elegáns. Épp ebben rejlik a gyengesége véleményem szerint - erre a kocsira bűn szárnyakat tenni, bűn lefesteni, de önmagában vajmi keveset ér... Nem versenyzésre tervezték. Ehhez mérten is viselkedik - komótos, úrias, kényelmes. Ezzel nem fogunk megbízhatóságira menni.
2010 Lamborghini LP 670-4 SV
Az a bajom ezzel az autóval, hogy pont ugyanolyan, mint a többi Lamborghini. Tipikus négykerekes, aszfaltra tapadó rakéta, amely viszont alulkormányzott, és igencsak jellegtelen vezetni. Épp ezért annyira érdekes a Reventon, mert az úgy néz ki, mint egy vadászrepülő. Az LP 670-4 SV pedig ugyanúgy, mint bármelyik másik modell. Szépen megy, de elég unalmas egy autó. Kár érte.
2010 Mercedes SLR Stirling Moss
A jelen cikkben tárgyalt DLC legalja. Ez az autó rossz. Csúnya is, a hangja is szörnyű, nem úgy megy, ahogy elvárná tőle az ember, az irányítása pedig rémálom. Ha kanyar jön, az duplán rossz ennek a német torzszülöttnek, mert fékezni és kanyarodni is kell olyankor, a híres versenyzőről elnevezett SLR viszont mindkettőben harmatgyenge. Kiélezett versenyben ilyen tulajdonságokkal egy autó használhatatlan - tessék messze elkerülni.
2010 Nissan GT-R SpecV (R35)
Végre pont került a kérdőjeles ügy végére, a Nissan is belátta (vagy meggyőzték), hogy jobb, ha engedi a legújabb sportautóját megjelenni a Forza 3-ban. Az új GT-R spéci változata szabadon festhető, törhető és felborítható, mint az összes többi autó a játékban. De sokkal jobban járunk vele, ha versenyzünk, ugyanis kiválóan megy. Gyenge pontja a fékezés, de ezt ellensúlyozza kiváló stabilitásával és hallatlan motorteljesítményével. Instant kedvenc.
2010 Porsche Panamera Turbo
Az a probléma a legtöbb Porsche-val, hogy viszonylag jól mennek, mégsem nagyon használja őket senki. Jók, de nem annyira, szépek, de nem annyira. A furcsa kinézetű Panamera nem javít a gyártó helyzetén. Nézni kiváló, fotózni úgyszintén, kellemes az irányítása, de biztos, hogy egy jobban megtuningolt autó messze maga mögött hagyná egy keményebb versenyen. A legújabb Porsche így megy a vitrinbe a többi mellé - szép, de felejtős.